Nastartovani po 10-15 letech
Moderátor: Moderátoři
Nastartovani po 10-15 letech
Ahojte chcel by som poradit nakolko niesom technik, dostalo sa mi do ruk 2101 rv1981, najeto 30 000km parkovane v garazi. Co treba pozrie , ake naplne vymenit , pred nastartovanim?
Re: Nastartovani po 10-15 letech
Určitě se podívat na motorový olej a ten potom co nejdřív vyměnit. Při dalším zprovozňování kontrola olejů v převodovce (na levé straně nalévacím šroubem) diferák - tam je hypoidní olej. Pak by přišly na řadu náplně hydrauliky (brudy a spojka) a možná i chladiscí kapalina. Počítej s tím, že může být přilepená lamela spojky a zatuhlé brzdy.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Teepee
- Příspěvky: 4360
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nastartovani po 10-15 letech
Nesmí chybět brzdová kapalina jak v brzdách tak ve spojce a chladící kapalina. Pak to musí spojkovat (jak píše Valda, bude nejspíš přilepená lamela) a nějak brzdit. Pak musí jít protočit motor, klikou nebo už startérem. Pak aby byl olej v motoru. Pak benzín, ten jedině bez ethanolu (N95 nebo Verva 100 atp.) a načerpat ručně do karburátoru.
Pak schopnou baterku (LADA má původně obráceně kontakty).
A pak už by to mohlo nastartovat a ject. Použít(vat) sytič a akcelerační pumpičku. Pokud to nebude startovat, budeme tu koumat dál, jestli svíčky, kabely, rozdělovač, zalepený jehlový ventil, prasklá membrána v čerpadle, hadička přívodu paliva atp.
Až se to poprvé rozjede tak oleje v převodech, hlavně aby tam byly. A pokud pod autem nejsou olejové louže, asi tam budou.
Pak schopnou baterku (LADA má původně obráceně kontakty).
A pak už by to mohlo nastartovat a ject. Použít(vat) sytič a akcelerační pumpičku. Pokud to nebude startovat, budeme tu koumat dál, jestli svíčky, kabely, rozdělovač, zalepený jehlový ventil, prasklá membrána v čerpadle, hadička přívodu paliva atp.
Až se to poprvé rozjede tak oleje v převodech, hlavně aby tam byly. A pokud pod autem nejsou olejové louže, asi tam budou.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Nastartovani po 10-15 letech
Z kontrolovat, jestli je vyrazeno, jestli to vubec jde. Pokud se podari dostat tam neutral, pak postupovat dal.
Zapojit baterku, zapnout zapalovani. Jestli se to probere, pak zkontrolovat olej, jestli ho neni moc malo nebo naopak moc (benzin / voda v olej). Pokud malo, dolit, pokud je ho moc, tak vypustit a vymenit. Obecne podle urovne lasky k automobilu zvazit doliti noveho oleje ci rovnou vymenu.
Pak zkusit jestli starter toci motorem.
Podle toho, kolik je v nadrzi benzinu benzin bud odcerpat a pak dolit nejaky novy nebo jen dolit. Zapumpovat rucne palivovou pumpou a prohlidnout, jestli palivo netece z pumpy nebo z hadic nebo z karbecu. Pak rucne zatahat za plynove tahlo, jestli z karbecu nezacne tect benzin tam kam nema.
Zkusit nastartovat.
Pokud vrci, tak motor zase zastavit a je cas jit resit dalsi veci - chladici kapalinu (pokud auto nestoji v mrazu, pak bych vypustil co tam je a nalil destilku) a overit, jestli pracuji brzdy a neuskodi zjistit, jestli v prevodovce je aspon nejaky olej. A pokud motor vrci, jde radit a auto brzdi a motor je cim chladit, pak bych zkusil projizdku.
Po projizdce zkontrolovat jestli nekde neco netece, jestli se nektere kolo nehreje vic nez jine atd. Kratce jezdit, sledovat a pokud nejsou zjevne problemy, pak vymenit oleje v prevodovce a v diferencialu, dat misto destilky spravnou chladici kapalinu a zkusit delsi trasu
.
Zapojit baterku, zapnout zapalovani. Jestli se to probere, pak zkontrolovat olej, jestli ho neni moc malo nebo naopak moc (benzin / voda v olej). Pokud malo, dolit, pokud je ho moc, tak vypustit a vymenit. Obecne podle urovne lasky k automobilu zvazit doliti noveho oleje ci rovnou vymenu.
Pak zkusit jestli starter toci motorem.
Podle toho, kolik je v nadrzi benzinu benzin bud odcerpat a pak dolit nejaky novy nebo jen dolit. Zapumpovat rucne palivovou pumpou a prohlidnout, jestli palivo netece z pumpy nebo z hadic nebo z karbecu. Pak rucne zatahat za plynove tahlo, jestli z karbecu nezacne tect benzin tam kam nema.
Zkusit nastartovat.
Pokud vrci, tak motor zase zastavit a je cas jit resit dalsi veci - chladici kapalinu (pokud auto nestoji v mrazu, pak bych vypustil co tam je a nalil destilku) a overit, jestli pracuji brzdy a neuskodi zjistit, jestli v prevodovce je aspon nejaky olej. A pokud motor vrci, jde radit a auto brzdi a motor je cim chladit, pak bych zkusil projizdku.
Po projizdce zkontrolovat jestli nekde neco netece, jestli se nektere kolo nehreje vic nez jine atd. Kratce jezdit, sledovat a pokud nejsou zjevne problemy, pak vymenit oleje v prevodovce a v diferencialu, dat misto destilky spravnou chladici kapalinu a zkusit delsi trasu
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Nastartovani po 10-15 letech
Zitra pojedu pro nej, moze sa stat ze nepretocim predna kola, brzdy( rozbeham) moze sa stat aj take neco ze zalepena spojka, popripade ze tam nebol hodeny neutral tak neprehodim do neutralu? je tam nejake riesenie? alebo potom rozdelat.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11095
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Nastartovani po 10-15 letech
Fofrklacek je to posledni co by tam nemelo fungovat bych rekl.
Pokud to stoji ve vlhku (i garaz umi byt vlhka) budou brzdy a spojka peklo. Nejvetsi obavy bych mel z membrany palivoveho cerpadla a membrany akceleracni pumpicky. Pokud by se to studene uchlastavalo tak ne uplne vytahovat sytic. Muze se stat, ze nemusi byt uz v kondici membrana pootevirani privery vzduchu. Nicmene je treba doufat ve svetle zitrky a drzet palce.
Pokud to stoji ve vlhku (i garaz umi byt vlhka) budou brzdy a spojka peklo. Nejvetsi obavy bych mel z membrany palivoveho cerpadla a membrany akceleracni pumpicky. Pokud by se to studene uchlastavalo tak ne uplne vytahovat sytic. Muze se stat, ze nemusi byt uz v kondici membrana pootevirani privery vzduchu. Nicmene je treba doufat ve svetle zitrky a drzet palce.
Lada Granta Liftback 1,6 16V platinum - téměř normální auto
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Lada Granta Liftback 1,6 16V bílá - necháme se překvapit
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107, VAZ 1117
Re: Nastartovani po 10-15 letech
Pokud auto tak dlouho stálo, já bych ho bez servisních úkonů ani nezkoušel nastartovat. Protože co se stane? Membrána palivové pumpy bude kaput, nádrž vykorodovaná. Takže ten starý hnusný rezavý benzín se nahrne přes pumpu do motorového oleje a pokud motor náhodou chytí, čemuž bych se divil, může se taky pěkně rychle zadřít. Za mě v první řadě zrevidovat kompletní palivovou soustavu, vyčistit, vyměnit hadice, palivovou membránu za membránu odolávající bio složce. Vyměnit motorový olej a filtr. Vyčistit karburátor, vyměnit membránu akcelerační pumpičky protože poteče taky a zrevidovat rozdělovač. Po těchto drobnostech bych teprve začal uvažovat, zda motor startovat. A především, před samotným startem vyšroubovat svíčky, nalít deci motorového oleje do válců a motor několikrát protočit klikou, protože po té dlouhé době v motoru nebude vůbec nic namazaného. Pokud se nechce klikou, protočit bez svíček starterem. Na začátek asi dobrý. Rovnou bych počítal s tím, že motor nebude chtít chytit, protože na otevřených ventilech bude za tu dobu hromada úsad. To se ale oklepe až to chytí.
Ad slepená spojka) s největší pravděpodobností bude. Až pěkně poběží motor, zahřát ho a vypnout. Zařadit jedničku, spojku do podlahy a držet ji tam (předpokládám funkční hydrauliku), nastartovat s jedničkou a rozjet auto. Meziplynem zařadit dvojku, pak trojku a následně stylem brzda - plyn s vozem skákat tak dlouho, dokud se spojka neodlepí. Naposledy mi to trvalo asi 2km , vůz odstaven 8 let.
Ad slepená spojka) s největší pravděpodobností bude. Až pěkně poběží motor, zahřát ho a vypnout. Zařadit jedničku, spojku do podlahy a držet ji tam (předpokládám funkční hydrauliku), nastartovat s jedničkou a rozjet auto. Meziplynem zařadit dvojku, pak trojku a následně stylem brzda - plyn s vozem skákat tak dlouho, dokud se spojka neodlepí. Naposledy mi to trvalo asi 2km , vůz odstaven 8 let.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/