Zdravím chlapi,
renovuji svoji ladu 2106 a tak jsem ji rozebral do "posledního šroubku", problém je že už cca před rokem a teď přišel čas skládání . jde mi zaprvé o to, že jsem ve schématech našel že, jak je napravnice přidělaná zespodu na 4 šroubech a pak jestě na těch 2 z boku vodorovně do kastle, tak právě na těch 2 jsou nejaký Cčkový "regulační podložky" ja si nepamatuju ani za nic že bych je tam měl co je to zač? a když je koupím můžu ty C podložky použít i na geometrii na spodním rameni ? nebo musim použít klasicky ty originaly? v tom případe to ale bude oser furt rozebírat a skladat. A poslední věc když jsem to rozebíral tak nečekaně jeden z těch 4 šroubů ze spodu v nosnících proklouzl, takže jsem musel napravnici vytrhnout a je tam díra, jak to řešit teď ? přemýšlím že bych to provrtal naskrz nosnik a nahradil všechny 4 šrouby nějakymi delšími co by šli skrz celej nosnik a byl by k nim přístup z motoráku.
uchycení nápravnice
Moderátor: Moderátoři
Re: uchycení nápravnice
Podložky mezi nosník a nápravnici se dávají jen v případě, že je tam nějaká mezera, je to jen vymezení nepřesnosti výroby.
Podložky na vymezení geometrie nemusí být originál, ale když budou z plechu tloušťky 0,5 mm, tak se dá geometrie po prvním změření spočítat a jde nastavit na první pokus. Marek tu kdysi dal super návod, viz příloha.
Nevím tedy, jak se ti podařilo vytrhnout šroub, když nosník je z 1,5 mm plechu a je v něm vložený další 1,5-2 mm plech, skrz který je teprve prostrčený šroub. Mrkni se, jak ten nosník vypadá uvnitř. Buď je možnost odvrtat a odříznout nosník kolem uložení nápravnice, opravit a zavařit zpátky. Nebo ta varianta, co píšeš, dělá se na závodní auta, ale dovnitř nosníku se musí navařit rozpěrné trubky, které zabrání zborcení nosníku po dotažení. Navíc se nahoru přidává ještě silnější plech na vyztužení.
Podložky na vymezení geometrie nemusí být originál, ale když budou z plechu tloušťky 0,5 mm, tak se dá geometrie po prvním změření spočítat a jde nastavit na první pokus. Marek tu kdysi dal super návod, viz příloha.
Nevím tedy, jak se ti podařilo vytrhnout šroub, když nosník je z 1,5 mm plechu a je v něm vložený další 1,5-2 mm plech, skrz který je teprve prostrčený šroub. Mrkni se, jak ten nosník vypadá uvnitř. Buď je možnost odvrtat a odříznout nosník kolem uložení nápravnice, opravit a zavařit zpátky. Nebo ta varianta, co píšeš, dělá se na závodní auta, ale dovnitř nosníku se musí navařit rozpěrné trubky, které zabrání zborcení nosníku po dotažení. Navíc se nahoru přidává ještě silnější plech na vyztužení.
Re: uchycení nápravnice
SUPER díky moc ani nevíš jak jsi mi pomohl, u těch děr použiji tu 2. variantu a myslim, že by mohlo stačit vyvrtat o něco větší díru a prostrčit skrz trubku s vnitřním průměrem co má ten šroub aby se to nozbortilo a nahoře ještě vystužím tím plechem. To jak se mi to při demontáži povedlo vytrhnout asi nemusím moc dlouze rozebírat, šroub se protáčel, matka se kousla, a já u sebe neměl nic čím bych ho uříznul a tak jsem páčíl a páčil
Re: uchycení nápravnice
Já osobně bych to tedy řešil první variantou. Jestli jsi páčil a páčil, tak bude stejně spodek nosníku zkroucenej až běda.
Re: uchycení nápravnice
No to teprve uvidim jak ten spodek vypadá, podle toho se asi budu rozhodovat, jen vim, že radši opravim tu díru a vim že k těm šroubum bude přístup než to otvírat, do toho se mi nechce jestě se mi pak v budoucnu ten šroub proklouzne znovu