Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Moderátor: Moderátoři

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Cory » úte říj 25, 2022 07:51

Pridieraju sa vsetky rad radom. Najvacsi vplyv ma neskora vymena oleja, pripadne nekvalitny filter. Tam je to krasne vidiet, ako su najviac doryhovane šalky, ktore su najbližšie k čerpadlu.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Teepee » úte říj 25, 2022 08:23

Cory píše:Pridieraju sa vsetky rad radom. Najvacsi vplyv ma neskora vymena oleja, pripadne nekvalitny filter. Tam je to krasne vidiet, ako su najviac doryhovane šalky, ktore su najbližšie k čerpadlu.
Do technické diskuze mám taky uživatelský pohled. Kamarádovi u škodovky 105L se v zatáčce odlil olej, zablikala kontrolka mazání a bylo po motoru. Já tehdy jezdil s rodinnou 130L a myslel si kdovíco nemám. A pak mě tchán svezl v kombíku u kterého třeba prorazil vanu a dojel 3km k opravě, nebo jel s přetrženým řemenem 4km a motor fungoval v pohodě dál. To sice zavání hospodským diskutováním a přeháněním, nicméně tchán tyhle vlastní zkušenosti bral před 25 lety u žigula jako normál a u některých excesů jsem osobně byl.
Tehdy jsem usoudil, že LADA vydrží fakt hodně. :idea:
A když jsem nedávno tchánovi povídal, ať nad NIVOU neuvažuje, že se každou chvíli něco pokazí, tázavě na mě koukal co to plácám. A plácal bych nejen já: viewtopic.php?f=63&t=25224&p=526221#p526221

Tak tu za těch 26 let, co uplynulo od mého prvního svezení s tchánem ve 2102, došlo k citelnému vývoji...
Otázkou je jestli v technice, nebo morální zodpovědnosti, nebo shovívavosti jejích uživatelů. :?: 8)
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod George_S76 » úte říj 25, 2022 08:39

George_S76 píše:A sehnal jsem chladící kapalinu bez přidávání vody, která vaří až při 180° a není tak toxická jako ta normální. Sice byla dražší ale je na furt.
Henry píše:Este toto by ma zaujimalo, co je zac. Dik!
https://www.evans-coolants.cz/evans-coolants/1-Technologie-Evans
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Henry » čtv říj 27, 2022 18:40

T-P: ono je pravda oboje. Na Ziguloch/Nivach sa da vela hrotit (vid ruske videa o jazde bez prevodoveho oleja, atd.), ale tiez sa tam furt nieco sype, hoci malokedy do nepojazdnosti.

S76: Dik za link! Je to dost mysteriozne, nic o zlozeni, len same marketingove blaboly. Co sa pise na flasi?
Henry
 
Příspěvky: 618
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod George_S76 » čtv říj 27, 2022 19:03

To jsem se nekoukal, ale zítra se zkusím kouknout. Já jsem ji našel když jsem zkoušel hledat netoxickou chladící kapalinu. Kvůli tomu kdybych náhodou v přírodě prorazil chladič. Ale to co o ní psali znělo logicky, tak jsem do ní šel. Mimo jiné co je rozšířené nemusí být nejlepší, zářným příklad byly formátu videokazety VHS ty taky nebyly nejlepší ale přesto z něho udělaly celosvětový formát.
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Mara » pon říj 31, 2022 19:46

Jeste k tomu cerpadlu oleje, kdy zpetny olej teda jde rovnou do cerpadla a ne do vany na ochlazeni. Neni to zas treba vyhoda pri naklonech v terenu? Nerikam, ze byvaji nejak velke, ale nekdy se to tam trochu odlevat a prelevat umi.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Jarda_NIVA1.7 » úte lis 01, 2022 14:38

2 Mara:
ja mel na dlouhe cerpadlo ze zigula - kratke a vanu niva, dalo to Asii a pak jsem to na UA pridrel a jeste dojel domu 700km
2 Teepee:
o tom, ze se nekomu odlil v zatacce olej u skodovky a hned to zadrel jsem slysel jen u ostrych zavodnich motoru.... me se stalo u rapida nekolikrat, ze mi v zatacce zablikala kontrolka a pokracoval jsem k nejblizsi benzince, kde jsem koupil neco podobneho a nalil tam, ani v Turecku, Belgii nebo Rakouskych Alpach me to ani nijak nevydesilo
Přílohy
01tur_l.jpg
01tur_l.jpg (128.36 KiB) Zobrazeno 60 krát
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Uživatelský avatar
Jarda_NIVA1.7
 
Příspěvky: 864
Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
Bydliště: Vysočina

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod George_S76 » úte lis 01, 2022 16:45

Jarda_NIVA1.7 píše:2 Teepee:
o tom, ze se nekomu odlil v zatacce olej u skodovky a hned to zadrel jsem slysel jen u ostrych zavodnich motoru.... me se stalo u rapida nekolikrat, ze mi v zatacce zablikala kontrolka a pokracoval jsem k nejblizsi benzince, kde jsem koupil neco podobneho a nalil tam, ani v Turecku, Belgii nebo Rakouskych Alpach me to ani nijak nevydesilo

Přesně tak bůhví co stím měl, já měl 105ku, 120tku a
130tku a jezdily v pohodě a to jsem kolikrát jezdil jak závodník, jen ta 105ka v kolonách vařila.
George_S76
 
Příspěvky: 57
Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
Bydliště: Všenory

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Dusan » úte lis 01, 2022 18:49

Tym ze olej sa kruti v cerpadle dochadza k jeho zahrievaniu. V dobe vzniku to asi bolo uzitocne ale pri dnesnych olejoch a teplotach u nas.....
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Teepee » stř lis 09, 2022 10:51

George_S76 píše:
Jarda_NIVA1.7 píše:2 Teepee:
o tom, ze se nekomu odlil v zatacce olej u skodovky a hned to zadrel jsem slysel jen u ostrych zavodnich motoru.... me se stalo u rapida nekolikrat, ze mi v zatacce zablikala kontrolka a pokracoval jsem k nejblizsi benzince, kde jsem koupil neco podobneho a nalil tam, ani v Turecku, Belgii nebo Rakouskych Alpach me to ani nijak nevydesilo
Přesně tak bůhví co stím měl, já měl 105ku, 120tku a 130tku a jezdily v pohodě a to jsem kolikrát jezdil jak závodník, jen ta 105ka v kolonách vařila.
Joo, tak to já nevím co s tím měl. Jel prej z Karlštejna a u Měnan v zatáčkách jí zadřel, mluvil o rozsvícený kontrolce a že SuperMogul je shit, a že mu opravář motoru doporučil Agip F1 SuperMotorOil. (rok 1996). Dal mi ho pak taky do 130L při seřízení motoru. Mně naše opečovávaná 130L vydržela taky dost, jezdila dolekopcom 175km/h, horekopcom 140km/h, vařila jen jednou, byla prostě super. Do doby než mě tchán svezl v otřískaným zanedbaným žigulu, kterej hore tim stejným kopcom valil 150 ve čtyřech lidech a měl tendenci zrychlovat. :shock: :cry: George může dálnici u Loděnice vyzkoušet osobně :wink:
A zpátky k jádru tématu a mé myšlenky. To co snesl a odvozil žigul by škodovka nedala a tady se začínalo řešit, jak kdyby byl motor ze žigula nějakej přecitlivělej wehement. A mě napadlo, že kluci kteří nepamatují doby kdy žiguly lítaly dnes a denně, by tomu dojmu mohli snadno podlehnout.
viewtopic.php?f=99&t=18767&p=517212#p512417
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Teepee
 
Příspěvky: 4248
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ

Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!

Příspěvekod Panthymaeus (Honza) » ned lis 27, 2022 12:21

Teepee píše:Do doby než mě tchán svezl v otřískaným zanedbaným žigulu, kterej hore tim stejným kopcom valil 150 ve čtyřech lidech a měl tendenci zrychlovat. :shock: :cry: George může dálnici u Loděnice vyzkoušet osobně :wink: 7


Tenhle kopec znám z dětství hodně dobře -> Jak s 2102 (1200) tak s 2104 (1300) se tam v té době jezdívalo poměrně často z chaty. Bez problémů 140km/h. Spíš ale jen pro pocit. Celou cestu se tak uhánělo málokdy.

Ale abych nebyl úplně OT -> Viděl jsem Coryho ve videu Rasti a rád bych se zeptal těch co mají problémy s chlazením... nemáte tam plastový domek na mřížce kapoty? :mrgreen:
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Uživatelský avatar
Panthymaeus (Honza)
 
Příspěvky: 1382
Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
Bydliště: Praha

Předchozí

Zpět na Zajímavé úpravy a vylepšení

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků