KOUPĚ NIVY -- dotazy
Moderátor: Moderátoři
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Hlavně doporučuju doplnit si bydliště v profilu!
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
so zaujmom som si precital inzerat uzivatela ktory 9 rokov snival o tom ze si kupi nivu a ked si ju novu kupil vo verzii travel za tyzden ju predava. Asi si neprecital tuto cast fora kde sa pojednava o kupe tohoto auta. Ludia kupuju nivy z roznych dovodov, vacsinou sa pise v diskusiach ze NIVA PREJDE VSADE, alebo sa im pacil serial navstevnici a vseliake taketo prupovidky kupia ani nevedia do coho idu. Chcel som napisat dovod preco mam nivu ja. Pred par rokmi boli obrovske burky a vymlelo cestu k domu ale tak ze ta cesta za tyzden vyzerala ako keby preslo 30 rokov. Mal som drahe koncernove auto SUV 4x4 aleze nebudem ho nicit tak som kupil ojazdenu nivu LPG z Berlina nemecko a kilometrovy usek po znicenej ceste budem chodit na nej. Nemec to mal v top stave nie ako slovenske hnilicky na bazosi. Tiez tam mam polnu cestu 7km skratku kde inak musim do mesta chodit 40km po asfaltke oklkukou. No a na tieto moje ucely sa mi niva velmi hodila. Medzitym cestu opravili ale mne to auto tak vyhovoalo a tak mi pokryvalo potreby, ze som si kupil novu Nivu a tym ze je moznost dat do toho LPG na kratke vyjazdy do mesta chodim na nej pretoze tieto moderne dizlaky DPF sa nicia a ani mi to nestihne zacat kurit. mam aj webasto v koncernovych dizlakoch ale tiez sa mi to nechce rozkurovat 20min ked sa ponahlam. Takze Niva za mna ano, ale treba si dobre rozmysliet na aky ucel ju chceme pouzivat a ci ju vyuzijeme dostatocne nato aby nestala a nehrdzavela. Uplne najlepsie mat 2 auta jedno luxusne a k tomu Nivu ako pracovne, to je dobra kombinacia.
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Možná je to ideální kombinace, ale znám lidi, kteří mají Nivu jako jediné nebo hlavní auto a jsou spokojeni
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Mě to auto splňovalo požadavky na čistě pracovní stroj do lesa... Po čase jsem tomu trochu propadl a dnes mám jednu 1.9D upravenou na práci a těžký terén a druhou TD v sériovém stavu na delší trasy, vozový park rodiny je trochu větší páč nás je 7, ale mě teď tyto dva vozy naprosto vyhovují... Nikdy předtím jsem si nemyslel že budu rozumět nějakému autu natolik že si troufnu na veškeré opravy, a nyní jsem raději když si mohu opravit sám... To auto mě sice stojí dost času i trochu peněz ale v porovnání s jinými moderními vozy to je asi nic... Doporučuji každému se svézt a popovídat s někým kdo to má delší dobu...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Aby zase niekto neprisiel do omylu ze Niva ako hlavne auto. Keby som bol v duchodu, chodil len na nakupy, vylety a nieco sem tam vybavit, tak si to viem predstavit zit len s Nivou, ale taky co este aktivne podnika, beha a vybavuje tak ze za den 200, 300-500km a hlavne dialnice, nahana terminy tak v ziadnom pripade neodporucam. Moderne auta uz soferuju sami, automat prevodovka jedna ruka a noha volna, bluetooth telefonovat celu cestu sa da, vsetky asistenty, navigacia, klima, taky clovek co potrebuje toto nech na nivu zabudne.scot píše:Možná je to ideální kombinace, ale znám lidi, kteří mají Nivu jako jediné nebo hlavní auto a jsou spokojeni
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
s tymto suhlasim Nivu treba kupovatza ucelom ze ju na nieco potrebujes. Taky co to beru ako detsky sen su vacsinou sklamany. Kto nie je uplne lavy si dost veci vie opravit sam a cena dielov je zatial na nizkej hladine lebo aj ked su dvojnasobne ceny ako v rusku stale su stvornasobne nizsie ako na EU vozy.Ondra1,7mpi píše:Mě to auto splňovalo požadavky na čistě pracovní stroj do lesa... ... Doporučuji každému se svézt a popovídat s někým kdo to má delší dobu...
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Ja mam Nivu jako splneny detsky sen a jsem z ni nadseny. Pravda, za posledni rok jsem s ni moc nenajezdil, ale uz se nemuzu dockat, az ji zpatky poskadam a vyjedu. Pokud se nekdy vyskytne prizniva konstelace hvezd, uvazuju, ze bych koupil nejakou novejsi na bezne jezdeni. Vyhovuje mi paradni rozhled, absence asistentu a jednoduchost a deti ji miluji. Nejsem sice tak daleko jako Ondra, abych si na ni troufl rozebrat vsechno, ale uz ted jsem dale nez kterymkoliv autem jake jsem dosud vlastnil a hranice stale posouvam. Nicmene je mi jasne, ze s tremi detmi a velkym psem tridverovou Nivu jako hlavni rodinne auto neprotlacim. Take uznavam ,ze na rodinnou dovolenou v Chorvatsku to neni nejvhodnejsi auto.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Nazdar,
kvůli nutnosti tahat těžší přívěsy přemýšlím o koupi tohohle skvostu. Řekněme, že tohle je takový průzkum, zda mám vůbec reálnou představu... Potřebuji tahat plaťák a vysokozdvižnou plošinu - obojí do hmotnosti cca 1800 kg. Neplánuji to tahat na dálnici a ani závratnou rychlostí, spíš okresky s maximálkou 70-80 km/h. Tažné mám najité na 2t (https://www.svcgroup.cz/tazne-zarizeni- ... p3777-v475). Jde mi spíš o auto...
Představu mám, že bych Nivu s motorem 1,7. Ideálně MPI, ale kvůli ceně spíš SPI. Teoreticky, kdyby to mělo posilovač, nezlobil bych se. Je rozumné, myslet si, že bych něco s trochou koroze sehnal do padesáti? Čím levněji tím lépe, ale zase by to nemuselo vyžadovat výměnu kompletní podlahy, nosníků atd. Zda bude mít LPG, či nikoliv mi je asi jedno.
Jaký je názor Vás, Nivařů? Jsem s představou ceny úplně mimo?
kvůli nutnosti tahat těžší přívěsy přemýšlím o koupi tohohle skvostu. Řekněme, že tohle je takový průzkum, zda mám vůbec reálnou představu... Potřebuji tahat plaťák a vysokozdvižnou plošinu - obojí do hmotnosti cca 1800 kg. Neplánuji to tahat na dálnici a ani závratnou rychlostí, spíš okresky s maximálkou 70-80 km/h. Tažné mám najité na 2t (https://www.svcgroup.cz/tazne-zarizeni- ... p3777-v475). Jde mi spíš o auto...
Představu mám, že bych Nivu s motorem 1,7. Ideálně MPI, ale kvůli ceně spíš SPI. Teoreticky, kdyby to mělo posilovač, nezlobil bych se. Je rozumné, myslet si, že bych něco s trochou koroze sehnal do padesáti? Čím levněji tím lépe, ale zase by to nemuselo vyžadovat výměnu kompletní podlahy, nosníků atd. Zda bude mít LPG, či nikoliv mi je asi jedno.
Jaký je názor Vás, Nivařů? Jsem s představou ceny úplně mimo?
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Nechci kazit iluze, ale možnosti tahat přívěs o určité hmotnosti je záležitost auta jako celku, a ne to co tzv. umožňuje TZ, a to je u nivy dané, tj. 600kg nebržděny, 1200kg bržděný. Takže výrobce TP si může dát do "papíru" co chce, ale rozhodující je, co je v TP vozidla v sekci "Pov.hmotnost přívěsu: brzd/nebrzd" Mrkni do kteréhokoliv TP.
--
Lada Niva Travel 1.7i
Lada Niva Travel 1.7i
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Maximální hmotnost taženého přívěsu brzděného / nebrzděného (kg) 1490 / 400 - viz http://www.madeinrussia.cz/parametry-19/
Řešení? https://www.lada-uaz.cz/uaz-hunter-ct-prislusenstvi
Řešení? https://www.lada-uaz.cz/uaz-hunter-ct-prislusenstvi
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Vzhledem k tomu co s tím chceš tahat je Niva "slabá". Sice zcela chápu zaujatý postoj Ladysty, ale zde Niva prostě končí. Jasně utáhne to, ale ztrháš ji - nadře se na to. Zde je třeba zalovit v poněkud jiných vodách a váhové kategorii
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
A do 50 jsem posledni dobou nic solidniho nevidel. A souhlasom, ze na tahani privesu je to slabe. Na tahani si porid nejakou diskoteku od LR.
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Myslel jsem, že tato hodnota se řeší v závislosti na montáži tažného zařízení. To jsem z toho zase blázen, na co tedy existuje tolik typů tažných? Některé mají úchyt jen na konzole nárazníků, tohle konkrétní i do podlahy...dako píše:Nechci kazit iluze, ale možnosti tahat přívěs o určité hmotnosti je záležitost auta jako celku, a ne to co tzv. umožňuje TZ, a to je u nivy dané, tj. 600kg nebržděny, 1200kg bržděný. Takže výrobce TP si může dát do "papíru" co chce, ale rozhodující je, co je v TP vozidla v sekci "Pov.hmotnost přívěsu: brzd/nebrzd" Mrkni do kteréhokoliv TP.
Já jsem reálně přemýšlel o Nivě, kvůli dílům a tomu, že to auto mám minimálně z obrázků i konstrukčně nakoukané. Navíc jsem po ní zahlížel už dříve. (Uvidím, co najdu jiného, ale možná ještě nějakou dobu zůstaneme u půjčování odtahovky...)
edit: tak jsem to ještě hledal a Dako má pravdu...
edit 2:tazne.cz píše:Maximální zatížení (kg):
- Značkové tažné zařízení je vždy vyvíjeno s ohledem na nejvyšší možné zatížení konkrétního modelu vozidla, tuto hodnotu definuje výrobce vozidla.
- Pokud není maximální zatížení výrobcem vozu omezeno (vyznačeno v Technickém průkazu) např. z důvodu použití méně výkonného motoru, brzd, či chladicího systému, platí údaj maximálního zatížení jako podklad pro zapsání celkové hmotnosti brzděného přívěsu. Pokud je údaj v TP omezen, platí tato nižší hodnota.
To už radši Buchanku. Naštěstí se toto řešení nevejde do rozpočtu.Georgius píše: Řešení? https://www.lada-uaz.cz/uaz-hunter-ct-prislusenstvi
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
Hele, a neuměli by v Hradci Nivu upravit a zhomologovat jako tahač ? Pak by to nebyl přívěs, ale návěs a na ten se bude vzthaovat zase něco jiného (ale to neumím)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: KOUPĚ NIVY -- dotazy
U klasiky potvrzuji z TP 400kg / 1 490kg. Protože je většina dnes normálních nebržděných vozejků do 750kg, tak je vlastně NIVA odsouzena jen k tahání Sport Jachtudako píše:Nechci kazit iluze, ale možnosti tahat přívěs o určité hmotnosti je záležitost auta jako celku, a ne to co tzv. umožňuje TZ, a to je u nivy dané, tj. 600kg nebržděny, 1200kg bržděný. Takže výrobce TP si může dát do "papíru" co chce, ale rozhodující je, co je v TP vozidla v sekci "Pov.hmotnost přívěsu: brzd/nebrzd" Mrkni do kteréhokoliv TP.
A ne něco takovýho: https://forum.ladaklub.com/viewtopic.ph ... 49#p519443
Bílý LADA a okřídlená spol.