Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
Moderátor: Moderátoři
Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
Žena má vůz asi devět měsíců, najela 15 tisíc km. Teď, jak jsou hice, si všimla jedné věci, kterou jsem jí nejprve nevěřil, ale opravdu se to děje.
Má to dvouzónovou klimu. Nastaveno na obou stranách stejně (je v podstatě jedno kolik), nastaven plně automatický režim - po nějaké době jízdy začne z levé strany ventilace foukat teplý vzduch. Zprava jde studený, jak má.
V ten okamžik obě klapky rozvodu vzduchu jsou podle diagnostiky v pozici 0, čili úplně přepnuté na studený vzduch. Teoreticky by neměl vzduch jít přes topné těleso. I fyzicky jsou klapky pro teplý vzduch vlevo i vpravo úplně zavřené.
A největší prdel je, že to neudělá pokaždé. Zatím nemám vysledováno, prakticky s tím nejezdím, ale žena tvrdí, že to udělá až při delší jízdě, ne hned. A mnohem víc to zlobí, když auto stojí na místě, za jízdy to mně ještě neudělalo (ženě prý ano, ale až po delší době).
Klima v klidu cca 6 Bar, v provozu 12-18 Bar, při 18 Barech spíná ventilátor a tlak letí dolů.
_______
Dnes jsem se tomu trochu věnoval a zjistil toto:
Klima sepne hned po startu motoru, spolu sepne první rychlost ventilátoru na chladiči. To je podle mě zcela v pořádku.
Vysokotlaké potrubí v motorovém prostoru je horké, nízkotlaké chladnější, ale rozhodně ne ledově studené a orosené, jak by mělo být. To si myslím, že v pořádku úplně není.
Z levých výdechů ventilace kabiny fouká teplý vzduch, z pravých studený, bez ohledu na to, jakou teplotu mám nastavenou. Samozřejmě nastavuji na obou stranách stejnou (aby bylo jasné srovnání). Nicméně i když dám vpravo 24 a vlevo LOW, stále jde zleva teplý a zprava studený vzduch. A to je průser úplný.....
Tlak média v systému, když je klima vypnutá a motor stojí, je necelých 6 bar a po sepnutí kompresoru poměrně rychle narůstá až k 18 barům, kdy sepne druhý stupeň ventilátoru chladiče a tlak padá k cca 12 barům.
Připadá mi, že je chyba někde v médiu. Jako je mi divné, že tlak strašně rychle narůstá. Když to porovnám se svým autem, kde sice nemám dvouzónu, ale je to z principu stejný systém, tlak po sepnutí rozhodně tak rychle nenarůstá a druhý stupeň vrtule chladiče mi spíná už při 9 barech. V klidu mám tlak 3 bar (tady je skoro 6).
Potřeboval bych nějaký fundovaný nápad, jak dál. Ona každá práce na AC stojí poměrně dost peněz a já na rozhazování nemám. Nemám problém zaplatit za něco, co má smysl anebo co je třeba, ale zbytečné věci nedělám rád.
Brácha mi radí nechat to odsát, aby bylo jasné, kolik chladiva tam vůbec je, a znovu naplnit. Zní mi to logicky. Auto je z Německa a historie servisu AC samozřejmě není známá.
A taky si říkám, jestli to nemůže zlobit třeba proto, že by tam náhodou bylo víc chladiva, než tam patří. Mně se totiž moc nelíbí ty tlaky, připadá mi to hodně vysoko, hlavně ten tlak v klidu 6 bar, když já mám v autě 3 bar.
Má to dvouzónovou klimu. Nastaveno na obou stranách stejně (je v podstatě jedno kolik), nastaven plně automatický režim - po nějaké době jízdy začne z levé strany ventilace foukat teplý vzduch. Zprava jde studený, jak má.
V ten okamžik obě klapky rozvodu vzduchu jsou podle diagnostiky v pozici 0, čili úplně přepnuté na studený vzduch. Teoreticky by neměl vzduch jít přes topné těleso. I fyzicky jsou klapky pro teplý vzduch vlevo i vpravo úplně zavřené.
A největší prdel je, že to neudělá pokaždé. Zatím nemám vysledováno, prakticky s tím nejezdím, ale žena tvrdí, že to udělá až při delší jízdě, ne hned. A mnohem víc to zlobí, když auto stojí na místě, za jízdy to mně ještě neudělalo (ženě prý ano, ale až po delší době).
Klima v klidu cca 6 Bar, v provozu 12-18 Bar, při 18 Barech spíná ventilátor a tlak letí dolů.
_______
Dnes jsem se tomu trochu věnoval a zjistil toto:
Klima sepne hned po startu motoru, spolu sepne první rychlost ventilátoru na chladiči. To je podle mě zcela v pořádku.
Vysokotlaké potrubí v motorovém prostoru je horké, nízkotlaké chladnější, ale rozhodně ne ledově studené a orosené, jak by mělo být. To si myslím, že v pořádku úplně není.
Z levých výdechů ventilace kabiny fouká teplý vzduch, z pravých studený, bez ohledu na to, jakou teplotu mám nastavenou. Samozřejmě nastavuji na obou stranách stejnou (aby bylo jasné srovnání). Nicméně i když dám vpravo 24 a vlevo LOW, stále jde zleva teplý a zprava studený vzduch. A to je průser úplný.....
Tlak média v systému, když je klima vypnutá a motor stojí, je necelých 6 bar a po sepnutí kompresoru poměrně rychle narůstá až k 18 barům, kdy sepne druhý stupeň ventilátoru chladiče a tlak padá k cca 12 barům.
Připadá mi, že je chyba někde v médiu. Jako je mi divné, že tlak strašně rychle narůstá. Když to porovnám se svým autem, kde sice nemám dvouzónu, ale je to z principu stejný systém, tlak po sepnutí rozhodně tak rychle nenarůstá a druhý stupeň vrtule chladiče mi spíná už při 9 barech. V klidu mám tlak 3 bar (tady je skoro 6).
Potřeboval bych nějaký fundovaný nápad, jak dál. Ona každá práce na AC stojí poměrně dost peněz a já na rozhazování nemám. Nemám problém zaplatit za něco, co má smysl anebo co je třeba, ale zbytečné věci nedělám rád.
Brácha mi radí nechat to odsát, aby bylo jasné, kolik chladiva tam vůbec je, a znovu naplnit. Zní mi to logicky. Auto je z Německa a historie servisu AC samozřejmě není známá.
A taky si říkám, jestli to nemůže zlobit třeba proto, že by tam náhodou bylo víc chladiva, než tam patří. Mně se totiž moc nelíbí ty tlaky, připadá mi to hodně vysoko, hlavně ten tlak v klidu 6 bar, když já mám v autě 3 bar.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
Hlavne zosti ci je tam vobec chladivo ake ma byt a nie nahodou propan butan, lebo experti sa najdu rozny. Ine ako odsat a naplnit ti ani neostava to je totiz zaklad. Kludne moze byt priochaty expanzny ventil. Ma to riadeny kompresor?
Re: Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
Nevím, co to má. Ale podle katalogu tam není spojka, ale regulační tlakový ventil.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
No ked to nema spojku, tak uz moxe byt vysuchane gufero na kompresore lebo ten sa toci stale. A mas unik. Po tych km. Tak ci tak, doplnit chladivo, zistis ci tam je dost alebo koľko chyba. Potom mozes spekulovat dalej.
Re: Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
Já nemám únik. Já mám naopak tlak jako prase velkej.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
Zatrepany chlafic pre klimu totalne zahmutenlamely?
- Teepee
- Příspěvky: 4306
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
To by, hádám, nebyl zvýšený tlak v klidu. Mě napadl přicpaný expanzní ventil, ale to je to samé, byl by přetlak jen za chodu, nikoli za klidu.
Jen si teď nepamatuju, kolik to říkal synek, že má za klidu v E46tce (R134a). Řešili jsme tam už nový kondezátor (chladič), vysoušeč a nakonec i kompresor.
Tohle se mi zdá, že tam bude to jiné médium, protože on tlak asi není až tak ovlivněn množstvím, ale tím, jaký přetlak par to médium při jaké teplotě vyvine.
A co se Marku poradit s nějakým klimaservisem, nebo kdo dělá klimatizace (Vašátor).
Jen si teď nepamatuju, kolik to říkal synek, že má za klidu v E46tce (R134a). Řešili jsme tam už nový kondezátor (chladič), vysoušeč a nakonec i kompresor.
Tohle se mi zdá, že tam bude to jiné médium, protože on tlak asi není až tak ovlivněn množstvím, ale tím, jaký přetlak par to médium při jaké teplotě vyvine.
A co se Marku poradit s nějakým klimaservisem, nebo kdo dělá klimatizace (Vašátor).
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
Asi budu muset
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
Tak podle všech symptomů to vypadá na poruchu expanzního ventilu. Všechno tomu nasvědčuje.
Tak nechám odsát náplň, vyměním ventil (800 Kč) a nechám to znovu naplnit.
Tak nechám odsát náplň, vyměním ventil (800 Kč) a nechám to znovu naplnit.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
Vyřešeno.
Dojel jsem do servisu, klimu odsáli a znovu naplnili a problém odstraněn. Klima jede jak vítr.
Občas je asi opravdu lepší hledat problém v maličkostech.......
Dojel jsem do servisu, klimu odsáli a znovu naplnili a problém odstraněn. Klima jede jak vítr.
Občas je asi opravdu lepší hledat problém v maličkostech.......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- Teepee
- Příspěvky: 4306
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
A kolik odsáli a kolik naplnili?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
Kolik odsáli, to je otázka. Totiž mašina napsala, že odsála 4320 g, což je samozřejmě nesmysl, protože takové množství by se do systému absolutně nemohlo vejít. Čili buď mu při odsávání zablbla mašina, anebo to někdo dřív naplnil nějakým plynem o podstatně vyšší hustotě.
Naplnili podle požadavků výrobce 480 g.
Nejen, že klima funguje výborně a správně, ale přestala vydávat nepříjemné syčivé zvuky a přestala zapáchat. A co je příznivé, vůz má o poznání nižší spotřebu. Samá pozitiva......
Naplnili podle požadavků výrobce 480 g.
Nejen, že klima funguje výborně a správně, ale přestala vydávat nepříjemné syčivé zvuky a přestala zapáchat. A co je příznivé, vůz má o poznání nižší spotřebu. Samá pozitiva......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
Sycive zvuky zvykne vydavat, ked je chladiva malo, aspon co som odpozoroval. Ktovie, co tam bolo. Ale pri odsavani si masina nekontroluje chladivo, aby predisla kontaminacii?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Klimatizace Scenic 3 - zajímavý problém
To já nevím, doufám, že ano. Jinak by ten bordel z auta vletěl do nové náplně.
Já si spíš myslím, že ta mašina to jen blbě zvážila. Že tam s největší pravděpodobností bylo správné chladivo, ale bylo ho nejspíš dost málo. To byl můj dojem z celé té věci.
Ať to bylo, jak chtělo, podstatné je, že to stálo 1500 Kč a funguje to na výbornou.
Já si spíš myslím, že ta mašina to jen blbě zvážila. Že tam s největší pravděpodobností bylo správné chladivo, ale bylo ho nejspíš dost málo. To byl můj dojem z celé té věci.
Ať to bylo, jak chtělo, podstatné je, že to stálo 1500 Kč a funguje to na výbornou.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)