Koupe ojete Kaliny
Moderátor: Moderátoři
Re: Koupe ojete Kaliny
Neberte ho chudáka za slovo
Jinak je to dosti pocitové, třeba u tý desítky jede 1,5 8 i 16v v nižších otáčkách stejně, ale ta 8v je tam pocitově příjemnější a pružnější. Samozřejmě u Kaliny, kde mezi 8 a 16 v rozdíl objemu v neprospěch šestnáctiventilu to může být ještě patrnější
Jinak je to dosti pocitové, třeba u tý desítky jede 1,5 8 i 16v v nižších otáčkách stejně, ale ta 8v je tam pocitově příjemnější a pružnější. Samozřejmě u Kaliny, kde mezi 8 a 16 v rozdíl objemu v neprospěch šestnáctiventilu to může být ještě patrnější
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Koupe ojete Kaliny
Ďakujem zelvotron...ja som dal svoje skúsenosti,lebo za svojho 37-ročného života som si kúpil svoje TRI vlastné LADY a vyskúšal som viacero...ale stále som toho presvedčenia po týchto skúsenostiach,že LADA má odjakživa postavený krútiaci moment pri vysokých obrátkach,takže všetky tieto komentáre a pocity sú subjektívne ohľadom toho 1,6 8V a 1,4 16V...hodnotiť sa dá až po OBJEKTÍVNOM najazdení na tom ktorom motory a úprave po najazdení aspoň 1000km...to je môj názor...
Lada 2101 r.v.1980 (1998-2007)/Lada Samara r.v.1990 (2007-)/Lada 2112 r.v.2002 (2010-2020)/Lada Kalina Cross r.v.2016 (2016-)/Lada Vesta SW Cross r.v.2019 (2020-)
Re: Koupe ojete Kaliny - NA ČO POZOR?
Zdravím páni, tento týždeň idem pozrieť jednu Kalu 1,6 v plnke, pozorne som prečítal vlákno "závady 1118" aj "koupe ojeté Kaliny" ale nikde som sa nedočítal nejakého sumáru najčastejších chýb.
Majitelia Kalín, prosím o stručnú osnovu, na čo skontrolovať na jazdenej Kaline (najčastejšie závady). Vopred ďakujem..
Majitelia Kalín, prosím o stručnú osnovu, na čo skontrolovať na jazdenej Kaline (najčastejšie závady). Vopred ďakujem..
Vesta SW Cross 1.6, r.v. 2019 (2022 - na večné časy a nikdy inak)
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Priora Combi 1.6 16v, r.v.2009 (2018 - uvidíme, dokedy to so mnou vydrží, momentálne v odpočinku)
EX: 2111.3B 1.5 16V r.v.2003 (2009-2016, R.I.P.)
Оптимист учит английский, пессимист - китайский. Реалист купил автомат Калашникова.
Rada ohledně nákupu Kaliny 1118
Ahoj, dodělávám ŘP a uvažuju nad nějakým přibližovadlem.
Našel jsem toto: https://www.sbazar.cz/roza2006/detail/2 ... -ladu-1118
a ocenil bych rady ohledně toho na co si dát pozor při nákupu a co se od toho dá očekávat.
Moc díky za rady
Našel jsem toto: https://www.sbazar.cz/roza2006/detail/2 ... -ladu-1118
a ocenil bych rady ohledně toho na co si dát pozor při nákupu a co se od toho dá očekávat.
Moc díky za rady
Re: Rada ohledně nákupu Kaliny 1118
https://www.sbazar.cz/roza2006/detail/2 ... -ladu-1118
koroze a vyplavení řj motoru prasklým radiátorem
koroze a vyplavení řj motoru prasklým radiátorem
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
- radek mb
- Příspěvky: 5189
- Registrován: sob zář 18, 2004 01:38
- Bydliště: okr.MB
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada ohledně nákupu Kaliny 1118
Není to ta, kterou jsem asi 14 dní měl v držení? Jen nemá pražské RZ. A od Rozy z Ledců, to bych asi nechtěl.
EAST RUNNER БРИГАДА.
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
ŠKODA Octavia II 1,9 TDi
Bratrstvo Vana Tallinn
/ KAWASAKI KLE 500 ČZ 175/477 ČZ 250/485 ČZ 175/487
- lucifero89
- Příspěvky: 199
- Registrován: čtv srp 18, 2011 13:42
- Bydliště: Nitrianske Pravno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Rada ohledně nákupu Kaliny 1118
Podľa výkonu by to mal byť motor 1.6 8V. Brat má toto auto, ak si dobre spomínam, tak pri tomto kilometrovom nájazde si auto vypýtalo nárazovú servisnú investíciu:
- odišla spojka,
- odišli predné tlmiče,
- prehrdzavený 2. a 3. diel výfuku,
- predné kotúče zodraté na minimálnu povolenú hrúbku.
Všetko je to síce spotrebák a asi bežný servis, len to môže človeka prekvapiť, lebo prvých 100-tisíc to auto pýtalo prakticky len prevádzkové kvapaliny a potom všetky tieto veci naraz. Ale tak zase na druhú stranu, auto má odvtedy ďalších 150 tisíc a atakuje 250-tisícovú hranicu...
Určite je potrebné zamerať sa na počínajúcu koróziu, i keď z fotiek nie je nič vidieť, slabými miestami je kapota, hlavne v okolí zámku a pri stieračoch, potom predné blatníky na lemoch a hlavne dole za prednou zásterkou a potom lemy zadných blatníkov...
- odišla spojka,
- odišli predné tlmiče,
- prehrdzavený 2. a 3. diel výfuku,
- predné kotúče zodraté na minimálnu povolenú hrúbku.
Všetko je to síce spotrebák a asi bežný servis, len to môže človeka prekvapiť, lebo prvých 100-tisíc to auto pýtalo prakticky len prevádzkové kvapaliny a potom všetky tieto veci naraz. Ale tak zase na druhú stranu, auto má odvtedy ďalších 150 tisíc a atakuje 250-tisícovú hranicu...
Určite je potrebné zamerať sa na počínajúcu koróziu, i keď z fotiek nie je nič vidieť, slabými miestami je kapota, hlavne v okolí zámku a pri stieračoch, potom predné blatníky na lemoch a hlavne dole za prednou zásterkou a potom lemy zadných blatníkov...
Lada 4x4 (2131), 2018
Re: Koupe ojete Kaliny
Mohli by jste mi napsat nejčastější problémy jedničkových Kalin? Krom mokré ŘJ. Na co se zaměřit? A je třeba rozdíl v kvalitě výroby podle roku výroby? Starší vs. novější.
ex. Vaz 2108 Lada Samara r.v.92 dovoz SRN
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
ex. Vaz 2170 Lada Priora r.v.09
ex. Vaz 2107 Lada 1500 r.v. 92 семёрочка
Sehnat zachovalou slečnu je brnkačka, proti sehnání zachovalého Žigulíka...
Dějiny dělají lidové masy, avšak nedělají je takové, jaké by chtěly...
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupe ojete Kaliny
Topení teče do řj, to je problém číslo jedna.
Spojka vydrží 160 000 - 300 000 km podle toho, kde jezdíš a jak. Já měnil po 180 tisících, ukázalo se, že zbytečně brzo, novou mám Sachs.
Kotouče a hlavně obložení ATE nebrat, odlupuje se od podkladu, ruské origo tím trpí taky, ale ne až tolik. TRW v pohodě.
Ročníky 2006-2008 - praskají svody nad katalyzátorem, dá se to zavařit nebo koupit nový kat, je to v jednom kusu. Výměna je snadná, jen je třeba počítat s utrháním šteftů pod katalyzátorem.
Propálilo se mi těsnění pod hlavou, výměna 98000 km, dorovnal jsem malinkou mělčinku u prvního válce od oka šmirglem (čili zbytek dorovná utažení hlavy a tesnění), po 199740 km stále ok.
Prorezl chladič, nový Nissens je supr.
Bezdůvodné spínání sahary - některé Kaliny mají dva větráky a tři relátka, moje má jeden větrák a jedno relátko, spínané tranzistorem v řj - příčina bezdůvodného sepnutí je v překročení spínacího proudu tranzistorem v řj, čili 1) zatopení tranzistoru v řj 2) koroze/vlhkost zásuvky na sahaře 3) vadné relé
Odchází motorky stahovaček oken (mám měněné obě strany jednou)
Odchází motorky stěračů (mám původní, ale Pavesovej Kalině umřel)
Odchází usměrňovací blok na alternátoru - s efekty, jinak řečeno požárem. Aktuálně můj nájezd 199740 km se zastavil právě na tomhle.
Koroze - kapsy před zadními koly, přední hrana kapoty, A-sloupky, panty kapoty, kapsy za předními koly, předky blatníků (klepou o nárazník, hodilo by se na tu hranu něco vlepit). Podlaha překvapivě bez problémů, byť jsem měl pod kobercem louži kondenzátu.
Výfuky - ruské nebo druhovýroba, všechny vydrží 4 roky. Pozor na Polmostrów, zadní tlumič má špatně navařený hák, takže až výfuk zrezne, prostě upadne na silnici. Originál má hák převařený přes trubku až na lem tlumiče, stejně tak polský Marix, když prorezne, začne prdět, ale neupadne. Krom toho Polmo vaří trubky, jaké jim přijdou do ruky, místy má zadní díl průměr i jen 42mm. Překvapivě na hlučnost ani výkon to podle všeho nemá vliv, pořád to jede 200.
Přední tlumiče - už mám třetí, originál vydržel cca 110 000 km, KYB 80 000 km, teď mám Sachse.
Pásky, které drží nádrž - proreznou na prach, nic z nich nezbylo, jen ta guma, do které byly zasazené. Šrouby utrhneš, odvrtáš, zatočíš a zalepíš nové štefty, koupíš v Bauhausu hliníkové pásky správného rozměru, natvaruješ, navrtáš díry, několikrát omotáš širokou lepící páskou, a to už to auto přežije.
Stahovací pásky - hlavně ta na široké benzínové hadici a na hadicích chlazení - zreznou a prasknou. Je lepší je vyměnit včas.
Vodní pumpy vydrží věky, pokud někdo nepřetáhne napínací kladku. Mám stále původní, bez vůle.
Ložisko alternátoru vydrží věky, bez vůle.
Kabeláže, přestože jsou někde uložené hodně humpolácky, zatím bez nejmenšího problému (repráky, centrál, osvětlení, atd.)
Přední světla svítí parádně i po 13 letech.
Rozvodový řemen ContiTech je ok, jen - pozor na eshopy, míchají desítky s Kalinami a 60 a 66kW 1.6 motor, ale ne vždy to sedí. Jsou dvě šířky kladek, na 1.6 60 kW patří ta užší, sada jen s jednou kladkou (2108-1006040-10).
Brzdové kotouče se vyskytují ve dvou průměrech, já mám třeba menší (2108-3501070, TRW DF 4108, destičky GDB 1446).
Novější Kaliny mají jiné přední pružiny a misky, nesedí.
Tak. Pro dnešek jsem se z toho vypsal
Spojka vydrží 160 000 - 300 000 km podle toho, kde jezdíš a jak. Já měnil po 180 tisících, ukázalo se, že zbytečně brzo, novou mám Sachs.
Kotouče a hlavně obložení ATE nebrat, odlupuje se od podkladu, ruské origo tím trpí taky, ale ne až tolik. TRW v pohodě.
Ročníky 2006-2008 - praskají svody nad katalyzátorem, dá se to zavařit nebo koupit nový kat, je to v jednom kusu. Výměna je snadná, jen je třeba počítat s utrháním šteftů pod katalyzátorem.
Propálilo se mi těsnění pod hlavou, výměna 98000 km, dorovnal jsem malinkou mělčinku u prvního válce od oka šmirglem (čili zbytek dorovná utažení hlavy a tesnění), po 199740 km stále ok.
Prorezl chladič, nový Nissens je supr.
Bezdůvodné spínání sahary - některé Kaliny mají dva větráky a tři relátka, moje má jeden větrák a jedno relátko, spínané tranzistorem v řj - příčina bezdůvodného sepnutí je v překročení spínacího proudu tranzistorem v řj, čili 1) zatopení tranzistoru v řj 2) koroze/vlhkost zásuvky na sahaře 3) vadné relé
Odchází motorky stahovaček oken (mám měněné obě strany jednou)
Odchází motorky stěračů (mám původní, ale Pavesovej Kalině umřel)
Odchází usměrňovací blok na alternátoru - s efekty, jinak řečeno požárem. Aktuálně můj nájezd 199740 km se zastavil právě na tomhle.
Koroze - kapsy před zadními koly, přední hrana kapoty, A-sloupky, panty kapoty, kapsy za předními koly, předky blatníků (klepou o nárazník, hodilo by se na tu hranu něco vlepit). Podlaha překvapivě bez problémů, byť jsem měl pod kobercem louži kondenzátu.
Výfuky - ruské nebo druhovýroba, všechny vydrží 4 roky. Pozor na Polmostrów, zadní tlumič má špatně navařený hák, takže až výfuk zrezne, prostě upadne na silnici. Originál má hák převařený přes trubku až na lem tlumiče, stejně tak polský Marix, když prorezne, začne prdět, ale neupadne. Krom toho Polmo vaří trubky, jaké jim přijdou do ruky, místy má zadní díl průměr i jen 42mm. Překvapivě na hlučnost ani výkon to podle všeho nemá vliv, pořád to jede 200.
Přední tlumiče - už mám třetí, originál vydržel cca 110 000 km, KYB 80 000 km, teď mám Sachse.
Pásky, které drží nádrž - proreznou na prach, nic z nich nezbylo, jen ta guma, do které byly zasazené. Šrouby utrhneš, odvrtáš, zatočíš a zalepíš nové štefty, koupíš v Bauhausu hliníkové pásky správného rozměru, natvaruješ, navrtáš díry, několikrát omotáš širokou lepící páskou, a to už to auto přežije.
Stahovací pásky - hlavně ta na široké benzínové hadici a na hadicích chlazení - zreznou a prasknou. Je lepší je vyměnit včas.
Vodní pumpy vydrží věky, pokud někdo nepřetáhne napínací kladku. Mám stále původní, bez vůle.
Ložisko alternátoru vydrží věky, bez vůle.
Kabeláže, přestože jsou někde uložené hodně humpolácky, zatím bez nejmenšího problému (repráky, centrál, osvětlení, atd.)
Přední světla svítí parádně i po 13 letech.
Rozvodový řemen ContiTech je ok, jen - pozor na eshopy, míchají desítky s Kalinami a 60 a 66kW 1.6 motor, ale ne vždy to sedí. Jsou dvě šířky kladek, na 1.6 60 kW patří ta užší, sada jen s jednou kladkou (2108-1006040-10).
Brzdové kotouče se vyskytují ve dvou průměrech, já mám třeba menší (2108-3501070, TRW DF 4108, destičky GDB 1446).
Novější Kaliny mají jiné přední pružiny a misky, nesedí.
Tak. Pro dnešek jsem se z toho vypsal
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Koupe ojete Kaliny
Nemas fotku RJ? Boli vadné softy, ktoré spôsobovali bezdovodne spinanie sahary, riesilo sa to zamenou softu za novsi, resp. upraveny.dmatej píše: Bezdůvodné spínání sahary - některé Kaliny mají dva větráky a tři relátka, moje má jeden větrák a jedno relátko, spínané tranzistorem v řj - příčina bezdůvodného sepnutí je v překročení spínacího proudu tranzistorem v řj, čili 1) zatopení tranzistoru v řj 2) koroze/vlhkost zásuvky na sahaře 3) vadné relé
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupe ojete Kaliny
Hustý, čtu to až teďCory píše:Nemas fotku RJ? Boli vadné softy, ktoré spôsobovali bezdovodne spinanie sahary, riesilo sa to zamenou softu za novsi, resp. upraveny.dmatej píše: Bezdůvodné spínání sahary - některé Kaliny mají dva větráky a tři relátka, moje má jeden větrák a jedno relátko, spínané tranzistorem v řj - příčina bezdůvodného sepnutí je v překročení spínacího proudu tranzistorem v řj, čili 1) zatopení tranzistoru v řj 2) koroze/vlhkost zásuvky na sahaře 3) vadné relé
Každopádně spínání sahary zřejmě souviselo s poklesem palubního napětí - mechanismus neznám, ale je to ok od výměny baterie po výměně vyhořelého alternátoru, čili baterie šla 3x až do nuly, a pak neudržela dlouho napětí po dobití, v kombinaci třeba s častějším používáním stěračů to rychle spadlo k 11 V a začalo blbnout. Jestli to souviselo i s nějakým softwarem nevím, měl jsem zato, že tohle se řídí čistě elektricky.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Koupe ojete Kaliny
Zrovna tu problem nebol. Kolisanie napatia moze sposobit zblbnutie RJ. No skor slo asi o kolisanie signalu zo snimaca teploty.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupe ojete Kaliny
To jsem prověřoval s diagnostikou i jsem měnil čidlo, ale všechno sedělo. Přišlo mi, že občas pomohlo vyčistit zásuvku u větráku, ale to mohla být taky jen náhoda.Cory píše:Zrovna tu problem nebol. Kolisanie napatia moze sposobit zblbnutie RJ. No skor slo asi o kolisanie signalu zo snimaca teploty.
Což mi připomíná, že mám už asi půl roku BT modul v zásuvce - občas mrknu na mobil, jestli se něco neobjevilo, ale teď prostě asi půl roku jezdí a jezdí ... až do smrti ložiska v převodovce, eh ...
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: Koupe ojete Kaliny
KOnektor od sahary sposobi to, ze sa sahara nezapne vtedy kedy ma...ale nie to, ze sa zapne skor...tak som pochopil , ze ti to zopinalo hocikedy.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Koupe ojete Kaliny
No, pokud k té zásuvce vede jen napájení od relátka, spínaného ŘJ, tak jsem si zřejmě jen vymyslel sci-fi, máš pravdu. Nevím proč, vždycky mě první napadne, že to jde přímo z tranzistoru z ŘJ, což je zjevně kravina, ale jak na to jednou člověk naskočí, je to jak hoaxy kolem coviduCory píše:KOnektor od sahary sposobi to, ze sa sahara nezapne vtedy kedy ma...ale nie to, ze sa zapne skor...tak som pochopil , ze ti to zopinalo hocikedy.
Asi už vím, jak jsem to zmatlal ... regulátor volnoběhu jde přímo z řj. Z tej vytopenej ŘJ mám trošku trauma a když jsem rozebral ten regulátor, tak z těch tenoučkých drátků mám trauma druhý - taky jsem jeden hned "pohledem" utrhl, od té doby jezdím zase s originálním, omotaným izolačkou, kolik, 8 let?
Beztak si ze mě ty stroje dělají prdel a domluvily se. Tenhle týden:
- Kalině umírá ložisko v převodovce (ale jezdí 200, průměr má pod 7, všechno se chová způsobně ... až na převodovku ... a korozi)
- Puntu hvízdá řemen (zítra vyměním)
- Křoviňák nestartuje (dneska jsem rozebral a ukázalo se, že se utrhla plastová nasávací hadička z nádrže)
- Laďka už asi od května čeká na novou baterku a na vyvaření plechu pod nádrží (na to jdu zítra, v říjnu jí skončí amnestie na propadlé STK, rovnou vyměním řetěz, třeba přestane rachtat a zachrání stavbu, když Kalina nemůže tahat káru)
A už jsem ot., mlčím. Pan Nedbal říká "vy jste ten s tou rezavou, že jo? Má to ještě cenu?". Má. Však je to skoro nový auto, jen 220 tisíc km, nová spojka, nový brzdy, novej chladič, topení, i ten posranej motorek na ostřikovače už tam je třetí, pro Benz, to jí tak lacino nedám, hezky jezdit bude!
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).