starter z 1.3 na 1.7

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

starter z 1.3 na 1.7

Příspěvek od JmJ »

Je nejaky podstatny rozdil mezi startery na 1.7 a na zbyle kubatury?

Aljosovi zlobi starter na 1.7, ja mam startery na 1.3, takze bych mu tam mohl docasne dat muj, nez si opravi / sezene starter na 1.7.

Je to schudne, nebo ten z 1.3 by se hrozne trapil nebo s tim muze byt jiny problem?
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: starter z 1.3 na 1.7

Příspěvek od Luděk Musil »

Mám pocit, že je tam nějakej drobnej rozdíl v příkonu.
Ale je to schůdné řešení, fyzické rozdíly tam nejsou.
Mám pocit, že jsem to v některé z mých 1.7 také provozoval.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9401
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: starter z 1.3 na 1.7

Příspěvek od Vašátor »

Starter 1.7i je reduktorový, čili točí lehčeji a rychleji. Starter z karburátorového motoru použít lze, ale bude se s tím dost trápit. Naposledy jsem objednával reduktorový starter z MLparts za něco kolo dvojky?
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: starter z 1.3 na 1.7

Příspěvek od Marek »

Zaměnitelné jsou. Ale jak tu bylo řečeno - rychloběžný startér je vhodnější pro použití i do starších motorů, a to hned ze dvou důvodů. Předně díky planetové převodovce má vyšší otáčky, čili snadněji otáčí motorem, a zadruhé díky planetové převodovce má podstatně nižší elektrický příkon, čímž znatelně méně zatěžuje baterku.
Použití starší verze startéru na motor 1,7 možné je, ale nerozumné. Eventuálně bych tak udělal třeba jen jako nějaké nouzové řešení.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9401
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: starter z 1.3 na 1.7

Příspěvek od Vašátor »

Já ho v mladistvé nerozvážnosti v zimě hodil do Nivy 1.7mpi a ten starej starter s tím normálně skoro ani nehnul. Proudový odběr jako prase, kabely teplý, motor se líně převalil a stejně to nechytlo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: starter z 1.3 na 1.7

Příspěvek od Marek »

Tak byla někde chyba, buď v baterce, nebo v poruše toho startéru. Normálně to musí fungovat.

Já měl motor 1500 se stupněm komprese 10,6:1 a kompresní tlaky tak velké, že mi nestačil budík pro benzínové motory. A starý dobrý startér normálně fungoval.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9401
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: starter z 1.3 na 1.7

Příspěvek od Vašátor »

Je to možný. Sarter vytažený z funkčního auta, po osazení nového reduktoroveho opět vše v pořádku. Vzhledem k tomu, že pro MPI je standardní stejně nevhodný, odmítl jsem pátrat.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: starter z 1.3 na 1.7

Příspěvek od Marek »

On je tam vlastně jediný problém. MPI motorizace má v mapách nastaven určitý minimální počet otáček při startu. Pokud jich nedosáhne, nedovolí vstřik paliva. Mají to tak prakticky všechna auta, co jezdí na planetě. Proto se na tyhle motory dnes dávají startéry rychloběžné. Ty (taky díky menšímu proudovému odběru) lépe točí motorem a tohoto minimálního limitu nemají problém dosáhnout.
Naopak pokud bych na takový motor dal původní "velký" startér, asi to bude fungovat taky, ovšem pouze za předpokladu dobrého stavu toho startéru, kvalitní a dobře nabité baterky a "ideálního" elektrického vedení, včetně ukostření. Ovšem asi všichni tušíme, jaká je realita, že?

Jasně, nemá smysl o čemkoli dál diskutovat, startér s převodovkou je prakticky ve všech ohledech vhodnější, a to samozřejmě i do starých verzí s karburátory.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: starter z 1.3 na 1.7

Příspěvek od Cory »

Marek píše: stř srp 07, 2024 08:46 On je tam vlastně jediný problém. MPI motorizace má v mapách nastaven určitý minimální počet otáček při startu. Pokud jich nedosáhne, nedovolí vstřik paliva. Mají to tak prakticky všechna auta, co jezdí na planetě. Proto se na tyhle motory dnes dávají startéry rychloběžné.
Minimalny pocet otacok myslis v absolutnom vyjadreni alebo minimalny pocet otacok za minutu, cize rychlost otacania?

Lada MPi to ma tak. Rj sleduje rychlost otacania motora na zaklade signalu snimaca kluky. Takze ak je starter rychlobezny a v super kondici, motor chyti aj na pol otacky. Z principu si to moze dovolit, kedze remenica ma 60-2 zubov, takze rychlost vypočíta hned. Kdezto take SPi so svojimi 6 zarezmi to nevie tak rychlo, preto SPI tocia dlhsie. Ale nie som si isty, či v pripade SPI nie je pozadovany minimalny absolutny pocet otacok.
Pri MPI sa poziadavka na rychlost otacania pri štarte meni.aj v zavislosti od teploty.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Marek
Příspěvky: 5316
Registrován: úte čer 01, 2004 21:31
Bydliště: Třebíč, CZ

Re: starter z 1.3 na 1.7

Příspěvek od Marek »

Jo, podobně to měly i TDI od VW. Studené to chytlo na drc, teplé to točilo třeba 10 sekund, když byl startér v háji.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Odpovědět

Zpět na „Elektrická soustava“