Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
valda1971
Příspěvky: 7276
Registrován: úte pro 06, 2011 16:45
Bydliště: Bílina

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od valda1971 »

Georgius píše:Tak nebudeš škot a za necelý litřík € půjčíš tohle: https://www.naoperak.cz/operativni-leas ... ece602cc55 :lol: A rázem Vesta za 12k€ začíná být zajímavá alternativa ;-)
Dát 30t měsíčně za pronájem ??????????? :twisted:
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2338
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Liftback »

Že poplatok za rádio :lol: :rolleyes: Hnať to všetko do turecka pakáž jedna, já Vám dám móresi ! :mrgreen:

PS" Za tú cenu mám cigánov celý voz aj s cimbalom a tak by hrali až by strunky pukali! 8)
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od dandy »

Nemeckí aktivisti zrátali, že smogová stopa priemerného elektroauta v porovnaní s klasikou sa vyrovná po cca 200 000km. Výskum robili pred dvomi - tromi rokmi, keď ešte neboli verejne dostupné hodnoty životnosti (ani ceny) baterií, tak že je to bez výmeny batérie. Je pravda, že firemné vozy nalietajú dvoj a viac násobok, ale bežný obyčajný zamestnaný jedinec nabehá do 10000km ročne. Koľko krát bude meniť batérie (a čo ho to bude stáť) kým auto "odpíše"? Už teraz je jasné, že používať elektroauto bude prevádzkovo drahšie ako používať klasiku. Pre súkromníka určite. Možno som optimista, ale verím, že po generačnej výmene bruselských ekoteroristov svitne na lepšie časy.
Môj osobný názor:Výkriky automobiliek, že od roku 20xx prejdú na výrobu výlučne elektromobilov vidím skôr ako nejaké marketingové vyjadrenia smerom k Bruselu. Myslím, že realita bude iná. Poukazujú na to nie len vyjadrenia šéfov veľkých koncernov o nereálnosti bruselských ekopožiadaviek, materiálovej náročnosti a obmedzenej dostupnosti niektorých surovín, ale dokonca už aj odborári sa boja gigantických zmien v zamestnanosti. Najviac sa ozývajú nemci.
Elektroautá sú fajn, ale nie v masovom merítku a pre bežného smrteľníka. Poštári, doručovatelia a iní, čo najazdia do 200 km za smenu sú ideálni kandidáti na ich prevádzku. Ale nie strýc, ktorý auto doma leští a ofukuje a najazdí dve - tri tisícky ročne.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od radoniva »

dandy píše:Nemeckí aktivisti zrátali, že smogová stopa priemerného elektroauta v porovnaní s klasikou sa vyrovná po cca 200 000km.
teda sa nevyrovna, lebo liion baterka ma zivotnost polovicu
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od tajga »

exhalaty su len zamienka, hlavny dovod je ten ze peniaze nepojdu do vreciek ropnych magnatov ale elektromagnatov, baterkomagnatov. uz im ani tie vypocty nejak nevychadzaju :D
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4046
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Georgius »

Tak, objektivně vzato, chudý čínský horník v lithiovém dole si ty peníze zaslouží víc než arabský šejk, který jen tak kouká jak se mu kýve těžební stoj a stoupá ohýnek z rafinérie ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od tajga »

Georgius píše:Tak, objektivně vzato, chudý čínský horník v lithiovém dole si ty peníze zaslouží víc než arabský šejk, který jen tak kouká jak se mu kýve těžební stoj a stoupá ohýnek z rafinérie ;-)
chudy cinsky hornik bude dalej chudy aj jeho deti budu chude aj jeho pravnuci budu chudy :D miliony ton plastoveho odpadu sa bude dalej sypat do oceanu. pribudnu desiatky atomovych elektrarni, co2 bude raketovo stupat ale elektromobily budu mat vsade najmodernejsiu reklamu. to je slaba utecha ze arabakovi zoberu zisky z ktorych my aj tak nic nemame, iba budeme hadzat peniaze do ineho mesca a ako bonus led diody nam budu blikat v aute farebnu hudbu :D
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od radoniva »

presne tak. navyse, beruc do uvahy princip tocenia penazi, chudobny cinsky banik nielenze bude dalej chudobny, ale bude coraz chudobnejsi, kedze peniaze vyrabaju peniaze, zatialco dlhy len dalsie dlhy...

a to este nehovorim o tom, ze tu banu, v ktorj chudak tazi uz davno ma cez akciove fondy kupenu ten arabsky ropny sejk, co 50 rokov kupoval zaradom vsetko, bo nevedel co s peniazmi...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Uživatelský avatar
dandy
Příspěvky: 878
Registrován: pon pro 25, 2006 16:45
Bydliště: Bratislava

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od dandy »

radoniva píše:
dandy píše:Nemeckí aktivisti zrátali, že smogová stopa priemerného elektroauta v porovnaní s klasikou sa vyrovná po cca 200 000km.
teda sa nevyrovna, lebo liion baterka ma zivotnost polovicu
čítaj s porozumením a keď nerozumieš ... nekomentuj :D :D


TOTO je však zaujímavejšie, som zvedavý na ďaľší vývoj:
https://auto.pravda.sk/doprava/clanok/5 ... dit-klime/
Nikita II, 1974
Nasťa 2016

chatka 12 forever
člen LKCS
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2338
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Liftback »

"Pochopiteľne, automobilky reagovali, že čosi také nie je fyzikálne možné, takže norma Euro 7 by de facto znamenala nepriamy zákaz spaľovacích motorov a ich nahradenie elektromotormi. Dnes sa zdá, že Európska komisia to pochopila"...(tomu veľmi neverím)

to im teda trvalo :P
nevieme poriadne zrecyklovať plasty a ďalší odpad, baterky to už je iné kafe, to chce onééé ..technológie (zas to pošleme africkým deťom v kontajneroch na hranie?) :mrgreen:
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6589
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od JmJ »

Uplne si nejsem jist jestli pri diskusi rozlisujete elektrombil od zdroje energie - elektromobil nemusi nutne znamenat, ze drojem energie je baterie. Elektromobil sam zlo neni. Zlo je aktualne protezovany zdroj jeho energie - baterie e jejich krmeni z rozvodne site.

Kdyz by zdrojem energie byl treba jaderny reaktor, kam si koupite za 100 000 kc palivo na 100 000 km, tak mate porad elektromobil, ale bez problemu s dobijenim. Nebo kdyz nekdo prijde na to, jak energeticky nenarocne vyrobit vodik, tak muzem mit vodikove clanky. Nedavno sem nekde cetl o tom, ze kdesi snad udelali nejakou hustou ale tekutou hmotu, ktera v sobe nese vodik a ktera se da za normalnich atmosferickych podminek bezpecne prelevat do nadob atd a ktera se da samozrejme vyuzit jako zdroj vodiku treba pro vodikovy clanek. Jiste, vsechno je to mozna budoucnost.

Uz jen kdyby nekdo prisel na to, jak spalit i ten benzin efektivne tak, aby ucinnost byla treba 60% - 70% a byla z toho elektrika, tak v kombinaci s malou baterii jako bufferem, rekuparci a prilezitostnym dobitim te male beterie doma v garazi by to byl lepsi a pro vsechny akceptovatelnejsi krok, nez ta nynejsi bateriova hruza.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4046
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Georgius »

Tak zatím aspoň v EU elektromobilita = Lithiobaterkomobilita, za mne je betavoltaika i thoriový reaktor a plug-out hybrid docela zajímavý svět
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od tajga »

Fyzika, chemia a vynalezy su jedna stranka veci, tak by sa dalo elektroauto urobit velmi optimisticky a bolo by prinosom (zelena energia, kvetinky, usmiaty ludia), ale druha stranka veci je politika, ekonomika, platenie dani. Nemozu to tak skonstruovat ze pouzivatelovi elektroauto zjednodusi zivot a cez dieru v systeme si ho bude free nabijat. Ucel je aby uzivatel auta platil poistky, poplatky dane ako zeravy a tak prinasal peniaze do rozpoctu a este rychla recyklacia aby stale kupoval nove auto a baterku. Este do toho boj automobilovych gigantov, a hlavnu ulohu hra v tom politika, zmysel kvoli ktoremu sa to cele udajne robi sa potom dostava na posledne miesto. Kedze zatial nevedia urobit natankovanie ako u benzinu tak zakial bude 40 minut nabijat vytvoria na nabijacich miestach unimobunky kde mu vnutia reklamne akcie, uzavru s nim zivotne poistenie a ponuknu mu terminovany vklad, zmenia mu dodavatela elektriky, zdravotnu poistovnu a predaju mobilny pausal, vsetko s viazanostou 2 roky az cely zivot :D
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od radoniva »

taktak, o auta pri elektroautach ide az v poslednom rade...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Saša »

[quote="JmJ"]
Uz jen kdyby nekdo prisel na to, jak spalit i ten benzin efektivne tak, aby ucinnost byla treba 60% - 70%

Už i to tady bylo a to již v 60tých letech , jenže celé zařízení je oběmné a těžké .
Jednalo se o spojení obyčejného spalovacího motoru a Stirlingova motoru který využívá odpadní teplo . Dobové fotky a spoustu zajímavého je v knize Úspornější automobil (cca rok 65) kde je zmíněno spoustu patentů a technických věcí kolem motorů které se oběvují až nyní . Hlavně kvůli tomu že tehdy nebyly dostupné výrobní technologie , materiály a spolehlivá elektronika .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“