Niva Mara

Moderátor: Moderátoři

Re: Niva Mara

Příspěvekod Duko » pon srp 02, 2021 21:29

Plyn mám zatiaľ len týždeň, je tam nová prevodovka a prvý nástrel sa mi pohyboval okolo 17l, čo ma dosť vydesilo. Budem musieť vyjazdiť ešte pár nadrží, aby som mal lepší prehľad. Nie som z tých, čo šetria každé deci, ale ak to žerie trávu pri ceste a začína sa obzerať po mne som ostražitý :D
Lada Vesta cross ICE 2018 čierna metalíza, Opel corsa 2005, Ford fusion 2010, Bronto 2019 maskáč.
Uživatelský avatar
Duko
 
Příspěvky: 539
Registrován: úte bře 27, 2018 19:39
Bydliště: Bratislava

Re: Niva Mara

Příspěvekod tajga » pon srp 02, 2021 21:55

das plnu a vyjazdis. po natankovani vynulujes pocitadlo. 44l vojde do nadrze a 400km prejdem po 410 uz prepne na benzin. treba tankovat na jednej pumpe lebo kvoli rozdielnym tlakom na inych ti moze natankovat viac alebo menej a potom to skresli spotrebu. prva ledka zhasina po 98km ostatne uz rychlejsie a na poslednu cervenu tam ostava 10l plynu
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Niva Mara

Příspěvekod Duko » úte srp 03, 2021 19:45

No to by tak zodpovedalo. Uvidím, mam vytipované pumpy, kde tankujem Vestu. Na jednej sa nedá, lebo brúsim po celom sk. Teraz som tankoval v Jablonici vyše 43l, tak uvidím, koľko najazdím. Mám ubehnutych 150km a tretia sa tvári, že o chvíľku zhasne. Ale v každom prípade to nechám do konca.
Lada Vesta cross ICE 2018 čierna metalíza, Opel corsa 2005, Ford fusion 2010, Bronto 2019 maskáč.
Uživatelský avatar
Duko
 
Příspěvky: 539
Registrován: úte bře 27, 2018 19:39
Bydliště: Bratislava

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » stř srp 04, 2021 09:57

17l mi prijde nejak moc. Me nejaka eko, neeko jizda udela rozdily pomerne zanedbatelne a tech 13l plynu beru jako standart na spi. Bronto je mpi a ma 235 kola, jinak je to jak mpi klasika, tak i 14l plynu by mi prislo moc. Nevim jak Brontu srovnali prevody k motoru, jestli dify nebo v pridavce, ale nejak to upravit asi museli? Nepribrzduje nekde neco? Vymena prevodovky by me taky zajimala, proc je menena, je to docela mlade auto..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1183
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Duko » čtv srp 05, 2021 09:07

Prevodovku menili, lebo bola kompletne rozbitá. Kolečka bez zubov, kde zuby boli, boli zbrusene na okrajoch atď. Čo s tým robil predchádzajúci majiteľ tažko povedať. Podstatné je, že prevodovka je nová, geometria spravená, predné gumy nové, oleje vymenené a tak už by malo byť všetko ok. Ďalší nástrel spotreby je 13l diaľnica. Dialnica okresky vyzerá takto: prva ledka zhasla po 56km druhá po 106, tretia po 138km štvrtá 182km. Zatiaľ mám 260km a svieti červená. Uvidím, či to urobí aspoň 300.
Lada Vesta cross ICE 2018 čierna metalíza, Opel corsa 2005, Ford fusion 2010, Bronto 2019 maskáč.
Uživatelský avatar
Duko
 
Příspěvky: 539
Registrován: úte bře 27, 2018 19:39
Bydliště: Bratislava

Re: Niva Mara

Příspěvekod tajga » čtv srp 05, 2021 14:51

to je dost vysoka spotreba na najnovsi typ motoru. Je mozne ze mas v diferakoch a prevodovke husty olej a este to mozu robit pneumatiky, ak mas nejake terenne, to by mohlo zdvihnut o 1-2 litre hlavne ked ides rychlo na dialnici. Aku tam mas namontovanu znacku LPG ?
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Niva Mara

Příspěvekod Henry » čtv srp 05, 2021 17:47

Sme tu sice OT, ale co mate na mysli pod "najnovsim" motorom? Akoze MPI, ktoreho posledna zmena hlavy sa datuje niekedy okolo roku 2003 ked tam spravili miesto na vstrekovace a hydrostely, blok je povodny a posledna hardwareova zmena bolo snad zavedenie elektronickeho otvarania skrtiacej klapky a zmeny na emisnom systeme a zvysok uz iba zmeny na SW/RJ? Od tych poslednych karburatorov (21213/1700) cez SPI az po MPI sa vykon, krutiaci moment aj spotreba menili zanedbatelne, mozes ocakavat 10-13 l/100 km benzinu aj LPG podla stylu jazdy na cestach, v terene sa to uz nepocita na km, ale na mth. Pod 10 l sa ani podla mna nedostanes, skratka tie 2 prevodovky a 3 diferencialy maju svoje odpory a straty.
Henry
 
Příspěvky: 623
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » čtv srp 05, 2021 20:00

Tady je tematicky ledasco prinosne. Ta prevodovka me zarazila, ale to uz chtelo poradny styl jizdy. Uvazoval jsem nad koupi nove prevodovky, ale asi zustanu u recyklace starych :) Bronto k tem kolum by vyhovovaly odhadem dify 4.3, mozna k mpi 4.1. Ale nevim jeke ma, necim to vyladit museli. Odpor kol bude znat se vzorkem. Motor vypada z tech dob alespon bytelny, nektere auta jine znacky mely i par milimetru mezi komorami valcu a to mi prijde horsi nez to co mame. Na cestach vidavam i Bronto pick up, coz vypada skvele, ale kolik mu to zere netusim.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1183
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod scot » čtv srp 05, 2021 20:45

Opravdu se vyplatí recyklovat staré převodovky? Koukám teď po inzerátech na nivu, uvažuju, že bych něco koupil tátovi a sem tam se tam objeví kousek s vadnou převodovkou. Pokud bych do toho šel, asi bych koupil za 12500,- novou, než riskovat. že stará za 5000,- z bazaru zase po půl roce odejde. Ale možná je můj pohled zkreslený tím, že na výměnu převodovky vlastními silami si zatím netroufám.
Uživatelský avatar
scot
 
Příspěvky: 351
Registrován: pon srp 08, 2016 06:21
Bydliště: Ostrava

Re: Niva Mara

Příspěvekod Mara » čtv srp 05, 2021 21:29

Vesmes ty stare prevodovky maji neco zasebou a nekdy se na nich podari desitky tisic najet. Ale uz budu davat na auto nejlepe skrine po kontrole = sundani i spojkoveho kose a zadniho dilu. Na posledni prevodovce jsem vymenil co bylo treba a neco jsem stejne prehlid a ozvalo se to po drivejsi dobe nez bych cekal. Jinak ale i stare prevodovky se daji trvaleji udrzovat. Kdyby byly jako tuning v nabidce mosazne presuvne vidlicky, bylo by to lepsi. Takhle to je zelezo na zelezo.. ale zase obrouseny material z presuvne vidlicky by mohl jit nadvarit, coz muze byt presnejsi nez nektera druhovyroba.. :D
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
Mara
 
Příspěvky: 1183
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Niva Mara

Příspěvekod Duko » pon srp 09, 2021 05:11

Takže po prejdení viac, ako 1000 km mi to vychádza medzi 12,5-13l/100km a vyzerá to, že lepšie to nebude. Uvidím po prvej garančke LPG.
Lada Vesta cross ICE 2018 čierna metalíza, Opel corsa 2005, Ford fusion 2010, Bronto 2019 maskáč.
Uživatelský avatar
Duko
 
Příspěvky: 539
Registrován: úte bře 27, 2018 19:39
Bydliště: Bratislava

Re: Niva Mara

Příspěvekod tajga » pon srp 09, 2021 09:41

Duko píše:Takže po prejdení viac, ako 1000 km mi to vychádza medzi 12,5-13l/100km a vyzerá to, že lepšie to nebude. Uvidím po prvej garančke LPG.


pokial to robia terenne pneumatiky s valivym odporom tak to sa uz nezmeni. Predsa bronto nahanat po dialnici nedava moc zmysel. garancka LPG tiez nic nevyriesi. nenapisal si aku znacku LPG si dal namontovat. u Lovato sa da prepnut na druhu riadiacu jednotku a tam to klesne este o 1 l.
.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Niva Mara

Příspěvekod Duko » pon srp 09, 2021 18:45

Áno mám tam Lovato a hrubé gumy Cordiant, či ako sa volajú. Kupodivu sa mi nezdaju nejak extra hlučné. Zas dávať tam hladké letné gumy mi pripadá ako urážka terénneho auta. Celkovo mám dojem, že si to všetko ešte sadá a zabehava sa. Trošku som ho vytočil na 5000ot a mám dojem, že celkovo ožilo.
Lada Vesta cross ICE 2018 čierna metalíza, Opel corsa 2005, Ford fusion 2010, Bronto 2019 maskáč.
Uživatelský avatar
Duko
 
Příspěvky: 539
Registrován: úte bře 27, 2018 19:39
Bydliště: Bratislava

Re: Niva Mara

Příspěvekod tajga » pon srp 09, 2021 19:05

Duko píše:Áno mám tam Lovato a hrubé gumy Cordiant, či ako sa volajú. Kupodivu sa mi nezdaju nejak extra hlučné. Zas dávať tam hladké letné gumy mi pripadá ako urážka terénneho auta. Celkovo mám dojem, že si to všetko ešte sadá a zabehava sa. Trošku som ho vytočil na 5000ot a mám dojem, že celkovo ožilo.


pokial nechodis stale extremny teren ale vacsinou po asfaltkach a len niekedy po polnych cestach dak dobra vzorka je https://www.test-pneu.sk/falken-wildpeak-a-t-at3wa/ alebo https://pneu.4zsdt.sk/filter/letne-pneu ... gripmax/t/ potom su original BF ale tie su nasobne drahsie.
Ja chodim po dialnici aj 140km/h a motor sa fajn zabehol. Na Lovato je nejaka prepojka medzi riadiacimi a treba ju vybrat a potom to zerie o 1-1.5l menej a pred STK ju treba zapojit ked sa meraju emisie. Plynari ti to mali povedat.
Uživatelský avatar
tajga
 
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Niva Mara

Příspěvekod Cory » úte srp 10, 2021 05:52

Preco to treba prepajat naspat pred EK? Vychadza mi z toho jedno a to, ze system potom nie je nastaveny korektne a zmes je zbytocne ochudobnena, co nepriaznivo vplyva na stav ventilov a sediel. Ano, usetrime liter LPG a o par desiatok tisic km dame 500e za repas hlavy.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Cory
 
Příspěvky: 11568
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

PředchozíDalší

Zpět na Diskuse k modelové řadě

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků