Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Moderátor: Moderátoři
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
S autem mám najeto necelých 1000km po Praze. Jezdí to až překvapivě dobře a má to rádo otáčky. Proti 1700 jsem je nucen využívat v daleko větším spektru okolo 5000-6000 otáček to zní docela zajímavě . Jen tomu odpovídá ta spotřeba - město v zimě s mizerným uložením předních tlumičů a zimními pneumatikami jezdím za 11l/100km plynu. Teď zkouším jezdit trochu ... hospodárněji tak uvidíme. Prostě jí to chutná .
1) Tachometr
Problém počítání kilometrů se povedlo vyřešit v rámci očisty palubky. Uvnitř budíků bylo posunuté kolečko denního počítadla a povedlo se mi ho dle návodu posunout zpět do správné pozice. Podle toho co jsem se dočetl, nejspíš někdo přede mnou nuloval denní počítadlo za jízdy... Prý se to pak umí posunout a nefungovat. Zároveň jsem vyměnil všechny žárovky v budíkách a tlačítkům na palubce jsem dopřál náhradu v podobě nových LED diod. 2) Světla
Dal jsem nějaký čas tomu seřizování a pak jsem zkoumal ten hydrokorektor. Celý problém, proč jedno světlo neposlouchalo na šroubování, způsobil fakt, že tam vůbec nebyla ta tyčka hydrokorektoru (tj. světlu chyběl jeden opěrný bod). Pro teď je to vyřešeno koupí nového hydrokorektoru (cca 900Kč) s tím, že první který přišel jsem okamžitě vracel (tekl už v krabici), ale druhý je ok a světla se povedlo nastavit. (Jedno má dost mizerný "obraz", asi budu shánět originální HELLA) 3) Očista
Protože nerad jezdím úplně špinavým autem, proběhla "základní" očista. Palubka ven, rozebrat, umýt. Interiér bude chtít vyčistit pořádněji, ale zatím jsem vyčistil aspoň přední sedačky, abych se neušpinil a aby to nějak vypadalo. Ještě mě čekají zadní, ale to počká na teplo. Bohužel někdy při očistě prasklo originální přední okno, takže jsem si s tátou dal ještě výměnu okna. Místo zeleného s modrým pruhem teď mám zelené se zeleným pruhem (ale zase do auta teče, takže to budeme muset udělat ještě jednou s výměnou těsnění). 4) Plyn
Po koupi plyn občas nechtěl fungovat - po přepnutí auto chcíplo. Občas to fungovalo. Problém se našel v oxidaci kontaktů selenoidů, které otevírají a zavírají plyn. Teď to funguje docela pěkně.
5) Řazení
Zlobí dvojka. Zatím to připisuji opotřebovaným prvkům mezi řadící pákou a převodovkou. Za tepla to bude chtít vyndat a vyměnit vyběhané díly (nebo vyměnit celé)
6) Řízení
Jde strašně ztěžka. Vypadá to na zničené horní uložení tlumičů. Zatím nevím, zda vyměnit jen ložisko a gumový prvek a nebo shánět i ty další díly. Má někdo zkušenosti?
7) Zbytek
Ještě mě čeká seřízení ventilů, kontrola svíček, výměna gufera na tyči řazení u převodovky, spasování výfuku (někde vpředu to při 2500+ otáčkách vydává divné zvuky) a pak řešit zatékání zadními dveřmi + nedostatky karoserie (5té dveře, PP blatník, LZ blatník, všechny lemy). A možná někdy v budoucnu řešit lak...
1) Tachometr
Problém počítání kilometrů se povedlo vyřešit v rámci očisty palubky. Uvnitř budíků bylo posunuté kolečko denního počítadla a povedlo se mi ho dle návodu posunout zpět do správné pozice. Podle toho co jsem se dočetl, nejspíš někdo přede mnou nuloval denní počítadlo za jízdy... Prý se to pak umí posunout a nefungovat. Zároveň jsem vyměnil všechny žárovky v budíkách a tlačítkům na palubce jsem dopřál náhradu v podobě nových LED diod. 2) Světla
Dal jsem nějaký čas tomu seřizování a pak jsem zkoumal ten hydrokorektor. Celý problém, proč jedno světlo neposlouchalo na šroubování, způsobil fakt, že tam vůbec nebyla ta tyčka hydrokorektoru (tj. světlu chyběl jeden opěrný bod). Pro teď je to vyřešeno koupí nového hydrokorektoru (cca 900Kč) s tím, že první který přišel jsem okamžitě vracel (tekl už v krabici), ale druhý je ok a světla se povedlo nastavit. (Jedno má dost mizerný "obraz", asi budu shánět originální HELLA) 3) Očista
Protože nerad jezdím úplně špinavým autem, proběhla "základní" očista. Palubka ven, rozebrat, umýt. Interiér bude chtít vyčistit pořádněji, ale zatím jsem vyčistil aspoň přední sedačky, abych se neušpinil a aby to nějak vypadalo. Ještě mě čekají zadní, ale to počká na teplo. Bohužel někdy při očistě prasklo originální přední okno, takže jsem si s tátou dal ještě výměnu okna. Místo zeleného s modrým pruhem teď mám zelené se zeleným pruhem (ale zase do auta teče, takže to budeme muset udělat ještě jednou s výměnou těsnění). 4) Plyn
Po koupi plyn občas nechtěl fungovat - po přepnutí auto chcíplo. Občas to fungovalo. Problém se našel v oxidaci kontaktů selenoidů, které otevírají a zavírají plyn. Teď to funguje docela pěkně.
5) Řazení
Zlobí dvojka. Zatím to připisuji opotřebovaným prvkům mezi řadící pákou a převodovkou. Za tepla to bude chtít vyndat a vyměnit vyběhané díly (nebo vyměnit celé)
6) Řízení
Jde strašně ztěžka. Vypadá to na zničené horní uložení tlumičů. Zatím nevím, zda vyměnit jen ložisko a gumový prvek a nebo shánět i ty další díly. Má někdo zkušenosti?
7) Zbytek
Ještě mě čeká seřízení ventilů, kontrola svíček, výměna gufera na tyči řazení u převodovky, spasování výfuku (někde vpředu to při 2500+ otáčkách vydává divné zvuky) a pak řešit zatékání zadními dveřmi + nedostatky karoserie (5té dveře, PP blatník, LZ blatník, všechny lemy). A možná někdy v budoucnu řešit lak...
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
TEDÁÁÁ - ta sedačka prokoukla !!!
Koukám, že z toho bude mov= auto
Pěkná práce
Koukám, že z toho bude mov= auto
Pěkná práce
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Ad razeni - over si stav uchyceni motoru. Jestli motor neni v blbe poloze. Kdysi znamemu temer nesla radit jednicka, dvojka ztuha. Problem byl propadly uchyt mezi prevodovkou a kastli, motor sedl o par cm niz. A samozrejme jak pises, vsechny ty gumove veci u tahel razeni musi byt ok.
Kdyz to tak ctu, tak sem rad, ze sem vyfasoval dost vyvonenou feldu, ale stejne uz do ni zahucelo min 30 000 kc. Drobne opravy kastle s lakovanim, minuly rok novy katalyzator, ted sem resil obcasne skubani a zahadne pisteni, kdy skubani a pisteni se nedelo soucasne. Vypada to, ze za oboji mohla zapalovaci civka (mam spi 50kw).
Uplne nevim, jestli s tim nejezdis nejak "divne", protoze 1.3mpi ma nej kroutak snad nekde kolem 3000 rpm. Je to i zelene vyznaceno na otackomeru. Tocit to o moc dal mi nikdy nedavalo moc smysl. Rozhodne to nemelo takovy efekt jako tocit 1.3 zigula nebo 1.6 gdi hnoje.
Celkove mam s "klasickymi" skoda motory tu zkusenost, ze jsou takove "tupe" - nema cenu je moc tocit, nad 4 ci 4.5 tisice se vlastne uz nic nedeje.
Kdyz to tak ctu, tak sem rad, ze sem vyfasoval dost vyvonenou feldu, ale stejne uz do ni zahucelo min 30 000 kc. Drobne opravy kastle s lakovanim, minuly rok novy katalyzator, ted sem resil obcasne skubani a zahadne pisteni, kdy skubani a pisteni se nedelo soucasne. Vypada to, ze za oboji mohla zapalovaci civka (mam spi 50kw).
Uplne nevim, jestli s tim nejezdis nejak "divne", protoze 1.3mpi ma nej kroutak snad nekde kolem 3000 rpm. Je to i zelene vyznaceno na otackomeru. Tocit to o moc dal mi nikdy nedavalo moc smysl. Rozhodne to nemelo takovy efekt jako tocit 1.3 zigula nebo 1.6 gdi hnoje.
Celkove mam s "klasickymi" skoda motory tu zkusenost, ze jsou takove "tupe" - nema cenu je moc tocit, nad 4 ci 4.5 tisice se vlastne uz nic nedeje.
VAZ 2104 1.3 1989
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Tátova BMM se po výměně svíček a vzduchového filtru propadla z něco přes sedm litrů na asi 6,5l/100km, Začal bych se znepokojovat při cca 8/100km a více, jako první bych zkoumal Lambdu. A myslím, že se říká LPG + 1litr cca. Ale po Praze bych nečekal zázraky, zkus si s tím troufnout i za město. A nee bisložku, já se držím Vervy 100. Tu bio hrůzu už mají na stojanech.Panthymaeus (Honza) píše:S autem mám najeto necelých 1000km po Praze. Jezdí to až překvapivě dobře a má to rádo otáčky. Proti 1700 jsem je nucen využívat v daleko větším spektru okolo 5000-6000 otáček to zní docela zajímavě . Jen tomu odpovídá ta spotřeba - město v zimě s mizerným uložením předních tlumičů a zimními pneumatikami jezdím za 11l/100km plynu. Teď zkouším jezdit trochu ... hospodárněji tak uvidíme. Prostě jí to chutná.
Zkušenost je taková, že to jde prostě ztěžka. Jako první bych porovnal s jinou Feldou. Táta si na to pořád stěžuje, že u Lídlu se mu s tím špatně parkuje, že Niva má posilovač, ale zase nemá vzadu dveře...Panthymaeus (Honza) píše:6) Řízení Jde strašně ztěžka. Vypadá to na zničené horní uložení tlumičů. Zatím nevím, zda vyměnit jen ložisko a gumový prvek a nebo shánět i ty další díly. Má někdo zkušenosti?
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Tak nám začal nový rok. Z předchozího seznamu něco ubylo a něco přibylo - většina zůstala.
1) Řízení
Zkušenosti z mezi svátkové akce (viz. níže) přispěli k tomu, že jsem nakonec v -3°C řešil problematiku řízení. Nakonec za cca 2 hodiny hotovo. Horní uložení tlumičů bylo vlevo úplně KO. Tím myslím zničené, rozdrcené ložisko na padrť, vymletá jedna miska a zlikvidovaná guma uložení tak, že není divu že auto táhlo a že při parkování bylo potřeba vydat asi 2x tolik síly co u žigulíku. Cena vyměněných dílů 2x 160Kč. Naštěstí to šlo vyměnit bez demontáže tlumiče z auta. Sílu potřebnou na parkování bych teď označil jako za +- shodnou s 2104. Co se nepovedlo:
2) Mezi sváteční akce
Dostal jsem nabídku odmontuj si co chceš a dej mi 3tKč. Auto přešlo přes střechu, ale do té doby fungovalo. Mám tedy zásobu dílů + stejný motor a převodovku jako u té mé. Kladně hodnotím i velice důkladné seznámení s konstrukcí vozu. Po mém (a tátově) 2,5 denním náletu zůstala původnímu majiteli holá kastle. Nakonec to sice vyšlo podobně draho jako další pojízdná felicie, ale co už. Aspoň mi to nebylo líto rozebrat a zbytek poslat do šrotu. 3) LPG
Už to zase blbne. Čeká mě tedy demontáž reduktoru LPG a dvou ventilů, jejich očista, kontrola a možná výměna membrán. Marek z roku 2016 mi tady na ladaklubu poradil, že se to zalepuje parafínem, tak uvidím Třeba to zabere. Reduktor tam mám BRC AT90E, kdyby to někdo řešil/znal.
A s LPG souvisí ještě jedna věc - po delší diskuzi s jedním člověkem jsem se nechal namočit do montáží/demontáží/servisu LPG systémů a stal se proškoleným partnerem firmy AutoGas Centrum Strakonice. Takže kdyby někdo něco potřeboval... (zatím ideálně něco jednoduchého... )
4) Řazení
Zatím se s tím nic neudělalo, ale dokud je auto promrzlé, tak jde 2ka celkem v pohodě. U ohřátého je to loterie. Stav táhla a kloubů je vizuálně mizerný, ale bohužel tam kvůli Constructu z výroby mám trhací šrouby a na demontáž u baráku je teď už trošku moc velká zima. A až to bude venku půjde i nové gufero táhla do převodovky (už je koupené).
Na jaře pak bude muset proběhnout i výměna oleje v převodovce (i u Octavie). 5) Okno
Výměna čelního okna sice dopadla dobře, ale začalo dovnitř téct. Asi tedy půjde okno ještě jednou ven a půjde nová guma, která v době první montáže nebyla po ruce.
Co se povedlo:1) Řízení
Zkušenosti z mezi svátkové akce (viz. níže) přispěli k tomu, že jsem nakonec v -3°C řešil problematiku řízení. Nakonec za cca 2 hodiny hotovo. Horní uložení tlumičů bylo vlevo úplně KO. Tím myslím zničené, rozdrcené ložisko na padrť, vymletá jedna miska a zlikvidovaná guma uložení tak, že není divu že auto táhlo a že při parkování bylo potřeba vydat asi 2x tolik síly co u žigulíku. Cena vyměněných dílů 2x 160Kč. Naštěstí to šlo vyměnit bez demontáže tlumiče z auta. Sílu potřebnou na parkování bych teď označil jako za +- shodnou s 2104. Co se nepovedlo:
2) Mezi sváteční akce
Dostal jsem nabídku odmontuj si co chceš a dej mi 3tKč. Auto přešlo přes střechu, ale do té doby fungovalo. Mám tedy zásobu dílů + stejný motor a převodovku jako u té mé. Kladně hodnotím i velice důkladné seznámení s konstrukcí vozu. Po mém (a tátově) 2,5 denním náletu zůstala původnímu majiteli holá kastle. Nakonec to sice vyšlo podobně draho jako další pojízdná felicie, ale co už. Aspoň mi to nebylo líto rozebrat a zbytek poslat do šrotu. 3) LPG
Už to zase blbne. Čeká mě tedy demontáž reduktoru LPG a dvou ventilů, jejich očista, kontrola a možná výměna membrán. Marek z roku 2016 mi tady na ladaklubu poradil, že se to zalepuje parafínem, tak uvidím Třeba to zabere. Reduktor tam mám BRC AT90E, kdyby to někdo řešil/znal.
A s LPG souvisí ještě jedna věc - po delší diskuzi s jedním člověkem jsem se nechal namočit do montáží/demontáží/servisu LPG systémů a stal se proškoleným partnerem firmy AutoGas Centrum Strakonice. Takže kdyby někdo něco potřeboval... (zatím ideálně něco jednoduchého... )
4) Řazení
Zatím se s tím nic neudělalo, ale dokud je auto promrzlé, tak jde 2ka celkem v pohodě. U ohřátého je to loterie. Stav táhla a kloubů je vizuálně mizerný, ale bohužel tam kvůli Constructu z výroby mám trhací šrouby a na demontáž u baráku je teď už trošku moc velká zima. A až to bude venku půjde i nové gufero táhla do převodovky (už je koupené).
Na jaře pak bude muset proběhnout i výměna oleje v převodovce (i u Octavie). 5) Okno
Výměna čelního okna sice dopadla dobře, ale začalo dovnitř téct. Asi tedy půjde okno ještě jednou ven a půjde nová guma, která v době první montáže nebyla po ruce.
Naposledy upravil(a) Panthymaeus (Honza) dne ned led 21, 2024 13:09, celkem upraveno 1 x.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Ja jí koupil za 7tKč a momentálně už je v projektu jezdím levně na LPG proinvestováno dalších 7tKč - včetně dílů z druhé Felicie. Nepočítám jen palivo, parkovné a pojistné.JmJ píše:Kdyz to tak ctu, tak sem rad, ze sem vyfasoval dost vyvonenou feldu, ale stejne uz do ni zahucelo min 30 000 kc.
Já s tím jezdím určitě divně. značení na otáčkoměru má 2t-3.5t otáček a tam má největší záběr od trojky mi přijde, že má smysl točit i do vyšších, že to zrychluje lépe. Ale na 3500 a více se dostávám jen velice zřídka. Navíc teď v tom chladu to nechci trápit. I se zakrytím horní mřížky se to chladí natolik, že to často jezdí s cca 80°C k obvyklým 100-105°C se dostávám jen ve frontě.JmJ píše:Uplne nevim, jestli s tim nejezdis nejak "divne", protoze 1.3mpi ma nej kroutak snad nekde kolem 3000 rpm. Je to i zelene vyznaceno na otackomeru. Tocit to o moc dal mi nikdy nedavalo moc smysl. Rozhodne to nemelo takovy efekt jako tocit 1.3 zigula nebo 1.6 gdi hnoje.
Celkove mam s "klasickymi" skoda motory tu zkusenost, ze jsou takove "tupe" - nema cenu je moc tocit, nad 4 ci 4.5 tisice se vlastne uz nic nedeje.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Teepee píše:Tátova BMM se po výměně svíček a vzduchového filtru propadla z něco přes sedm litrů na asi 6,5l/100km, Začal bych se znepokojovat při cca 8/100km a více, jako první bych zkoumal Lambdu. A myslím, že se říká LPG + 1litr cca. Ale po Praze bych nečekal zázraky, zkus si s tím troufnout i za město. .
Před cca 150km jsem udělal první pokus o seřízení LPG a jezdit s trochu lehčí nohou. Na posledních 300km mi to už kleslo na cca 10l/100km. Stále si ale myslím, že to seřízení reduktoru má ještě nějaké prostory pro zlepšení. Ale to až ho vyčistím a zkontroluji.
Ale i tak s cenou LPG 15,3Kč/l to stále vychází na méně jak 50% ceny paliva pro 21044 (po Praze). Jen si říkám, že jsem raději měl doopravit druhou zelenou, tu přestavět na LPG a jezdit Ladou. Bylo by to takové... zajímavější. Ale uvidíme, na jaře se zase pustím do vyvařování a třeba na to ještě dojde a Felicie půjde pryč (jsem naivní - zatím jsem nic neprodal).
Porovnal a bylo to o hodně horší. Po výměně uložení mám pocit, že má je na tom lépe, než ta zkoušená. Octavia s posilovačem je na parkování lehčí, ale to byl extrém o dost převyšující Ladu. S Nivou bohužel nemám žádnou zkušenost. Budu se muset někoho na srazu zeptat, zda by mi ji na svezení nepůjčil.Teepee píše:Zkušenost je taková, že to jde prostě ztěžka. Jako první bych porovnal s jinou Feldou. Táta si na to pořád stěžuje, že u Lídlu se mu s tím špatně parkuje, že Niva má posilovač, ale zase nemá vzadu dveře...
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Ad razeni - na te fotce radici tyce mas i uchyt (tusim se mu rika reakcn) motoru / prevodovky. Neni propadly? Toto je vec, kterou jsem na jedne felde menil. Pred vymenou sla valmi spatne jednicka a dvojka nic moc, po vymene za nepropadly dil slo radit normalne.
Pokud se ti auto za bezne jizdy, nedej boze popojizdeni po meste, nedokaze ohrat na 90 stupnu, kdyz je venku ani ne -10 a to i pres to, ze mas deku pres chladic, tak mas spatny termostat. Menil ho snad na kazde felde, ktera mi prisla pod ruku (odhadem asi 5 kusu). Cenovka nulna nula nic, vymena na studenem motoru asi i bez odpousteni kapaliny. LPG si nejake teplo bere, ale takove chovani mi prijde uz moc.
Spatnou teplotou motoru by se vysvetlila i vyssi spotreba. Nebo ta uz je ok?
Pokud se ti auto za bezne jizdy, nedej boze popojizdeni po meste, nedokaze ohrat na 90 stupnu, kdyz je venku ani ne -10 a to i pres to, ze mas deku pres chladic, tak mas spatny termostat. Menil ho snad na kazde felde, ktera mi prisla pod ruku (odhadem asi 5 kusu). Cenovka nulna nula nic, vymena na studenem motoru asi i bez odpousteni kapaliny. LPG si nejake teplo bere, ale takove chovani mi prijde uz moc.
Spatnou teplotou motoru by se vysvetlila i vyssi spotreba. Nebo ta uz je ok?
VAZ 2104 1.3 1989
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Na první pohled nevypadal špatně a nepřijde mi, když rukou/rukama vezmu za motor, že by se houpal. Teoreticky ho mohu zkusit vyměnit za druhý z dílů, co jsem vymontoval z druhé. Jsou to jen dva šrouby (normální ne-trhací) tak to půjde v pohodě.JmJ píše:Ad razeni - na te fotce radici tyce mas i uchyt (tusim se mu rika reakcn) motoru / prevodovky. Neni propadly? Toto je vec, kterou jsem na jedne felde menil. Pred vymenou sla valmi spatne jednicka a dvojka nic moc, po vymene za nepropadly dil slo radit normalne.
Toto se mi špatně posuzuje. S jinou Feldou jsem nejel víc jak sto metrů. Tady to chladí reduktor+plyn a ještě téměř neustále jede topení naplno, abych sušil izolaci pod palubkou, kam zatéká skrz okno.JmJ píše:Pokud se ti auto za bezne jizdy, nedej boze popojizdeni po meste, nedokaze ohrat na 90 stupnu, kdyz je venku ani ne -10 a to i pres to, ze mas deku pres chladic, tak mas spatny termostat. Menil ho snad na kazde felde, ktera mi prisla pod ruku (odhadem asi 5 kusu). Cenovka nulna nula nic, vymena na studenem motoru asi i bez odpousteni kapaliny. LPG si nejake teplo bere, ale takove chovani mi prijde uz moc.
Spatnou teplotou motoru by se vysvetlila i vyssi spotreba. Nebo ta uz je ok?
Po čas jízdy se teplota většinou drží na cca 80°C, když jedu pomaleji, stoupá na ideál, ale stačí delší mírný kopeček s vyřazenou rychlostí a padne zpět na 80°C. Teoreticky můžu termostat taky přešroubovat z druhého motoru (ale kdo ví, v jakém stavu je tam)
Spotřeba klesla z 11l/100km na cca 10l/100km. Spokojenější bych byl s cca 8-9l/100km. Podle plynaře na školení by Felicie měla jezdit okolo 8l LPG. Na druhou stranu všem přijde divné, že mám v mpi plynovou zástavbu v zásadě pro spi. Tedy téměř to samé, co se dává na karburátory. Přemlouvají mě k výměně systému za novější se vstřikovači. Zatím to beru tak, že bych jednoho dne tohle z Feldy dal do 21044 a na mpi dal novější systém. Ale kdo ví, co bude.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Ja sem zas nikdy nejezdil s plynem, ale na felde mi i ted v -10 normalne teplota vyleze na "polovinu" a tam drzi, at jedu po okreskach, po meste nebo s plynem na podlaze po dalnici. Jiste +- tloustka raficky, ale zadne pochody o 10 stupnu se nedeji at si topim jak si topim.
Zrovna pred tydnem sem menil kolegovi termostat na VAZu, kdy mu to v -10 malo topilo, ani se to radne neohrivalo a resil to deckou pred chladic a ze pry to tak dela, ze kdyz je teda ta zima a topi se, tak se to po okreskach prece nemusi ohrat atd. Termostat byl vzpriceny a nezaviral. S novym rucicka vyleze kam ma, krasne drzi, topi a zadna decka neni potreba.
Zrovna pred tydnem sem menil kolegovi termostat na VAZu, kdy mu to v -10 malo topilo, ani se to radne neohrivalo a resil to deckou pred chladic a ze pry to tak dela, ze kdyz je teda ta zima a topi se, tak se to po okreskach prece nemusi ohrat atd. Termostat byl vzpriceny a nezaviral. S novym rucicka vyleze kam ma, krasne drzi, topi a zadna decka neni potreba.
VAZ 2104 1.3 1989
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Dobrá. Zkusím ho otestovat = sledovat teplotu hadice k radiátoru. Co jsem našel tak, pokud je ok, má otevírat až při 88°C. Na topení si ale stěžovat nemůžu. Umí udělat i celkem pěkné vedro.JmJ píše:Ja sem zas nikdy nejezdil s plynem, ale na felde mi i ted v -10 normalne teplota vyleze na "polovinu" a tam drzi, at jedu po okreskach, po meste nebo s plynem na podlaze po dalnici. Jiste +- tloustka raficky, ale zadne pochody o 10 stupnu se nedeji at si topim jak si topim.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
-
- Příspěvky: 1110
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Felicii už nemáme asi 18 let. Kupovali jsme novou v 9/2000. Hned se tam dával LPG. Byl tam jednobodový vstřik plynu, co si pamatuji. Jezdilo to za ca 7-8L LPG. Termostat vlastní u MPI špatný nebyl skoro nikdy - pouze se tam vyvlíkla těsnící guma, která se většinou skřípla. Tehdy se to řešilo výměnou celého boxu s termostatem, tehdy stál ca 1500,-, tak jsem to kuchnul, zjistil a pak takto opravoval. Spotřeba bude mít určitě souvislost s teplotou, nebo lambdou si myslím. ˇ5ízení u Felicie byla tragedie. Tchán měl od nova 1,3, párkrát jsem s ní jel, ještě v době, kdy jsem jezdil pravidelně Ladou a řízení šlo o dost tíž, než na Ladě. Paradoxně favorit šel lehčeji - proč, nevím. Favorit, co mám doma jde lehčeji než lada. A proto jsem tehdy tu feldu překopal a dodělal posilovač. Když jsem ji objednával rodičům, tak se tam dal posilovač zrovna ve výrobě za příplatek 13tis. (podle toho jsem to pak předělával, což do 1,3 z 95 nebyla sranda).
Ohledně spotřeby LPG dám porovnání: Manželka s Berlingem B9 (1,6) jezdí za ca 9,5-10L, dcera 8,5-9L, teď žena ode mě vyfasovala O2 s 1,6MPI a jezdí 8-9L. Paradoxně jsme měli to samé berlingo ještě jedno a to bralo skoro o litr méně (8,5-9,5), jezdila s ním žena. Byl tam ale jiný systém, tam byl Elpigaz, v "novém" Berlingu byl původně holaďan, dával jsem nový STAG, Octa má taky nový STAG. U obou aut ale věřím, že by šlo ještě trochu uškrtit. Ta Octávka je jinak pěkný žrout, na cukačky palubák ukazuje 9-11L, delší trasy se pohybuje na hranici 7L (samozřejmě benzin). Tak to i bylo dle skutečnosti, než bylo LPG. Hodně jsem teď pomohl spotřebě i autu vlastnímu instalací el.ohřevu vody, kdy se vyjíždí s teploitou 60-70°C. Nejen že hned topí, ale i hned mezi vraty přepíná na LPG.
Ohledně spotřeby LPG dám porovnání: Manželka s Berlingem B9 (1,6) jezdí za ca 9,5-10L, dcera 8,5-9L, teď žena ode mě vyfasovala O2 s 1,6MPI a jezdí 8-9L. Paradoxně jsme měli to samé berlingo ještě jedno a to bralo skoro o litr méně (8,5-9,5), jezdila s ním žena. Byl tam ale jiný systém, tam byl Elpigaz, v "novém" Berlingu byl původně holaďan, dával jsem nový STAG, Octa má taky nový STAG. U obou aut ale věřím, že by šlo ještě trochu uškrtit. Ta Octávka je jinak pěkný žrout, na cukačky palubák ukazuje 9-11L, delší trasy se pohybuje na hranici 7L (samozřejmě benzin). Tak to i bylo dle skutečnosti, než bylo LPG. Hodně jsem teď pomohl spotřebě i autu vlastnímu instalací el.ohřevu vody, kdy se vyjíždí s teploitou 60-70°C. Nejen že hned topí, ale i hned mezi vraty přepíná na LPG.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Lambda funguje správně. Tedy hodnoty dává správné jak plynu, tak benzínu. Už mám vyzkoušeno, že když jsem při seřizování příliš přiškrtil ukazovala chudou směs a naopak. Když jsem si dal práci, naladil jsem to tak, že se střídá bohatá a chudá - správné chování "hubené" lambda sondy. Navíc už v autě není originál, ale měněná rovněž kat už je měněn. Auto podle všeho jezdilo minimálně posledních 150t km na příliš bohatou směs a nikdo to neřešil.Jan Vaníček píše:Felicii už nemáme asi 18 let. Kupovali jsme novou v 9/2000. Hned se tam dával LPG. Byl tam jednobodový vstřik plynu, co si pamatuji. Jezdilo to za ca 7-8L LPG. Termostat vlastní u MPI špatný nebyl skoro nikdy - pouze se tam vyvlíkla těsnící guma, která se většinou skřípla. Tehdy se to řešilo výměnou celého boxu s termostatem, tehdy stál ca 1500,-, tak jsem to kuchnul, zjistil a pak takto opravoval. Spotřeba bude mít určitě souvislost s teplotou, nebo lambdou si myslím.
Zkouknu to otevírání termostatu, zda a při jaké teplotě jsou hadice studené/teplé. Ještě jsem zvědav, co najdu v reduktoru.
Tahle je z 6/2000 montáž LPG pak v roce 2008 při nájezdu 30tkm.
A ještě dotaz, v záznamech je uveden olej 10W40 asi budu pokračovat v tom samém, ne? Výměnný interval 15tkm. Je taky tak vybíravá jako PD v Octavii?
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Olej bych urcite menil casteji, pokud teda nehodlas najezdit 15000 km za pul roku. Jestli das za rok mezi 5 az 10 tisic, tak bych menil jednou za rok. Zvlast pokud hodlas jezdit kratke cesty.
Olej by mel stacit nejaky normalni, ne podezrele levny smejd.
Btw ventily mas serizene a rozvod ok?
Olej by mel stacit nejaky normalni, ne podezrele levny smejd.
Btw ventily mas serizene a rozvod ok?
VAZ 2104 1.3 1989
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Honzovo Felicia Mystery 1.3mpi LPG
Tak dneska jsem se dostal na test termostatu a zdá se být ok. Rozvody jsou zticha, sice nemám ponětí, kdy byly naposledy řešeny, ale snad ještě chvíli vydrží. Ventily mě čekají, už jsem nastudoval postup, tak jak bude chvíle, vrhnu se na ně.JmJ píše:Olej bych urcite menil casteji, pokud teda nehodlas najezdit 15000 km za pul roku. Jestli das za rok mezi 5 az 10 tisic, tak bych menil jednou za rok. Zvlast pokud hodlas jezdit kratke cesty.
Olej by mel stacit nejaky normalni, ne podezrele levny smejd.
Btw ventily mas serizene a rozvod ok?
Kolik dám km nevím. Co jí mám, najel jsem asi 1500km, ale to bylo dost omezené zimou a problémy na autě. Ale s roční výměnou jako minimem počítám.
A když jsem zase uklízet část dílů z druhé, tak klouby na táhlu řazení mám na autě už pěkně v Ale záložní složení je úplně bez vůle, tak půjde jen o to dostat se přes trhací šrouby na autě, abych sundal starý kus a nandal lepší.
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com