2103 - za tepla špatně startuje
Moderátor: Moderátoři
2103 - za tepla špatně startuje
Začalo se mi stávat, že zahřátý motor asi po 10-15 minutách , když nějak přijedu nelze nastartovat..a to ani s plynem u podlahy......točí a točí...když chytne tak pustím plyn a chcípne....
LUKAS
Re: 2103 - za tepla špatně startuje
To mi dělají také - v teple se odpaří benzín z karbu, tak se musí natáhnout nový a po startu jej chvíli plynem pohlídat do stálých otáček.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: 2103 - za tepla špatně startuje
Taky tak mam. V lete tak 15 minut odstaveny horky motor startovat s plnym plynem a pak jeste chvili skadlit, aby se usadil volnobeh, nebo lepe rovnou vyrazit a po par metrech je vse ok.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: 2103 - za tepla špatně startuje
Me to nikdy nedelalo. I za tepleho motoru šel krasne nastartovat......
LUKAS
Re: 2103 - za tepla špatně startuje
Kluci. Všechno špatně. Za 10-15 minut se benzín z komory fakt neodpaří, aby se musel znovu dopravovat do karburátoru. To jako fakt ne. Ten tam je. A stačí ho opravdu jen velice málo k tomu, aby motor naskočil. Chyba je jinde.
Máte to blbě nastavený. Potřebujete dvě šikovné ruce a dvě šikovné uši. Pokud tohle nemáte, máte problém.
Za ty roky, co dělám na srazech motory, moc dobře vím, s čím jsou lidi schopni jezdit v domnění, jak mají dobře seřízený motor. Především...... Seřízení podle tabulkových hodnot daných výrobcem je obvykle špatné seřízení. Uvědomte si, že máte půl století staré stroje, co mají často dost za sebou, často nejistotu historii. Součástky, nejen motor, jsou v různém stadiu opotřebení. Navíc používáte zcela jiné palivo, než na jaké ten stroj byl původně navržen (oktanové číslo je jen jedním z mnoha parametrů, jak víme). Takže tím chci říct, že každý motor potřebuje úplně individuální nastavení, kde často tabulky neplatí. A velmi často jsou uši citlivější a přesnější čidlo, než jakýkoli přístroj.
Takže pokud máte problém s teplým startem, máte prostě motor blbě seřízený. Není to běžná věc, co tu popisujete, prostě není .
Máte to blbě nastavený. Potřebujete dvě šikovné ruce a dvě šikovné uši. Pokud tohle nemáte, máte problém.
Za ty roky, co dělám na srazech motory, moc dobře vím, s čím jsou lidi schopni jezdit v domnění, jak mají dobře seřízený motor. Především...... Seřízení podle tabulkových hodnot daných výrobcem je obvykle špatné seřízení. Uvědomte si, že máte půl století staré stroje, co mají často dost za sebou, často nejistotu historii. Součástky, nejen motor, jsou v různém stadiu opotřebení. Navíc používáte zcela jiné palivo, než na jaké ten stroj byl původně navržen (oktanové číslo je jen jedním z mnoha parametrů, jak víme). Takže tím chci říct, že každý motor potřebuje úplně individuální nastavení, kde často tabulky neplatí. A velmi často jsou uši citlivější a přesnější čidlo, než jakýkoli přístroj.
Takže pokud máte problém s teplým startem, máte prostě motor blbě seřízený. Není to běžná věc, co tu popisujete, prostě není .
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: 2103 - za tepla špatně startuje
No Marku něco na tom bude před "seřízením" co mi někdo dělal tady v okolí to šlo dobře. Bohužel sám to neudělám a v Příbrami nikdo jinak není.
LUKAS
Re: 2103 - za tepla špatně startuje
Jestli se to "najednou" zmenilo, tak zrejme neco bude jinak.
Moje auto se tak chova od zacatku co ho mam, prestoze ho i Marek minimalne 2x steloval .
Kdyz se odstavi v teplem pocasi horky motor, tak s bezicim casem stoupa nutnost startu s "vyplachem", tedy s plnym plynem. Jestli je to po 15 minutach jeste docela ok a po 30 minutach uz je to horsi, to fakt presne nevim, nikdy sem to nemeril. Ani nevim, kdy uz je to zase normalni.
Jestli to jde necim potlacit, to rozhodne nerozporuju. Ale za 20 let se to na mem stroji nezmenilo. Jen pro doplneni karbec mam ozon s ekonomizerem.
Moje auto se tak chova od zacatku co ho mam, prestoze ho i Marek minimalne 2x steloval .
Kdyz se odstavi v teplem pocasi horky motor, tak s bezicim casem stoupa nutnost startu s "vyplachem", tedy s plnym plynem. Jestli je to po 15 minutach jeste docela ok a po 30 minutach uz je to horsi, to fakt presne nevim, nikdy sem to nemeril. Ani nevim, kdy uz je to zase normalni.
Jestli to jde necim potlacit, to rozhodne nerozporuju. Ale za 20 let se to na mem stroji nezmenilo. Jen pro doplneni karbec mam ozon s ekonomizerem.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: 2103 - za tepla špatně startuje
To je v pořádku. Po krátkém odstavení dojde k nahromadění plynů z odvětrání motoru v prostoru vzduchového filtru. Není tam kyslík, pouze výpary z oleje, výfukové plyny a výpary z paliva, tudíž to nemůže nastartovat jinak, než s plně sešlápnutým plynem. Ovšem motor musí naskočit. A to prakticky hned, resp třeba po dvou vteřinách roztáčení. A po startu musí běžet pravidelně na volnoběh. Prostě musí. Pokud to tak není, je něco špatně.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: 2103 - za tepla špatně startuje
Udělej si výlet ke mně. 180 km není zas tolik. Jezdí ke mně lidi i z větší dálky.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: 2103 - za tepla špatně startuje
Tak závada vyřešena. V plováku dírka a tudíš plný benzínu...... po výměně plováku za nový opět startuje na drc i za tepla se sešlápnutým plynem.
LUKAS
Re: 2103 - za tepla špatně startuje
Jo, vysoká hladina, to je prevít. A tohle se blbě hledá.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: 2103 - za tepla špatně startuje
Ale ted se mi stalo včera, že po zahřátí....vyřadím na neutrál a otáčky klesnou, chcípne
LUKAS
Re: 2103 - za tepla špatně startuje
To chcípání způsoboval šroubek volnoběhu, který se povoloval při vibracích. Takže ted vše již OK a motor šlape pěkně.
LUKAS