Scotova NIVA

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1187
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Mara »

S nastavenim spojky a valcem spodnim jsem se nedavneji docela nadrbal. Valec tekl, tak jsem dal nahradu a nastaveni delalo hodne. Mel jsem to podle me blbe nastavene a po slapani na pedal spojky se kotouce pomerne hned rozepnuly. Tim ale byla standartne, neustale nasponovana rozpinaci pruzina pritlacneho kotouce (a taky mi to zpusobilo postupne proklouzavani spojky). Po nejakych machinacich jsem spodni pracovni valec povolil co nejvic, aby pedal bral u podlahy. Tim ma pruzina pritlacaku i spojkove lozisko ulevu a kontakt kotoucu je vysoky. Ted tam mam spojkovy valec z Žuka nebo čeho, je v hliniku a hodi se tam nacpat ve vetsim vazelinu na brzdove pistky proti korozi pod prachovkou.

Taky se da pouzit vnitrek brzdoveho valce do spojkoveho spodniho. Je ten vnitrni dil delsi, s vicero tesnenim a lepsim vedenim v ose. Nektere spojkove valce to tak maji ve standartu a jine to maji zjednodusene.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Luděk Musil »

Kluci, co takhle místo experimentů přečíst manuál :?:
http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/115.htm
http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/117.htm
http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/119.htm
Je to sice z břichoplaza, ale pro Nivu je to úplně stejný.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 923
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Mara:
nemuzes to nechat nasponovany, to je zakladni a velka chyba... takze bylo potreba zkratit tahlo, jestli jsi teda nemel moc vyjety pistek
nejaky s delsim vedenim mely zadohrabove skodovky od cca r.1988, ale ten na ladu nedas nebo by to byla zbytecna komplikace to tam cpat

2 Luděk Musil:
Luďku, nikdy jsem s tim u zadnyho auta nemel problem, proste staci pouzivat selskej rozum. Ä u nivy je ten valec na prevodovce mnohem delsi, nez treba u zadohrabove skodovky, takze je mensi pravdepodobnost, ze by to vyslo blbe.

Brzdy kolikrat byvaji vetsi orisek, ze neco zustava viset, ze si ty tri pistky vylezaji jak chteji a jednou to tahne doprava a pri dalsim brzdeni do leva, problemy s ucpavanim hadic, ktere pak funguji jako zpetny ventil apod.
U stare dlouhe nivy jsem nikdy nebyl schopen dat brzdy do top stavu, na Pamiru mezi Tajikistanem a Kyrgyzstanem mi to zacalo brzdit az asi na 15 slapnuti, kdyby nezacalo, tak uz tu asi nic nepisu, myslel jsem, ze se mi vyklepalo tak zadni prase, ale tim to asi nebylo a to je jen jeden okruh. Mozna za to mohla ta nadmorska vyska okolo 4000m n.m., protoze se od te doby uz nic takoveho nestalo. U nove dlouhe funguji brzdy pekne, jen jak me potrapilo to ABS, ale za to mohl ten autorizovanej servis, kde to bylo servisovany.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 424
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Vyměnil jsem dneska hlavní spojkový válec a hadičku od nádržky a kapalinu. Vypadá, že je to OK. Snad to do jara vydrží. S tím pomocným se mi venku v zimě , i přes solidní počasí, nechce dělat.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 923
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 scot:
to se Ti nedivim, me stacilo v nic moc pocasi delat ten ABS krouzek, ale mozna skoda, ze jsi nedal tu silikonovou kapalinu... ale tak v lete to muzes prolit lihem, jak jsem to udelal ja. V lete ji chci dat u rapida do brzd i spojky, ale to asi budu muset rozebrat 4 pistky, to bude sranda, ale pred asi 10 lety jsem delal GO a dal jsem nerez pistky, tak vetsi komplikace nepredpokladam, kolega mi ted vytocil nerez pistek do valecku na prevodovce, tak jeste zadni prasata poresit podle stavu. U rapida jsem kdysi podelal, ze jsem tam nalil DOT4 a za tyden byla jak bota, tak jsem tam dal DOT3, no a cira uz taky neni...
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 424
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Dneska jsem se v rámci testu spojky stavil do Lidlu a potkal jsem tam Nivu co jsem postoval nedávno do "Žiguláků z ulice". Spojka je OK, pomohla výměna hlavního spojkového válce. Luděk Musil to diagnostikoval na první dobrou, smekám.
Přílohy
Niva2.jpg
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 923
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 scot:
az ji zase uvidis, nepodival by ses mi, co ma za ta pridavna dalkova svetla, to dole budou asi mlhovky a to by mi dlouho nevydrzelo... diky
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 424
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Zkusim se mrknout az zas budu mit cestu kolem. Stoji tam docela casto. Ma tam k tem mlhovkam navarenou ochranny ram z trubky, vzadu docela masivni. Tak asi ma podobnou zkusenost.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Luděk Musil »

scot píše:... . Luděk ... na první dobrou...
Asi proto, že na 2103 mi udělala spojka nemlich to samý. 2x jsem gumičkoval, výdrž cca 500 km/týden, vyřešeno výměnou vrchního válce. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 923
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Luděk Musil:
a to jsi to Ludku mel tak vyrezly nebo jsi pouzil nekvalitni/stare gumicky jako tenkrat ja u rapida?, pamatuji, jak jsem ty gumky trhal uz pri nasazovani... a sehnat neco pouzitelneho nebylo lehke, ale od te doby to funguje.
Me prijde, ze ve spojkach se oproti brzdam pouzivaji min kvalitni veci, viz. ta brutalne cerna spojkova kapalina u niv, u brzd jde o bezpecnost, tak tam si to vetsinou nelajznou.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Henry »

Jarda_NIVA1.7 píše:Me prijde, ze ve spojkach se oproti brzdam pouzivaji min kvalitni veci, viz. ta brutalne cerna spojkova kapalina u niv, u brzd jde o bezpecnost, tak tam si to vetsinou nelajznou.
Podla mna je material rovnaky (ved aj gumicky su rovnakeho priemeru), spojkova kvapalina je castokrat spinavsia len preto, ze ju malokto meni, kym tu brzdovu sa po par rokoch poniektori donutia vymenit (aspon v nadrzke).
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Teepee »

Já si tím na Nivě prošel taky, měnil jsem HSV sedm let od výroby. Myslím, že to bylo tím, že do auta někde zatéká (zatékalo) a hlavní spojkový válec je rovnou do kabiny a vlhko z koberečku (izolace) udělalo svoje. Brzdový válec HBV je mimo, ten má před sebou ještě posilovač.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
Příspěvky: 923
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Jarda_NIVA1.7 »

2 Henry:
ja u vseho v nadobce odsavam kazdej rok a mam merak, nemelo by byt v kapaline vic, jak 2% vody... zajimave, ze u tech spojek v nivach mi to ukazovalo 0% :), jak namerim 3%, tak to odsaju a naliju novou, pak to zmerim po tydnu a jsem veetsinou na 1%, kdyz rozdelam trmen nebo prase, tak tu kapalinu rovnou vymenim vsechnu a pak tam merim 0%. 3% jsou na hrane, to uz vse zacina korodovat, 4% a vic, tak pri prvnim mraziku clovek utrhne nekde nejakej brit, kdyz slapne na pedal spojky nebo brzdy.

2 Teepee:
To tak mozna bude i u toho rapida, protoze tam to je taky presne, jak pises... ale tam mam navrtanou podlahu a zadnej filc pod kobereckama :), tam to zatekani je neresitelne...
U nivy mi tece kolem celniho skla ke spolujezdci, neni ucpany nejaky kanalek? Myslim, ze jak jsem menil sklo u kratke, tak tam neco takoveho bylo.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od Teepee »

Jarda_NIVA1.7 píše:2 Teepee:
To tak mozna bude i u toho rapida, protoze tam to je taky presne, jak pises... ale tam mam navrtanou podlahu a zadnej filc pod kobereckama :), tam to zatekani je neresitelne...
U nivy mi tece kolem celniho skla ke spolujezdci, neni ucpany nejaky kanalek? Myslim, ze jak jsem menil sklo u kratke, tak tam neco takoveho bylo.
To nevím, vyřešil jsem to garážováním a Laďušovo vysmívaným, že se i v tutom bojím deštíčku...
A zatéká do ní od nova, viz: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 17#p279117
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
scot
Příspěvky: 424
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Scotova NIVA

Příspěvek od scot »

Teepee, to auto se u Tebe má jako v ráji. Jak koukám na vesměs ruské youtube videa jak v tom brodí po dveře a ta tvá krasavice nevyjede v deštíčku. Jednou z ní bude pěkný veterán. Já jsem si v princezně zatím zatékání nevšiml. Kolem spojkového válečku, když jsem ho měnil, bylo medvědí hovno. Už teda vím proč.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“