Nová Niva Travel
Moderátor: Moderátoři
Re: Nová Niva Travel
Ja sem zkousel ledacos a nic . Kdyz se to drzelo mezi 3,5 a 4 k rpm, tak to v kopci aspon nejak drzelo rychlost, jenze to zabijelo pri rozjezdu to zprevodovani, kdy to z 4 000 padlo na 2800, ve kterych to na trojku proste umrelo.
Zapach interieru nebyl hrozny, to urcite ne. Jen me zaujal, ze mi pripomina kajuty na jachtach, co si pucujem na mori
Zapach interieru nebyl hrozny, to urcite ne. Jen me zaujal, ze mi pripomina kajuty na jachtach, co si pucujem na mori
VAZ 2104 1.3 1989
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Nová Niva Travel
Jo kdyby šlo vrazit tam ten TD od Peugeotu... To by bylo trochu jiné svezení... Dělali nejčestněji 66kw a niva s 55 nejede špatně, v táhlých kopcích i líp než MPI... Ale to bychom se vraceli v čase asi o čtvrt století
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Nová Niva Travel
Smrad plastov o tom som pisal uz v auguste, ale Cory tvrdil ze to nie je smrad francuzskeho plastu ale ruskeho, co neviem, nove auta vzdy smrdia, po case sa to vyvetra, ale charakteristicky zapach zvykne pretrvavat. Niekedy to vadi, inokedy to nevadi a robi to prijemnu dobovu atmosferu
Motor aj s 3D ide na hrane vykonu potrebneho pre dane auto, takze u Travela je to skor trapenie ako jazdenie. Tomu uz nepomoze ani "pohodova jazda", u 3D to este dokazem tolerovat u Travelu by ma to s tou vahou vyslovene rozculovalo s tak slabym motorom existovat. Teraz som jazdil asi mesiac s Fabiou 1.4 4valec benzin, rok vyroby 2001 , najazd 280.000km , ten motor odspodu netaha ale ked sa dostane nad 2.500 otacok tak som mal oproti nive pocit ze som v pretekarskom aute Porsche a ziadny problem ho tocit do 6.000 otacok a velmi pruzne zrychloval. Moj nazor je ze 3D nivy by mali vyrabat pokial bude odbyt a potom zastavit vyrobu a 5D mali davno prejst na novy koncept, lebo rozrezat auto a dovarit tam 50cm plechu a natiahnut ho ako jazevcika to je s takou koncepciou motora, prevodovky chybny krok. Dieselovy motor zo stareho Peugeota by tomu tiez pomohol , ale 30 rocny motor uz ziadna automobilka nenasadi kvoli emisiam. Niva je niva a Toyota landcruiser z toho nebude ani ked rezervu prisrobuju na zadne dvere a daju tam Ledkove svetla
Motor aj s 3D ide na hrane vykonu potrebneho pre dane auto, takze u Travela je to skor trapenie ako jazdenie. Tomu uz nepomoze ani "pohodova jazda", u 3D to este dokazem tolerovat u Travelu by ma to s tou vahou vyslovene rozculovalo s tak slabym motorom existovat. Teraz som jazdil asi mesiac s Fabiou 1.4 4valec benzin, rok vyroby 2001 , najazd 280.000km , ten motor odspodu netaha ale ked sa dostane nad 2.500 otacok tak som mal oproti nive pocit ze som v pretekarskom aute Porsche a ziadny problem ho tocit do 6.000 otacok a velmi pruzne zrychloval. Moj nazor je ze 3D nivy by mali vyrabat pokial bude odbyt a potom zastavit vyrobu a 5D mali davno prejst na novy koncept, lebo rozrezat auto a dovarit tam 50cm plechu a natiahnut ho ako jazevcika to je s takou koncepciou motora, prevodovky chybny krok. Dieselovy motor zo stareho Peugeota by tomu tiez pomohol , ale 30 rocny motor uz ziadna automobilka nenasadi kvoli emisiam. Niva je niva a Toyota landcruiser z toho nebude ani ked rezervu prisrobuju na zadne dvere a daju tam Ledkove svetla
- Teepee
- Příspěvky: 4306
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nová Niva Travel
Když to má 60kW + 300kg mrtvé váhy navíc oproti 3D klasice, tak to bude ve čtyřech lidech (dalších cca 350kg) opravdu chtít hodně trpělivý přístup.
Zase je to oproti klasice určitě bezpečnější při destrukci. Nějaký crash test už existuje?
Zase je to oproti klasice určitě bezpečnější při destrukci. Nějaký crash test už existuje?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Nová Niva Travel
Beztak si kupia dustera
Re: Nová Niva Travel
Nespokojeny uzivatel muze nasadit pomalejsi dify a na vyber je jich dost. Ale k tomu nejspis moc dochazet nebude
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Nová Niva Travel
K tym prevodom - klasická Niva mala /a doteraz aj má/ hlavnú prevodovku 21074-xxxxxx-43, kde sú ako základ použité prevodové pomery z prevodovky 2105. Chevy Niva mala odzačiatku prevodovku 2123, ktorá mala kratšie prevody. Ako základ slúžila prevodovka 2101, čiže 1ka, 2ka, 3ka a 5ka boli kratšie ako v prípade prevodovky 21074. Lenže keď sme pred pár týždňami porovnávali Legend a Travel, tak obe Nivy majú prevodovku rovnakú, teda 21074, čo je pre Travel mínus, čo sa týka dynamiky.
Edit: Až tak identické tie prevodovky nie sú, Travel má spínač spiatočky smerujúci vzad, aj kulisa je iná, ale čo sa týka prevodových pomerov, je to to isté.
Edit: Až tak identické tie prevodovky nie sú, Travel má spínač spiatočky smerujúci vzad, aj kulisa je iná, ale čo sa týka prevodových pomerov, je to to isté.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Nová Niva Travel
Cory, Niva Travel a predtym Chevy Niva maju rovnaku prevodovku ako Niva 21214 (myslim tvar obalu a vnutorne usporiadanie okrem prevodovych pomerov)? A aky ma ta Niva Travel prevod v diferencialoch a pridavnej prevodovke oproti klasickej Nive?
Este teda aby sme si ujasnili: Niva 21214/1700i ma "rychlejsiu" prevodovku 21074 (3,67; 2,10; 1,36; 1; 0,82; R = 3,53), ale zato "pomalsi" staly prevod v difoch (3,9), kym stara Niva 2121/1600 mala "pomalsiu" prevodovku 2106 (3,24; 1,99; 1,29; 1; -; R = 3,34), ale "rychlejsie" dify (4,44). Pomery v pridavnej prevodovke maju klasicke Nivy rovnake (1,2 a 2,135). Sedi to?
Este teda aby sme si ujasnili: Niva 21214/1700i ma "rychlejsiu" prevodovku 21074 (3,67; 2,10; 1,36; 1; 0,82; R = 3,53), ale zato "pomalsi" staly prevod v difoch (3,9), kym stara Niva 2121/1600 mala "pomalsiu" prevodovku 2106 (3,24; 1,99; 1,29; 1; -; R = 3,34), ale "rychlejsie" dify (4,44). Pomery v pridavnej prevodovke maju klasicke Nivy rovnake (1,2 a 2,135). Sedi to?
Re: Nová Niva Travel
Stara Niva mala prevodovku 2106, teda dlhu prevodovku a kratke diffy (4,44). V 80tych rokov dostali prevodovky 2105, vramci celozavodnej unifikacie dielov. S prichodom 1,7 dostali Nivy dlhe diffy /3,9/ a 5q prevodovky 2107, resp. 21074. Pridavna prevodovka by mala mat stale rovnaky prevod.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Nová Niva Travel
Tak a travel je doma. Jsem sním spokojen a na nový i spotřeba v lpg pod 12 na sto čekal jsem tak 16
Ford Focus2 combi 1.8TDCI 2005
Lada niva travel lux offroad 1.7MPI 2022
Lada niva travel lux offroad 1.7MPI 2022
Re: Nová Niva Travel
Som to minule pichol do zlej rubriky.
Za tu cenu by som cakal vecsiu odolnost.
Ako rýchlo hrdzavie Lada Niva Travel - recenzie majiteľov
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/review ... elcev.html
Na druhej strane zdasa ze je to lepie ako stara rada.
Za tu cenu by som cakal vecsiu odolnost.
Ako rýchlo hrdzavie Lada Niva Travel - recenzie majiteľov
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/review ... elcev.html
Na druhej strane zdasa ze je to lepie ako stara rada.
Re: Nová Niva Travel
To se nedělá, takhle kazit radost. GRATULACE a ať nedopadneš jako jeden člen, co asi za dva týdny auto zase prodávalDusan píše:Som to minule pichol do zlej rubriky.
Za tu cenu by som cakal vecsiu odolnost.
Ako rýchlo hrdzavie Lada Niva Travel - recenzie majiteľov
https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/review ... elcev.html
Na druhej strane zdasa ze je to lepie ako stara rada.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Nová Niva Travel
Gratulka a ať delá dlouho jen radostMantus píše:Tak a travel je doma. Jsem sním spokojen a na nový i spotřeba v lpg pod 12 na sto čekal jsem tak 16
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Nová Niva Travel
Co jsem si s tím členem naposledy psal, tak se s tím srovnal a už je spokojený.
@Mantus Gratuluji, vypadá super.
@ Dusan Pokud to omlátily šutry a pak to začalo rezavět, dá se to ještě omluvit, ale v tom rámu dveří se to omluvit určitě nedá. Na fotce bočních dveří nevidím nic páté dveře jsou ošoupané pravděpodobně od těsnění a pak začaly rezavět. Asi bude třeba to více hlídat a podchytit hned v počátku. Bílá barva mi přijde asi nejhorší, ale zas je všechno vidět brzy. Snad metalízy vydrží více.
@Mantus Gratuluji, vypadá super.
@ Dusan Pokud to omlátily šutry a pak to začalo rezavět, dá se to ještě omluvit, ale v tom rámu dveří se to omluvit určitě nedá. Na fotce bočních dveří nevidím nic páté dveře jsou ošoupané pravděpodobně od těsnění a pak začaly rezavět. Asi bude třeba to více hlídat a podchytit hned v počátku. Bílá barva mi přijde asi nejhorší, ale zas je všechno vidět brzy. Snad metalízy vydrží více.
Re: Nová Niva Travel
Děkuji za gratulaci, u toho auta je to tak buď v něm rád jezdíš a jsi spokojený nebo ne. Není to koncern a je k tomu je potřeba tak i přizpůsobit péči, jinak je to o hodně lepší než stará. Ideální na ježdění mimo dálnice. Já po dálnici nejezdím a po okresních cestách je to supr. Dobře to sedí na těch kolech 215 jak sníh tak i mokré cesty. Až se zahede tak to bude lepší.
Ford Focus2 combi 1.8TDCI 2005
Lada niva travel lux offroad 1.7MPI 2022
Lada niva travel lux offroad 1.7MPI 2022