Na výdajných stojanoch uvedené cifry píšu o maximálnom podiele biozložky v palive. Existuje však norma o minimálnom podiele a tej sa rafinérie držia pretože biozložka je násobne drahšia ako ropný produkt a v konečnom dôsledku by sme tankovali drahšie. Reálne je to cca 2/3 toho čo je uvedené na stojane. V nafte je repka olejná, v benzíne kukurica.
Tu spomínaná trojmesačná "záruka" je v podstate len sebaochrana rafinérií pred žalobami za škody ak nenaskočí napr. záložný agregát v prípade výpadku el. energie a zistí sa, že tam bolo staré palivo. Problémom je spôsob skladovania nafty/benzínu u spotrebiteľa, pretože vzduch a baktérie v ňom spôsobujú degradáciu čohokoľvek (preto sa veľa potravín balí vákuovo...). Slovnaft vyrába v obmedzenom množstve "čistú" naftu práve pre záložné zdroje.
V júli 2021 som vzal tri rovnaké sklenené fľaše od nescafé a nalial do nich BA95/E10. V jednej bol čistý benzín, v druhej Protec a v tretej VIF v patričnom pomere (dávkované injekčnou striekačkou). Nehnute stáli na tom istom mieste a očakával som nejaký rozdiel už po pol roku, ale nič sa nedialo až do novembra tohto roka...
Moje skúsenosti sú také, že 6 až 7 mesačný benzín BA 100/E5 nerobí problém žiadnemu z mojich áut. Faktom je, že pred zazimovaním dám VIF cca 125% doporučenej dávky.
Felicia je v zime nejazdená, v letnej sezóne vyjazdím cca dve nádrže. Ani po polroku státia na temperovanom zimovisku nemám problém naštartovať a bežne jazdiť, je to 1,3 MPi 50kw. Stále ju držím ako záložný povoz, lebo Putin robí somariny...
S Kopejkou som do Korony tak isto nemal problém (založil som oživený akumulátor, trochu zavrtel kľukou kvôli oleju, naťahal benzín a na prvý krát zavrčal a neskapal - úžasný pocit


Kalina je tankovaná BA 95/E10 cca triktát do mesiaca, takže tam tento problém nehrozí. Ale aj tej doprajem občas VIF.
Howgh, dopísal som...
