Čavdar 21011

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1169
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viko »

Zmes bola testovaná len paltestom. S origo tryskou 112 to malo CO pod minimom, so 120 takisto, pomohla až 130. Skúšal som sa zo 130 vrátiť na 120 a bez zmeny.

Ekonomizer to nikdy nemalo, jedná sa len o elmag ventil karbu co mali 03 06, tak je z neho vybrata ihla.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Cory
Příspěvky: 11624
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Cory »

Viko píše:Zmes bola testovaná len paltestom. S origo tryskou 112 to malo CO pod minimom, so 120 takisto, pomohla až 130. Skúšal som sa zo 130 vrátiť na 120 a bez zmeny.

Ekonomizer to nikdy nemalo, jedná sa len o elmag ventil karbu co mali 03 06, tak je z neho vybrata ihla.
Tak si si vlastne odpovedal...prisava to falosny vzduch. Startni to, vezmi cistic brzd a striekaj na spoj hlava/sanie, pripadne posilovac brzd atd. A co hovori paltest na zlozenie zmesi na volnobehu?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Henry »

Mne to tiez znie skor ako problem zmesi, nie zapalovania. Checkni spravne nastavenie karburatora (cistota sitka, hladina paliva, priechodnost a priemer trysiek, volnobezna bohatost, atd.) a ten pripadny falosny vzduch. Ak by si chcel, dalo by sa to odmerat na analyzatore (bohuzial mi odisla lambda sonda, takze lambdu a O2 neodmeriam, ale zato HC/CO/CO2 ano).
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1169
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viko »

Nakoniec to bolo v karbe. Na palteste sme boli ešte dávno, hneď po osadení toho karbu, takže výsledky merania už nie sú relevantné. Vtedy sme naladili zmes cca na 2%CO. K tomu paltestu neni tabulka na vaz 2107/053, takže ozony tam ladíme cca podľa tabuľky na 2105, jelikož je najbližšie. Ostatné modely sú tam uvedené ešte s webrom.
Osadil som tam karb 07 bez ekonomizeru s tryskou 130. Všetky ozony boli na tom motore s origo tryskami chudobné.
Rozdiel medzi týmto funkčným karbom a tým bezpodtlakovym ozonom je okrem funkčnosti aj to, že tento pri brzdení motorom vôbec nestriela do výfuku, ozon sport dosť.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9422
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Vašátor »

Hezky jsme se k tomu dostali :). Apropo, problém v hlavní trysce je asi zbytečné hledat, ta má vliv především na jízdu samotnou, nikoli na volnoběh. Pokud je při měření na paltesteru směs chudá, je třeba počítat i s tím, že volnoběžný kanál plní i funkci přechodu do první komory, čili ovlivňuje směs i při zvýšených otáčkách. Především při měření na neutrál, kdy jdou otáčku motoru výrazně nahoru už při lehce pootevřené škrtící klapce.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1169
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viko »

Nuž bolo to metodou pokus omyl :D To, že na tom motore sú všetky karby s origo tryskou 112 chudobné je zálezitosť toho motora, asi má apetit alebo nevim, :D to trhanie a neschopnosť prejsť do režimu volnbehu robí ten ozon "sport". Aj ten moj už som dva krát opravoval. Niekedy príde na rad aj tento. Od žačiatku som mal pocit, že to robí dodávka paliva, raz sa stalo, že Viktor karb zadekloval a zostal mu visieť plavák dole a uplavilo sa to. No to očividne nebol ten hlavný problém.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Henry »

Ale co sa Vasek snazil povedat (a ja s tym suhlasim) je to, ze statickym meranim CO (a je jedno ci volnobehu alebo zvysenych otacok bez zatazenia) nemozes zistovat vhodnost hlavnej trysky. To by si musel spravit dynamicke meranie s nejakym prenosnym analyzatorom a za jazdy pri velkom zatazeni pri plne otvorenej skrtiacej klapke merat bohatost/koncentraciu CO, co v praxi bezne dostupnymi metodami nespravis. Staticke meranie CO vypoveda iba o volnobeznej tryske a nastaveni skrutky bohatosti (u OZONu skrutiek bohatosti a "mnozstva" zmesi).
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1169
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viko »

To je nám jasné, že bez záťaže je to mernie len tak na oko. V pláne je tam nový výfuk, pretože meranie osciloskopom ukázalo, že stávajúci neumožňuje motoru dobre dýchať. No a na nový výfuk navaríme matku z predného náboja do ktorej pasuje lambda a odladí sa to v záťaži. Už aj záslepku miesto lambdy som zohnal, teraz si musí Viktor u maďarov vyrepovat aby im mohol zaplatiť prevodom a poslali mu to kuriérom. :D
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Viktor.A
Příspěvky: 492
Registrován: čtv zář 08, 2016 21:16
Bydliště: Bratislava

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viktor.A »

Ahoj.
Po dlhej dobe sa ozyvam s aktualizaciu. Nieje velmi vesela, prvu noc (zatial ma to budi zo spania s neprijemnym pocitom)
Zase som to opleskal, konkretne vcera. Siel som si tak z roboty. Mrholilo, hmla a vsetko toto. Uz cestu z prace neprijemny pocit z cesty. Okrem toho ze mi to klzalo medzi dedinama pri podradeni. Ale vravim si, "budem drzat rozumnu rychlost a pozornost, nic sa nemoze stat. Dojdem domov, vsetko bude v poradku"

Vchadzam do mesta, premavka sa nadmieru a nezvycajne zhustuje, cestou ma obiehaju asi 3 auta integrovaneho zachranneho zboru. Vravim si, dnes asi budem domov meskat, ale hlavne nech dojdem, smrdim v zapche, kde ked som zaradil za 2 tak som sa mal dobre.
Posledna rovinka, dve krizovatky od bytu, zaradujem sa do odbocovaku, dokurujem umotane cigaro ktore som stihol umotat medzi kvaltovanim 1-nasledne 3 minuty statia. Radim sa za hnujdaj reskochrbat(fastback).
Posuvame sa k semaforu. Na semafore v krizovatke odbocovaci pruh (volny, kedze je to mimo hlavneho tahu...tzv do sidliska)
Chlapik sa rozbieha, nahle v protismere sa objavi dalsie auto izz. Ten sa ho tak zlakol ze mi to zaslapel a ja som mu to pleskol do kufra. Akoze pecka, ze mi upratalo veci na sedadle spolujazdca pod ventyl kurenia.
A ja uz cakam vysypanu masku a skulave svetla...chladic napicu.

Vylezem ven, dohadujem sa s typosom ze to hodime vedla na chodnik a tam to spiseme. Pozeram prvy pohlad na moje auto nic, jeho nic...tu nemame co spisovat.
Ale chlapik naliehal ze musime to poradne pozret. Tak som mu umyl naraznik, ja som tam nenasol nic ani skrabanec len linku od moje kapoty. Pozeram na moje auto a aha...zlomeny kapot.
Tak pucujem naraznik hnujdaju, nasiel som tri skrabance v linii mojej kapoty ktore som nasladne vylestil naslinenym prstom.
Ale teda chlapik trval na tom ze sice nemal skodu ale spiseme to pre plneni lizingu. Ale nikto z nas nema pero :D tak sme to uzavreli ze on si to umyje lepsi a neha skontrolovat niekde kde sa tomu rozumeju viac jak on. Cize som si opleskal zbytocne auto pre sanitku ktora ani nebola v trajektorii jazdy. A ja teraz trpnem kedy mi zavola ze nejaky autorizak mu naordinoval vymenu narazniku aj s lakom.

No a dalsia novinka je ze nevime ani za boha prist, preco mi to za mokra nechce startovat. A ked to nastartuje, tak kym sa to zohreje, tak to pali do karbu, vyfuku a krizom krazom. Az kym sa to nezohreje uplne...
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor :D
Viktor.A
Příspěvky: 492
Registrován: čtv zář 08, 2016 21:16
Bydliště: Bratislava

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viktor.A »

IMG20250213174923.jpg
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor :D
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6602
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od JmJ »

Taky bych obcas nejradsi ty lidi predemnou postouchnul ;-)

Ad zapalovani - zkontrolovat vn kabely a vicko rozdelovace a dobre ocistit. Jestli za vlhka pres nasolenou spinu nepreskakuje jiskra cert vi kudy.

Kladivko nebo elektronika?
VAZ 2104 1.3 1989
Viktor.A
Příspěvky: 492
Registrován: čtv zář 08, 2016 21:16
Bydliště: Bratislava

Re: Čavdar 21011

Příspěvek od Viktor.A »

JmJ píše: sob úno 15, 2025 09:27
Kladivko nebo elektronika?
Bezkontak
Prečo niečo robiť jednoducho, keď to ide aj zložite ?
Môj žigul je velký punk, ale pred fízlama zažne aj pokazený reflektor :D
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“