Renault Clio 1.4 2006
Moderátor: Moderátoři
Renault Clio 1.4 2006
Jak sem psal jinde, me modre fabce prisel do cesty sloup, takze doslouzila. Otec, ktery s ni jezdil, chce jezdit dal, bohuzel nemam pro nej vhodny stroj, ktery by fabku nahradil, takze redukce vozoveho parku se bohuzel nekona. Bud to nema posilovac, nebo to nema vhodnou motorizaci.
Byl sem tedy nucen shanet nahradni stroj. Myslel jsem si naivne, ze nejaka dvojkova fabka bude ok a jeste naivneji jsem si myslel, ze na motoru 1.4 16V neni co pokazit, takze sem par fabek s timto motorem obehl. Slysel sem min 3 motory, vsechny znely jako neco mezi dieselem a silne neserizenym zigulem, jizdni projev tupy a soucasne stav tech aut nebylo uplne zazracny. Ve finale sem zkusil i 1.2 HTP 51kW a musim smutne konstatovat, ze ten motor znel a jel vyrazne rozumneji jak ta 1.4.
Kazdopadne behem shaneni se vyjevila moznost od dobreho znameho koupit Renaul Clio 1.4 16V z roku 2006. Prvni majitel, overeny majitel, auto zaparkovane asi 100 m od bydliste mych rodicu, jedina vada na krase, ze to nema klimu, coz ale otcova stara fabka taky nemela a otec ji nevyzaduje. Mozna sem mohl dal cosi vybirat, ale nejak na to nemam cas ani nervy, takze sem po testovaci jizde rekl "shut up and take my money" a auto sem privinul do muzejni sbirky.
Motor seveli, normalne jede jak by clovek od motoru 1.4 16V cekal, starace stiraji, klakson troubi a zatim jedinou hlavni vadu co sem nasel jsou naprosto tragicka potkavaci svetla. Dalkovyma jde posvitit z km az do brna, ale potkavaci sviti tak blbe, ze se da je tak 70 kmh mimo obec. Svetla nejsou zasedla, mozna ta cocka, co je pred potkavackama, bude zakalena. Tak asi vymena svetel, ale to snad nebude uplne tragicke.
Byl sem tedy nucen shanet nahradni stroj. Myslel jsem si naivne, ze nejaka dvojkova fabka bude ok a jeste naivneji jsem si myslel, ze na motoru 1.4 16V neni co pokazit, takze sem par fabek s timto motorem obehl. Slysel sem min 3 motory, vsechny znely jako neco mezi dieselem a silne neserizenym zigulem, jizdni projev tupy a soucasne stav tech aut nebylo uplne zazracny. Ve finale sem zkusil i 1.2 HTP 51kW a musim smutne konstatovat, ze ten motor znel a jel vyrazne rozumneji jak ta 1.4.
Kazdopadne behem shaneni se vyjevila moznost od dobreho znameho koupit Renaul Clio 1.4 16V z roku 2006. Prvni majitel, overeny majitel, auto zaparkovane asi 100 m od bydliste mych rodicu, jedina vada na krase, ze to nema klimu, coz ale otcova stara fabka taky nemela a otec ji nevyzaduje. Mozna sem mohl dal cosi vybirat, ale nejak na to nemam cas ani nervy, takze sem po testovaci jizde rekl "shut up and take my money" a auto sem privinul do muzejni sbirky.
Motor seveli, normalne jede jak by clovek od motoru 1.4 16V cekal, starace stiraji, klakson troubi a zatim jedinou hlavni vadu co sem nasel jsou naprosto tragicka potkavaci svetla. Dalkovyma jde posvitit z km az do brna, ale potkavaci sviti tak blbe, ze se da je tak 70 kmh mimo obec. Svetla nejsou zasedla, mozna ta cocka, co je pred potkavackama, bude zakalena. Tak asi vymena svetel, ale to snad nebude uplne tragicke.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Renault Clio 1.4 2006
Pěkná registrační značka. Renaulty jsou fajn, že jim tolik nereznou karoserie. Podle mně lepší volba než dvojková Fabka. Osobně si v těch vedrech nedokážu hlavní auto bez klimy představit, ale jsem holt z už ze zhýčkané generace. Tak ať dělá radost:)
Re: Renault Clio 1.4 2006
Upřímně? Nikdy, a to dělám Renaulty hodně dlouho, jsem neviděl Clio 3 bez klimatizace. Opakuji - nikdy.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Teepee
- Příspěvky: 4312
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Clio 1.4 2006
Samohyb z dobrého zdroje, pro daný účel poslouží perfektně, co víc si přát. Snad jen tu klimatizaci, ale zase, když tam není, nepokazí se. A pokud se nejezdí do kolon, tak to nebude tak zlý. O posilovači poslouchám od táty taky, že se s Felicií u krámu a doktora blbě parkuje. Takže jestli to nebylo drahý, pak je to super!
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Renault Clio 1.4 2006
Klimu som chcel, ale proste ostatni vyhody (aspon doufam) toho kusu me primely k tomu od tohoto pozadavku ustoupit. Otec pestuje auto v garazi, takze nebyva rozpaleny a na tu jeho 30 km cestu na chatu to nejak zvlada a klimu prej nechce. Bohuzel od operace ramene vice mene vyzaduje posilovac, proto sem ho nemohl uspokojit feldou, kterou mam.
Vyresim deravou rezervu, slepa svetla, necham vystrikat dutiny a dej se vule zabozroutova.
Vyresim deravou rezervu, slepa svetla, necham vystrikat dutiny a dej se vule zabozroutova.
VAZ 2104 1.3 1989
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Clio 1.4 2006
Já před 4 lety otci feldu prodal - právě z důvodu absence klimy a dal jsem mu Grantu. A to si pro změnu stěžoval, že klima neklimuje . Několikrát jsem mu musel ukázat, že to zelený tlačítko (spínač klimy) musí svítit . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Renault Clio 1.4 2006
Clio 3 je z kategorie malých aut skutečně jedním z nejlepších vozů na trhu. Především proto, že ze všech Clií je největší, resp. uvnitř je nejvíc místa. Holka ho má sedm let, verzi model 2013 po faceliftu s motorem 1,2, a i já se svými téměř dvěma metry a 140 kily se tam pohodlně vejdu. U jiného typu Clia mám hlavu ve střeše. Podobně prostorná je Corsa D. Ale když jsem zkoušel jiné značky, takové ty i20, Rio, Fabia a podobně, bylo mi to malé.
Má to úžasné jízdní vlastnosti podvozku, chová se to trochu jako buggyna a velmi ochotně poslouchá. Holce jsem tam dal tlumiče Bilstein a pružiny Lesjofors a je to něco neuvěřitelného. Řízení elektronické pomocí elektromotoru na hřídeli volantu - nic lepšího pro starší lidi není (i mně to mimořádně vyhovuje, a to se za staršího člověka snad zatím nepovažuji). Má to drtivá většina Renaultů, je to příjemné a bezporuchové.
Renault obecně netrpí korozí karoserie, což je dle mého názoru to nejzásadnější. Všechno lze opravit, ale boj s korozí vyhrát nelze. Přední blatníky jsou plastové, zadní víko kufru hliníkové, dost pravděpodobně i přední kapota.
Motor 1,4 K4J s výkonem 72 kW jede solidně, na lehké Clio bohaté stačí, dával se i do Megane a jiných modelů. Chutnají mu vyšší otáčky, nejlépe 3-5 tisíc, ostatně jako většině čtyřventilových motorů malých kubatur. Na rozdíl od motorizace 1,6 K4M nemá variabilní časování sací vačky, čili sice není tak pružný v nižších otáčkách, ale odpadá riziko (co v autě není, nemůže se podělat).
Bacha na rozvody, interval výměny řemene max. 6 let doporučuji dodržovat.
Jediné, co tu a tam pozlobí, je zapalovací modul na některé svíčce. Jak je vsazen hluboko do hlavy mezi vačkami, časem se upeče. Cena cca 500 Kč, výměna 10 minut. Jinak obecně řada 4 motorů Renault, tedy K4J, K4M, F4R a další, jsou motory, které přežijí celé auto.
Má to úžasné jízdní vlastnosti podvozku, chová se to trochu jako buggyna a velmi ochotně poslouchá. Holce jsem tam dal tlumiče Bilstein a pružiny Lesjofors a je to něco neuvěřitelného. Řízení elektronické pomocí elektromotoru na hřídeli volantu - nic lepšího pro starší lidi není (i mně to mimořádně vyhovuje, a to se za staršího člověka snad zatím nepovažuji). Má to drtivá většina Renaultů, je to příjemné a bezporuchové.
Renault obecně netrpí korozí karoserie, což je dle mého názoru to nejzásadnější. Všechno lze opravit, ale boj s korozí vyhrát nelze. Přední blatníky jsou plastové, zadní víko kufru hliníkové, dost pravděpodobně i přední kapota.
Motor 1,4 K4J s výkonem 72 kW jede solidně, na lehké Clio bohaté stačí, dával se i do Megane a jiných modelů. Chutnají mu vyšší otáčky, nejlépe 3-5 tisíc, ostatně jako většině čtyřventilových motorů malých kubatur. Na rozdíl od motorizace 1,6 K4M nemá variabilní časování sací vačky, čili sice není tak pružný v nižších otáčkách, ale odpadá riziko (co v autě není, nemůže se podělat).
Bacha na rozvody, interval výměny řemene max. 6 let doporučuji dodržovat.
Jediné, co tu a tam pozlobí, je zapalovací modul na některé svíčce. Jak je vsazen hluboko do hlavy mezi vačkami, časem se upeče. Cena cca 500 Kč, výměna 10 minut. Jinak obecně řada 4 motorů Renault, tedy K4J, K4M, F4R a další, jsou motory, které přežijí celé auto.
Naposledy upravil(a) Marek dne stř zář 04, 2024 09:07, celkem upraveno 4 x.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Renault Clio 1.4 2006
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Clio 1.4 2006
Tuto zkušenost už mám taky s Vestou. Začal mi, vloni v červnu, vynechávat 4. válec, výměna svíček nepomohla .
Originál nebyl, ze známých důvodů, k dostání ... víceméně jsem se o to ani nepokoušel . Náhrada zn. Bosch byla v Brně v MLparts druhý den po objednání. Koupil jsem rovnou (4-dílnou) sadu za nějakých 7 stovek od kusu.
Neříkám, že čekám - ale jsem připraven . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Renault Clio 1.4 2006
Tak zatim to jezdi, svetla se docela spravila nejakyma hogofogo zarovkama (pry sou homologovane ), ale celni sklo vypada, jako by po nem lozil 18 let vlkodlak, takze svetla protijedoucich aut se brutalne rozbijeji, tak ho necham vymenit.
Nechal sem vystrikat dutiny a osetrit spodek, podle servisu je pry kastle v peknem stavu, tak snad se mi to nekde na hrbu nezlomi.
Jizdni projev je jak psal Marek - jak se to roztoci nad 3000 rpm, tak to jede opravdu hezky, jen plyn by mohl mit ostrejsi nastup, musi se na nej dost slapat, aby to neco delalo, tak je z toho takovy horsi dojem, nez kdyz to reaguje na polechtani . A je to fakt super motokara. Lehky, rozumne silny, zadna velryba.
K tomu ze to nema klimu - znam cloveka, ktery to auto jako prodejce prodaval a ten vzpominal, ze to bylo jedno z prvnich prodanych a ty pry klimu bezne nemely. Kupujici se pry rozhdooval mezi 1.2 + klima nebo 1.4 bez klimy. Velmi brzo pak pry uz byly "vsechny Clia s klimou", protoze to zacal byt vice mene standard i u konkurence.
Nechal sem vystrikat dutiny a osetrit spodek, podle servisu je pry kastle v peknem stavu, tak snad se mi to nekde na hrbu nezlomi.
Jizdni projev je jak psal Marek - jak se to roztoci nad 3000 rpm, tak to jede opravdu hezky, jen plyn by mohl mit ostrejsi nastup, musi se na nej dost slapat, aby to neco delalo, tak je z toho takovy horsi dojem, nez kdyz to reaguje na polechtani . A je to fakt super motokara. Lehky, rozumne silny, zadna velryba.
K tomu ze to nema klimu - znam cloveka, ktery to auto jako prodejce prodaval a ten vzpominal, ze to bylo jedno z prvnich prodanych a ty pry klimu bezne nemely. Kupujici se pry rozhdooval mezi 1.2 + klima nebo 1.4 bez klimy. Velmi brzo pak pry uz byly "vsechny Clia s klimou", protoze to zacal byt vice mene standard i u konkurence.
VAZ 2104 1.3 1989