Litiove baterie maju najdlhsiu zivotnost ked sa nabijaju maximalne na 85% a skladuju nabite na 60% kapacity a nevybijaju sa pod 30%. Co u elektroauta sa neda dodrzat, lebo v tomto rezime by bolo auto nepouzitelne. Treba ich nabijat na 100% aby auto malo aspon aky taky dojazd aj ho skladovat pri 100% a vyjazdit do 0%.radoniva píše:jasne, kym baterka drzi, cele to vyzera super az idilicky. lenze ona drzat nebude.Saša píše:Pohání jí pouze sluneční energie a přebytky uložené v bateriích
Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Moderátor: Moderátoři
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
A najdlhsiu ked sa nepouzivaju
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Baterie stoja okolo 100E na 1 kW/h. auto zere cca 25kW/h na 100km takze take elektroauta co maju dojazd 400km to je cca 10.000E za bateriu. plus nejaka montaz 500E, programovanie. Kto by chcel vymenit baterku tak v sucasnosti to robi 11.000E. Zaruky na baterie su 8 rokov a 100.000-150.000km lisi sa to od vyrobcu (ze by nemala kapacita klesnut pod 70% v praxi dojazd o 100km mensi). Ked vylucime elektromobily na styl trabantu tak ceny elektro aut zacinaju niekde od 40.000E a takych co vyzeraju ako normalne auto niekde nad 70.000E
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
osobne mam bohate skusenosti s litiovymi bateriami vsetkeho druhu, roky ich pouzivam a neverim, ze litium ionova bateria vydrzi v aute 8 rokov pri beznom pouzivani. vzhladom na absenciu balancerov a bms na urovni buniek je to prakticky nemozne a ak to automobilky takto davaju, je to len dumping za ucelom presadenia inak nepredajneho produktu.
inak ma dnes ale napadla dalsia vec. na akych cestach budu jazdit tie elektromobily? na asfaltkach asi nie, kedze asfalt je ten maglajz, co zostane ako odpad po oddeleni cisteho benzinu a nafty zo spinavej ropy...???
ci budu dalej produkovat take iste mnozstvo benzinu a nafty, ktore ale budu vedlajsi produkt pri vyrobe asfaltu a budu sa skladovat v toxickych skladkach? lebo asfaltu bude predsa treba minimalne tolko, ako ho treba dnes...
inak ma dnes ale napadla dalsia vec. na akych cestach budu jazdit tie elektromobily? na asfaltkach asi nie, kedze asfalt je ten maglajz, co zostane ako odpad po oddeleni cisteho benzinu a nafty zo spinavej ropy...???
ci budu dalej produkovat take iste mnozstvo benzinu a nafty, ktore ale budu vedlajsi produkt pri vyrobe asfaltu a budu sa skladovat v toxickych skladkach? lebo asfaltu bude predsa treba minimalne tolko, ako ho treba dnes...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Zajímavý aspekt - řešením je návrat k ušlechtilým betonovým modulům, tohle se již v minulosti osvědčilo například na dálnici Praha - Hradec či slavné D1
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
... a vytrasú sa konektory, rozsypú baterky, rozhasia sa všetky možné snímače a hurá , zasa začnú vyrábať špinavé antiekologické stroje ovládané vodičom z mäsa a kostíGeorgius píše:Zajímavý aspekt - řešením je návrat k ušlechtilým betonovým modulům, tohle se již v minulosti osvědčilo například na dálnici Praha - Hradec či slavné D1
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10570
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Předpokládám, že smajlík nahrazuje uvozovky . Ano, bylo to jako jízda po žebříku. A přemýšlím, jaká byla v roce cca 1978 max. rychlost na naší D1Georgius píše:… ušlechtilým betonovým modulům, tohle se již v minulosti osvědčilo ...
A před chvílí jsem dočetl článek na Idnes: https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_fdv , vyberu větu či dvě:
Jsou tam i jiné zajímavé postřehy jako že dálnice bez limitu je mnohem bezpečnější než běžná silnice či ulice. L.IDnes píše:Superbezpečné německé dálnice jsou pro většinu světa vzorem a neomezená rychlost na nich symbolem, který poukazoval na úroveň německého autoprůmyslu. Ten se ovšem dnes zhlédl v elektromobilitě. A s elektroautem jak známo na plný plyn skoro nikam nedojedete. Plán na zavedení rychlostních limitů tak vlastně symbolicky završí změnu automobilismu.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
A co asfaltový recyklát?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
a co ty ošklivé smradlavé plyny co se dostávají do ovzduší při recyklaci ? Navíc nebude mít 100% účinnost a asfalt tak bude "ubývat". Já si stojím za betonem. A pokud to bude dělat moc velký rámus tak snížení maximální rychlosti - když bude maximální rychlost 60-90, je možné konečně po stranách vybudovat cyklopruhy (ty samozřejmě s hladkým povrchem bez spár) po kterých budou plechovky zprava předjíždět cyklisté s pomocnými elektromotory ... teda já snad budu muset založit nějakou ultrazelenou stranu, s tímhle prorazím až v Bruseli
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
prý v Evropě začíná být nedostatek betonářského písku, tak nevím...A ten ze Sahary se do betonu dát nedá! J.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Jak pro koho . Je to sice pár let ale dostal jsem před Nurnbergem (Norinberg) na dálnici v úseku neomezující rychlost pokutu za překročení rychlosti . O policejním voze za sebou jsem věděl , ale oni zase to že v TP má Lada napsáno : Maximální povolená rychlost 155Km/h a za můj výkon 176Km/h mě odměnily pokutou 75E . Takže pozor na spěch .IDnes píše:Superbezpečné německé dálnice jsou pro většinu světa vzorem a neomezená rychlost na nich symbolem, který poukazoval na úroveň německého autoprůmyslu.
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Teepee
- Příspěvky: 4309
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
V německém TP je uvedeno: Höchstgeschwindigkeit a v českém: Nejvyšší rychlost.
Nic, co by připomínalo, že to s "větrem v zádech" nesmí jet víc. Dobrá zkušenost, dík.
Zato váhy, ty jsou Největší nebo Maximální, to už je jasný, že víc je špatný.
Nic, co by připomínalo, že to s "větrem v zádech" nesmí jet víc. Dobrá zkušenost, dík.
Zato váhy, ty jsou Největší nebo Maximální, to už je jasný, že víc je špatný.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Doublethink v praxi:
Celý článel: https://autobible.euro.cz/podle-sefa-vw ... elon-musk/
... a proto nebudeme vyrábět vodík ale budeme nabíjet baterky pomocí elektřiny, kterou získáme ... oh waitČlánek píše:v současnosti je příliš málo zdrojů obnovitelné elektrické energie, takže by se vodík musel vyrábět ekologicky nešetrnou cestou.
Celý článel: https://autobible.euro.cz/podle-sefa-vw ... elon-musk/
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Vy o tom este neviete, ale uz je vypracovana studia, ktorej je vysledok taky, ze asfaltove cesty v meste uvolnuju viac uhlovodikov a skodlivych latok ako vyfukove plyny z aut a tato ekologicka bomba je zatial utajovana, lebo prechod na elektro by nedaval az taky zmysel.
Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence
Tak hurá zpět k prašným polním cestámtajga píše:Vy o tom este neviete, ale uz je vypracovana studia, ktorej je vysledok taky, ze asfaltove cesty v meste uvolnuju viac uhlovodikov a skodlivych latok ako vyfukove plyny z aut a tato ekologicka bomba je zatial utajovana, lebo prechod na elektro by nedaval az taky zmysel.
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012