Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Moderátor: Moderátoři
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
2 George_S76:
ahoj, ja nemam chladic oleje, ale mam vymenik voda-olej z octavky. No mam LPG, takze beru do neho nejstudenejsi vodu, co jde z plynoveho vyparniku. U neho je dobre, ze napred olej ohriva (chladici kapalina se ohriva mnohem rychleji, nez olej) a potom zas olej chladi - brani jeho prehrati. Vymenik mam normalne pod olejovym filtrem, nechaval jsem si delat pouze sroub k upevneni.
ahoj, ja nemam chladic oleje, ale mam vymenik voda-olej z octavky. No mam LPG, takze beru do neho nejstudenejsi vodu, co jde z plynoveho vyparniku. U neho je dobre, ze napred olej ohriva (chladici kapalina se ohriva mnohem rychleji, nez olej) a potom zas olej chladi - brani jeho prehrati. Vymenik mam normalne pod olejovym filtrem, nechaval jsem si delat pouze sroub k upevneni.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
O tom výměníku z koncernu VW jsem slyšel že trpí na proreznutí. Protože je jen z pozinkovaného plechu. To se mi spíš zamlouvá univerzální sportovní výměník z nerezu, bohužel jeho cena začíná na 7mi tisících. Já jsem si pořídil redukci pod olejový filtr s termostatem, budík tlak a teplota oleje. A podle rady na webu zjistím jak hodně se olej ohřívá, a podle toho pořídím olejový chladič. Akorát nevím kam ho umístit.Jarda_NIVA1.7 píše:2 George_S76:
ahoj, ja nemam chladic oleje, ale mam vymenik voda-olej z octavky. No mam LPG, takze beru do neho nejstudenejsi vodu, co jde z plynoveho vyparniku. U neho je dobre, ze napred olej ohriva (chladici kapalina se ohriva mnohem rychleji, nez olej) a potom zas olej chladi - brani jeho prehrati. Vymenik mam normalne pod olejovym filtrem, nechaval jsem si delat pouze sroub k upevneni.
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Naco vam je chladenie oleja na (predpokladam) motoricky seriovej Nive?
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Pro pocit jistoty, když je olej přehřátý snižuje se viskozita takže může nedostatečně mazat a nevím jestli to může ovlivnit hydraulický přítlak rozvodového řetězu, protože ho ještě mám. A nechci se spolehnout na vodní chlazení když budu v terénu přejíždět překážky s vytočeným motorem. Třeba Škoda 120 měla z výroby na motoru výstupy pro chladič oleje a ve verzích LX ho měla v základní výbavě a ostatní za příplatek. Jinak zatím mám motor nastavený z výroby, ale až bude někdy možnost nakupovat z Ruska tak si budu pořizovat výfuk a jiné drobnosti, a zvednu výkon min. o 10kw.Henry píše:Naco vam je chladenie oleja na (predpokladam) motoricky seriovej Nive?
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
really Ale to nestačí namalovat na kapotu rychlý pruhy .George_S76 píše:..., a zvednu výkon min. o 10kw.
Ale ted vážně: to je o (skoro) 20% Na to nebudou stačit nový svody a vstřiky, to musí být zásadnější úpravy .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Lenze olejovy chladic pri pomalej jazde v terene naporom nic neochladi, to sa uz viac oplati ten vymennik. Hlinikova rebrovana olejova vana na motoroch Skoda 742.12 a olejovy chladic na 742.12X boli poplatne vtedajsim vlastnostiam motorovych olejov, preto sa od toho neskor tusim po prechode na karoseriu M upustilo a bola to iba priplatkova vybava az do ery Favorita. Motory Lada olejovy chladic z vyroby nikdy nemali. Dnes by som pre vyssie tepelne zatazenie oleja zvolil iba vyssiu viskozitu, napr. 15W-50. Pre nejaky zavodny special ale olejovy chladic zmysel ma.
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Skor ako olejovy chladic by som riesil to, ze redukcny ventil na cerpadle neprepusta prebytocny olej do vane ale vracia ho naspat do sania cerpadla, co v kombinacii s vysokou teplotou sposobuje zavzdusnovanie mazacieho systemu
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Teda jsem rad, ze mi vana tesni, tak do toho jen tak nepolezu. Ale Cory, to olejove cerpadlo v orginalu se da udelat i jinak, ke zlepseni ochlazeni oleje? Vubec olej neresim, litam nivou hodiny dalnicou v točkach a casto a motoricky mi to prijde standart, nezda se ze by vozitko najak stradalo.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Ano, cerpadlo sa da pomerne jednoducho prerobit tak, aby olej z redukcneho ventilu siel rovno do vane.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Tak těch 10kw jsem bral odhadem, podle tabulky Chiptuningu se na Nivě dá zvednout výkon o 5-6kw, u výfuku je psáno že se zvedne o 7kw ale tam je k dispozici bez katalyzátoru který já tam chci dát tak jsem počítal o půl míň, plus tam nabízí vyleštěné a s kalibrované sání, plus tam jde koupit několik větších škrticích klapek asi po 4mm v průměru, to asi taky o něco zvedne výkon.Luděk Musil píše:really Ale to nestačí namalovat na kapotu rychlý pruhy .George_S76 píše:..., a zvednu výkon min. o 10kw.
Ale ted vážně: to je o (skoro) 20% Na to nebudou stačit nový svody a vstřiky, to musí být zásadnější úpravy .
L.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
I eMka ve výbavě LX a Rapidy ve výbavě GLX ho měli v základu. Niva ho neměla, ale pořídil jsem si redukci pod olejový filtr s termostatem takže se olej bude chladit až když přesáhne teplotu asi 90°.Henry píše:Lenze olejovy chladic pri pomalej jazde v terene naporom nic neochladi, to sa uz viac oplati ten vymennik. Hlinikova rebrovana olejova vana na motoroch Skoda 742.12 a olejovy chladic na 742.12X boli poplatne vtedajsim vlastnostiam motorovych olejov, preto sa od toho neskor tusim po prechode na karoseriu M upustilo a bola to iba priplatkova vybava az do ery Favorita.
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 923
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
2 George_S76:
pockej v Mkach se moc nevyznam, ale co je rapid ve vybave GLX? rapid zadne takove oznaceni nikdy nemel, rapid mel vzdy max. vybavu a lisil se jen motorem 130 nebo 136, popr. 135 nebo exotictejsi 135 RIC bendix - jednobod. Mam i rapida z BAZu, tam je motor a prevodovka vpodstate garde, tzn. 120LS a 4q prev. (zbytek je cistokrevny rapid - hreben, 4 pisty, siroke napravy, zadni naprava s vlecnymi rameny...), par se jich vyrobilo i u nas. Na rapidu jsem nikdy origo chladic oleje nevidel (ale je mozne, ze na vyvoz do tezsich podminek se daval...), no do nekterych garde se asi daval i pro nas trh, videl jsem, ale nevim, jestli v tom kuse byl origo z vyroby, doma mam plech pod motor pro chladic oleje (mozna i vic kusu , ale ten muze byt prvotne urcen na sedana. eMko LX vim, jen, ze melo rapidackou zadni napravu, vic o tom, co dalsiho melo nevim...
pockej v Mkach se moc nevyznam, ale co je rapid ve vybave GLX? rapid zadne takove oznaceni nikdy nemel, rapid mel vzdy max. vybavu a lisil se jen motorem 130 nebo 136, popr. 135 nebo exotictejsi 135 RIC bendix - jednobod. Mam i rapida z BAZu, tam je motor a prevodovka vpodstate garde, tzn. 120LS a 4q prev. (zbytek je cistokrevny rapid - hreben, 4 pisty, siroke napravy, zadni naprava s vlecnymi rameny...), par se jich vyrobilo i u nas. Na rapidu jsem nikdy origo chladic oleje nevidel (ale je mozne, ze na vyvoz do tezsich podminek se daval...), no do nekterych garde se asi daval i pro nas trh, videl jsem, ale nevim, jestli v tom kuse byl origo z vyroby, doma mam plech pod motor pro chladic oleje (mozna i vic kusu , ale ten muze byt prvotne urcen na sedana. eMko LX vim, jen, ze melo rapidackou zadni napravu, vic o tom, co dalsiho melo nevim...
Mam ho ve 4 autech, tak doufam, ze k tomu nedojde, vsude mam G12, ktera ma dobre antikorozni vlastnosti.George_S76 píše:O tom výměníku z koncernu VW jsem slyšel že trpí na proreznutí. Protože je jen z pozinkovaného plechu. To se mi spíš zamlouvá univerzální sportovní výměník z nerezu, bohužel jeho cena začíná na 7mi tisících. Já jsem si pořídil redukci pod olejový filtr s termostatem, budík tlak a teplota oleje. A podle rady na webu zjistím jak hodně se olej ohřívá, a podle toho pořídím olejový chladič. Akorát nevím kam ho umístit.Jarda_NIVA1.7 píše:2 George_S76:
ahoj, ja nemam chladic oleje, ale mam vymenik voda-olej z octavky. No mam LPG, takze beru do neho nejstudenejsi vodu, co jde z plynoveho vyparniku. U neho je dobre, ze napred olej ohriva (chladici kapalina se ohriva mnohem rychleji, nez olej) a potom zas olej chladi - brani jeho prehrati. Vymenik mam normalne pod olejovym filtrem, nechaval jsem si delat pouze sroub k upevneni.
spis jde o to, jak je to pouzivano, ale ja spis volil prave ten vymenik... a v dlouhe nive mam olej valvoline VR1 racing 10W60, v kratke mam mogul super 10W40 , ale ta s nim maze, dlouhou jsem na UA pridrel i s olejem 15W50 (jenze te specifikaci UA oleje bych teda vubec neveril) na SK jsem pak koupil hned na prvni benzince nejake zahustovadlo (gold eagle?) a dojel jsem az domu a pak jsem menil salky.Henry píše:Naco vam je chladenie oleja na (predpokladam) motoricky seriovej Nive?
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Pritomnost olejoveho chladica nesuvisi s vybavou, ale s motorizaciou. Motory S742.10 (Skoda 105 S, L, GL) mali plechovu vanu. Motory S742.12 (Skoda 120, L, GL) mali hlinikovu rebrovanu vanu. Vysokokompresne (9,5:1) motory S742.12X (Skoda 120 LS, GLS, LX) mali v Uzovkach seriovo olejovy chladic. Od prechodu na M uz iba ako zvlastna vybava za priplatok, to plati aj pre Garde (motory S742.12X) a Rapid (motory S742.13, 135, 136). O Rapide GLX nic neviem, skor to vidim tak ako Jarda. Motory S742.135 a 136 potom plynulo presli do Favorita ako 781.135 a 136 tiez s chladicom oleja iba za priplatok.
Prehrdzavenia vymennika by som sa pri spravnej kvapaline nebal. V chladiacej sustave je vela slabsich miest, ktore by povolili skor. Zadriet Zigulomotor je docela rarita. Dik za info!
Prehrdzavenia vymennika by som sa pri spravnej kvapaline nebal. V chladiacej sustave je vela slabsich miest, ktore by povolili skor. Zadriet Zigulomotor je docela rarita. Dik za info!
Este toto by ma zaujimalo, co je zac. Dik!George_S76 píše:A sehnal jsem chladící kapalinu bez přidávání vody, která vaří až při 180° a není tak toxická jako ta normální. Sice byla dražší ale je na furt.
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Čo znamená zadrieť? Že sa prestane točiť alebo stratí kompresiu? To je naozaj rarita, s takým som sa zatiaľ počas mojej praxe stretol len raz, aj to vtedy, keď zamrzla voda v bloku, motor sa naštartoval, strihlo vodnú pumpu a následne sa motor lokálne prehrial a piesty natrelo na valce. Zato však pridrieť žigulácky motor, to je raz dva. Najrýchlejšie si to odnesú hlavné ložiská a hriadeľ náhonu olejového čerpadla.Henry píše: Zadriet Zigulomotor je docela rarita.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Sahara na Nivě. - přídavné chlazení!
Myslel som, ze sa to niekde "kusne" a potom ci uz to rozhybes po vychladnuti alebo to ostane zaseknute az do demontaze, to uz je len vec miery/rozsahu poskodenia. A teda pridieraju sa skor nove ci vybehane motory? Ja mam skusenosti iba s vybehanymi a tam som sa s nicim takym nestretol. Samozrejme o takych zalezitostiach, ze niekto zabudne na olej ci vodu, je zbytocne diskutovat v zmysle prevadzkovej spolahlivosti.