Oprava převodovky

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Smítka
Příspěvky: 11
Registrován: stř úno 03, 2021 23:49
Bydliště: Úvaly

Oprava převodovky

Příspěvek od Smítka »

Omlouvám se zakládám nové téma, ale tak nějak jsem to tu zatím nenašel. Protože jsem hodně neznalý potřebuji polopaticky vysvětlit jak postupujete při opravách převodovky 5ti kvalt. Mám na mysli tuto situaci: Porouchá se vám převodovka, vyndáte jí, rozeberete a zjistíte v čem je problém. Kupujete nové náhradní díly, když je seženete a vyměníte jen to co je poškozené + to co se vám nezdá a je více opotřebované. Nebo seženete jinou starší převodovku a zkoušíte ze dvou udělat jednu?
Řešil jste někdo celkovou GO u převodovky a jak? Dají se u nás vůbec sehnat všechny díly? Namátkou jsem koukal na ABC autodíly a Automanta.sk tak asi by se daly tři čtvrtiny dílů sehnat, ale asi by to bylo docela drahý.
Díky za rady a informace
Lada Niva 21214 1.7i rv.2001
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Oprava převodovky

Příspěvek od Henry »

GO prevodovky tu robili asi iba tunajsi profici (Cory a Vasator), ktori nemaju uz cas vypisovat na forum :D Ja osobne poradit neviem okrem toho, ze podla mna sa oplati zohnat dalsiu funkcnu prevodovku a vymenit ich kus za kus (uz to je na Nive hodne prace) a potom sa v klude mozes "hrat" bez stresu a casoveho natlaku s tou vytiahnutou prevodovkou, mozes studovat co a ako sa robi, zhanat diely, ktore sa ukazu byt poskodene, atd.. Predsa len je to trochu rozsiahlejsia robota ako napr. vymena tesnenia pod hlavou za jeden den (poniektori stihnu aj za par hodin).
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava převodovky

Příspěvek od Luděk Musil »

Smítka píše: sob čer 22, 2024 16:16Mám na mysli tuto situaci: Porouchá se vám převodovka, vyndáte jí, rozeberete a zjistíte v čem je problém.
Už v tento moment se dělá chyba :cry: . Chyba v tom smyslu, že se převodovka porouchá :idea: . Před tím, než dojde k poruše - tak převodovka svým chováním/projevem nám dopředu říká, že k něčemu dojde :idea: . Začne občas vyskakovat kvalt, jde hůře řadit, převodvka hučí nebo hvízdá ... . Na základě tohoto bychom neměli čekat, až to opravdu dojde do poruchy a vůz je víceméně nepojízdný.
Mezi časté/obvyklé závady patří netěsnost, ložisková vůle, vymačkané "zuby" na přesuvnících, vydřená řadící vidlice, ohnutá řadící tyč Méně často zalomený šroub předlohy nebo (velmi ojediněle) zlomené pružinky v řadícím mechanismu. O vylomených zubech soukolí ani nebudu mluvit - s tím jsem se, až na jeden případ, nesetkal.
Já jsem taky, sice už je to pár let, opravoval převodovku, několikrát výměna ložisek, jednou 5-kové soukolí vč. synchronu, přesuvníku a vidličky.
Jaký máš problém, resp. co potřebuješ vědět :?:
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 426
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Oprava převodovky

Příspěvek od scot »

Poklud nevadí němčina, tak tady jsou 2 videa o opravě Niva převodovky.
https://www.youtube.com/watch?v=TGyY6cWAv8Q
https://www.youtube.com/watch?v=5TDQb6MfFXs
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Oprava převodovky

Příspěvek od Dusan »

Na tej prevodovke ked sa normalne pouziva je slabe miesto len 5ka tj veci snou suvisiace. Takze menizxzvycajne vsetky loziska gufera, a veci okolo 5ky podla opotrebenia.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10571
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Oprava převodovky

Příspěvek od Luděk Musil »

Dusan píše: úte čer 25, 2024 07:20... slabe miesto len 5ka ...
Ano, to je pravda.
Původní 4-kvaltky se (téměř) nekazily, ale u 5-kvaltek je slabé místo obzvláště 5-ka a věci okolo.
Myslím si, že podstatná část problému tkví v tom, že ta 5 je "naroubovaná" do původní převodovky a "někdo něco někde" podělal (= špatně spočítal, namaloval ... :cry: ).
Dělal jsem asi 5 5-kvaltek :D . Jedna měla prasklej kroužek mezi košem spojky a převodovkou. Druhá neměla přesně vymezenou axiální vůli na hlavní hřídeli. A zbývající 3 měly problém s 5-kou, vymačkaný zoubky přesuvníku, totálně ojetá vidlička příp. vydraná dráha pro vidličku v přesuvníku.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“