Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Moderátor: Moderátoři
Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Ahoj, mám rychlý dotaz, pasuje starér z Nivy 1.6 do 1.7i? a kudy ho taháte ven, je tam docela hezky schovanej. Děkuji.
Re: Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Vraj nepasuje, 1.7i ma mensi s magnetmi. Ved uvidis co napisu skusenejsi.
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Pasuje, ale ten novější je s převodem a je díky tomu menší a lehčí... Už se nepamatuji ale asi jsem ho tahal nahoru...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
A ještě se optám, když hledám na různch stránkách s autodíly, podle vyhledávače mi to na Nivu najde startéry, které se točí po směru a nebo proti směru hodinovch ručiček, tomu nerozumím,....
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Startéry jsou obecně/rozměrově stejný. Jen startéry pro "íčka" jsou o nějakých (asi) 300W silnější. Smysl otáčení pravý.
Tůma: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/237.htm
Nebo: http://www.ladaklub.com/manualy/dilen21 ... es/156.htm
Já, za vlastnictví sedmičky a čtverek měl startér z Magnetonu Kroměříž, kupovaný přes Akustart v Brně, byl s převodovkou, velikostně cca jako Felicia (98). L.
Tůma: http://www.ladaklub.com/manualy/2/imagepages/237.htm
Nebo: http://www.ladaklub.com/manualy/dilen21 ... es/156.htm
Já, za vlastnictví sedmičky a čtverek měl startér z Magnetonu Kroměříž, kupovaný přes Akustart v Brně, byl s převodovkou, velikostně cca jako Felicia (98). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Starter mi obcas nezaskoci a zvuk zubů drasajici se do setrvaku je blby. Cim to vznika? Zuby na starteru jsou zepredu docela zesikmene, to by byt zrejme nemelo. Nevim jestli to nezaskoci kvuli tomu zkoseni starterovych zubu a nebo je to necim jinym? Na dalsi pokus se vetsinou chytne, ale zuby na setrvaku dostavaji zabrat. Jelikoz jsem ted prohazoval prevodovku, tak se mi setrvak hoblovat moc nechce. Jak byla prevodovka dole, tak jsem venec i mechanismus starteru promaznul, ale pomohlo to jen trochu.
A startovat klikou mi jde spise studene auto. Jak je to zahrate, tak klikou nic moc a starterem to naskoci.. Cim to? Pripadně diky..
A startovat klikou mi jde spise studene auto. Jak je to zahrate, tak klikou nic moc a starterem to naskoci.. Cim to? Pripadně diky..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Ja by som ten starter vymenil ASAP, lebo lahsie sa meni poskodeny starter ako poskodeny veniec zotrvacnika. Sikme zuby na starteri su dostatocny dovod preco to nefunguje. Dovtedy startuj rozbehnutim z kopca.
Z mojich skusenosti je studeny start rucnou klukou vzdy jednoduchsi - to ani nie je zavada, ale vlastnost. Teoreticky by SPI malo ist natocit tazsie ako karburator, ale v praxi by sa malo dat oboje. Priamo na LPG to rucnou klukou natocit nepojde - podtlakove LPG potrebuje dostatocny podtlak v sani na otvorenie ventilu LPG a rucny "sytic/obohacovac" moc nepomaha a relatko elektroventilu LPG tiez vyzaduje nejaky minimalny pocet otacok motora (niektore systemy ani nie su navrhnute na start priamo na LPG, musis startovat najprv na benzin).
Z mojich skusenosti je studeny start rucnou klukou vzdy jednoduchsi - to ani nie je zavada, ale vlastnost. Teoreticky by SPI malo ist natocit tazsie ako karburator, ale v praxi by sa malo dat oboje. Priamo na LPG to rucnou klukou natocit nepojde - podtlakove LPG potrebuje dostatocny podtlak v sani na otvorenie ventilu LPG a rucny "sytic/obohacovac" moc nepomaha a relatko elektroventilu LPG tiez vyzaduje nejaky minimalny pocet otacok motora (niektore systemy ani nie su navrhnute na start priamo na LPG, musis startovat najprv na benzin).
Re: Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Diky, to mi zodpovedelo mnohé. Pokusy nahodit to klikou na Lpg uz se prave nedavno odehravaly a nezbyva nez souhlasit, ze to moc nejde. Spinaci tlacitko mi to prepinalo do benzinu. No asi budu muset takhle par tydnu vydrzet a starter dam jiny. Dalo by se sice tocit sem tam klikou pred vchodem do marketu a jeste na Lpg, ale to bych asi radeji menil ten setrvak.. Ten poznatek o sikmych zubech odepsalo nekolik kusu zasob ale mozna by ten pastorek mohl byt vymenny ("otocitelny?"), jen sehnat to atd.. je asi narocnejsi.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Vsetky pastorky maju zosikmeny zun, aby nedoslo k narazu zub na zub ale smyklosato a zapadlo.
Skomtroluj pastorok, spruzinu a vidlicku ci je vsetko ako ma byt.
Skomtroluj pastorok, spruzinu a vidlicku ci je vsetko ako ma byt.
Re: Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Asi najdolezitejsia bude nabehova hrana tych zubov - nesmie tam byt "nahrnuty" material zo zvysku zubu, ktory by branil zasunutiu kolesa do venca zotrvacnika. To by sa nudzovo dalo pilnikom vyrovnat. Kludne mozu 2 rovnako vyzerajuce startery fungovat v praxi uplne rozne, budes musiet vyskusat, ako letity Nivar uz budes urcite mat skusenost s vymenou startera A tiez by to teoreticky mohla byt kombinacia viacerych pricin: trebars aj nejaka "slabsia" cievka, ktora nema silu vysunut pastorok tak, aby zapadol do zotrvacnika poriadne.
Re: Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Starter uz tam je dlouho, tak bych se nedivil ani te civce treba. Co jsem koukal na nahradni startery 1.6 a 1.7, tak vsechny mely zuby trochu zkosene, ale nektere vic a jine mene. Ten co je ted na aute, ale vsechny zesikmeni prekonal, tak vliv to mit muze. Zuby vence jsem pilnikem trochu zahladil a i s tim promazanim mi to prijde lepsi nez bylo. Ono to teda ted udelalo jen jednou a zrovna kdyz jsem chtel odjet od obkliceni polisty hlidkujicimi nad mezikrajskymi presuny..
Jinak jsem se starterů naprohazoval hodne, ale uz tak davno, ze poradne nevim jestli bude muset altik dolu. Myslel jsem, ze jej vytahnu, kdyz byla prevodovka dole, ale moc se tomu nechtelo a mi uz vubec ne
Altik dam misto civky nadruhou stranu a snadneji prohodim starter, ktery bude kdykoliv zas vice pristupny.
Se jen k tomu nemuzu furt dostat, odpadla 5tka a byla jina priorita.
Jinak jsem se starterů naprohazoval hodne, ale uz tak davno, ze poradne nevim jestli bude muset altik dolu. Myslel jsem, ze jej vytahnu, kdyz byla prevodovka dole, ale moc se tomu nechtelo a mi uz vubec ne
Altik dam misto civky nadruhou stranu a snadneji prohodim starter, ktery bude kdykoliv zas vice pristupny.
Se jen k tomu nemuzu furt dostat, odpadla 5tka a byla jina priorita.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Kliku jsem strhal a starter nahradil na druhy pokus, stary, tezky, takřka 2x vetsi z 1.6tky. Ale toci hezky. Po letech jsem si pripomenul, ze vymena vede pres demontovany altik a potom je pro vselijake to drátkovani docela dost prostoru. Nevim z ceho udelat tu koncovku startovaci kliky, máloco tam dele vydrzi
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Mne sa pri snahe o odtrhnutie spojkovej lamely nalepenej na zotrvacnik (vybita baterka a snaha o start roztlacenim) podarilo tu kluku zlomit, nezlomili sa tie "kridelka", ale rozstiepila sa ta gulatina trochu dalej. Cim chcem povedat, ze original kluka vydrzi vela, mozno by stalo za to kupit kluku na sedan, odrezat a predlzit. Alebo mozno pasuje nejaka kluka z Tatry 805 ci GAZu/UAZu (tvarovo to vyzeralo rovnako, urcite su dlhsie (co by bolo na Nivu dobre), akurat su mozno hrubsie)?
Re: Starter Niva 1.6 vs 1.7i rozdíly?
Nejaka origo Uaz a podobne by mohla byt dobra, jestli by pasovala. Potreboval jsem vetsi páku, tak se mi osvedcilo predelat nejaky silny klic na kola a nadsavit jej na délku. Zkusim jeste na ten konec pridat vic materialu, ale spise ji ted snad zas potrebovat nebudu. Starter z 1.6 je takovy pomalejsi, ale nakopava dobre. A to ze je slabsi nez ten maly z 1.7 znamena, ze muze chtit mene po baterce a mohl by startovat i se slabsi baterkou?
Pravdepodobne byl problem toho meneneho starteru v tech zesikmenych zubech, po dlouhych letech provozu. Myslim ale, ze lehke zarovnani zarovnani zubů flexou by mohlo jeste prodlouzit jeho provoz, teoreticky
Pravdepodobne byl problem toho meneneho starteru v tech zesikmenych zubech, po dlouhych letech provozu. Myslim ale, ze lehke zarovnani zarovnani zubů flexou by mohlo jeste prodlouzit jeho provoz, teoreticky
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//