Lada Largus (Projekt R90)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Dusan
Příspěvky: 3929
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Lada Largus (Projekt R90)

Příspěvek od Dusan »

Známy 8-ventilový motor VAZ s objemom 1,6 litra bol niekoľkokrát modernizovaný. Napríklad v roku 2011 dostal odľahčenú skupinu ojníc a piestov. V roku 2018 sa na piestoch objavili drážky pre plný zdvih ventilu - nehrozi stred piestu z ventilom pri roztrhnuti remena

Čo je nové :

objavil sa nový ľahký kľukový hriadeľ a vačkový hriadeľ;
objavili sa nové piesty s ojnicami;
objavili sa ľahké ventily;
hlava valca sa zmenila;
kryt hlavy valca s novým ventilačným systémom;
motor využíva tlačidlá motora Renault;
tesnenia drieku ventilu z motora Renault;
ojnice, plechy a crackery ventilov z motora VAZ 21179 (1,8 l).
a tak ďalej (celkovo viac ako dve desiatky častí).
Ako výsledok:

Znížené mechanické straty.
Výkon sa zvýšil na 90 koní.
Zvýšil sa krútiaci moment motora, pričom 80% krútiaceho momentu je k dispozícii už pri 1 000 ot./min.
Eliminuje potrebu nastavovať ventily až na najazdených 90 000 kilometrov.
Toto poskytuje vysoký dopyt medzi spotrebiteľmi a efektivitu. Prevádzková spotreba paliva je znížená, pretože pre spoľahlivý štart a dynamické zrýchlenie nie je potrebné motor vytáčať až do vysokých otáčok.

Vývojári poznamenávajú, že po získaní vylepšeného výkonu si motor zachoval spoľahlivosť predchádzajúcej verzie.

Technické parametre VAZ 11182 (Largus 5MT) :

Pracovný objem valcov je 1596 cm 3
Maximálny výkon - 66 kW (90 k) / 5 000 ot./min min.
Maximálny krútiaci moment - 143 N ∙ m (3800 min-1)
Počet valcov - 4
Ventily na valec - 2
Maximálna rýchlosť - 160 km / h
Čas zrýchlenia 0-100 km / h - 14,0 s
Kombinovaná spotreba paliva - 7,5 l / 100 km
Palivo - benzín s oktánovým číslom najmenej 92

https://xn--80aal0a.xn--80asehdb/auto-n ... ovali.html

Komenty si nechajte pre seba, a ked uz tak prelozte to co je tam do oci bujuce.
Cory
Příspěvky: 11604
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada Largus (Projekt R90)

Příspěvek od Cory »

Takze stale tam nechali klasicke nastavovacie podlozky...njn, modernizacia
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Křečík Barbuška
Příspěvky: 11039
Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
Bydliště: Brno

Re: Lada Largus (Projekt R90)

Příspěvek od Křečík Barbuška »

Nicmene ventily pisi jednou za 90 tis. . Pro nektere jedince je to v podstate dozivotne. Takze lepsi jak hydrostel 8) .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Dusan
Příspěvky: 3929
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Lada Largus (Projekt R90)

Příspěvek od Dusan »

Info o motore s obrazkami
https://www.drive2.ru/b/596017766700419553/

Obrázek

Samozrejme 8ventil tak maximum krutaku nizsie polozene.

Obrázek

Tak sa pozrime na hodnoty 1.6 v veste.
Obrázek

Ma. To pri 2500ot o 8Nm vysi krutak jak 16v 1.6 :D
Tak ze tento motor je porovnatelny stym vo veste, do 4000ot,cize pri beznom jazdeni ani rozdiel ani mezistite, teda orem toho ze to dole pojde lepsie. Ale to uz je vlastnost 8v vs 16v.

Mne sa vidi ta 1.6 16v stale nejaka uskrtena, na to ze to je 1.6.
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2326
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Lada Largus (Projekt R90)

Příspěvek od Liftback »

Sme ťažký, taká Granta.. pár stovák kíl urobilo neskutočné čoro-moro :rolleyes:
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Odpovědět

Zpět na „Ostatní modely a prototypy“