Prevádzkové náplne (NIVA)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od JmJ »

Mam v rukach nivu 1.7mpi 2010, 50k km pro normalni jezdeni a mam se o ni lidsky postarat. Oleje vymenim podle toho, co je v prvnim prispevku tohoto tematu. Plati to stale, nebo mame nejaka vylepseni?

Vcera sem z toho vyplachl chladici bahno jmenem tosol, nalil sem vodu a budu s tim chvili jezdit. Co pak misto toho? "Zeleny" g48 nebo nejakou ruzovku?
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7273
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od valda1971 »

Růžovou do starého systému neee
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od Teepee »

G48 raději, na růžovou přešli právě snad v roce 2010. (někde se tu probíralo) Zkus to cos vypustil nechat odstát, bahno sedne a možná se to ukáže.
Do převodů v litrovkách 3x GL5 a 2x GL4. Naplníš diferenciály GL5kou a převodovku GL4kou. No a do přídavky dáš zbytek GL4 a chlup doplníš ze zbytku GL5.
A 75W/90 vřele doporučuju, sice vyjde na auto tak na 1 200,-, ale pocitově přidá autu pár koní navíc. :rolleyes:
Pozor na hydroštely, pocitově řídkej olej do motoru nedávat. (Já dal místo předepsaných 10W-40 olej 15W-40, zdál se mi ale nějakej řídkej a taky že jo, začal rachot. Taky olejovej filtr, musí držet tlak).
Bílý LADA a okřídlená spol.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od Cory »

Neviem, ja davam vsade pri vymene ruzovu a nemam problem. Problem je, ak su naozaj viditelne hadice a spony unavene, ale to je uz len otazka casu aj pri G48. Navyse, ak tam bude bezat chvilu cista voda, pripadne sa medzicasom este raz vymeni, ruzovej by som sa nebal.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od JmJ »

Chladic vypada zachovaly, kohout topeni se nedavno menil, hadice vypadaji normalne. Rozmyslim to. Ta ruzova prosim presne ktera?
VAZ 2104 1.3 1989
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od Cory »

Ja vo velkom pouzivam toto a bez problemov: https://gazpromneft-oil.ru/en/products/ ... ntifriz-40
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od tajga »

automantak ma asi cisternu antifrizu, lebo mi poslal preliaty do flase od mitickej
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od Henry »

Vyhodnejsie a lacnejsie je namiesto hotovej nariedenej zmesi kupovat koncentrat a ten si nariedit vodou v ziaducom pomere podla potreby. S ruzovou zmesou G12 (VW TL 774 D) opatrne, v starych, roky zanedbavanych chladiacich systemoch s usadeninami sposobi masivne netesnosti vdaka ich rozpustaniu, bude to tiect/slzit z kazdeho spoja a prinajhorsom budes musiet vymenit vsetky dovtedy tesne stvrdnute/spuchrele hadice a mozno aj tecuci chladic. Modra/zelena zmes G11/G48 (VW TL 774 C) taketo netesnosti nesposobuje, kedze usadeniny rozpusta iba minimalne, ale ma kratsi interval vymeny. Ja uz po predchadzajucich skusenostiach G12 pouzivam iba v tych autach, kde aj predtym bola G12 a pravidelne menena.
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od tajga »

Do dalsieho auta co mam davam G13. ta by co sposobila v Nive ?
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6581
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od JmJ »

Hledal jsem, jaky olej patri do serva rizeni. Vylil sem z toho asi "zluty", ale to podle informaci z internetu jeste nemusi nic znamenat. Vite prosim nekdo, jaka specifikace tam patri?

Zde na foru jsem toho moc nenasel. Nic konkretniho.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od Teepee »

Návod k obsluze: "např. Pentosin CHF 11 S"
Bílý LADA a okřídlená spol.
Citronidlo
Příspěvky: 39
Registrován: čtv črc 21, 2016 14:03
Bydliště: Jílové

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od Citronidlo »

Zdravím,
budu se zas štrachat v autě a měnit olej v diferenciálech + nějaké drobnosti na vrch. Návod, na rozdíl od první stránky zde, udává 75w90 GL-5 bez zmínky o tom, že by měl být H. Dáváte tam nějaké 75w90H (potom poprosím o radu, kde ho najít), nebo v této normě vyhovuje i obyčejné 75W90?
Jako zálohu mám 80w90, ten jsem našel a i v okolí jej mají...
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od Henry »

Pismeno H znamena hypoidny, teda urceny pre hypoidne ozubenia (ktore sa v diferencialoch Lad nachadzaju), ale je to iba oznacovacia konvencia niektorych vyrobcov (napr. ex-CSSR a teraz CR+SR), ini to tak neoznacuju. Norma GL-5 je smerodajne univerzalne oznacenie a je urcena pre vysoko zatazene hypoidne prevody. Takze hladal by som GL-5, v tom bude obsiahnute aj to "H". Na viskozite az tak nezalezi, do diferencialov moze ist aj 75W-90, aj 80W-90, 85W-90, niektori davaju aj 85W-140, ale cim vyssie cisla, tym "hustejsi" olej a teda vacsie odpory v diferenciali hlavne za studena a v zime a vyssia spotreba, na druhej strane, cim nizsie cisla ("redsi" olej), tym viac pripadneho hluku a moznych unikov oleja netesnostami.

Do prevodoviek (hlavnej a pridavnej) samozrejme iba GL-4 a teda NIE hypoidny olej.
Kolben
Příspěvky: 136
Registrován: pát říj 14, 2011 12:04
Bydliště: Střední Čechy, okr. Benešov

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od Kolben »

Ahoj, kupoval jsem olej do difu a prodali mi Divinol Synthogear SAE 75W-90. Když se podívám na specifikaci na flašce nebo třeba tu: https://www.nejlepsiceny.cz/prevodove-o ... 0-1-l.html tak píší GL4/GL5. Chápu tedy dobře, že to mohu nalejt i do obou převodovek, tj. že mohu do všeho lít 1 druh oleje? V popisu je mj.: Syntetický převodový olej pro nejvíce zatížené řazené a jiné převodovky, kde jsou vyžadovány EP-vlastnosti a čistě minerální oleje by mohly působit problémy. Má univerzální použití díky širokému viskozitně-teplotnímu pásmu a vhodnosti pro řazené převodovky a poháněné nápravy současně (podle předpisů výrobce), takže umožňuje snížení počtu druhů oleje. Nerad bych něco zkur..., ale na druhou stranu, bylo by to ulehčení.

A druhý dotaz, kolega u kus výš řešil kapalinu do serva, používáte všichni ten "Pentosin" nebo jsou i jiné alternativy? A kolik se ho tam vejde? Montuji orig. servo do auta, takže zatím netuším, kolik se tam může vejít. Díky.
Lada Niva, r.v. 2000, 1.7 SPi, aktuálně v přestavbě
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: Prevádzkové náplne (NIVA)

Příspěvek od Henry »

Treba hladat a riadit sa tym, co udava vyrobca:
https://www.zeller-gmelin.de/zgSite/en/ ... 91BEBAF1E4

Pisu, ze vhodne aj pre hypoidne prevody GL-5, aj pre prevodovky GL-4 a neagresivne voci nezeleznym kovom. Je pekne mat jeden olej pre vsetko, ale synteticke oleje su niekolkonasobne drahsie, tak ak ti to nevadi, nic proti..
Odpovědět

Zpět na „Hnací soustava“