Niva 1.7 MPI 2004 - Špatný volnoběh a následná kontrolka motoru

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Ktuhy
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 10, 2025 20:28

Niva 1.7 MPI 2004 - Špatný volnoběh a následná kontrolka motoru

Příspěvek od Ktuhy »

Ahoj.
Doufám, že se identický problem zde již neřešil (dočetl jsem se jen o SPI, o MPI jen pár poznámek).
Již druhým rokem vlastním svou Nivu 1.7i MPI 2004, bez serva, bez klima.
Již od začátku co jsem Nivu koupil (do roku 2023 jezdila v Rakousku u jednoho majitele, v ČR ji první majitel měl 2 měsíce) svítila kontrolka motoru. Avšak vse nadherne fungovalo, dle diagnostiky chyba lambda sond, takze jsem to v té době neřešil. Stejnak jsem dělal karoserii.

4 mesice zpět jsem se pustil do vyřešení problému s kontrolkou. Vyměnil jsem obě lambdy:
(https://abc-autodily.cz/index.php?id_pr ... er=product
https://abc-autodily.cz/index.php?id_pr ... er=product)
Po výměně úplně přestal fungovat volnobeh, začala chcípat, vůbec se neudržela při životě. Na základě toho jsem vyměnil motorek/ventil volnobehu (https://abc-autodily.cz/index.php?id_pr ... uery=Volno).
Zároveň s tim jsem vymenil i katalyzator, starý se vysypal, totálně (mozna ještě original, vypadal dost jete).
Po těchto dvou věcech začal volnobeh totálně nefungoval, rázem Niva držela otáčky 2tis, spadla do nouze a jela asi tak na 15% výkonu.
Včera jsem vyměnil čidlo polohy škrtící klapky (https://abc-autodily.cz/index.php?id_pr ... ery=Klapky).
Dle diagnostiky (VAG) jsem nastavil čidlo tak, aby ukazovalo 0%, a zde jsem narazil. Okamžitě vyskočila kontrolka motoru - Signál z cidla příliš nízký. Musel jsem to poštelovat az na 4.8%, teprve pak to bylo OK.
No a pak nastal finální problém. Jakmile se motor ohřeje, otáčky motoru ( když od startu stojím třeba 10min na miste otáčky jsou na 800 za minutu) za jizdy, pokud mám neutrál se pohybují následovně: 880 - 1900 - 880 - 1900 (cca vteřina každý krok) Jakmile auto stojí drzi se kolem 1900 otacek, a velmi velmi pomalu klesnou na 1100 a v tu chvili se ukáže kontrolka motoru - bohužel u sebe nemám zrovna diagnostiku, tedy nedokážu říci, jaká chyba presne, budu ji mit az o víkendu.
Není náhodou potřeba nejak nastavit/naučit jednotku na nová cidla? Případně jak?

Doufám, ze jsem popsal vse srozumitelně, dopredu dekuji za jakékoliv odpovědi.
P.S. jestli víte o někom z okolí Prahy +-100km kdo by se mi na to podíval, budu Vám vděčný.
Diky. K
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4085
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva 1.7 MPI 2004 - Špatný volnoběh a následná kontrolka motoru

Příspěvek od Georgius »

V toleranci je Nedbal Sadská, ten už pár Ladovek viděl ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Ktuhy
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 10, 2025 20:28

Re: Niva 1.7 MPI 2004 - Špatný volnoběh a následná kontrolka motoru

Příspěvek od Ktuhy »

Diky za tip!!! I osobní zkušenost?
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4085
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva 1.7 MPI 2004 - Špatný volnoběh a následná kontrolka motoru

Příspěvek od Georgius »

Jj, jak vidíš v podpisu tak sice Nivu nemám, ale servisoval jsem tam už 2111 když přestal fungovat servis v Mělníku, Prioru tam táta kupoval ojetou a já tam jezdím dodnes (určitě víc než 10 let). Sadská bývala oficiální značkový servis Lady, dokud u nás měla alespoň trochu oficiální zastoupení :roll: A zkušenost může potvrdit víc lidí tady na fóru ... Nebo Tommel, ale ten je dál ;-). Nejlepzje samozřejmě Ladacor, ale to je trochu dál než 100 km :lol: na druhou stranu Cory umí opravit asi cokoliv. A jezdí k němu autovlak ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7349
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Niva 1.7 MPI 2004 - Špatný volnoběh a následná kontrolka motoru

Příspěvek od valda1971 »

Já mám s panem Nedbalem v Sadské také dobré skušenosti :)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Ktuhy
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 10, 2025 20:28

Re: Niva 1.7 MPI 2004 - Špatný volnoběh a následná kontrolka motoru

Příspěvek od Ktuhy »

Diky Vám obou, zkusím tedy pana Nedbala, pokud si on nebude vedet rady zkusím Coryho. Četl jsem spoustu příspěvků tady na fóru, a vypozoroval jsem ze to je na Lady Mistr.
Jakmile budu vedet co s tim bylo, napíši sem. Ať to někomu do budoucna pomuze.
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4085
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Niva 1.7 MPI 2004 - Špatný volnoběh a následná kontrolka motoru

Příspěvek od Georgius »

Díky za spolupráci, pro komunitu je to důležité ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Dusan
Příspěvky: 3973
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Niva 1.7 MPI 2004 - Špatný volnoběh a následná kontrolka motoru

Příspěvek od Dusan »

No cory robi aj lady z madarska, ked si tam nevedia dat rady :)
Cory
Příspěvky: 11656
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Niva 1.7 MPI 2004 - Špatný volnoběh a následná kontrolka motoru

Příspěvek od Cory »

Aj z Ciech :) a uz som robil aj z UA, ktoru nedali doporiadku ani v RU :)
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Ktuhy
Příspěvky: 4
Registrován: čtv črc 10, 2025 20:28

Re: Niva 1.7 MPI 2004 - Špatný volnoběh a následná kontrolka motoru

Příspěvek od Ktuhy »

Cory, když bude nejhůř, udělám si výlet na Slovensko 😃😁.
Jinak, dnes jsem si s tím jeste hrál, a mam poznatky...

Jakmile je čidlo škrtící klapky na méně než 4.5% (puštěný plyn, na mechanický doraz, tzv. Na volnobeh) jednotka okamžitě po nastartování hlásí chybu motoru, (kód chyby si ted nepamatuji, myslím ze neco jako P0155) Signál od potenciometru škrtící klapky moc slabý. Po vymazání okamžitě vyskakuje znovu.
Nastavil jsem tedy čidlo na jeho šroubech na 4.8% a s tim uz je jednotka v pořádku - během prvního startu a jízdy. Jakmile auto vypnu a na 10min a vice odejdu, s dalším nastartovaním chyba znovu vyskakuje.
Pres diag. smažu chybu a zase v pohode.
Jakmile je čidlo nastaveno takto, volnoběh se drzi cirka na 850 otáček, občas vyleze ku 1000, pokud auto stojí. Jakmile jedu, dojíždím na neutrál, volnobeh je cirka na 1500 (at už se auto pohybuje 15km/h nebo 80km/h). Po zastavení na neutrál trvá cirka 15vterin než se volnobeh uklidní z 1500 na 850 otáček.
Během těchto testů jsem kontroloval i stav přední lambda sondy, jelikož jsem tam vracel starou která je ale dle mého názoru 50/50% ok, jelikož nová (viz odkaz výše) si nepovídá s jednotkou.

Abych tento monolog nejak uzavřel ... zitra zavolam panu Nedbalovi, potřebuji aby se na to podívali odborníci s diagnostikou která je na to stavěna.
Mohl bych jeste poprosit o nějaký odkaz na správnou přední (samice) lambda sondu?
Diky. K
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“