Beruška

Moderátor: Moderátoři

Re: Beruška

Příspěvekod dmatej » stř zář 01, 2021 20:21

Čas běží, Beruška odjezdila dovolenou v Německu a Polsku bez jediného problému, německé dálnice jsem si užil, Beruška jezdí 190 i po rovině, v kopci 160, když jezdím do 140, jezdí pod 7 litrů spotřeby, nežere olej ani vodu, leč ... pamatujete, jak jste na Ladasrazu řešili, že bych měl seřídit ventily? Zkontroloval jsem je - po 220 tkm jsou vůle stejné jako po 90 tkm (nebo tak nějak), asi používám dobrý olej (Elf 5W40), takže tím to nebylo.

Poslední dny zvuk zesílil hodně - nakonec mě napadlo vyšlápnout spojku na neutrál ve stoje ... a ejhle, ono to ztichlo. Na neutrál to dost připomíná tohle: https://www.youtube.com/watch?v=t1_Aaqk5vHU

Tak abych se zase vypravil do Sadské a pověsil to na krk panu Nedbalovi ... což znamená, že zelená musí nutně na STK, Puntu má přijít zítra řemen (hvízdá, olej žere, emisemi prošlo) a nemá kouli. Že bych si pořídil čtvrté auto pro jistotu? :-D
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Beruška

Příspěvekod dmatej » pon pro 12, 2022 14:25

Stav: od listopadu 2021 stojí, tedy kromě dvou jízd. S hlukem a bolestmi umírá nejspíš hlavní ložisko převodovky, nemám čas to rozebrat a v mrazu ani chuť, takže počká do jara.
Pan Nedbal mě poslal na vrakoviště, má najeto skoro 230 tisíc km.

Laďka to zachraňuje spolu s Grande Puntem, které si taky prošlo krizí ... a STK :-)
Konec hlášení!
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Beruška

Příspěvekod JmJ » úte pro 13, 2022 09:07

Mas k tomu takovy citovy vztah a tolik casu, ze tu pprevodovku chces resit? Nic proti tomu, ja jen jestli si clovek neuzije vic srandy a klidu s nejakym jinym vozidlem ;-)
MFP
wergl I - 2104 - melt down
wergl II - 2104 - rebuild succeded
wergl III - 21113 - sold (Chester's new)
wergl IV - i30 - tout est bleu
Uživatelský avatar
JmJ
 
Příspěvky: 6474
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Beruška

Příspěvekod dmatej » úte pro 13, 2022 13:39

JmJ píše:Mas k tomu takovy citovy vztah a tolik casu, ze tu pprevodovku chces resit? Nic proti tomu, ja jen jestli si clovek neuzije vic srandy a klidu s nejakym jinym vozidlem ;-)


Srandy si užiju dost, pořád to jezdí 200 a za 5-9 litrů benzínu.
Jasně, že mě tyhle oopravy serou, ale zase je to už starý auto, na rozdíl od Punta nežere olej a má lepší emise, a to i přesto, jak jsem s tím celou dobu jezdil. Na nový auto teď nemám, počkám si nejspíš na něco elektrickýho, k čemuž budu muset zohlednit i úpravy domu. Teď toho moc nenajezdím, tak to utáhne Laďka, hodně najezdí Punto, se kterým jezdí má milá - to má mimochodem v háji ložisko spojky, kvičí o pomoc a můj mechanik by to nejradši odložil na svatýho Dindu. Naposledy jsme na Puntu měnili táhlo ruční brzdy, prostě zarezlo, na technické se jim to nelíbilo, pak jsem měnil termostat, takže teď už netvrdím, že Punto netopí, ono i topí, začne tak rychle jako ostatní moje auta :-D

Prostě GP i Kalina mají 15 let a GP Kalinu rychle dohání s kilometry.

Jak na to převodovku jsem už kdysi studoval na youtube, trpí tím hodně aut, díly mám, tak až bude teplo, pustím se na průzkum. Čas nemám, ale už jsem 2x měnil homokineťáky, což je asi ta nejhorší část, šrouby jsem přetrhal už po 5 letech, takže jsou tam pevnostní z plzeňské výroby. Posilovač se samouzdravil, už nezlobí, a jediný, co bych rád, je motor stěračů, úplně ideálně z úplně jinýho auta, protože z ruské výroby ... no, moc už toho na tom autě ruskýho není. Těleso topení a ŘJ jsem bral z Ruska :-D

Motorek ostřikovačů - MasterSport zdechnul po 2 letech, koupil jsem druhovýrobu pro Mercedes Vito tuším, stačilo trochu upravit kontakty a přetěsnit ten spodek na nasávání (samosmršťovačka)
Chladič - výroba Nissens, tuším Belgie to byla?
Kotouče, destičky, pakny - TRW, reznou míň než origo a ATE, Polsko
Prasata - ATE, Německo
Přední pístky - Fenox, pokusil jsem se je zamastit pod gumičkou, aby se tam nedostala sůl jako minule, zatím ok.
Výfuk - Mám už 3 katalyzátory, střední díl Polmostrow, zadní díl Marix, všechno Polsko. Marix je těžkej a moc nerezne, a je neobvykle přesnej. Polmo jsem bral rovnou dvě sady 2. a 3. dílu přímo z Polska, skoro zadarmo, to strpím i blbou přesnost, korozi a blbě navařený háky - když ureznou svary, spadne na zem, což originál a Marix mají vyřešený tak, že je hák navařenej až přes lem, i když je díra kolem dokola, neupadne.
ŘJ - repas z Moskvy.
Lambdy Bosch.
Svíčky - Brisky, ale poté, co se brisky neuvěřitelně zasraly na Puntu (50% km přesluhovaly, ale nikdy jsem tohle neviděl, benzín Tank ONO = po 300 km zalepený zapečený svíčky) je opouštím a příště beru NGK, jak mi ordinoval Vašátor.
Světla - jedno sklo měněné, jinak originál. A jedna mlhovka, předmět na dálnici, deska vyletěla zpod auta přede mnou v dešti, postavila se, a udělala prásk, odnesla to kupodivu jen mlhovka.
Žárovky v interiéru jsou origo kromě stropní, totéž brzdová světla a všechny blinkry (už bych měl vyměnit ty vyšisované oranžové).
Relátko sahary vyměněné po dlouhém hledání na PEMA dílech. Zlobilo ale i nějaké čidlo na sahaře, jsou tuším dvě verze, já mám tu blbější.
Relátko blinkrů - vyměněné za aušus, ten si občas dělá, co chce, a má hnusnej zvuk, ale vesměs funguje. Originál přestal rozpínat.
Regulátor volnoběhu jsem bral myslím přes ebay.
Stahovačky oken - vyměněné kdysi v Sadské, chcíply.
Brzdové trubky - chtěl jsem jet do Sadské, ale prdla mi brzdová trubka. Nedbal to trochu ošidil, vyměnil jen tu prasklou, další ale už hnila taky, tak jsem si pořídil certifikovanou trubku, pertlovací sadu, a prostě jsem si udělal nový trubky :-D
Alternátor - shořel plamenem, prorazila se dioda a zapálila zbytek. Zkoušel jsem pak dojet domů 200 km na baterku - od té doby vím, že motor stěračů strašně žere :-D. Odtahovka z D1, ČPP je drahá, ale super, všechno zařízeno za chvíli. Nahrazen altíkem z 2112 s klimou, je o dost silnější a větší, takže neseděl, ale uřízl jsem z něj kousek a dal ho jako podložku na druhou stranu a kouuzlo - sedí jako prdel na hrnec :-). U toho jsem objevil ještě jedno kurvítko - řemenička neměla a nemá výstupek, takže když to není dotažené, začne prokluzovat a ta řemenice se prostě zničí. Ještěže jsem měl už tři :-D
Startér - uhnil ten měděnej pásek. Přiletovanej. Neskutečný kurvítko. Polská druhovýroba - má ho tam taky.
Tlumiče - KYB životnost asi 60 000 km, už nechci vidět. Mám Sachs.
Vzpěra kufru - druhovýroba na zakázku ČR. Pecka.
Čepy - SKF, ale originálům asi nic nebylo, spíš prevence.
Homokineťáky - SKF, zatím ok, nebrat ... no, zapomněl jsem název, italský nebrat, vydržely asi 30 tkm jenom.
Zadní bubny - Cifam. Tam jsou italové supr, ani o nich nevím, brzdí. Originál - asi po 30 tkm se začaly rozpadat, hliník vs. litina vs. sůl. Křápy.
Plechové disky jsem teď někomu z Ladafora nechal za pár stovek, koroze. Až to zprovozním, z letních liťáků udělám zimní a letní zkusím sehnat nějaký jiný.
Repráky zatím super, na rozdíl od Punta, ehm.
Centrál funguje.

Benzínové čerpadlo chodí, ale mám nasyslené nové :D

Zase to ber tak, je to anabáze 15 let, a musím říct, že jsem se hodně naučil co se týče zručnosti.
Další věc je, že mi prostě zatím žádný jiný auto tak nesedlo, tedy pravda, asi bych trošku sáhl na přední geometrii, ale nemám na to vybavení, jen vidím a cítím, že tak, jak to bylo origo, to prostě teď není, není to ono, je moc kladnej odklon.

Njn, já prostě rád evoluci :-D
Ale třeba to Grande Punto se mi vždycky líbilo, už v NFS, je to takovej angličák, ve své době 5*, akorát mě teda zklamal motor, 1.4 má psaný skoro stejný max. výkon jako Kalina 1.6 8V, ale proti ní je to děsně lenivý a moc se to točí ... což mě zase fascinuje, že když teď jezdíme kolem 120 km/h, jezdí to za 6 litrů, což je prakticky stejně jako Kalina, ale točí to snad 4500, když Kalina točí 3000. 160 je pro Punto maximum, pro Kalinu cestovní rychlost.

Octavia III byla na dálnici pohodlná, neměl jsem výhrad, ale na okrskách jsem si připadal, jako kdybych řídil parník. Nevim, no, po očku to sleduju, ale říkám si, že kdybych zase kupoval auto, prostě si ho napřed vezmu na měsíc z půjčovny a osahám. Líbí se mi třeba nový Tipo, víceméně i Hyiundai i30/i40, pochybnosti mám vždy o všem, ale jak říkám - prostě se to musí otestovat :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Beruška

Příspěvekod dmatej » úte pro 13, 2022 13:45

... a spojka je taky Sachs :-)
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Re: Beruška

Příspěvekod dmatej » ned srp 13, 2023 15:43

STK prošla, týden po STK praskla brzdová hadice, takže jsem domů dojel s ručkou 30 km, protože jak již bylo praxí ověřeno dříve, u tohohle auta, když praskne cokoliv na vedení brzdovky, přestane brzdit - úplně. Naštěstí ručka je tu dimenzovaná tak, že pokud nezarezne (táhlo už je vyměněné a nové jsme s Nedbalem tehdy zalili olejem), ubrzdí auto i na dálnici. Takže jsem vyměnil hadice - kdyby někdo objednával, bacha, v eshopech je chaos, kupte prostě ty nejdelší, které najdete, i tak budou natěsno.

STK to prošlo, protože hadice praskla pod tou vodící gumovou průchodkou, nebylo to vidět, dokud brzdovka necamtala kolem.

Ad Punto - měl jsem pohovor s mechanikem, prostě prý zarezla táhla převodovky. Popřál mi hodně štěstí s tím, že jede na dovolenou a vlastně o tom nechce ani slyšet :-D

Laďka jezdí, čili situace se obrátila, LADY jezdí, Fiat nejezdí, neřadí ... a taky rezne. Nereznou mu prahy ani dveře ani blatníky, reznou ale ramena a to se mi tedy moc nelíbí ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto).
Uživatelský avatar
dmatej
 
Příspěvky: 2844
Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
Bydliště: Přehýšov

Předchozí

Zpět na Diskuse k modelu Kalina

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků