Mix otázek a odpovědí III
Moderátor: Moderátoři
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Mám na to stejný názor jako Cory.
Pětka přenáší "krouťák" tak, že na vstupu jde hned na předlohu a na hlavní hřídel se vrací až v "zadním" koši.
Předloha je ze dvou kusů, které jsou spojeny "tisícihranem" a sešroubovány. Předloha se otáčí ve 3 ložiscích s minimální axiální vůlí. o přední i zadní ložisko se opírá a obě ložiska mají zápichy a segrovky je drží ve skříni(ch) převodovky. I když se šroub povolí nebo vytočí tak obě předlohy zůstanou spojeny.
L.
Pětka přenáší "krouťák" tak, že na vstupu jde hned na předlohu a na hlavní hřídel se vrací až v "zadním" koši.
Předloha je ze dvou kusů, které jsou spojeny "tisícihranem" a sešroubovány. Předloha se otáčí ve 3 ložiscích s minimální axiální vůlí. o přední i zadní ložisko se opírá a obě ložiska mají zápichy a segrovky je drží ve skříni(ch) převodovky. I když se šroub povolí nebo vytočí tak obě předlohy zůstanou spojeny.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Panthymaeus (Honza)
- Příspěvky: 1393
- Registrován: čtv lis 25, 2010 07:47
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Symptomy na pětku auto nemá tah, cuká a podobně mi připomínají zkušenosti u Octavie.
Tam se prvně objevilo cukání a ztráta výkonu na šestce, časem na pětce a pak všude dál. U ní to bylo způsobeno obroušenou vačkou (diesel, PD) takže se asi špatně otevírali ventily a hlavně vstřikovač na jednom válci nepracoval jak měl. Na nižších rychlostech to v prvních chvílích (týdnech) nebylo znát, ale jak bylo auto naložené a v záběru v kopci na dálnici (převodový stupeň 5 a 6), byl problém na světě.
Jsi si jist, že je to problém převodovky?
Tam se prvně objevilo cukání a ztráta výkonu na šestce, časem na pětce a pak všude dál. U ní to bylo způsobeno obroušenou vačkou (diesel, PD) takže se asi špatně otevírali ventily a hlavně vstřikovač na jednom válci nepracoval jak měl. Na nižších rychlostech to v prvních chvílích (týdnech) nebylo znát, ale jak bylo auto naložené a v záběru v kopci na dálnici (převodový stupeň 5 a 6), byl problém na světě.
Jsi si jist, že je to problém převodovky?
otec: Vaz 2102 (1978, 1.2, 4q), Vaz 2104 (1988, 1.3, 4q), Škoda Octavia 1U (2004, 1.9 PD, 6q)
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
ja: Vaz 21044i (1996, 1.7i, 5q), Vaz 21044i (1997, 1.7i, 5q), Vaz 2104 (1986, 1.3, 4q) bez SPZ, Vaz 2102 (1980, 1.2, 4q) bez SPZ, Škoda Forman (1993, 1.3) bez STK, Škoda Felicia Mystery (2000, 1.3 LPG)
panthymaeus@gmail.com
Re: Mix otázek a odpovědí III
Souhlasim s vama, je to divne. 1-4 zvlada plne provozni zatizeni, viz dnesni spech do prace. 5ku jsem daval i jizdou z kopce s mirnou zatezi a projev byl dost rychly, ale paka nevypadla. Vic jsem to uz netrapil. Nezbyde nez to rozebrat, ale to nebude hned, ted to jeste potrebuje jezdit. Po rozebrani dam za cas vedet, co to bude. I tak diky.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Vypadávání kvaltu má většinou na svědomí axiální vůle na hlavní hřídeli převodovky.
U pětky to může být z několika příčin. To hlavní příčinou je samotná pětka, která byla dodatečně zkonstruována a vložena do stávající skříně. Všimněte si - jádro u ostatních kvaltů je velmi široké a přesuvník jej "překrývá velkou plochou, kdežto u pětky je to jádro úzké a přesuvník je překrývá málo. Připočteme-li k tomu občasný vidličkový zmetek, ať již materiální (měkký materiál) nebo chyba při odlévání (třeba špatná forma), občas nevhodný převodový olej, neseřízená spojka, necitlivé zacházení (stane se, že jde kvalt přes zuby) … a problém je na světě.
L.
U pětky to může být z několika příčin. To hlavní příčinou je samotná pětka, která byla dodatečně zkonstruována a vložena do stávající skříně. Všimněte si - jádro u ostatních kvaltů je velmi široké a přesuvník jej "překrývá velkou plochou, kdežto u pětky je to jádro úzké a přesuvník je překrývá málo. Připočteme-li k tomu občasný vidličkový zmetek, ať již materiální (měkký materiál) nebo chyba při odlévání (třeba špatná forma), občas nevhodný převodový olej, neseřízená spojka, necitlivé zacházení (stane se, že jde kvalt přes zuby) … a problém je na světě.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Mix otázek a odpovědí III
Vidlicce bych veril, drzi kvalt a byla to lada krabicka. Rozmery a dosednuti jsem kontroloval, protoze nektere nove opravdu pouzit nejdou. Olej na v sobe bishop origo, ale vzdy jde pouzit neco lepsiho. Rotuju doma asi 5 prevodovek a maji zasebou -nevim co. Takze se ucim je dat na auto ve zdravejsim stavu, protoze uz jsem parkrat musel menit hned znova. Ta kratka predloha 5tky teda nema i povolena kam utect, takze tu asi muzeme vyloucit. Napada me ale neco, co nekontroluju a to jsou zuby presuvniku na ozubenych kolech. Co kdyz jsou nacate a protoci se to v tom, to jedine by odpovidalo charakteru problemu. Je to zatim jen teorie a asi to zatim nekdo neresil. Vystupni hridel jine prevodovky uz se mi taky povedlo strhnout v 6ti hranu k hardyne. Snazim se jezdit normalne, ale to auto je takovy navykovy nezmar a napracuje se dost. Chtelo by to ke kosi 5tky nasadit mosfetovy magnet, pro sběr kovoveho odpadu
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Mix otázek a odpovědí III
Uz protaci naprazdno porad, videl bych to na zuby toho krouzku. Kvalt zarazeny drzi. Pomalejsi dify budou reseni k odlehceni provozu, tak zacnanu s nima.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Hmm … tak až to rozebereš - udělej fotky. Ta závada mě zajímá . L.Mara píše:Uz protaci naprazdno porad, … .
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Mix otázek a odpovědí III
Tak potom to vidim na ocesanu objimku synchronu, resp drazky na malom 5-kovom kolese
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Mix otázek a odpovědí III
Jo, to bude ono. Treba nafotim, ale bude to trvat. Nastesti nivce staci i 4q. Napasuju jine dify, poloosy, tehlice a potom pripravim jiny 5tikvalt. To mam zase stigro na zavadu diky.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Mix otázek a odpovědí III
Na seznamu na mne vykouknul tuten článek a tak se nemůžu nezeptat:
Netušíte někdo kde skončil Havlův Žigul z roku 1977 Měl být žlutý a předchůdce legendárního mercedesu co s ním jezdil do pivovaru ...
Jo a od roku 1981 ho vlastnil Jana Hraběta, což je další stopa. Ale s Cimrmany se neznám a psát mu je blbý
Netušíte někdo kde skončil Havlův Žigul z roku 1977 Měl být žlutý a předchůdce legendárního mercedesu co s ním jezdil do pivovaru ...
Jo a od roku 1981 ho vlastnil Jana Hraběta, což je další stopa. Ale s Cimrmany se neznám a psát mu je blbý
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Mix otázek a odpovědí III
Pro znalce elektriky: Mam adapter do site 12v, 500mA a potreboval bych do spotrebice dostat napeti 10v, 500mA. Jakozto neznaly oboru bych nejradeji vypajel z neceho nejaky kondik a zkusil se multimetrem dostat na tech 10v. Je to kravina, nebo by to slo? Kdyz jsem cpal ledky na autobaterku, tak mi nejake kondiky po prepoctu snizeni napeti prodali, jinak to ledka dlouho neustala bez kondiku. Spotrebic je jen nejaky audio bazmek, ktery nekym zvladal adapter 12v, ale ma tam byt 10v. Co jsem snad nekde cetl, tak napeti by se melo dodrzet a proud by o neco vyssi snad vadit nemusel. V obchode maji adaptery nastavitelne, ale vetsino 9 a 12v a treba 600mA. Kdyz tak diky.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Mix otázek a odpovědí III
Kondenzátor pro snížení napětí (stejnosměrného) použít nelze ! To umí stabilizátor , DC/DC konvertor , nebo odpor .
Napětí (Volty "V") dává zdroj třeba adaptér a Proud (Ampéry "A") z něj bere připojené zařízení .
Moderní lehké adaptéry (třeba nabíječky TLF) jsou spínané zdroje . Výstupní napětí (V) napsané na nich téměř vždy sedí na "chlup" co se tyče udávaného maximálního proudu závisí od výrobce a stáří zdroje .
Pozor ale na starší tipy zdrojů (takzvaných traf) tam totiž výstupní napětí nemusí odpovídat napsanému ! Cca sedí až po zatížení . Typicky třeba nabíječky starších aku nářadí !
Platí jedno ! Zdroj musí umět dodat víc proudu než požaduje přípojené zařízení ! Ale nemusíš se bát použít zdroj který "umí" třeba 10A na napájení věci odebírající 100mA .
S napětím je to horší To by mělo odpovídat na straně zdroje i spotřebiče . Avšak není to vždy kritické . Většina dnešních zařízení pracuje s napětím nižším než jakým je napájeno . Obsahuje totiž obvody které to upravují .
Opiš štítek toho Audia a dám Ti vědět .
Přepínacím adaptérům se raději vyhni pokud si nemůžeš ověřit výstupní napětí . Mnohé z nich (které obsahují trafo) jsou téměř k ničemu a spolehlivě odprásknou připojené zařízení . Napětí nastavené na nich totiž souhlasí pouze tehdy když jsou zatíženy určitým proudem ! Klidně bez zatížení na rozsahu 3V naměříš 10V i víc .
Pro Tebe by bylo nejjednodušší do plusu ze zdroje zapojit tři sériově (za sebou) zapojené obyčejné diody , na každé totiž vznikne úbytek cca 0,6V . Dle mne ale rozdíl 2V navíc nebude zásadně vadit .
Napětí (Volty "V") dává zdroj třeba adaptér a Proud (Ampéry "A") z něj bere připojené zařízení .
Moderní lehké adaptéry (třeba nabíječky TLF) jsou spínané zdroje . Výstupní napětí (V) napsané na nich téměř vždy sedí na "chlup" co se tyče udávaného maximálního proudu závisí od výrobce a stáří zdroje .
Pozor ale na starší tipy zdrojů (takzvaných traf) tam totiž výstupní napětí nemusí odpovídat napsanému ! Cca sedí až po zatížení . Typicky třeba nabíječky starších aku nářadí !
Platí jedno ! Zdroj musí umět dodat víc proudu než požaduje přípojené zařízení ! Ale nemusíš se bát použít zdroj který "umí" třeba 10A na napájení věci odebírající 100mA .
S napětím je to horší To by mělo odpovídat na straně zdroje i spotřebiče . Avšak není to vždy kritické . Většina dnešních zařízení pracuje s napětím nižším než jakým je napájeno . Obsahuje totiž obvody které to upravují .
Opiš štítek toho Audia a dám Ti vědět .
Přepínacím adaptérům se raději vyhni pokud si nemůžeš ověřit výstupní napětí . Mnohé z nich (které obsahují trafo) jsou téměř k ničemu a spolehlivě odprásknou připojené zařízení . Napětí nastavené na nich totiž souhlasí pouze tehdy když jsou zatíženy určitým proudem ! Klidně bez zatížení na rozsahu 3V naměříš 10V i víc .
Pro Tebe by bylo nejjednodušší do plusu ze zdroje zapojit tři sériově (za sebou) zapojené obyčejné diody , na každé totiž vznikne úbytek cca 0,6V . Dle mne ale rozdíl 2V navíc nebude zásadně vadit .
Naposledy upravil(a) Saša dne stř kvě 12, 2021 20:43, celkem upraveno 1 x.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
Dej na + výstup zdroje dvě diody 1N4007 zapojené do serie (za sebou). Každá má úbytek napětí 1,1V takže za nimi bude 9,8VMara píše:Pro znalce elektriky: Mam adapter do site 12v, 500mA a potreboval bych do spotrebice dostat napeti 10v, 500mA. Jakozto neznaly oboru bych nejradeji vypajel z neceho nejaky kondik a zkusil se multimetrem dostat na tech 10v. Je to kravina, nebo by to slo? Kdyz jsem cpal ledky na autobaterku, tak mi nejake kondiky po prepoctu snizeni napeti prodali, jinak to ledka dlouho neustala bez kondiku. Spotrebic je jen nejaky audio bazmek, ktery nekym zvladal adapter 12v, ale ma tam byt 10v. Co jsem snad nekde cetl, tak napeti by se melo dodrzet a proud by o neco vyssi snad vadit nemusel. V obchode maji adaptery nastavitelne, ale vetsino 9 a 12v a treba 600mA. Kdyz tak diky.
VAZ 1117
Re: Mix otázek a odpovědí III
Dobre, v pojmech taky litam. Kondik a odpor zrejme nemusi byt totez, stejne jako dioda (pro me to byla spis jen led dioda).
Napeti se pokusim dodrzet a pokud na to postaci 3 svitici ledky, tak by to stacilo. Kouknu, jestli na nejake desce objevim i diodu nesvitici, oznacenou tim cislem od Ludka. Trafo autodrahy mi po prepinani davalo 16v, tak jsem to ani nenapojil. Prepinaci adapter, tezky s medenou "civkou" je teda trafem? Tezke to semnou A ty cerne stojate valecky na deskach treba 16V xxxx uF jsou odpory a ne kondiky? UF! Hrat to bude. Info, ze na 10A muzu napojit spotrebit s malym odberem je pro me nova a prinosna. Ten spotrebic ma na vstupu tech 10V, 500mA. Adapter 500mA by to mohl teda zvladat na dolni hranici a pokud najdu silnejsi, tak jej pouziju. Na + z adapteru teda neco pridam, asi to budou 3 ledky co mam doma a ty male odpory k nim asi davat nemusim? Neni 12V uz pro ledku uz na hrane pouzitelnosti? Ale kdyz tech 12v ty ledky stahnou, tak asi jim to vadit nebude.
I tak diky za prizpevky, neco z nich zpracuju a necekam odpoved na kazdy otaznik, to by semnou bylo nadlouho
Napeti se pokusim dodrzet a pokud na to postaci 3 svitici ledky, tak by to stacilo. Kouknu, jestli na nejake desce objevim i diodu nesvitici, oznacenou tim cislem od Ludka. Trafo autodrahy mi po prepinani davalo 16v, tak jsem to ani nenapojil. Prepinaci adapter, tezky s medenou "civkou" je teda trafem? Tezke to semnou A ty cerne stojate valecky na deskach treba 16V xxxx uF jsou odpory a ne kondiky? UF! Hrat to bude. Info, ze na 10A muzu napojit spotrebit s malym odberem je pro me nova a prinosna. Ten spotrebic ma na vstupu tech 10V, 500mA. Adapter 500mA by to mohl teda zvladat na dolni hranici a pokud najdu silnejsi, tak jej pouziju. Na + z adapteru teda neco pridam, asi to budou 3 ledky co mam doma a ty male odpory k nim asi davat nemusim? Neni 12V uz pro ledku uz na hrane pouzitelnosti? Ale kdyz tech 12v ty ledky stahnou, tak asi jim to vadit nebude.
I tak diky za prizpevky, neco z nich zpracuju a necekam odpoved na kazdy otaznik, to by semnou bylo nadlouho
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Mix otázek a odpovědí III
1N4007 je klasická usměrňovací dioda (https://www.ampul.eu/cs/diody/2800-usme ... currency=1), žádná ledka - ty mají nulový odběr a (osobně si) nemyslím, že by ubíraly napětí. L.Mara píše:... 3 svitici ledky, ...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´