Klimatizácia

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Dusan
Příspěvky: 3917
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Klimatizácia

Příspěvek od Dusan »

Moze mi niekto nafotit budiky na zariadeni na plnenie klimi pri beziacom motore. Tj fotka modreho a cerveneho budika pri zapnutej klime, rezim teplota LO, ventilator namaximum tj 8ciarok.

Dve fotky budikov plniaceho zariadenia:
Prva fotka na volnobeh, a druha fotka v otáčkach cca 1500 motora. Dakujem
Dusan
Příspěvky: 3917
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Klimatizácia

Příspěvek od Dusan »

Teoreticky by tam mal pasovat ventil z nissanu juke (ale je asi na R134) 922003DF0A
Dusan
Příspěvky: 3917
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Klimatizácia

Příspěvek od Dusan »

Tak po 2 rokoch asi uz klima funguje ako ma. Uz len niekedy cez vikend vyskusat skusobnu jazdu, aby som si to potvrdil. DAkujem pritomnym za pomoc.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9384
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizácia

Příspěvek od Vašátor »

A kde byl nakonec problém?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Dusan
Příspěvky: 3917
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Klimatizácia

Příspěvek od Dusan »

Niekde tam :D
Obrázek
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9384
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Klimatizácia

Příspěvek od Vašátor »

To bych raději jezdil bez klimy :-D
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Dusan
Příspěvky: 3917
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Klimatizácia

Příspěvek od Dusan »

Neni to take hrozne. ZAroven som natiahol kabel k snimacu vlhkosti v zrkadle, a namontoval elektricky ohrev vzduchu.
Dusan
Příspěvky: 3917
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Klimatizácia

Příspěvek od Dusan »

Aby sme sa vratili k klimatizacia autovaz zvoli pre vestu kompresor s vnutornym riadenim. Zase sa ukazalo ze sa setrilo na nespravnom mieste. Na druhej strane sme mohli dopadnut horsie vid logan alebo largus kde sa teplota na vyparniku udrziava zapinanim spojky kompresora. I ked povedat ze horsie ako kedy. Pri potrebe maleho chladiaceho vykonu je to blbe lebo cuka z motorom pri zapnuti vypnuti klimakompresora, saze ide nastavit nizsiu teplotu vyparnika.

Na veste je interne riadeny kompresor co ma tu nevyhodu ze teplota vyparnika sa musi drzat na vyssej teplote. Cela regulacia stoni na expanzom ventile a udrziavani konstantneho tlaku na vstupe do kompresora. Co neni ziadna slava z dovodu pomalej reakcie expanzeho ventilu a celeho systemu. Privretim ventilu stuupne tlak na vystupe cerpadla a az nasledne dojde k regulacii cerpadla na vstupnej strane. Z tohto dovodu musi byt teplota vyparnika vyssia aby nedoslo k nezelanemu javu zamrznutia vyparnika.
Senzor teploty vyparnika je tam teda ako poistka poslednej zachrany.

Cize autovaz usetril 3m kablika k riadenemu ventilu kompresora a jeden elektricky ventil na komprrsore. Verim ze sa usporu si riaditel kupil nejaku vilu v soci. A rusy dostalu horsiu klimu, to urcite ocenili.
Pouzitim riadeneho ventilu jednotka vie jemnejsie ovladat kompresor na zaklade udajov z senzora vyparnika. Vysledkom je dosahovanie nizsej teploty vyparnika, a ucinejsia klima.
Odpovědět

Zpět na „Karoserie a ostatní“