2105 Vasil

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Lightning
Příspěvky: 49
Registrován: sob bře 28, 2020 20:00
Bydliště: Rumburk

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Lightning »

Vasil několik let pocukával, pokud jsem udržoval stálou rychlost. Na motorce mi to dělaly pružiny ve spojkovém koši (vůle) a při ustálené rychlosti chvilku tahal motor a chvilku motorka setrvačností. Myslel jsem tedy, že mám vůli v kříži nebo v diferenciálu. Dnes mě napadlo podívat se pod palec a pružinky nebyly napnuté... S palcem šlo otočit cca 12-15° než začala zabírat první pružinka a druhá měla vůli cca 3mm i když jsem byl na dorazu. Vzal jsem tedy kombinačky a narovnal trochu úchyty pružinek. 1. pružina zabírá už po 1° 2. pružina ke konci. Motor teď konečně na volnoběh jede na 4 válce a né na 3,5 jako předtím, při ustálené jízdě necuká a jede krásně plynule.

Je mi jasné, že zasahovat do továrního nastavení rozdělovače není správné, ale vzhledem k tomu, že to bylo už předtím rozhozené, tak je to jedno. Jak je možné, že byl ten úchyt takhle ohnutý? Nebo to tak je správně? Může mi někdo poslat fotku, jak to má ohnuté? Kdybych to chtěl nechat seřídit, lze to? Nebo mám koupit nový bezkontaktní rozdělovač?
Přílohy
rozdělovač - vytahaný.jpg
Lada 2105 1,3 1990
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Vašátor »

Někdo to prostě rozvrtal. Jedna pružinka má být stále lehce předepnutá, nesmí na ní být žádná volná vůle. Druhá pružinka má začít zabírat cca v půlce (lehce za) chodu odstředivé regulace. Jejich nastavení určuje křivku předstihu při odstředivé regulaci. Po tomto zásahu je vždy nutné znovu nastavit stroboskopem předstih!
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Lightning
Příspěvky: 49
Registrován: sob bře 28, 2020 20:00
Bydliště: Rumburk

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Lightning »

Jop, na stroboskop jsem šel hned, byla na 0°. Jen jsem si nebyl jistý zda se začíná 0° nebo 5°, tak koukám do knížky a mám to na 5°. Mám LPG, takže nastavit +- 10°?
Lada 2105 1,3 1990
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9399
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Vašátor »

Ano.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Lightning
Příspěvky: 49
Registrován: sob bře 28, 2020 20:00
Bydliště: Rumburk

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Lightning »

Včera jsem měnil olej Shell hx5 15w-40 a filtry. Chtěl jsem dát i nové těsnění vany, ale začalo pršet, tak ho dostane až další výměnu. Už celkem cvaká nějaký ventil(y), takže to spojím s výměnou gufírek.

Všiml jsem si, že mám dole na chladiči vidět pár map od chladící kapaliny a občas i kapky... Jaký nový chladič pasuje na 2105? - Mám mechanickou vrtuli, ale předělám to klidně i na elektrickou. Lze toto? https://www.motora.cz/van-wezel/26002005.html
Lada 2105 1,3 1990
Jan Vaníček
Příspěvky: 1110
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Jan Vaníček »

Pasovat by měl, jen tam bude potřeba delší horní hadice, apokud má otvor pro termospínač, tak ho tam dát, nebo zaslepit.
Uživatelský avatar
Lightning
Příspěvky: 49
Registrován: sob bře 28, 2020 20:00
Bydliště: Rumburk

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Lightning »

Dobrá, tedy horní hadici prodloužit o pár cm s hliníkovou trubkou. Otvor tam je se záslepkou. Pokud se mi tam bude vejít nějaký univerzální ventilátor, tak dám elektrický. Pokud bych musel řezat kvůli posunutí, tak nechám mechanický. Jen jestli je fotka reálná, tak výstup dole pro vodu je rovně (u originálu je koleno doprava)... To bude pasovat nebo se taky musí vymýšlet?
Lada 2105 1,3 1990
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6587
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od JmJ »

Horni hadice je delsi a dolni je jinak tvarovana, pozor na to.

Vrtule na to jde chytit elektricka z klasickeho chladice, jen mam dojem, ze se u toho hlinikoveho delaji dve varianty uchytu, kdy na jednu se vrtule namontuje uplne v pohode a u druhe nesedi jeden uchytu. Snad dokonce ten pravy, ktery je jen jeden. Takze sme tam davali nejaky mezikus, kdy vrtule se chyti na mezikus a mezikus na chladic.

Tak si to aspon pamatuju snad vic jak 10 let vzad.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Lightning
Příspěvky: 49
Registrován: sob bře 28, 2020 20:00
Bydliště: Rumburk

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Lightning »

Tak jsem se vrhl na výměnu gufírek ventilů... A skončil jsem celkem brzy - zde na fóru kdo to nedělal se stahovákem na ventily, ale pomocí šroubováků a kleští, musí být pořádní rambové :D Zkoušel jsem to kleštěmi a nedokážu to umáčknout, více se bojím, že mi z talířku sjedou a jen zbytečně budu mít špony v motoru... Takže objednán stahovák na pružiny.

A jeden dotaz, když jsem dal pryč vačku i s řemenicí, tak jak se dotýká hlavy motoru (domeček první ložisko) - mám mezi tento spoj dát silikon k tomu určený? Něco tam bylo, ale barva je taková béžová a přišlo mi, že to od tamtud teklo a celý řemen + řemenice jsou mastné...
Lada 2105 1,3 1990
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Cory »

Pod tu prirubu ma ist tmel.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Lightning
Příspěvky: 49
Registrován: sob bře 28, 2020 20:00
Bydliště: Rumburk

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Lightning »

Cory děkuji, už jsem ho tam dal a motor jede v pořádku :-)

Teď mám další dotaz. Na řemenici klikovky je v odlitku značka pro nastavení rozvodů (natočí se na O°) a na vačce se natočí přesně proti značce na víku ventilů. Jenže já mám asi kouzelnou řemenici na klikovce, viz foto... Vždy jsem seřizoval se stroboskopem podle žluté značky, pokud nastavím 5° podle odlité značky na řemenici (červený puntík), tak motor tarokuje až skoro chcípá. Pokud seřizuji podle žluté značky, tak motor jde krásně hladce. Je možný, že se řemenice na klikovce protočila? I když to je asi nemožné, protože ten klínek je po celé délce řemenice. Barevné značky jsem nedělal já - už tam byly při koupi... žlutá značka je cca 20° od červené.

Abych měl úplnou jistotu, že je píst v horní úvrati, tak mě napadlo to zkontrolovat skrz svíčku koukáním na píst, to ale až příště... Spíš proč tam jsou ty barevné značky a proč to neodpovídá značce na řemenici + jak nastavit rozvody? Poznám nějak, že je mám o těch 20° špatné nastavené, když jsem je nastavoval podle originál značky?
řemenice.png
Lada 2105 1,3 1990
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Cory »

Znacka ma byt iba jedna a vobec nie je oznacena farbou. Je to zarez. Znacky 0, 5 a 10 stupnov su na prsiach. Nula je ta najdlhsia ciarka. Takze predstih nastavit na 5 stupnov, teda aby stroboskop blikol prave vtedy, ked je zarez na remenici na urovni strednej ciarky na prsiach
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Lightning
Příspěvky: 49
Registrován: sob bře 28, 2020 20:00
Bydliště: Rumburk

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Lightning »

Jasný, tohle chápu, ale jestliže nastavuji 5° podle zářezu který je na řemenici na střední čárku, tak motor má nepravidelný chod + má tendenci chcípat. Když ho ale tedy nastavím na těch 5°, co mám potom štelovat, aby zase šel sametově, jako když to nastavuji na tu dodělanou žlutou značku?
Lada 2105 1,3 1990
Uživatelský avatar
Viko
Příspěvky: 1168
Registrován: pon kvě 05, 2014 20:09
Bydliště: Pezinok
Kontaktovat uživatele:

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Viko »

A nemáš náhodou stroboskop čo umožňuje posun bliknutia kvôli autám co majú len nulové značky a v ňom nastavený ten posun?
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - :hrob: zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - :hrob: fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
Cory
Příspěvky: 11606
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: 2105 Vasil

Příspěvek od Cory »

Lightning píše: pát srp 02, 2024 15:13 Jasný, tohle chápu, ale jestliže nastavuji 5° podle zářezu který je na řemenici na střední čárku, tak motor má nepravidelný chod + má tendenci chcípat. Když ho ale tedy nastavím na těch 5°, co mám potom štelovat, aby zase šel sametově, jako když to nastavuji na tu dodělanou žlutou značku?
Bohatost a mnozstvo zmesi. Este je otazne, ako mas nastavenu klapku prvej komory. Ak je prilis pootvorena, podtlakova regulacia je v cinnosti a dviha predstih. Potom je cele nastavenie mimo. A samozrejme pri takto pootvorenej klapke nefunguje normalne volnobezny system
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“