Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Já teda asi nejsem zkušený. Já při běžné jízdě brzdy používám jen zřídka, většinou hodně řadím a brzdim motorem. Brzdy používám hlavně v kritických situacích a pak už většinou brzdím panicky. Funkce ABS je daleko sofistikovanější. Zatím nevím jak chytrý ABS Bosch Ladě dodává, ale dnes standardní ABS umí brzdit každým kolem podle toho na jakém povrchu se dané kolo nachází. Dále systém ABS využívá i jiné systémy, jako ASR, ESP, EDS, a u nových SUV se zvoleným režimem sjezd ze svahu, řídí sjezd. ABS některé automobilky pro kontrolu tlaku v pneu.
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Já bych právě v Nivě moc sofistikovaný systém nehledal, ale třeba se pletu. Proto ta moje poznámka, že bych měl radši auto bez ABS, než s ABS à la Golf 2, nebo Opel Kadett.
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
myslim ze na suchej ceste brzdi lepsie bez ABS. Niva je o tom ze treba jazdit s rozumom, tieto moderne elektronicky prepchate blbuvzdorne auta su pre opice. Na starych autach bolo treba predvidat a citat vozovku a hlavne venovat sa riadeniu. Nie ako sucasny kamionisti vylozene nohy, pozeraju televizor a varia si kavu za jazdy
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Tak zrovna na suché vozovce ABS není aktivní. ABS se aktivuje až když senzory na kolech vyhodnotí nesrovnalost. Aktivita ABS se projevuje mírným kopáním do pedálů.tajga píše:myslim ze na suchej ceste brzdi lepsie bez ABS. Niva je o tom ze treba jazdit s rozumom, tieto moderne elektronicky prepchate blbuvzdorne auta su pre opice. Na starych autach bolo treba predvidat a citat vozovku a hlavne venovat sa riadeniu. Nie ako sucasny kamionisti vylozene nohy, pozeraju televizor a varia si kavu za jazdy
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Vidím, že ste asi nezažili veľa krízových situácií. Za 200tis km na Priore mi ABS minimálne 3x zachránilo kožu na suchej vozovke. Ta ovládateľnosť vozidla pri prudkom brzdení je na nezaplatenie. Na Nive to nemusí byť tak znateľné, s Nivou sa väčšinou nejazdí tak dynamicky ako s osobákom.George_S76 píše:Tak zrovna na suché vozovce ABS není aktivní. ABS se aktivuje až když senzory na kolech vyhodnotí nesrovnalost. Aktivita ABS se projevuje mírným kopáním do pedálů.tajga píše:myslim ze na suchej ceste brzdi lepsie bez ABS. Niva je o tom ze treba jazdit s rozumom, tieto moderne elektronicky prepchate blbuvzdorne auta su pre opice. Na starych autach bolo treba predvidat a citat vozovku a hlavne venovat sa riadeniu. Nie ako sucasny kamionisti vylozene nohy, pozeraju televizor a varia si kavu za jazdy
Systém v Nive nie je vôbec primitívny, každé koleso má vlastný okruh a vlastné riadenie. A možno o tom ani neviete, ale Niva má aj ASISTENTA! Konkrétne brzdového asistenta. Takže kľudne tu elektronickú blbosť vyhoďte, je to pre opice
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 919
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
2 George_S76:
ja bych ABS taky bral, ale novy v dilech to musi vsechno prijit na raketu, to radeji sehnat neco bouranyho a prehazet to tam...
No ja parkrat prinutil abs kopat i na suche vozovce, napr. kdyz mi nekdo nedal prednost a vjel mi tam z vedlejsi rovnou pred cumak.
2 Cory:
predpokladam, ze neni jen jedna verze abs v nive? nemaji nejnovejsi uz i ESP? a BAS maji od zacatku vsechny s ABS? Vlastne jestli ma nejnovejsi niva lankovy plyn, tak asi ESP mit nebude.
ja bych ABS taky bral, ale novy v dilech to musi vsechno prijit na raketu, to radeji sehnat neco bouranyho a prehazet to tam...
No ja parkrat prinutil abs kopat i na suche vozovce, napr. kdyz mi nekdo nedal prednost a vjel mi tam z vedlejsi rovnou pred cumak.
2 Cory:
predpokladam, ze neni jen jedna verze abs v nive? nemaji nejnovejsi uz i ESP? a BAS maji od zacatku vsechny s ABS? Vlastne jestli ma nejnovejsi niva lankovy plyn, tak asi ESP mit nebude.
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Brzdy jsou jednou z nejdůležitějších systému v autě. A na tyto důležité systémy používám zásadně nové díly. Co se týče ceny tak to není tak strašný, kupříkladu srdce ABS stojí v Rusku 15000 Rublů a na naše to vychází 4157,31 Kč. K zástavě je potřeba ještě 4 snímače ke kolům, hlavní brzdový válec, regulátor brzdneho účinku, kabelový svazek, a pár trubiček navíc. A jak už jsem psal tak stejně plánuji výměnu poloos za pevnostní a ty už se dělají s ozubením a držáky snímačů.Jarda_NIVA1.7 píše:2 George_S76:
ja bych ABS taky bral, ale novy v dilech to musi vsechno prijit na raketu, to radeji sehnat neco bouranyho a prehazet to tam...
No ja parkrat prinutil abs kopat i na suche vozovce, napr. kdyz mi nekdo nedal prednost a vjel mi tam z vedlejsi rovnou pred cumak.
2 Cory:
predpokladam, ze neni jen jedna verze abs v nive? nemaji nejnovejsi uz i ESP? a BAS maji od zacatku vsechny s ABS? Vlastne jestli ma nejnovejsi niva lankovy plyn, tak asi ESP mit nebude.
Co se týče Nivy tak všechny vylepšující systémy jsou domontovane a nezávislé na ostatních systémech. Například: zhruba v roce 94 přešli na MPI od Bosche řídící jednotka s pojistkovým blokem a a relatky je umístěno na levé straně u dveří, asi po roce 99 se začal montovat hydraulický posilovač řízení které je taky nezávislé na původních systémech, to samé ABS a klimatizace jsou nezávislé a pojistkové bloky s relatky jsou umístěny odděleně pod palubkou. Dalo by se říci že Niva je stavebnice.
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
A zabudol si ešte na predné otoče, predné brzdové valce, zadnú nápravu s polosami a budíky. Ako vyzerá ten domontovateľný držiak ABS snímača k tým pevnostným polosiam? Ešte som to nevidel.George_S76 píše:Brzdy jsou jednou z nejdůležitějších systému v autě. A na tyto důležité systémy používám zásadně nové díly. Co se týče ceny tak to není tak strašný, kupříkladu srdce ABS stojí v Rusku 15000 Rublů a na naše to vychází 4157,31 Kč. K zástavě je potřeba ještě 4 snímače ke kolům, hlavní brzdový válec, regulátor brzdneho účinku, kabelový svazek, a pár trubiček navíc. A jak už jsem psal tak stejně plánuji výměnu poloos za pevnostní a ty už se dělají s ozubením a držáky snímačů.
Co se týče Nivy tak všechny vylepšující systémy jsou domontovane a nezávislé na ostatních systémech. Například: zhruba v roce 94 přešli na MPI od Bosche řídící jednotka s pojistkovým blokem a a relatky je umístěno na levé straně u dveří, asi po roce 99 se začal montovat hydraulický posilovač řízení které je taky nezávislé na původních systémech, to samé ABS a klimatizace jsou nezávislé a pojistkové bloky s relatky jsou umístěny odděleně pod palubkou. Dalo by se říci že Niva je stavebnice.
Niva v 94tom roku neprešla na MPI od Boscha, ale na SPI od GM. Na MPI prešla od roku 2000.
Najnovšia Niva ma elektronicky pedal plynu. ABS má funkciu BAS, ale nemá ESP. Niva má zatiaľ iba jednú generáciu ABS - vrámci Lady to nie je najstaršia ale ani najnovšia generácia.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Nezapomněl, tím pevnostní poloosy jsem myslel všechny čtyři. Na ruských obchodech nabízí jak zadní poloosy zesílené zakončené nábojem s dvojitým ložiskem a ozubeným kroužkem pro snímač ABS. A kompletní zesílené přední poloosy s oběma klouby zakrytými PU manžetami, vnější homokineticky kloub je taky už s ozubeným kroužkem pro snímač ABS. Tyto poloosy nabízí i s těhlici a nábojem s vylepšeným ložiskem.Cory píše:A zabudol si ešte na predné otoče, predné brzdové valce, zadnú nápravu s polosami a budíky. Ako vyzerá ten domontovateľný držiak ABS snímača k tým pevnostným polosiam? Ešte som to nevidel.
Niva v 94tom roku neprešla na MPI od Boscha, ale na SPI od GM. Na MPI prešla od roku 2000.
Najnovšia Niva ma elektronicky pedal plynu. ABS má funkciu BAS, ale nemá ESP. Niva má zatiaľ iba jednú generáciu ABS - vrámci Lady to nie je najstaršia ale ani najnovšia generácia.
Co se týká předních třmenů tak ty mohou zůstat, jen se dokoupi propojovací hrazdička k napojení jen jedné hadice. U zadní nápravy jsem zapomněl dodat že si budu kupovat také přestavbovou sadu na kotoučové brzdy kde ochranný kryt je vybaven konzolí pro uchycení senzorů. Jinak zadní pevná náprava zůstává nezměněna.
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Tady dávám odkaz na stránky které jedny z mála posílají mimo Rusko. Tady mají ty zesílené náhony a spoustu jiných vychytávek. https://33sport.ru/catalog/4kh4_off_road_niva/
Jinak na to ABS nespěchám, mám spoustu jiných věcí co chci udělat dříve třeba teď mi začal profukovat původní výfuk. Tak budu kupovat všechny tři díly nerez výfuku včetně svodů. Zjištěna cena je 21000 Rub což podle aktuálního kurzu je 5820,23 Kč
Jinak na to ABS nespěchám, mám spoustu jiných věcí co chci udělat dříve třeba teď mi začal profukovat původní výfuk. Tak budu kupovat všechny tři díly nerez výfuku včetně svodů. Zjištěna cena je 21000 Rub což podle aktuálního kurzu je 5820,23 Kč
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Bol by si taký dobrý a dal tu priamy odkaz na to, ako je riešené uchytenie snímačov? Zaujíma ma to. Prípadne fotku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
George: konecne nejaky konkretny tip na rusky e-shop s rozumnymi ruskymi cenami, ktory posiela do EU a kde je aj poriadny vyber dielov na Nivu, diky zan! Ak ti to nepadne zatazko a nepovazujes to za svoje know-how, mohol by si prosim ta v kratkosti popisat svoje skusenosti s nakupom v tom e-shope (komunikacia/jazyk, sposob platenia, vyska postovneho, clo, dodacia lehota, atd.) v niektorej relevantnej teme, trebars tu?:
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 7&start=15
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 7&start=15
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Ok, do zmíněného fóra se podělím o zkušenosti s nákupy.Henry píše:George: konecne nejaky konkretny tip na rusky e-shop s rozumnymi ruskymi cenami, ktory posiela do EU a kde je aj poriadny vyber dielov na Nivu, diky zan! Ak ti to nepadne zatazko a nepovazujes to za svoje know-how, mohol by si prosim ta v kratkosti popisat svoje skusenosti s nakupom v tom e-shope (komunikacia/jazyk, sposob platenia, vyska postovneho, clo, dodacia lehota, atd.) v niektorej relevantnej teme, trebars tu?:
https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 7&start=15
Jinak v profilu mám odkaz na druhý Lada klubu kde je možnost psát servisní knížka kde píšu me opravy, úpravy, a přestavby i s fotkami.
- Jarda_NIVA1.7
- Příspěvky: 919
- Registrován: čtv bře 05, 2015 06:22
- Bydliště: Vysočina
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
2 George_S76:
Tak já nemyslel dávat staré obložení a kotouče, to je spotřeba, i když někdy nové je horsi, než staré, desky mastersport už nikdy a zklamal i ruskej fenox
Tak já nemyslel dávat staré obložení a kotouče, to je spotřeba, i když někdy nové je horsi, než staré, desky mastersport už nikdy a zklamal i ruskej fenox
Lada Niva 1.7i prodloužená LPG, MTX 7-06 Roadster LPG, Rapid 146 LPG, Rapid 130 LDD Cabriolet
-
- Příspěvky: 69
- Registrován: pát srp 14, 2020 18:46
- Bydliště: Všenory
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pneumatiky, disky, duše (NIVA)
Když jsem měl starého Transita tak jsem zvažoval jestli mám koupit nový díl nebo z vrakoviště, když jsem viděl ty ceny. Ale na Nivu jsou ty díly tak levné že to neřeším. Jinak co se týká značek, tak jsem ještě nenarazil na ňaky zmetek. A to Fenoxy jsem bral často, ale je zajímavé že v tom jednom ruském eshopu co nakupuji žádný díl od Fenoxu nemají, tam nabízí buďto originál Autovaz nebo Petěrburg.Jarda_NIVA1.7 píše:2 George_S76:
Tak já nemyslel dávat staré obložení a kotouče, to je spotřeba, i když někdy nové je horsi, než staré, desky mastersport už nikdy a zklamal i ruskej fenox