Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od jacek »

Pánové, je to marný, je to marný, je to marný....
" Moudří mají tendenci poučit se z chyb jiných, to bychom ale asi po EU chtěli moc."
Obávám se, že řešení ojetin bude jednoduché - zakáže se jejich prodej. O dovozu už nemluvě.

Nakonec, máme (zatím ještě) i u nás takového mynystra nemocnosti: „Jakkoli rozumím vaší logické argumentaci, je to nastaveno takto.“ Howgh. ÚV KSSS tak rozhodl, a basta....a jednou rozhodl tak, že díky tomu přestal existovat. :D Už aby to bylo i v Bruseli! J.
Uživatelský avatar
Marťas
Příspěvky: 3466
Registrován: ned čer 21, 2009 22:56
Bydliště: Praha 10

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Marťas »

jacek píše:Obávám se, že řešení ojetin bude jednoduché - zakáže se jejich prodej. O dovozu už nemluvě.
To by mohlo vyústit v "Kubanizaci" evropského vozového parku :mrgreen:
2101, r.v.1977, 1700k - Vladimir / 2106, r.v.1978 - Nikolaj / 21061, r.v.1986 - Sergej / 21044, r.v. 1999 :hrob: / 21044, r.v. 1997 Ivan / 1119, r.v. 2009 Kalina / Jawa 20, rv. 1969 / Š1203 rv. 1975 - Blaženka / Jawa 250/353 rv. 1957 / Avia A21 Furgon / Zetor 25A
Obrázek
Жигули навсегда!
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4042
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Georgius »

Druhá možnost je nebývalý rozvoj dlouhých NIV-Pickupů, Buchanek a ostatních nákladních a pracovních strojů :lol: Náklaďáky můžou být pětimístné, ne ?
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od radoniva »

problem elektromobilov nebude len cena elektriky, ktora pojde s kazdym tankovanim hore a hore, pretoze jej bude coraz menej a atomovu elektraren nepostavis z roka na rok... auta budu urcite pribudat rychlejsie ako elektrarne...

ovela vacsi problem je zivotnost baterky. litium ionova (wolframova) technologia ma svoje fyzikalne limity a tie nepustia. vysledok je, ze bateria za 20 000eur s dojazdom 300km teoretickym ale pri 80% cykle nabijania, ktory je nevyhnutny je realny dojazd len niekde pri 200km. liion baterku totiz nesmies vybit pod 20% a nestihnes nabit nad 80%, pretoze tam uz nabijanie trva cele hodiny, kym dojde tych zvysnych 20 do 100%... navyse nabijat ju na 100% jej skracuje dramaticky zivotnost. cize realne baterka, co ma 300km na papieri v beznej prevadzke spravi ledva 200 aj to v lete...

cize este raz, 20 000 eur za liion baterku, ktora ma 300-400 nabijacich cyklov, teda 300x200km = zivotnost baterie 60 000 km. to su 3-4 roky pre beznych ludi, teda rocna amortizacia baterky 5000-7000 eur. to mate 500 eur mesacne za opotrebovanie baterky!!!! pri tom je cena spotreby energie zanedbatelna...

ano, baterky pojdu dole. najvacsi vizionari ako musk z tesly hovoria dokonca, ze az na 50%. to je vsak stale 250 eur mesacne na opotrebovanie baterky!!!! a to bude trvat roky a roky... kto z normalnych ludi si moze dovolit platit 250 eur mesacne, plus dajma tomu 30 za elektriku, plus stk, pzp, parkovanie, servis atd atd. ved to bude cloveka stat auto neudrzatelnu sumu... a to aj v pripade, ze sa tieto vizie naplnia, co pochybujem...

najnovsie prisli automobilky s takym ludsky pochopitelnym riesenim, ze teda netreba menit celu baterku, ale len poskodeny segment... ake logicke! parada, teda baterka vydrzi ovela viac za menej penazi? ani nahodou!!! liion baterka musi byt perfektne vybalancovana. a ked vravim perfektne, tak myslim naozaj perfektne, teda s presnostou na tisicinu voltu... to je tak jemny rozdiel, ze to je prakticky nemeratelne, nieto este dosiahnutelne... staci, ze na jednu stranu auta svieti slnko a druha je v tieni a uz ta chemicka reakcia elektrolytu generuje ovela vacsi rozdiel ako tisicina voltu... nevravim este o zime, ked von je -10 a auto ide 100km/h, teda zospodu sa brutalne chladia a zhora z kabiny hreju...

akonahle teda do starej baterky pripojite novu cast, ta nova sposobi, ze cely zvysok starej sa bude 100x rychlejsie opotrebovavat, cize po kratkom case odide a bude treba dolozit dalsi novy segment, ten uz ale nebude sediet s tym predchadzajucim, lebo ten medzi casom zostarol a uz nebude mozne ho vybalancovat na tisicinu voltu.

cize riesenie z dazda pod odkvap. ale kedze ludia nemaju ani sajnu o fyzike, ci chemii baterii, tak pojdu do toho. a o to nakoniec ide, dostat z ludi co najviac penazi, aby ich bolo mozne donutit este viac pracovat a zarabat tak dalsie...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od jacek »

radoniva píše:.....auta budu urcite pribudat rychlejsie ako elektrarne...
Na začátku tady ta poptávka jakási bude - mix snobství a dotačních výhod pro opravdu bohaté. Ale dotace jednou jsou, a zítra být nemusejí. A pak elektroauta přibývat přestanou. Jestli i elektrárny, to netuším.
radoniva píše:...o to nakoniec ide, dostat z ludi co najviac penazi, aby ich bolo mozne donutit este viac pracovat a zarabat tak dalsie...
Samozřejmě. Jenže všechno má své limity, nemůžeš pracovat 18 h denně... leda v koncentráku, třeba digitálním. :idea: Takže ve výsledku si myslím, že opravdu (elektro)auto vůbec nebude pro každého, bude to velmi výběrová záležitost (třeba jako víkendová hacienda v Tichomoří, nebo aspoň šestsettrojka za socíku). Cena pro tuhle klientelu nebude hrát velkou roli.
Tím se vlastně všechny diskutované problémy okolo elektroaut vyřeší samy - málo znečištění při těžbě, přepravě a výrobě, dostatek elektřiny, rozumná infrastruktura, snad i málo nebezpečného odpadu. Takže to snad bude tak nějak udržitelné. Zdá se mi, že takhle je to také i zamýšleno.
Marťas píše:
jacek píše:Obávám se, že řešení ojetin bude jednoduché - zakáže se jejich prodej. O dovozu už nemluvě.
To by mohlo vyústit v "Kubanizaci" evropského vozového parku :mrgreen:
.
To bude první, přechodná etapa, kterou si ještě majitelé historických pojíždědel snad trochu užijí. Další metou bude severokorejizace. Tam lidi taky nemají auta, a jak jsou tam prý spokojení....čistý vzduch, hodně pohybu, žádný internet, prostě ráj na zemi. 8) Green Deal je tam realitou. Pojízdné kino přijede v pátek, zelená estráda se souborem "Motyka" bude v sobotu. :) J.

P.S. Jen nevím, proč se tam hlavy z EU a naši eurohujeři nechtějí učit... A dokonce se jim smějí :rolleyes: Že by nakonec "odmítaného chleba největší krajíc"?
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od radoniva »

jacek píše:
radoniva píše:...o to nakoniec ide, dostat z ludi co najviac penazi, aby ich bolo mozne donutit este viac pracovat a zarabat tak dalsie...
Samozřejmě. Jenže všechno má své limity, nemůžeš pracovat 18 h denně... leda v koncentráku, třeba digitálním. :idea: Takže ve výsledku si myslím, že opravdu (elektro)auto vůbec nebude pro každého, bude to velmi výběrová záležitost (třeba jako víkendová hacienda v Tichomoří, nebo aspoň šestsettrojka za socíku). Cena pro tuhle klientelu nebude hrát velkou roli.
Tím se vlastně všechny diskutované problémy okolo elektroaut vyřeší samy - málo znečištění při těžbě, přepravě a výrobě, dostatek elektřiny, rozumná infrastruktura, snad i málo nebezpečného odpadu. Takže to snad bude tak nějak udržitelné. Zdá se mi, že takhle je to také i zamýšleno.
to ti asi uniklo, ze jedna automobilka za druhou oznamuje koniec vyroby spalovacich motorov a automobilov a to uz o par rokov, ziadne take, ze o 20... v podstate do 5 rokov vsetky prestanu vyrabat spalovacie auta, to znamena, ze tvoj predpoklad, ze elektroauta si budu kupovat len bohaci pada. prave naopak, kedze ine nebudu, donutia vsetkych si ich kupit a tym padom co? minatviac. a tym padom co? zarabat viac...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Uživatelský avatar
Liftback
Příspěvky: 2333
Registrován: čtv srp 04, 2016 14:30
Bydliště: Humenné Slovensko

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Liftback »

To je presne ako v EU s očkovaním, predbehli nás už všetci, čína, rusko a okolie nás potom aj hospodársky predbehnú keď si spaľováky nechajú dlhšie. Kone a bicykle! Hneď je vonku krajšie a zelenšie, počujete tie včielky a mušky naokolo, a ten spev vtáčikov.. raj na zemi :P :rolleyes:
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)

Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Dusan »

Donutia leta tak h.. O budu sa viac kupovat jazdenky, uz sa aj kupuju pozri si statistyky, bezny obcan nema 20tis na mimi auto, normalne auto pre rodinu je tak tesla, kolko stoji, aha tak nic nato nema nikto normalny.
Vysledok bude krach automobiliek, na slovensku este vaic chudoby, a nie nejake vymyslebe elektroauta.
Uživatelský avatar
jacek
Příspěvky: 799
Registrován: ned říj 03, 2010 13:21
Bydliště: Brno

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od jacek »

radoniva píše:
jacek píše:
radoniva píše:...o to nakoniec ide, dostat z ludi co najviac penazi, aby ich bolo mozne donutit este viac pracovat a zarabat tak dalsie...
Samozřejmě. Jenže všechno má své limity, nemůžeš pracovat 18 h denně... leda v koncentráku, třeba digitálním. :idea: Takže ve výsledku si myslím, že opravdu (elektro)auto vůbec nebude pro každého, bude to velmi výběrová záležitost (třeba jako víkendová hacienda v Tichomoří, nebo aspoň šestsettrojka za socíku). Cena pro tuhle klientelu nebude hrát velkou roli.
Tím se vlastně všechny diskutované problémy okolo elektroaut vyřeší samy - málo znečištění při těžbě, přepravě a výrobě, dostatek elektřiny, rozumná infrastruktura, snad i málo nebezpečného odpadu. Takže to snad bude tak nějak udržitelné. Zdá se mi, že takhle je to také i zamýšleno.
to ti asi uniklo, ze jedna automobilka za druhou oznamuje koniec vyroby spalovacich motorov a automobilov a to uz o par rokov, ziadne take, ze o 20... v podstate do 5 rokov vsetky prestanu vyrabat spalovacie auta, to znamena, ze tvoj predpoklad, ze elektroauta si budu kupovat len bohaci pada. prave naopak, kedze ine nebudu, donutia vsetkych si ich kupit a tym padom co? minatviac. a tym padom co? zarabat viac...
Nene, neuniklo. :D Jen mi napiš, jak se dá ke koupi donutit ten, kdo na to prostě nemá. :idea: Ty si pořád ještě myslíš, že svět po resetu bude fungovat tak, jako dřív? :lol: Dušan a Liftback to taky vidí jinak. J.
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od radoniva »

bodaj by ste mali pravdu, ze nedonutia...

- jazdenky - tych je obmedzeny pocet. tie pomozu vyriesit problem len ciastocne a len prvych 5 rokov
- nemas peniaze? ziaden problem, tu sa podpis a hned ich mas na ucte... sak odpracujes v najblizsich 15 rokoch...
- a pre tych najzarytejsich odporcov budu dotacie a kadejake srotovne. teda vlastne nakup na dlh, ako predchadzajuci bod, akurat este vacsie svinstvo, lebo tie peniaze na to auto zoberu vsetkym ludom na daniach a daju ich tym zopar, co odolali az doteraz. ten bude stastlivec, ale namiesto neho si to odpracuju ini...

tak ci tak, elektroauta, ako vsetky ostatne opatrenia tychto vlad zameranych na neustaly rast spotreby aj za cenu donutenia opat povedu len k dalsiemu zotrocovaniu obycajnych ludi.

pozrite sa akym tempom rastie zadlzenost slovakov a slovenska ako celku poslednych 20 rokov... a zadlzeny clovek je zranitelny, manipulovatelny, prijme aj zlu robotu, nedostojnu, zle platenu...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4042
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Georgius »

zapomínáš na další variantu, za nějakých 250€ a víc měsíčně pronajmout jako operaák nebo flexibilní pronájem (něco jako driveto tečka cz - nechci jim dělat reklamu, protože jejich reklamy na YT mne hnětou), což v okamžiku kdy to takhle "prodáš" nevypadá tak blbě jako 3000€/rok, což už by mohlo někoho napadnout, že je za 4 roky cena Vesty ;-) Ale v okamžiku, kdy "dojdou" ojetiny, nové auto nebude stát "již od" 12k€ ale dejme tomu od 25k€ nahoru tak takovéto nabídky nebudou najednou vypadat až tak špatně.

A zase, trocha konspirace, s půjčeným autem jste zase víc "pod kontrolou", jednak "majitele" auta, jednak toho, že každý měsíc musíte platit danou částku ...
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
radoniva
Příspěvky: 208
Registrován: úte bře 24, 2020 13:29
Bydliště: muran
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od radoniva »

lenze operativny lizing na baterkac nebude 250, ten bude skutocny naklad plus zisk, teda zo zaciatku cez 600eur/mesiac. jedine ze by slo o nejaku formu reklamy, teda dotovany produkt, co je zasa treti pripad, ze sa na to poskladaju ludia, co na tom ani nejazdia formou dani, prirazok a kadejakych dalsich poplatkov... lizingovka bude mat prva statistiky z realnej prevadzky a prva si to presne odborne zrata... obycajny sofer na to nema ani cas ani znalosti, ten bude dalej spokojne jazdit slintajuc blahom, ze sak jazdim za 2 eura na 100km...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4042
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Georgius »

Pětikilo za méně než pětikilo :-)
https://www.naoperak.cz/operativni-leas ... 8735a3386a
Ale principielně budeš mít bohužel pravdu
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Dusan »

Ano a ako do toho nalozim 2 deti zenu kocik a odrazadlo? Aha to tam nevojde....
Uživatelský avatar
Georgius
Příspěvky: 4042
Registrován: čtv kvě 12, 2005 18:01
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektromobilita v Evropě aneb Proroctví slepého mládence

Příspěvek od Georgius »

Tak nebudeš škot a za necelý litřík € půjčíš tohle: https://www.naoperak.cz/operativni-leas ... ece602cc55 :lol: A rázem Vesta za 12k€ začíná být zajímavá alternativa ;-)
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
:wave: YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr :love10:
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze :) )
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“