NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 944
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Teepee:
Hmm, tak to me netesis... Motor, ktery nebere olej a ma pod 100tis.km :/. Stara niva mela nad 300tis.km a vule na cepech zadne, salku jsem jednu pridrel na UA (na posledni ojnici), protoze hluboka vana a zigul cerpadlo.. ale ani s tou pridrenou to neklepalo, podobny zvuk, co mam ted vydaval retez, ale je fakt, ze se to nechovalo takto nahodile. Salku vymenim sundani vany, pistni cep musi i hlava, achjo. :(

Neco jsem uz precetl, ja mam olej Mogul Extreme 10W40 a prisadu LM - takto ridkej olej bych do stare nikdy nedal, tam se mi osvedcil valvoline VR1 racing 10W60 a i toho to spapalo na 1500km asi litr.
Kdyz jsem ji koupil, tak tam bylo neco hustsiho, pan nechtel rict specifikace, pry ze tam je, to co ma byt, ale nechal jsem ho jen nekolik stovek km.
Docetl jsem se, ze u me hlavy uz nedam stelovaci sroubky ventilu :(. Nejakou starou hlavu mam, ale vubec nevim, z jake to je lady, mozna 1.6, SPi vacku urcite nemam.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 944
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Teepee:
Ty mas jeste Euro4 - lankovy plyn? Dival jsem se, ze na snimac vacky jsi sundaval ventildekl, to ja ho vymenil bez toho, zepredu jen jeden sroubek. Coryho jsi jeste nenavstivil? ja si rikal, ze mechanicky veci si udelam sam, ale docetl jsem se, ze i novy pistni cep ma jinou hmotnost. (. Jinak koukal jsem, ze neco uz jsem cetl i tam neco psal. Diky.
Znovu uz bych to auto asi nekoupil... ale kdyz uz to clovek ma, tak musi bojovat :). Ted delame se synovcem felicii, protoze mu bude 18 a to je paradni prace, vse jednoduche, nejvic nas zatim potrapilo cerpadlo, zalepene od bioslozky, rozbehal jsem to, ale postupne system ztracel tlak, resil jsem reguator a ona se zacala protacet vrtulka, tak jine cerpadlo z vrakace a uz to bezi...

Ale ty 3 tis.km nejak dala a i nejaka mista, kam by se clovek octou nedostal...
https://www.rajce.idnes.cz/pepan-foto/a ... a-rumunsko
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4351
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Teepee »

Ano, podzim 2009, lankový plyn. Mj. zadrhává, není to příjemný, mazání moc nepomohlo.
Snímač vačky mě potrápil, nechtěl za boha ven, byl nafouklý. Tak jsem mu musel zevnitř pomoct lístkem z pilky na železo. :twisted:
Až to začne výrazně klepat i za tepla, budu to řešit. Cesta do Košic za Corym je 730km, jen jednou jsem ho potkal na srazu. Dosažitelnější, 2km, je https://motorservislety.cz/. Nebo bych zkusil sehnat jiný motor, ale to mi Cory i Vašátor rozmlouvali. Sám motor dělat nebudu, nemám s tím zkušenosti a při snaze o dokonalost bych to už nikdy nesložil. Štve mě to, auto je díky malým nájezdům furt pěkné, ale motor při 65 000km načnutý. :twisted: :twisted: :twisted: Zkusil jsem teď místo Mobil 2000 10W-40 dát Total 7000 15W-50 a přijde mi, že žádný rozdíl. Spotřebu oleje neřeším a nevím, teď jsem ho měnil po asi 5 letech a 4 000km. :roll: :lol: Ale jinak jede jak z praku, snad to není labutí píseň.

Mám werků přespříliš, jsou na mě napsaná i auta dětí, chci se něčeho zbavit, protože mě to už celé nějak přestává bavit. Jediné auto, které člověka opravdu nepotrápí je to, které nemáš. :idea:
Kdyby chtěl NIVU nějaký fanda, stačí říct. Napadlo mě i rozloučení s Bílým Ladou, s podmínkou odběru všech součástek, co mám po půdě, zahradě a tak. Neměl jsem na něj čas 13 let, nebudu mít s přibývajícím věkem nejspíš i dál. Tady forum skomírá, a držet to, abych se s tím 1x ročně ukázal na LADAsrazu, to mi přestává dávat smysl. NIVA doma aspoň občas poslouží, odtáhne vozejk, zajede kam bych se s Oktavií bál.
Manželka a nedávno dospělé děti by mě měli za borce s BMW E30 (mám "jen" BMW E46) a první, co považují za zbytečnost je NIVA, pak Š105L ... :rolleyes: :rolleyes: :rolleyes:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6669
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od JmJ »

A neda se bily lada pouzivat obcas na bezne cesty, kdyz jsou tomu elementalove nakloneni? Ze by z nej bylo poteseni i uzitek :-). Ja werglem dam za rok cca 3000 km a z toho je valna vetsina uzitecnych jizd vcetne sluzebnich. Kdybych nemusel resit detskou sedacku, tak bych jezdil o chlup casteji. Na okreskach i na dalnici je to i s blbou 1.3 furt v pohode, takze s nejakou 1.5 ci 1.6 to musi byt uplny relax ;-)). Ale zas nevim, jak se clovek dnes citi na starych sedackach a s obruci misto volantu :-/.

Na druhou stranu pestovat dve klasicke lady, to uz chce vydrz. Mi stacilo starat se o 2104 a 2111 a brzo me to dotlacilo k vymene 2111 za normalni auto. Muset furt neco resit na dvou autech, to uz me sralo.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 944
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Tak ja to auto nechapu, minuly tyden jsem upekl PZ brzdu, bylo zasekle prase, ale ani nebylo zarezle (ma samostavova prasata s krouzkem, jako to mela stara dlouha), tak jsem ho jen vylapoval jemnym smirkem a zakonzervoval ATE vazelinou, jinak stit vevnitr pekny bez koroze, pakny cca 50%, coz odpovida tem 90tis.km, na vlozce bubnu jsem flexou odstranil hranku - plynule a jen hranku, delam to vzdy, aby sel buben sundat a ono to ted pri brzdeni hrozne strejcha :/ to mi nikdy nikde nedelalo.
Dnes rano nastartuji a 3x chcipla, volnobeh kolisal a jak se trochu prohrala, tak uz sla pekne, ciste a zadny naznak klepani, jela velmi dobre, 100km bez problemu, byla pekne ziva, jak to s Coryho chipem bylo driv na benzin, tepla taky zadny naznak klepani, volnobeh zakolisal pouze, kdyz se zaply vrtule, to plynar minule rikal, ze pri zapnuti vrtuli se volnobeh ani nehne, ale to bylo jedine, tak ja fakt tomu nerozumim, no dal jsem ji na doserizeni plynu, tak uvidim... Dnes nebylo vedro, porad si myslim, ze ty problemy mohly souviset s odvetranim nadrze a ze proste se tam z nadobky s aktivnim uhlim pri jizde na LPG dostaval benzin, nebo to musi souviset s venkovni teplotou, v Rumunsku jela v noci vlastne taky pekne. A s tim klepanim to uz vubec nechapu, ze dnes proste nic, jedine, ze by to fakt byl retez a ze se ten napinak automaticky dopnul, ma chod asi 1 mm a ja pre tim preskocenim o zoubek to treba uz pozoroval, ja kolikrat u aut pozoruji velmi jemne niance :).
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 944
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: NIVA 1.7 prodloužená LPG, snad z ní bude expediční

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

Tak plynar, že to je jiný auto, že jezdí krásné, jen má problém se studenými starty. Chytne a hned chcípne, (2x nebo 3x) potom kolísá volnoběh, dokud se neohřeje, mapu prý udělal jak na benzín, žádný problém že už prý jinak není, žádná ztráta výkonu a žádné chcipani... Když jsem jezdil jen na benzín, tak po startu jen zakolísal volnoběh a už běžela, ale nechcipala. Klapku prý čistil, tak že už neví.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“