Přední diferenciál

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od martas »

Dusan píše:Hmm akurat miment je tusim 5 az 6Nm :D
:shock: :lol: :lol: 5-6Nm tak to si můžeš utahovat čepičky na kolech :mrgreen:

Orientační hodnota dotažení matice příruby je 120-255 Nm, kdo umí dokáže to udělat vzduchovou pistolí citem podle odporu otáčení pastorku...
Odpor otáčení pastorku má být 58-88 N pokud to máte čím měřit...
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Dusan »

Bavime sa o odporu otacania priruby.

88N ani omylom. Inak N coho?

Inak nemam poruku literaturu tak mozne ze odpor otacania ma by 0.5 az 0.6Nm
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Henry »

Naco tu spekulujete, ked som v predchadzajucom prispevku citoval hodnoty priamo z dielenskej prirucky? Staci citat:
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 90#p524774
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Dusan »

Vela stastia s novym puxdrom.....
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Henry »

Myslis si, ze nove puzdra su totalny odpad tak ako ine nove (hlavne gumove) diely a ze Rusi (alebo odkial to uz je) nevedia presne obrobit na sustruhu ani kus kovu? Objednal som nove, porovnam so starym a ked to nebude vyzerat nejako hrozne, tak ho pouzijem. Pretoze ja rozhodne nemam doma vybavenie, aby som dokonale rovno narovnal/natiahol povodne zdeformovane puzdro tak, aby som pri naslednom utiahnuti neskrizil loziska. Nehovoriac o unave materialu, ked to je navrhnute ako jednorazova suciastka, ktora sa ma po nadmernej deformacii menit za novu. Ja to potrebujem na Nivu jazdiacu aj po cestach, nie na zahradny traktor, kde by na tom nezalezalo vzhladom na najazd a rychlost.

Drziak priruby som si uz vyrobil a otestoval, fajn vec. Aj ked da sa to aj so zatiahnutou rucnou brzdou (trochu to "pruzi", ale ked som pre porovnanie meral moment utiahnutia priruby aj s tym drziakom, bolo to rovnake).
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Dusan »

No minimalne by mali byt 2 hrubky puzdra, tak ktoru si objednal?
Zmeraj vzdialenost stareho noveho, a potom uvaz ci si schopny to pri dotiahnuti tam narvat, pac moment bude viac ako 255Nm :D bude to chciet rurku na drziak priruby aj na ten momentak. Tahat 250Nm pod auyom bude radosť.

Loziska sa neskrizuju sedia na hriadeli hrusky.

V kazdom pripade poreferuj ako to islo a ci sa podarilo.
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Henry »

Pravdupovediac, ja o viacerych verziach puzdra neviem, teda ak sa bavime o tom klasickom s tou tensou deformovatelnou strednou castou, ktora sa utiahnutim "pokrci". V katalogu ND sa nic take neuvadza. Objednal som toto, nic ine tam nemaju, aj Mantak ma iba jednu verziu:
https://abc-autodiely.sk/lada-niva-2121 ... 02029.html
https://www.automanta.sk/predna-naprava ... 9-202.html

Niektore ruske e-shopy ponukaju nedeformovatelne "tuning" puzdro, ktore sa vraj moze pouzivat opakovane a nastavuje sa to vymedzovacimi podlozkami (je tam aj navod), ale to je u nas nezohnatelne:
https://33sport.ru/catalog/transmissiya ... zh-tekhno/

No neviem ako a ci to vobec pojde, budem musiet vyskusat. Mam na to montaznu jamu, tak sa k tomu da normalne postavit. Napisem potom, ale nejaky cas to potrva.
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Dusan »

Blby kus rurky osustruzeny na potrrbny rozmer, pkus podlozky. Ak mas sustruh ide to vyrobit aj bez podloziek. Samozrejme to bude pouzitelne len na dany diferencial, kym nezmenis nejaky diel.
Citronidlo
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
Bydliště: Jílové

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Citronidlo »

Takže teoreticky můj problém vyřeší, když se mi podaří nějak sehnat gufero pro správný směr rotace. A měl bych poděkovat mu, kdo mi řekl, že 2101 a 2121 jsou stejné.
Jinak já ten dif dál nějak extra řešit nebudu. Já tu Nivu před lety koupil těžce mechanicky vybydlenou, to, že je ten diferenciál ještě celej, to povazuju za zázrak...
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Mara »

U toho tekouciho gufera bych mozna zkontroloval odvzdusnovak difu, jestli neni nejak utesneny a pretlak protahne olej guferem.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
martas
Příspěvky: 507
Registrován: stř říj 22, 2008 19:47
Bydliště: Vysočina-Lukavec

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od martas »

Dusan píše:Bavime sa o odporu otacania priruby.

88N ani omylom. Inak N coho?

Inak nemam poruku literaturu tak mozne ze odpor otacania ma by 0.5 az 0.6Nm

Sem je škoda něco psát, tady je to samej odborník a co tu občas čtu tak většinou v rovině teorie...

Tady nikdo o ničem nešpekuluje to co jsem napsal je citace přímo z Tůmy. A stačí si pamatovat něco málo ze základní školy...
N newton je základní jednotka síly , 1N je cca 102g a k měření se používá siloměr...

Pokud má být odpor otáčení pastorku 58,8 - 88,3 N což tedy po přepočtu odpovídá cca 5,99 - 9,00 kilogramu...

Takže úplně jednoduše v domácích podmínkách stačí podle citu dotáhnout matici příruby a pak na ni namotat kaloun nebo pruh látky a zapomoci obyčejné digitální váhy změřit při jaké zátěži se začne pastorek ( příruba otáčet ) jednoduché prosté žádná atomová fyzika jen selský rozum...

Jak jsem psal výše - kdo umí a ví co dělá tak to utáhne vzduchovou pistolí podle citu, aby byl odpor pastorku jak má být...

Tak se tu opatrujte a pokračujte v teoriích :wink:
Lada Niva 21217, Lada Niva 2121
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Henry »

Ja sa za odbornika nepovazujem, ale teoria je dolezita, hlavne ked teda ma byt na urovni ZS. Umoznuje nam rozlisovat medzi fyzikalnymi velicinami sily (jednotka N) a momentu sily (jednotka Nm alebo Ncm). Ty si pisal o sile v N. Citovany Tuma pise o momente sily v Ncm, niekde sa ti stratili tie cm, ktore tam Dusanovi chybali.

Kazdopadne s tym zavazim a omotanym motuzom by to zmerat islo, len by si musel mat maticu alebo na nej nasadeny kluc s priemerom presne 2 cm (polomer 1 cm). Matica je 24 mm, gola kluc 24 mm ma este vacsi vonkajsi priemer (polomer/dlzku paky sily), pre ktory by to bolo treba prepocitat a podla toho upravit hmotnost zavazia, aby tie hodnoty boli dodrzane, ale rozdiel nie je velky. Diky za tip, zo zvedavosti to mozno aj vyskusam pre porovnanie.

Macher z praxe celu tuto teoriu (ktora ti ocividne lezie na nervy) a vlastne ani sedliacky rozum nepotrebuje a spravi to dobre, to je super, su to ceneni a dobre plateni ludia. Ale ludia, ktorym ta prax chyba (napr. ja), si musia pomoct aj tou teoriou a je zbytocne sa za to posmievat.
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Dusan »

Jj o 10st viacej a si v prdeli, ale kludne to rob vzduchovou pistolou.nikto nevie ma kolko ten vzduchac utiahne tu skrutku. Preto je tam pisany momentak, dotiahnes na minimalny moment a uvidis co dalej.

Potom zvykne odpadnut koleso alebo jak blbec skaces po kluci a prsi ti za krk lebo nevies povolit koleso. Tolko k dotahovaniu utahovakom, ano ale potom skontrolovat dotiahnut na moment tym momentovym klucom.
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Dusan »

Inak ten merac momentu by siel vyrobit z uhlomera, dorobit spruzinku, iciachivat zavazim a hotovo. Za 20E jak zadarmo.
Citronidlo
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
Bydliště: Jílové

Re: Přední diferenciál

Příspěvek od Citronidlo »

Mara píše:U toho tekouciho gufera bych mozna zkontroloval odvzdusnovak difu, jestli neni nejak utesneny a pretlak protahne olej guferem.
Tak odvzdušnění jsem kontroloval v létě, ale pro jistotu jsem ho kontroloval při výměně gufera. Čepička jde krásně volně a pro jistotu jsem to prostříknul čističem brzd. Jsem silně přesvědčen, že zrovna tenhle dílek mi na autě vcelku funguje
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“