Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Moderátor: Moderátoři
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
A hele, loňský článek z Ekolist.cz, kde jasně počítají, že do roku 2050 můžeme mít buď dostatek elektromobilů nebo elektřtiny ze solárů (protože na obojí jsou potřeba stejné vzácné suroviny) ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Tohle je fakt sranda koupí auto za miliony a pak sockuje u známejch aby mu natáhli prodlužku z hajzlu a šetří drobáky při "tankování". A vařit na přenosným plynovým vařiči? Proč jako nemá elektrickej?Liftback píše:Otvorte si pivko, alebo dajte chladené vínko a vychutnajte si "zaujímavé čítanie"
Teslou do Španělska aneb pohoda s elektromobilem ???
https://www.elonx.cz/teslou-do-spanelsk ... romobilem/
Souhrnné statistiky
Celkem jsme najeli 5631 km a řídili jsme 37 hodin. Průměrná rychlost byla 88 km/h.
Náklady:
Za nabíjení jsme neplatili vůbec nic. AC nabíječky byly zadarmo a na Superchargerech jsem čerpal kredity za referraly z těchto článků, takže děkuji všem, kdo použili můj kód při nákupu! Kdybychom měli na Superchargerech platit, tak by to podle A Better Route Planner mělo stát 9 970 Kč. Kdybychom jeli benzínovým autem, tak by to podle Via Michelin stálo 11 251 Kč.
Názor z výbornej diskusie: Když ten článek shrnu, tak pro někoho kdo není teslafanousek 36x dobijeci zastavka očistec je...
tak čo poviete..?
21113 >>> 21113 >>> 21113
Komu není rady, tomu není pomoci.
Komu není rady, tomu není pomoci.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
https://www.hlavnespravy.sk/green-deal- ... om/2622532
„My si zavrieme odsírené a dobre kontrolované teplárne či tepelné elektrárne, ale v Číne sa v priemere každý mesiac dve nové uhoľné elektrárne otvoria. My si zakážeme predaj technicky vyspelých úsporných a čistých vozidiel so spaľovacími motormi, vyrábanými komplet u nás, a celý Svet v nich bude jazdiť, pretože jednoducho funkčná a dostupná alternatíva neexistuje,“
„My si zavrieme odsírené a dobre kontrolované teplárne či tepelné elektrárne, ale v Číne sa v priemere každý mesiac dve nové uhoľné elektrárne otvoria. My si zakážeme predaj technicky vyspelých úsporných a čistých vozidiel so spaľovacími motormi, vyrábanými komplet u nás, a celý Svet v nich bude jazdiť, pretože jednoducho funkčná a dostupná alternatíva neexistuje,“
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Predseda vlády Andrej Babiš vyhlásil, že je proti iniciatíve Európskej únie, ktorá smeruje na likvidáciu áut so spaľovacími motormi. Klimatickú zmenu berieme vážne, ale autá výhradne na elektrinu nechceme, povedal Andrej Babiš
https://www.hlavnespravy.sk/sme-proti-k ... lu/2635398
„Klimatickú zmenu berieme vážne, ale nechceme ekologické dane a tiež nechceme koniec všetkých áut, ako to zamýšľa Brusel – že by sme každý mohli mať len elektroautá. To naozaj nie je dobrý nápad,“ dodal.
Green Deal zlikviduje euroatlantickú civilizáciu, tvrdí Český ekonóm a živnostník Josef Klapal, ktorý pravidelne publikuje články na blog idnes.cz, sa vo svojom novom komentári zameral na analýzu potenciálneho vplyvu realizácie všetkých požiadaviek, ktoré obsahuje klimatický balíček EÚ. Ekonóm sa prikláňa k tomu, že projekt Green Deal čiže Zelená dohoda bude pre Európu skôr čiernym zajtrajškom
západ Európy má tak dobre, že sa musí sám zlikvidovať. Ekonóm totiž nevie, ako inak vysvetliť snahy EÚ pristúpiť na Green Deal, ktorý je podľa neho priamo spojený s vysokými nákladmi, ochudobnením obyvateľstva a stratou konkurencieschopnosti európskeho hospodárstva.
„Ako inak totiž nazvať podväzovanie vlastného priemyslu? Ako inak nazvať plán na ochudobnenie vlastného obyvateľstva? Pričom v globálnom meradle tieto utopické snahy nevyriešia ani zlomok ekologických problémov Sveta,“
https://www.hlavnespravy.sk/sme-proti-k ... lu/2635398
„Klimatickú zmenu berieme vážne, ale nechceme ekologické dane a tiež nechceme koniec všetkých áut, ako to zamýšľa Brusel – že by sme každý mohli mať len elektroautá. To naozaj nie je dobrý nápad,“ dodal.
Green Deal zlikviduje euroatlantickú civilizáciu, tvrdí Český ekonóm a živnostník Josef Klapal, ktorý pravidelne publikuje články na blog idnes.cz, sa vo svojom novom komentári zameral na analýzu potenciálneho vplyvu realizácie všetkých požiadaviek, ktoré obsahuje klimatický balíček EÚ. Ekonóm sa prikláňa k tomu, že projekt Green Deal čiže Zelená dohoda bude pre Európu skôr čiernym zajtrajškom
západ Európy má tak dobre, že sa musí sám zlikvidovať. Ekonóm totiž nevie, ako inak vysvetliť snahy EÚ pristúpiť na Green Deal, ktorý je podľa neho priamo spojený s vysokými nákladmi, ochudobnením obyvateľstva a stratou konkurencieschopnosti európskeho hospodárstva.
„Ako inak totiž nazvať podväzovanie vlastného priemyslu? Ako inak nazvať plán na ochudobnenie vlastného obyvateľstva? Pričom v globálnom meradle tieto utopické snahy nevyriešia ani zlomok ekologických problémov Sveta,“
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Tak se objevila zpráva, že zavřeme uhelné elektrárny a v roce 2030 bude chybět 20% výkonu. A proto zvýšíme odběr elektromobily. Uhlí fuj, plyn fuj, atom fuj. Už se v tom pomalu začínám orientovat, takže jedno proroctví a několik otázek do pléna:
Proroctví: tak jako se omezil výkon vysavačů, po přechodu na baterkoauta EU omezí maximální povolený výkon elektromotoru do auta montovaného (bo ekologie). 100 kW musí stačit každému, to že auto váží přes 2,5T nehraje roli.
Otázky k zamyšlení:
1) Je jasné, že parafínové svíčky jsou fuj, ale jsou ekologičtější smolné louče nebo voskovice s bavlněným knotem ? Nebo snad olejové lampičky s řepkovým olejem od Andreje ?
2) centrání teplárny jsou fuj, lokální plynová vytápění budou další na odstřel. Co lokální generátory dřevoplynu ? A vozy na dřevoplyn ?
Proroctví: tak jako se omezil výkon vysavačů, po přechodu na baterkoauta EU omezí maximální povolený výkon elektromotoru do auta montovaného (bo ekologie). 100 kW musí stačit každému, to že auto váží přes 2,5T nehraje roli.
Otázky k zamyšlení:
1) Je jasné, že parafínové svíčky jsou fuj, ale jsou ekologičtější smolné louče nebo voskovice s bavlněným knotem ? Nebo snad olejové lampičky s řepkovým olejem od Andreje ?
2) centrání teplárny jsou fuj, lokální plynová vytápění budou další na odstřel. Co lokální generátory dřevoplynu ? A vozy na dřevoplyn ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
- Teepee
- Příspěvky: 4306
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
3. Stání a popojíždění v kolonách udělá na spotřebě hodně, proto STOP kolonám!!!Georgius píše:Otázky k zamyšlení:
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10567
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
SisazblaznilGeorgius píše:... EU omezí maximální povolený výkon elektromotoru do auta montovaného (bo ekologie). 100 kW musí stačit ... ?
33 kW max ... to MUSÍ stačit ... a dáme to rozhodnutím evropské komise
Jediný co mě sere, že benzín se nedá dlouhodobě skladovat . L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
.......že benzín se nedá dlouhodobě skladovat.
Benzín jo, le ne ty sajrajty které se pod názvem benzín dnes prodávají.....
Benzín jo, le ne ty sajrajty které se pod názvem benzín dnes prodávají.....
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
DFENS obecně nemusím, ale mají asi pravdu a k tomuhle tématu je to relevantní: https://dfens-cz.com/jak-eu-zakazala-pr ... bii-combi/
Takže odhady, kdy benzín překoná 50 Kč/l ? Žábuje potřeba vařit pomalu, můj tip 2025
Takže odhady, kdy benzín překoná 50 Kč/l ? Žábuje potřeba vařit pomalu, můj tip 2025
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
https://autogratis.sk/uz-aj-niva-je-ele ... EIjjyuHWFM
ked prerabka na plyn je 1400E a na elektriku 3000E a kto pouziva nivu len ako zalozne auto, ze mu staci dojazd 100km na vylety okolo chalupy, tak pre toho by to malo zmysel. A keby sa na tom nejazdilo denne tak staci par panelov a keby bola nabita tak ju treba vyvozit a znova nechat nabijat.
ked prerabka na plyn je 1400E a na elektriku 3000E a kto pouziva nivu len ako zalozne auto, ze mu staci dojazd 100km na vylety okolo chalupy, tak pre toho by to malo zmysel. A keby sa na tom nejazdilo denne tak staci par panelov a keby bola nabita tak ju treba vyvozit a znova nechat nabijat.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
No, e-Niva za cenu jen lehce převyšující 500 000 kč
https://cnn.iprima.cz/stara-lada-niva-j ... orun-32224
se podle mne začíná blížit smysluplnému elektromobilismu. Bude profitovat z vysokého krouťáku v nízkých otáčkách (konečně nějakej benefit ), 100 km je pro většinu uživatelů celkem akceptovatelnej dojezd, navíc při průjezdu terénem, když nepojede, tak nespotřebuje skoro nic. A v lese bude ticho a čistý vzduch .
https://cnn.iprima.cz/stara-lada-niva-j ... orun-32224
se podle mne začíná blížit smysluplnému elektromobilismu. Bude profitovat z vysokého krouťáku v nízkých otáčkách (konečně nějakej benefit ), 100 km je pro většinu uživatelů celkem akceptovatelnej dojezd, navíc při průjezdu terénem, když nepojede, tak nespotřebuje skoro nic. A v lese bude ticho a čistý vzduch .
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
ano tuto to ma celkom zmysel. Uz len aby niekto v CZ, SK rozbehol prerabkovu firmu za tu cenu ako to robia nemci a vybavil okolo toho aj prihlasovanie.
Keby sa este dalo z RUska doviezt auto bez motora a nadrze predpripravene na prerabku tak by cena urcite klesla
Keby sa este dalo z RUska doviezt auto bez motora a nadrze predpripravene na prerabku tak by cena urcite klesla
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
tak ti Makedonci co dělají Zastavy (http://zas-electric.com/zas-electric-g20-cz/) mají v Brně zastoupení ... asi bude opruz s homologací, ale e-Niva by mohl být celkem kasovní trhák, co na to Krokodýl s Tommelem ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
kludne by som do toho aj ja isiel keby som uz nemal LPG. Ako na zalozne auto je to super riesenie, aj zvysenie vykonu malicke tam je. Neviem co robia s tymi vymontovanymi dielmi. Pokial to je prerabka na novom aute, novy motor tak ten ma tiez hodnotu a ostatne veci na suciastky. Ci to odratavaju z prerabky alebo ako to je...