Moc dobře si vzpomínám (byť jsem byl dítě), jaký problém byl sehnat díly v sedmdesátkách/osmdesátkách na kapitalistická auta, která nám italští soudruzi nadělili. Bohužel já to odnesl syndromem hromadění, díly se museli kupovat, když zrovna dovezli. Táta jezdil s autobusem, jezdil i linky Krkonoše - Praha, Krkonoše - Ostrava a tam měla Mototechna Fiatprodejny. Tak se pokaždé zašel zeptat, co jim přišlo ... . Tak nás to taky naučilo upravovat, předělávat, vyrábět ... .
A pak po revoluci, kdy se Fiat stal čistokrevným veteránem najednou přestal být problém díly koupit. Dnes koupím věcí více, než na přelomu sedmdesátek/osmdesátek.
To by Francúz..ehm..vlastne Renault nikdy nedovolil aby niečo nebolo na naše auti
Keď skončí ten cirkus na východe budú veľmi lacné diely..aspoň dúfam, že ceny v ru pôjdu expresne rapídne dole.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired) Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná) Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Už aby ten cirkus skončil čím skôr, lebo Ruské veci na Slovensku dochádzajú a v Rusku mi už porušili aj účty v eshopoch a keď som im písal čo sa deje, tak že nemôžu už posielať na Slovensko nič. Že im to vrátia z colnice. A že vraj už sa im ani nedá prevziať platba.... Koncom minulého roka som si z Ruska ešte normálne objednal a aj kartou zaplatil(síce s 11 percentnou prirážkou) a normálne mi to prišlo na poštu, kde som si zaplatil DPH(výpalne) a mal som to doma. No neviem, bude ešte horšie. Už začínam strácať posledné zvyšky nádeje.... Keby sme mohli aspoň fungovať ako niekde v zahraničí, kusom vešiaka nahradím súčiastku a jazdím. No len sme na Slovensku, takže heslo na život s Ladou znie: "budeme spolu kým nás STK nerozdelí"
Škoda Octavia I 1,9 TDI 66 kw r.1997 (07_2006 - 06_2019)
Lada Vesta sedan LUX- biela r. 2017 - prvá Žiline, jedna z prvej várky pre Slovensko (04_2017- )
Lada Vesta SW Cross LUX - hnedá r. 2019 - prvá v Lada Žilina,ul. Kragujevská (06_2019 - )
To takhle, v pondělí v 5 ráno, přijdu k autu, nastartuju, senzor řekne že je tma a rozsvítí světla .
Rozsvítil ... ale jen levý . Potmě jsem jel naposledy minulou středu a to určitě svítily obě .
Včera v poledne jsem se dal do výměny. Jako teda přístup nic moc, ale dá se. Až mi praskne levá - asi si to půjdu hodit .
Nejvíc mi dalo zabrat odpojení konektorů. Jak ty konektory byly z výroby "napružený" - tak jsem nebyl štont je odpojit.
Ale samotná výměna žárovky v pohodě.
L.
Stalo sa mi tiež hlavne v tomto období keď kolíše teplota a vlhkosť, aale stačí nájsť aj dieru na ceste alebo sa hrať ako ja so svetlami keď prechádzaam dedinami.
Nosím samozrejme náhradu, tie konektori už som nejako rozchodil, mne už idú ľahšie po pár výmenách. V tomto období je svetlo základ.
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired) Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná) Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Kdyby se mělo preventivně rozebírat všechno co se má potentit, nedělali bychom nic jiného.
Já žárovky měnil za Phillips +160% a výměna byla tehdá úplně v pohodě.
V podstatě pokračování z mého topicu o Grantě .
Dlouho, cca 3/4 roku, jsme se s Vašátorem domlouvali na výměně rozvodového řemene a legrácek kolem toho.
Nakonec to tedy "dopadlo" tento týden.
Vesta má nové rozvody, vodní pumpu, chladící kapalinu, vlnovec, brzdovou kapalinu a nové zadní mlhové světlo .
Lépe popíše peripetie s výměnou Vašek.
Do blízkého budoucna mě čeká výměna výfukového potrubí, protože i to to má v podstatě za sebou
Na počítadle mi svítí cca 116.000 km. Stáří vozu 5 let.
L.
Abych to tedy doplnil. Co se týče rozvodů, předepsaná výměna je (co jsem tedy dohledal) po 90.000km. Luďkovi jsem je měnil ve 116.000km, řemen při zmáčknutí lehounce zteřelý, pohoda, klidně by ještě najel. Kladka, pomocná kladka i vodní pumpa na ložiskách v pořádku. Vodní pumpa lehce vlhla odtokem z těla, čili těsnící hřídelový kroužek již pouštěl chladící kapalinu do ložiska a ta následně vypůstným otvorem ven. Výměna rozvodů je principem jednoduchá záležitost. Oproti motoru 1.8 má 1.6 všechny řemenice na klínkách a na řemenicích jsou značky. Zároveň, vačkové řemenice musí dolů, aby bylo možné sundat zadní plastový kryt rozvodu, pod kterým jsou šrouby vodní pumpy. Výměna je jednoduchá, lze-li ovšem vše povolit. Já se neskutečně pral s třemi M6 šrouby na imbus klíč 5, držícími plastový kryt rozvodu. Šestihran pro imbus klíč vykorodovaný, korozí ucpaný a samozřejmě šrouby přímo proti nosníku. Sotva 5cm místa. Ale povedlo se.
Výměna chladící kapaliny je nasnadě, musí se vypustit kvůli výměně vodní pumpy. Vypuštění je také jednoduché, stačí odpojit vratnou hadici a tlakovat nádobku. Vratkou to vyteče. Něco málo zůstane asi v chladiči, ale vyteklo odhadem 7l?
Rovnou jsme vyměnili i brzdovou kapalinu a olej v převodovce. Při výměně brzdové kapaliny není třeba sundávat kola, což je fajn. Když je auto na zvedáku, je k odvzdušňovacím šroubům hezký přístup.
Olej v převodovce je také chvilková záležitost. Nejvíce času zabere sundání plechu pod motorem, doporučuju všechny šrouby mazat. Následně spodem olej ven, horem přes čidlo zpátečky nový dovnitř. Luděk má filtrbox ze Sportky, proto z motorového prostoru není třeba cokoli demontovat kvůli plnění převodovky olejem (až na zmíněné čidlo).
Výfuk ... Ruská nerez rezne jako prase. To, že odchází vlnovce, je známo. Celkem se divím, že Luďkovi vydržel původní 116.000km, běžně ho lidé mění v polovině. Nerezové tlumiče jsou zkorodované a ve spojích je první plášť úplně uhnilý. Zatím ale vše drží pohromadě. Navařil jsem tedy nový vlnovec, přivařil zpět s vyztužením ukorodovaný přední držák a vše smontoval. Nějakou dobu to ještě vydrží. Na spoj katu s 1.dílem jsem místo debilně použitých železných matek použil měděné. Dost jsem se při povolování bál, že utrhnu štefty. Místo na opravu tam není.