Přední diferenciál
Moderátor: Moderátoři
Re: Přední diferenciál
Na zadnom to tak ide urobit, urcite chces davat nove puzdro? Mali by byt 2 roznery, co uz nikto nedrzi, tak ze jedine podla stareho znerat a upravit dlzku na frezke alebo sustruhu zle sa to upina. Osobne sa mi zda mierne naklepanie povodneho puzdra lepsia cesta.
Re: Přední diferenciál
Nechcem, ale asi budem musiet. Mal som radialnu volu na tej prirube kardanu, dal som dole kardan a zistil som uvolnenu maticu priruby. Tak som to dotiahol na minimalny moment 120 Nm, ale uz pri tomto momente sa mi zda, ze tou prirubou ide otacat relativne tazko a ze sa tak nejako "zasekava" ci lepi a treba ju najprv uvolnit vacsou silou a potom sa uz toci lahsie. Urcite nou ide tazsie otocit ako na zadnom dife. Presne zmerat ten moment neviem, lebo 0,6 Nm nemam na ziadnom momentovom kluci a silomer ci dynamometer samozrejme nemam. Predpokladam, ze niekto v minulosti tu maticu nadmerne utiahol, puzdro zdeformoval a teraz aj pri utiahnuti na minimalny moment je predpatie lozisk tak velke, ze to drhne. Nerad by som znicil este aj loziska a rozoberal cely dif.
Re: Přední diferenciál
Preto ti vravim vyber stare puzdro nasum ho na gulatinu a mierne ten hrb naklepni samozrejme po pritilahlich stranach miesto pri mieste. Nleboj sa netreba do toho mlatit 1kg kladivom. Navyse je dobre si to pred naklepavanim zmerat. Pri dotiahnuti to pruzit bude vzdy od toho je tam ten hrb. Predpikladam ze ked to naklepkavanim predlzis o 1mm bude to stacit. Nikdy som to nemeral.
Cory ty to ako riesis?
Cory ty to ako riesis?
Re: Přední diferenciál
Diky za tipy! Mas zaujimave a nekonvencne metody.
Re: Přední diferenciál
Hlavne si vyrob drziak priruby kardanu aby si vedel s citom to doiahnut, pac najprv to musis dotiahnut na minimalny moment, a potom dolatit podla meraku alebo citu. (a moment je iny pti novom puzdre a pouzitom) niekedy pohnes maticou o 5mm a je to v.....
Re: Přední diferenciál
stala se mi taková věc, mám dirku v tom plechovém předním deklíku na předním diferenciálu. mám náhradní a chci to vyměnit. dělal jste to někdo na voze?
nerad bych vytahoval poloosy, mam šanci se tam dostat, když svěsim diferenciál z motoru? bude to asi nepříjemné na prostor, třeba sundat zbytky papírového těsnění. dík moc.
nerad bych vytahoval poloosy, mam šanci se tam dostat, když svěsim diferenciál z motoru? bude to asi nepříjemné na prostor, třeba sundat zbytky papírového těsnění. dík moc.
2107 a 21214
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Přední diferenciál
Já bych to jak říkáš svěsil a zavařil... Ale třeba to půjde nikdy jsem to na autě neotevíral... Možná když shodiš kardan tak to otočíš deklem víc dolů přírubou k motoru...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Přední diferenciál
Nevieme kde nevieme aka diera.
-
- Příspěvky: 39
- Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
- Bydliště: Jílové
Re: Přední diferenciál
Mám takový problém, se kterým si nevím rady.
Kouknul jsem pod auto a ono teče guferu na vstupu do předního difernciálu, tak jsem sundal kardan a matka na unašeči na přírubě na diferencálu byla povolená. Při výměně gufera jsem zjistil vůli na hřídeli, když s ní zahýbu nahoru a dolů. Když dám gufero a přírubu zas utáhnu, tak je to bez vůle (nebo takhle - nehnu s tím). Ale po pár km dif zas teče. A to jsem dal pro jistotu přírubu novou.
Zkusil jsem tad dát starou dal jsem tam starý kardan a teče to zas, jen to trvalo chvíli déle, zatím to nedělá kapky pod autem, ale rosí to u příruby. Dělaj jsem to už třikrát a tak se raději ptám...jaká tam můž být vůle, popř. nečeká mě výměna diferenciálu? Prostě mi přijde gufero na 10 km moc velká spotřeba...
Kouknul jsem pod auto a ono teče guferu na vstupu do předního difernciálu, tak jsem sundal kardan a matka na unašeči na přírubě na diferencálu byla povolená. Při výměně gufera jsem zjistil vůli na hřídeli, když s ní zahýbu nahoru a dolů. Když dám gufero a přírubu zas utáhnu, tak je to bez vůle (nebo takhle - nehnu s tím). Ale po pár km dif zas teče. A to jsem dal pro jistotu přírubu novou.
Zkusil jsem tad dát starou dal jsem tam starý kardan a teče to zas, jen to trvalo chvíli déle, zatím to nedělá kapky pod autem, ale rosí to u příruby. Dělaj jsem to už třikrát a tak se raději ptám...jaká tam můž být vůle, popř. nečeká mě výměna diferenciálu? Prostě mi přijde gufero na 10 km moc velká spotřeba...
Re: Přední diferenciál
Ja teraz riesim velmi podobny problem (par prispevkov vyssie). Je to tym, ze sa ti uvolnuje matica? Mas tu maticu este v poriadku (musi mat dobru tu vnutornu plastovu vlozku, ktora zabranuje jej uvolnovaniu)? Priruba kardanu nesmie mat ziadnu citelnu volu. Tiez treba maticu utiahnut min. 120 Nm a zaroven nesmie byt prekroceny moment odporu pri otacani prirubou (zdeformovane distancne puzdro). Ak to je spravne utiahnute a loziska aj kontaktna plocha priruby s guferom v poriadku, vola by tam nemala byt a tym padom ani dovod na znicenie/netesnost gufera.
-
- Příspěvky: 39
- Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
- Bydliště: Jílové
Re: Přední diferenciál
Tak ta matka se povolila jen jednou, pak jsem ji normálně vzal lepidlem na závity, aby se nepovolila. Takže pak už držela. A stejně to teče. Když to gufero vyndám, tak na místech, která jsem nezničil šroubovákem není žádné viditělné poškození nebo opotřebení.
Když to tam dávám, tak to gufero namažu lithiovkou. Při zkoušce má přední břit možná trošku vůli (na obou unašečích), ale ten zadní sedí sakra těsně.
Když to dotáhnu, tak žádnou vůli necítím, ať axiálně, nebo kolmo na osu. Když otáčím, tak nevidím, že by se to třeba točilo mimo osu....
Už si s tím nějak nevím rady. Jo a pravda, je tam řídký olej, 75-90. Ale dal jsem ho na podzim a teče to až teď.
Když to tam dávám, tak to gufero namažu lithiovkou. Při zkoušce má přední břit možná trošku vůli (na obou unašečích), ale ten zadní sedí sakra těsně.
Když to dotáhnu, tak žádnou vůli necítím, ať axiálně, nebo kolmo na osu. Když otáčím, tak nevidím, že by se to třeba točilo mimo osu....
Už si s tím nějak nevím rady. Jo a pravda, je tam řídký olej, 75-90. Ale dal jsem ho na podzim a teče to až teď.
Re: Přední diferenciál
Pouzil si spravne gufero (do predneho difu ma ist lavotocive)?
Sice to s tym nesuvisi, ale pri utiahnuti matice si aj meral moment odporu priruby voci otacaniu a podla toho zvolil utahovaci moment matice?
Sice to s tym nesuvisi, ale pri utiahnuti matice si aj meral moment odporu priruby voci otacaniu a podla toho zvolil utahovaci moment matice?
-
- Příspěvky: 39
- Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
- Bydliště: Jílové
Re: Přední diferenciál
Tak gufero mi z obou eshopů psolali stejné, je na 2101, prý je stejné...no, kdyžtak půjdu na nákup jinam...
Co se utahování týká, tak momenty pod autem na zemi moc nejde s dlouhým klíčem řešit, takže jsem utáhnul, pak jsem klíč stáhnul na 50-60 Nm a zkusil pootočit, jestli se hne hřídel
Co se utahování týká, tak momenty pod autem na zemi moc nejde s dlouhým klíčem řešit, takže jsem utáhnul, pak jsem klíč stáhnul na 50-60 Nm a zkusil pootočit, jestli se hne hřídel
Re: Přední diferenciál
Hmm akurat miment je tusim 5 az 6Nm
Re: Přední diferenciál
Nie su rovnake: vzadu je na Nive naprava z 210x, takze aj gufero je rovnake ako na sedanoch, cislo 2101-2402052. Predny diferencial na Nive ale ma (pri jazde dopredu) opacne (dolava) otacajuci sa kardan a teda je tam specialne gufero 2121-2302052. Aj gufera na dife smerom k homoklbom su rozne pre kazdu stranu podla smeru otacania. Na vnutornej strane maju tie gufera take odstredive drazky na odvadzanie oleja od britu. Ale netusim nakolko to je dolezite, neviem ci by nespravne gufero slzilo len kvoli tomu.
Ten moment odporu otacania ma byt u pouzitych lozisk 40-60 Ncm (0,4-0,6 Nm), u novych 160-200 Ncm (1,6-2 Nm) To beznym momentovym klucom neodmerias, vacsina zacina na minime 4-10 Nm. Len kvoli tejto veci som si musel kupit speci momentovy kluc 0,4-2 Nm a bol riadne drahy. A zistil som, ze priruba utiahnuta minimalnym momentom 120 Nm ma odpor otacania vyse 2 Nm, takze musim to cele rozobrat a vymenit to distancne puzdro. Jazdit s nadmerne utiahnutymi loziskami by mohlo dopadnut aj tak, ze ich znicis uplne a potom uz mozes rovno rozoberat a generalkovat cely dif, vratane toho sialeneho merania a nastavovania, na ktore asi nikto nema doma tie pripravky.
Ten moment odporu otacania ma byt u pouzitych lozisk 40-60 Ncm (0,4-0,6 Nm), u novych 160-200 Ncm (1,6-2 Nm) To beznym momentovym klucom neodmerias, vacsina zacina na minime 4-10 Nm. Len kvoli tejto veci som si musel kupit speci momentovy kluc 0,4-2 Nm a bol riadne drahy. A zistil som, ze priruba utiahnuta minimalnym momentom 120 Nm ma odpor otacania vyse 2 Nm, takze musim to cele rozobrat a vymenit to distancne puzdro. Jazdit s nadmerne utiahnutymi loziskami by mohlo dopadnut aj tak, ze ich znicis uplne a potom uz mozes rovno rozoberat a generalkovat cely dif, vratane toho sialeneho merania a nastavovania, na ktore asi nikto nema doma tie pripravky.
Naposledy upravil(a) Henry dne čtv dub 07, 2022 16:05, celkem upraveno 1 x.