prevodovka, 5 st. umrel

Moderátor: Moderátoři

prevodovka, 5 st. umrel

Příspěvekod kralikbo » úte črc 19, 2022 13:38

Zdravim.
Mam Nivu 4x4 Komfort, 2019, LPG, 145tis. km a odisla 5 rychlost na prevodovke, tj. bez zaberu, otacky OK.
Ostatne rychlosti v poriadku, ziadne podozrive zvuky nepocut ani pri radeni ani pri jazde.

Priebeh zavady: cca. mesiac spat vypadol za jazdy na dialnici 5.st, zastavil som na odpocivadle, vypol a po chvili zapol motor a 5. stupen OK.
Stalo sa mi to neskor za jazdy opat, podradil som na 4.st, potom zaradil spat na 5. st, v poriadku. Stalo sa to este raz, chvilu to slo a nakoniec 5.st umrel za jazdy uplne.
V servise povedali, ze prevodovka je zrela na vymenu, co iste nebude jednoducha ani lacna zalezitost.
Ma niekto skusenost s takouto zavadou (podla dostupnych informacii sa jedna o znamy problem) a jej riesenim ?
Dakujem.

PS: Podla informacii od znameho mechanika mozem bez strachu jazdit aj na 4 st. za cenu vyzsej spotreby.
kralikbo
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte črc 19, 2022 11:30
Bydliště: Trencin, Praha

Re: prevodovka, 5 st. umrel

Příspěvekod Mara » úte črc 19, 2022 17:18

Ahoj, to je neco, co se obcas resi, kdyz se jezdi. U meho provozu starsi nivy to obcas taky resim a recykluju par starych 5-ti kvaltu. U tech prevodovek je vyhoda, ze se daji opravit, aniz by to neslo nejak zvladnout. Nejspis bude treba vymenit zasouvaci vidlicku 5 stupne, pod zadnim deklem prevodovky, pod radici pakou. Je to pomerne nejsnaze vymenitelna vidlicka, nicmene prace je kolem dost a dost :) Neni spatne mit treba 2 prevodovky a prohazovat je po oprave, ale muze byt treba zbytecne. Na 4 kvalt se z nivou da jezdit, ale 5 je lepsich.

Po case jsem zjistil, ze je lepsi vic dbat na olej, ony ty zasouvaci vidlicky se "šoupou" o presuvny krouzek a pozvolna ubyvaji treba o 1mm. Vymenou za novou je vetsinou po problemu, pokud krouzek neni taky moc jety, ale driv to spis odnese vidle. Vidle jsou zelezne, chtel bych sehnat v mosazi, ale nevim jestli to existuje na ladu.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1176
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: prevodovka, 5 st. umrel

Příspěvekod kralikbo » pát zář 09, 2022 06:26

V autorizovanom servise prevodovku opravili: prisiel majster, podla technika (nebol som pritomny) prevodovku rozobral, vymenil nejake kolieska a prevodovka ide v poriadku bez problemov.
kralikbo
 
Příspěvky: 7
Registrován: úte črc 19, 2022 11:30
Bydliště: Trencin, Praha

Re: prevodovka, 5 st. umrel

Příspěvekod Dusan » pát zář 09, 2022 20:35

Vydlicky sa nemaju preco suchat. Po presunuti dojde k zaskocenie a na vydlicky nieje vyvyjany ziadny tlak. Teda pokial niekto nema polozenu ruku na pake alebo je problem s volov na hlavnej hriadeli. O 5kvalte su je vlakno eiesilo sa to tam.
Dusan
 
Příspěvky: 3864
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: prevodovka, 5 st. umrel

Příspěvekod Cory » sob zář 10, 2022 11:27

Dusan píše:Vydlicky sa nemaju preco suchat. Po presunuti dojde k zaskocenie a na vydlicky nieje vyvyjany ziadny tlak. Teda pokial niekto nema polozenu ruku na pake alebo je problem s volov na hlavnej hriadeli. O 5kvalte su je vlakno eiesilo sa to tam.

Bohuzial, kvoli ruskej presnosti,.ktora je plus minus jedno casove pasmo :mrgreen: sa velakrat stava, ze vidlicka sa opiera o objimku. Kolkokrat staci vidlicku povolit a usadit inak.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice


Zpět na Hnací soustava

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků