Napriklad?syr007 píše:No pokud s nekomu nechce hrabat v motoru jsou i jine veci jak zvysit teplotu motoru.
Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
Moderátor: Moderátoři
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
Nemůžu ten film najít, ale pamatuju si černobílý dokument ze Svazu, kde motory jednoduše ohřívali tak, že pod ně dali misku s otevřeným ohněm ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
Cinsky bufik tusim cca 200E akurat je moznost ze zhori cele auto:D a ohrieva len interier
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
Jso dve moznosti. Bud to resit pomoci estetiky anebo natvrdo.Staci si vybrat. Estetika - https://ladatuningshop.ru/verhnjaja-zas ... lada-vesta , https://ladatuningshop.ru/nizhnjaja-zas ... a-sw-cross - https://autostol63.ru/vesta/vesta-tunin ... rnaya.html - https://granves-shop.ru/shop/tyuning/se ... relka.html - https://granves-shop.ru/shop/tyuning/se ... kross.html a https://granves-shop.ru/shop/dopolnitel ... ketov.html. A nebo https://granves-shop.ru/shop/tyuning/zi ... plast.html + https://granves-shop.ru/shop/tyuning/zi ... plast.html. Kazdopadne zde plati porekadlo ze jakej je rozdil mezi babou a autem.Dusan píše:Cinsky bufik tusim cca 200E akurat je moznost ze zhori cele auto:D a ohrieva len interier
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
niekde som čítal že hustá sieťka a dokonca plast proti chladu robia zlo a dávajú to dole
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
To bymne zajimalo jake zlo to je? Jinak na zimu je nejlepsi....Liftback píše:niekde som čítal že hustá sieťka a dokonca plast proti chladu robia zlo a dávajú to dole
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
Neviem dole mam hustu mriezku proti kamienkom, a vysie plastovu clonu. Ziaden probelm ani v lete. Teplomer mi ukazuje linearne.
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
Já na Prioře nic nezakrývám a fuhguje OK. Ale věřím, že při krátké cestě by to pomohlo.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
Napíšu vám zkušenost s krytem před chladičem. Osobně ho používám už leta, ale řekl bych, že spíš jako ochranu před kamínky, než pro zahřátí. V podstatě jsem nezaregistroval, že mám auto ohřáté dříve, nebo že dříve topí. To je fakt, sleduji to a může každý říkat, co chce. Asi by mělo smysl při teplotách -25;C a nižších. Velké pozitivum ale je, že mám stále krásné, nepoškozené chladiče. A to už mi smysl dává.
A přidám nejnovější zkušenost, kterou jsem zaznamenal letos, protože loni v zimě se kvůli koroně moc nejezdilo. Na Superbu jsem měl druhý rok zakrytý průduch v nárazníku i masce. Pokud jsem jel rychlostí řekněme 100-110km/h, bylo vše OK. Jakmile jsem jel rychleji a otáčky šly na 2000U-1 a výše, motor se začal přehřívat. Ne že by vystavil jakoukoliv stopku, ale ručička, která je normálně přibitá na 90°C najednou cestovala až ke 110°C a teplota oleje šla až na 126°C, při nižších rychlostech ca 110-115°C. Dále při popojíždění Blankou mi šla sice teplota jen na nějakých 100°C (voda), ale zbláznilo se čidlo venkovní teploty a následkem toho auto přestalo topit, co více, začalo chladit, protože to ukazovalo 35°C. Jelikož jsem druhý den jel stejnou trasu, sundal jsem kryt z masky a teplota se nikdy nedostala přes 90°C a olej se drží 99-105°C.
Ještě doplním. Zrovna dost experimentuji s přídavným topením. Bohužel nevýhoda Lady je, že to není diesel, kde je obrovská variabilita možností včetně levných funkčních řešení (zrovna jsem si koupil mobilní topení určené do karavanů pro vytápění garáže). Je to ale jen teplovzduch.
Nicméně existují pěkná elektrická topení na 220, která se montují pro severské země. Zrovna mám 2 typy objednané, jeden je topné těleso do bloku motoru místo mrazovky(známé ze starých traktorů, Avíí a pod.) ale určené pro konkrétní typy motorů. Druhé řešení je "na hadice" včetně čerpadla a termostatu. Cena těch věcí je do 3500,-CZK, což si myslím je OK.
Nevím, jestli smím vložit odkaz, pokud ano, udělám.
A přidám nejnovější zkušenost, kterou jsem zaznamenal letos, protože loni v zimě se kvůli koroně moc nejezdilo. Na Superbu jsem měl druhý rok zakrytý průduch v nárazníku i masce. Pokud jsem jel rychlostí řekněme 100-110km/h, bylo vše OK. Jakmile jsem jel rychleji a otáčky šly na 2000U-1 a výše, motor se začal přehřívat. Ne že by vystavil jakoukoliv stopku, ale ručička, která je normálně přibitá na 90°C najednou cestovala až ke 110°C a teplota oleje šla až na 126°C, při nižších rychlostech ca 110-115°C. Dále při popojíždění Blankou mi šla sice teplota jen na nějakých 100°C (voda), ale zbláznilo se čidlo venkovní teploty a následkem toho auto přestalo topit, co více, začalo chladit, protože to ukazovalo 35°C. Jelikož jsem druhý den jel stejnou trasu, sundal jsem kryt z masky a teplota se nikdy nedostala přes 90°C a olej se drží 99-105°C.
Ještě doplním. Zrovna dost experimentuji s přídavným topením. Bohužel nevýhoda Lady je, že to není diesel, kde je obrovská variabilita možností včetně levných funkčních řešení (zrovna jsem si koupil mobilní topení určené do karavanů pro vytápění garáže). Je to ale jen teplovzduch.
Nicméně existují pěkná elektrická topení na 220, která se montují pro severské země. Zrovna mám 2 typy objednané, jeden je topné těleso do bloku motoru místo mrazovky(známé ze starých traktorů, Avíí a pod.) ale určené pro konkrétní typy motorů. Druhé řešení je "na hadice" včetně čerpadla a termostatu. Cena těch věcí je do 3500,-CZK, což si myslím je OK.
Nevím, jestli smím vložit odkaz, pokud ano, udělám.
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
klidně ho vlož, když to nebude Viagra nebo rádio od firmy jejíž jméno se nesmí ani vyslovit
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
Mi deka pred chladic davala nejaky smysl, kdyz se jezdilo kratke trasy a mel sem jeste mechanickou saharu.
Kdyz se jezdi kratko a kolem baraku, tak to nepomuze vyrobit motoru vic tepla a pri malych rychlostech to zas tak moc motor bez zacloneni neochlazuje. Zvlast, kdyz se jeste co chvili stoji na krizovatce.
Kdyz se jede dal a mimo mesto, tak mozna nejaka faze, kdy se treba najede na dalnici s jeste chladnym motorem, tak se motor neochlazuje tolik proudicim vzduchem, ale v momente, kdy je zahraty, tak je spis potreba ho chladit.
To by chtelo takovy ty z kabiny ovladatelny zaluzie, co mely tusim stary auta .
V beznych podmikach ceske a asi i slovenske republiky, jsou tyhle patenty spis na skodu nez k uzitku. Zazil ste nekdo nekdy, ze by se vam motor nedokazal ohrat? To se normalne ptam. A nemyslim s pokazenym termostatem
Kdyz se jezdi kratko a kolem baraku, tak to nepomuze vyrobit motoru vic tepla a pri malych rychlostech to zas tak moc motor bez zacloneni neochlazuje. Zvlast, kdyz se jeste co chvili stoji na krizovatce.
Kdyz se jede dal a mimo mesto, tak mozna nejaka faze, kdy se treba najede na dalnici s jeste chladnym motorem, tak se motor neochlazuje tolik proudicim vzduchem, ale v momente, kdy je zahraty, tak je spis potreba ho chladit.
To by chtelo takovy ty z kabiny ovladatelny zaluzie, co mely tusim stary auta .
V beznych podmikach ceske a asi i slovenske republiky, jsou tyhle patenty spis na skodu nez k uzitku. Zazil ste nekdo nekdy, ze by se vam motor nedokazal ohrat? To se normalne ptam. A nemyslim s pokazenym termostatem
VAZ 2104 1.3 1989
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10589
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
Škoda Spartak a Felicie (?) . L.JmJ píše:To by chtelo takovy ty z kabiny ovladatelny zaluzie, co mely tusim stary auta .
Edit:a Octavia …. minimálně některá z nich
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
Volha 21, Š1203 (roletu) myslím že Moskvič 407. Každopádně je jich víc.Luděk Musil píše:Škoda Spartak a Felicie (?) . L.JmJ píše:To by chtelo takovy ty z kabiny ovladatelny zaluzie, co mely tusim stary auta .
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Doplnky z ruska pre vestu a hlavne vestu SW cross
Vymontujte z dacie 0.9 turbo to myslim ma