"ostrá" vačkovka
Moderátor: Moderátoři
Ja mám MOMENTáLNE motor 1500 je z 21053 a ten nemal elektrickú vrtuľu ale klasickú na vodnej pumpe. Takže kto má tú elektrickú nazviš tak sem s ňou
Ešte som chcel že tiež mám otvorený filter, síce sériový, a mám koncový tlmíč Powerfull ale bez stredového tlmiča a tiež mám ten pocit, že to Lade pekne pomohlo! Najviac to bolo cítiť ked som mal ešte 1200-ku
Ešte som chcel že tiež mám otvorený filter, síce sériový, a mám koncový tlmíč Powerfull ale bez stredového tlmiča a tiež mám ten pocit, že to Lade pekne pomohlo! Najviac to bolo cítiť ked som mal ešte 1200-ku
To je právě tím, že POUZE vyměnil vačku a neudělal i další nezbytné úpravy.Števo píše:Dneska mi akurat vravel kamarat. Mal Skodovku 120ku dal do nej ostru vacku. A za pol roka oddelal motor. Ale berme to tak je to skodovka .
Já mám známého, co má v "erku" motor 120LS s ostrou vačkou z Felicie 1,3 SPi (254*/254*) a ten motor má najeto 3x200.000 km a točí se už počtvrté!!! Vždy po cca 200.000 km udělá pouze repasi a jede dál. Navíc ten motor pracuje téměř výhradně v otáčkách 5000 - 7000 rpm, což je na pováženou. Ale podotýkám, že vše jsou standardní díly ze seriových modelů!!! Jenže ten motor mu vydrží právě proto, že v souvislosti s vačkou má na motoru jiné úpravy (kompresní poměr, sání + výfuk, předstih + graf, atd.).
Jo, a mimochodem - maže M6AD-čkem, dobytek jeden!!!
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Přátelé, dneska mě předjížděl Rapid z Planý do Tachova - viděl jsem ho už v zrcátku, jel jsem 110, jeho jsem odhadoval tak na 140-150 do kopce. Na plyn mi to pořád moc nejede, byť je to lepčí než to bylo. Chvilku jsem ho držel za sebou, jenže přes Vítkov (miniobec, občas se tam měří) jsem zpomalil, on mě vzal obloukem. Pak dojel dvě auta, já je dojel taky, projeli jsme zatáčku a pak jsem viděl další šok, poprvé jsem viděl škodovku se zrychlením hodným dvoulitra, ne-li třílitra. To by mě zajímalo, co v tom měl za motor...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
- Bydliště: Veĺký Krtíš
- Kontaktovat uživatele:
Ako pozanam skodovkakov tak tam mal motor z favoritu 136. Ostru vacku a pri tom upravy. Inac by to neslo.
Teraz u nas beha jedna upravena(zvonka) skoda favorit. Ale ten v tom nemoze mat ziadne motoricke upravy. Lebo pri rozbiehani sa mu dokazem lepit s mojim vybehanym motorom na krk .
For Marek: Na tej skodovke ten kamos nemal plus ziadne upravy. A tak aj dopadol.
Teraz u nas beha jedna upravena(zvonka) skoda favorit. Ale ten v tom nemoze mat ziadne motoricke upravy. Lebo pri rozbiehani sa mu dokazem lepit s mojim vybehanym motorom na krk .
For Marek: Na tej skodovke ten kamos nemal plus ziadne upravy. A tak aj dopadol.
časování
Nazdar chlapy! Pořád tu čtu věcičky okolo ostré vačky....zajímalo by mě, jak správně načasovat originální ostrou vačku 290/294 se zvýšenýma zdvihama. Ostatní díly motoru už mám samozřejmě upravené....souhlasím totiž s tím, že neupravený motor s ostrou vačkou vydrží tak nula nula nic.
Kamarád mi říkal, že u správně načasované vačky musí být oba ventily při horní uvrati v jedné rovině. Je to pravda? Nemáte s časováním nějaké zkušennosti?
Nerad bych aby se mi to potkalo...už jen kvůli tomu, že blok mám snížený o 2mm (motor origo 1500, převrtaný na 1600 s odlehčenými písty se zapuštěním na ventily a úpravou spalovacího prostoru, hlava: zvětšené ventily i kanály, ojnice a klika odlehčeny a vyváženy, setrvák se chystá ocelový-výběh převodovkou zrovna nemusím,.......atd.)
Doufám,že se tu najde někdo, kdo mi poradí
Kamarád mi říkal, že u správně načasované vačky musí být oba ventily při horní uvrati v jedné rovině. Je to pravda? Nemáte s časováním nějaké zkušennosti?
Nerad bych aby se mi to potkalo...už jen kvůli tomu, že blok mám snížený o 2mm (motor origo 1500, převrtaný na 1600 s odlehčenými písty se zapuštěním na ventily a úpravou spalovacího prostoru, hlava: zvětšené ventily i kanály, ojnice a klika odlehčeny a vyváženy, setrvák se chystá ocelový-výběh převodovkou zrovna nemusím,.......atd.)
Doufám,že se tu najde někdo, kdo mi poradí
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
S ventilama souhlasím. Nejlepší je dát rovnou tvrdší pružiny, ale ne o moc, jinak by se mohla vačka přidírat. Dávat podložky pod origo pružiny mi přijde trošku brutálnější, ale funkční. Já naštěstí sehnal soutěžáckou hlavu sk.B, takže jsem to měl bez práce
Jinak stahovák na ventily by se taky hodil, ale silou jde vše. Dělali jsme to v rukách ve dvou lidech a taky to šlo. Lepší jsou ale tři .
Jinak stahovák na ventily by se taky hodil, ale silou jde vše. Dělali jsme to v rukách ve dvou lidech a taky to šlo. Lepší jsou ale tři .
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Nejlepší je mít možnost posouvat vačku na kuželu, nikoli pouze na klínku. Pokud je totiž vačka na kuželu, lze ji nastavit prakticky jakkoli, zatímco pokud je na klínku, lze ji přesazovat pouze o celé zuby, což je někdy moc.
Pokud máš vačku 290*/294* na zvýšeném stupni komprese (podle velikosti snížení odhaduji minimálně 11:1), pak bych osobně zkusil načasovat vačku na "dříve", což ve finále znamená, že pokud je píst v HÚ zdvihu, pak je sací ventil více otevřen než výfukový (netřeba o moc, stačí tak o 1 mm). Motor bude mít lepší plnění ve středních otáčkách (ovšem i vyšší průměrnou spotřebu - to patří k věci).
Pokud máš vačku 290*/294* na zvýšeném stupni komprese (podle velikosti snížení odhaduji minimálně 11:1), pak bych osobně zkusil načasovat vačku na "dříve", což ve finále znamená, že pokud je píst v HÚ zdvihu, pak je sací ventil více otevřen než výfukový (netřeba o moc, stačí tak o 1 mm). Motor bude mít lepší plnění ve středních otáčkách (ovšem i vyšší průměrnou spotřebu - to patří k věci).
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Díky moc za radu , vačku mám sice klasika na klínku, ale vyvrtat novou dírku v rozvodovém kole na pojistný kolíček není zase takový problém. Šlo mi hlavně o ty ventily v HU pístu.
Díky
Díky
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
-
- Příspěvky: 298
- Registrován: čtv říj 21, 2004 21:04
- Bydliště: Veĺký Krtíš
- Kontaktovat uživatele:
Bol som na madarskej Ladastranke na fore. Reku zistit nieco skadial to zhanaju- taketo srandicky. Lebo tak kde chodim ja pre niektore veci. Tak vie zohnat iba drobnosti.Tak tam maju poriadny bordel. Bol som v teme TUNNING a oni sa debatovali o zraze. Ale boli tam aj take hlasky , ze - sevas vcera som Ta videl.
Já to mam to dost z ruky ale budu tam muset - www.engitec.wz.cz
-
- Příspěvky: 1389
- Registrován: stř kvě 26, 2004 17:59
- Bydliště: Bratislava-Praha
- Kontaktovat uživatele:
http://users.atw.hu/kissg/kep/vegyes/PC060006.JPG
http://users.atw.hu/kissg/kep/vegyes/PC060007.JPG
mnam
k tomu nastavitelne casovacie rozvodove kolo:
http://www.kormos.hu/kepek/motor/target2.html
http://www.kormos.hu/kepek/motor/target3.html
http://www.kormos.hu/kepek/motor/target4.html
a bonus odlahceny zotrvak:
http://www.kormos.hu/kepek/motor/target8.html
http://users.atw.hu/kissg/kep/vegyes/PC060007.JPG
mnam
k tomu nastavitelne casovacie rozvodove kolo:
http://www.kormos.hu/kepek/motor/target2.html
http://www.kormos.hu/kepek/motor/target3.html
http://www.kormos.hu/kepek/motor/target4.html
a bonus odlahceny zotrvak:
http://www.kormos.hu/kepek/motor/target8.html
Ich fahre einen Shiguli - WAS2105
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever
Keď ju poriešiš, nie je čo milovať...
_________________
Chatka 12 forever