exploze aut s LPG

Free pokec (aj keď Ondra 07 by to celé zmazal)

Moderátor: Moderátoři

Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: exploze aut s LPG

Příspěvek od Teepee »

Takhle vypadá uvnitř nádrž, po deseti letech provozu, po výměně a vyřazení.
Přílohy
20200301_141848m.jpg
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: exploze aut s LPG

Příspěvek od Luděk Musil »

Měl jsem 60-ku ... prošlou, asi 20-letou.
Vloni na jaře ji švagr říznul a udělali jsme z ní "odpadní" nádobu ke kubíkové nádrži na vodu.
A zevnitř byla zcela čistá = bez rezu.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
mušketýr
Příspěvky: 1249
Registrován: stř srp 23, 2006 11:19
Bydliště: U Strakonic
Kontaktovat uživatele:

Re: exploze aut s LPG

Příspěvek od mušketýr »

Je zajímavý že v Německu nikdo stáří bomby neřeší.
Ne SMS, ne SZ.
Pouze volat!
602132238
Uživatelský avatar
plavec
Příspěvky: 4715
Registrován: ned črc 22, 2007 19:38
Bydliště: Pelhřimov

Re: exploze aut s LPG

Příspěvek od plavec »

Jan Vaníček píše: Když jsem likvidoval nádrž z 06ky, tak jsem ji odvezl za vesnici na pole a prostě pustil ventil, až byla prázdná.
Takový škody. Teda já to jednou taky udělal, když jsem vyndaval nádrž , pak mě plynař řekl, že má nějakou ruční pumpu, kterou ten plyn umí přečerpat z lahve do nádrže, když je nejhůř a třeba potřebuje jet, ale zrovna je na čerpačce zavřeno. Tak třeba by ta pumpa fungovala i obráceně, ne ? Že by vycucla z auta do lahve nebo jinýho auta. To nejde ? Tam by to nepustil ventil v autě ?
Teepee : wau, ta vypadá jako nová . TAk ono to nerezne vevnitř koukám. Spíš tam asi jde o to, že jsou sváry namáhaný tlakem a po těch letech provozu by to mohlo rupnout těsně vedle sváru nebo snad i ve sváru .
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch :-D
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: exploze aut s LPG

Příspěvek od Henry »

Teepee píše:Je v zemích původu těch videí taky nařízena jednou za rok kontrola systému? A výměna nádrže bez ohledu na její stav jednou za deset let?
Ani vo vsetkych "zapadnych" krajinach (napr. SR) nie je povinna kazdorocna inspekcia/kontrola LPG systemu, kontroluje sa "iba" v ramci TK (homologacne cisla a mozny unik plynu) a ziadny explozivny plynovy armageddon sa nedeje. Vymena nadrze po uplynuti certifikatu (10 rokov) sa vyzaduje aj u nas, ale to je iba alibisticky byrokraticky nezmysel - nadrz namontovana v interieri je zvonku aj zvnutra po 10 rokoch v perfektnom stave. Toroidne nadrze v priestore pre rezervu v kufri, kam zateka dazdova voda, to uz je trochu ina vec.
tajga píše:vsetky nove nadrze sa dovazaju z polska odtial su najlacnejsie. musia mat minimalne 15 rokov zivotnost ked im papierovo davaju 10 rokov.
Nadrze maju platnost certifikatu (=zivotnost) presne 10 rokov od datumu vyroby. Koncovy spotrebitel ani montazne strediska LPG sa k "cerstvo" vyrobenej nadrzi nedostanu, takze spravidla vies kupit prinajlepsom nadrz zo skladovych zasob so zostatkovou 9-rocnou zivotnostou. Treba sa pytat na presny datum vyroby konkretnej nadrze, niektore e-shopy maju kategorie nadrzi podla roku vyroby a predavaju starsie zasoby lacnejsie.
Jan Vaníček píše:...Nikdy jsem neměl problém s motorem...
Ja mam trochu ine skusenosti: na 2/3 motorov v roznych Ziguloch za asi 12 rokov prevadzkovania LPG podpalilo vyfukove ventily ("stare" hlavy bez hydrostelov). Cize hlava dole + vymena/zabrusenie ventilov. Aj tak sa to ekonomicky oplati oproti benzinu. Ale LPG musi byt velmi presne nastavene v celom spektre otacok motora analyzatorom vyfukovych plynov (pozor na chudobnu zmes) a zapalovanie musi fungovat bezchybne.
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: exploze aut s LPG

Příspěvek od tajga »

zaujimave ze tych 10 rokov sa zacne odpocitavat od datumu vyroby. som si myslel ze od montaze a natlakovania nadoby a nejaku rezervu maju predajci kym to predaju.
Ked ma niekto obavu o ventily, da sa namontovat primaz ventilov vyjde to nieco cez 50E a leje sa do toho JLM za 16E . 1 liter vydrzi na 10.000km
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: exploze aut s LPG

Příspěvek od Saša »

Ano pumpa na LPG existuje tedy nevím jestli se dá teď sehnat , Ale majitelé vozů na LPG v 90tých letech si jí pamatují kdy bylo nedostatek čerpaček a hlavně nebyla u lahví daň z pohonných hmot , tak se hojně čerpalo v garážích z PB lahví .
V vyráběla je firma Gera Hradec Králové .
Jednalo se o ruční dvoučinné pístové čerpadlo .
Samozřejmně jde LPG tímto čerpadlem přečerpat plyn i obráceně . Nádrž--láhev , nebo nádrž -- nádrž což využívám .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: exploze aut s LPG

Příspěvek od Luděk Musil »

Hele Sašo - já vím, že jsi všeuměl, ale neměl jsi tam nějako úpravu home-made :?:
Pokud vím, tak cesta LPG do nádrže v autě je jednosměrná, jsou tam zpětné ventily jak na ventilu nádrže, tak na čerpacím hrdle.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: exploze aut s LPG

Příspěvek od Saša »

Máš naprostou pravdu , jsou tam dva zpětné ventily - tudy plyn ven nedostaneš . Pro odčerpávání používám výstup do reduktoru . Jedná se o nádrže po výměně nebo z EKO likvidace z kterýma je jinak velký problém .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Henry
Příspěvky: 632
Registrován: ned říj 04, 2009 21:10
Bydliště: BA, SK

Re: exploze aut s LPG

Příspěvek od Henry »

plavec píše:Jen ze zvědavosti, kdo máte lpg, máte z nádrže trubičku nebo už hadičku ? Při poslední montáži mi technik dal hadičku a liboval si, kolik mu to ušetřilo práce , než ve stístněných prostorech tahat trubičku (nad přední nápravou třeba), na stk na to čuměl jako osel, přitom hadička je certifikovaná na LPG. Mě se líbí že je taková hodně gumová a nechá si líbit opravdu dost. Taková plastová trubička by už asi praskla.
Z toho co som videl sa pouzivaju 2 moznosti vysokotlakoveho vedenia LPG: odjakziva klasicke medene trubky s povlakom z PVC a novsie aj vysokotlakove plastove hadice (Class 1). Medene trubky su sice trochu ohybne, ale dost krehke, uz som jednu zlomil (tankovacia koncovka na "zranitelnom" mieste). Tie plastove hadice by mali byt ohybnejsie, ale neviem ako je to s zivotnostou.
plavec píše:Tak že by prorezla po 10 letech bych asi nečekal, ale spíš tam musí bejt blbý že je multiventil venku a lítá na něj bordel, ne ? On se tam přes to dává nějakej gumovej kryt ? Ten se zase může časem poškodit a už to není tak dobře chráněný, ne ?
Toto by ma tiez zaujimalo. Ked je LPG nadrz vonku pod autom, logicky by nebolo treba pouzit plynotesnu schranku. Lenze aj samotny multiventil a kabelaz treba chranit pred spinou. Takze dat plynotesnu schranku a vyvody/otvory nechat tak? Pripadne pouzit nejake gumove priechodky proti vniknutiu bordelu cez otvory (ale potom sa v plynotesnej schranke moze koncentrovat LPG pri uniku)?
Odpovědět

Zpět na „Poklábosme“