Pokial ide o to, ako je to zamontovane - tak som to vsetko robil sam. Nic som nekupoval :
1. najprv som vyrezal v tej dolnej casti otvor na LEDBAR. Vsetko krasne pasuje, symetrycky ... takze to bola malickost. Tu je detail/foto robene teraz rano.
2. uvazoval som nad montovanim, ktore by sa dalo nastavovat v 3D. To preto, ze som chcel mat 100% kontrolu nad tym, ako nastavit luc z ledbara. ALE (!) ... nakoniec som isiel uplne inou taktikou

Pouzil som laserovu vodovahu :
- nastavil som si stred auta (liniu som robil z hora/nad autom tak aby prechadzala cez antenu v zadu i stred znacky Lada z predu)
- nastavil som si vodorovnu liniu na ladbaru (doporucujem presne cez stred ledbaru, aby sa Vam lahsie robili dierky na montaz)
- nastavil som si vertikalnu liniu kde linia prechadzala cez stred dierky v montaznom prvku ledbara
- tiez som si nastavil liniu ako daleko ma led bar vychadzatz mriezky.
- pokial mate len jednu vodovahu, musite si par linii zaznacit aby sa do nich neskor vratit. Ja som vlastne posledny bod ("hlbku") zaznacil na zemi aby som sa podla toho mohol neskor nastavit, ked dam dolu predny plast. Inak som mal vodovahu dalej od auta a cely cas mi ukazovala horiz & vert. liniu
3. potom treba dat dole cely predny plast i vrelo doporucujem poznacit si niecym ako idu linie, pre pripad ak potrebujete vodovahu premiestnit (napriklad kvoli hlbke) !!! Ked date dole predny plast, budete mat k dispozicii kovovy naraznik na ktorom je este taka plastova vystuha, ktora spevnuje ten predny plast / montuje sa tu SPZ.
4. Co sa tyka montavania - pouzil som "L-profil" z hlinika 2mm (taky som mal doma

... dlzka cca 17cm. Prilozit k narazniku (tomu vonkajsiemu kovovemu obluku), navrtat 2 dierky na zamontovanie. Na prichytenie som pouzil nity so zavitom/nitovacie matice. Tie som zamontoval do narazniku a potom ten hlinikovy profil prichytil s 2 skrutkami (+ podlozky, ktore zabranuju pretacaniu na hliniku, ktory je makky).
Tu treba pamatat o tej plastovej vystuhe SPZ, bo Vam moze neskor prekazat. Nez vyvrtate diery, skontrolujte poziciu s tou plastovou vystuhou. Ja som na to zabudol a muesl som potom trochu pilnikovat
5. Ked to bolo hotove - chytil som francuzky klucz i tu dolnu cast toho L_pofilu som trochu vyhol tak, aby bol kolmo na os auta - pre lepsi dotyk medzi profilom i montaznym prvkom. Ide o to, ze naraznik je okruhly i ten hlinikovy profil po zamontovani kopiruje ten uhol zaoblenia. Preto som mu trochu "pomohol" s tym klucom, co mi hlinik ako material lahko umoznil.
6. Zacal som od lavej strany, pretoze tam mi svietila vodovaha. Podla nej som vedel, kde mam vrtat dieru na montazny prvok ledbaru. Ked som vyvrtal dieru, pouzil som znovu nitovaciu maticu.
7. potom som len prilozil ledbar a podla neho uz spravil pravu stranu.
8. prehodil som vodovahu na hlbku (teda z boku auta) ... a podla nej som zistil, ze potrebujem cca 2cm podlozku. Nastastie som mal este kusok hlinikoveho profilu (30x20) z coho som si odrezal 2 kusky o dlzka asi 4 cm (tak aby cely montazny prvok ledbaru bol podoprety)
9. zamontoval som led bar, ustavil kabel pre pripojenie i zalozil som spat predny plast.
Takymto sposob sa viete dostat ku kazdej skrutke z ledbaru i mate moznost regulacie 3D. Dooobre, dooobre... to jedno "D" musite riesit kladivom

... ked som zapol ledbar, svietil mi cca 3°-5° do lava. Takze som zobral kladivo i trochu poklepal

... znovu vyhoda hliniku
Na tu chvilu iba v textovej forme ... poobede podla toho spravim foto, zeby to bolo jasnejsie.