Zajímavé zajímavosti
Moderátor: Moderátoři
Re: Zajímavé zajímavosti
Ale ta biozloska tam furt je....
Mal som z teaca 95 a zdalo sa mi nepravdilny chod na volnobeh, zase bola dost zima, teraz mam znova 100 z shell, zdasa mi to lepsie. Dokonca aj spotreba na volnobeh je mensia, ale asi to skor bude ze uz je teplo a nie - 14
Mal som z teaca 95 a zdalo sa mi nepravdilny chod na volnobeh, zase bola dost zima, teraz mam znova 100 z shell, zdasa mi to lepsie. Dokonca aj spotreba na volnobeh je mensia, ale asi to skor bude ze uz je teplo a nie - 14
Re: Zajímavé zajímavosti
Na to existuje skvely recept. Bud jazdit tak, ze tyzdenne miniem jednu nadrz, alebo prejst na LPG. Inak moja Priora uz rok žere len E10, najazdila na nom 30tis...bez zmeny zvuku, tahu a spotreby.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Zajímavé zajímavosti
Hlavní problém bio složky je její trvanlivost (rozklad) a rozdílné vlastnosti. Aditivace to samozřejmě vylepší.
Podle mě ty "citelné" rozdíly mezi palivem s a bez bio složky jsou jen placebo efekt. Nové motory jsou na ethanol stavěné, jednotka rovněž. Ja tedy žádný rozdíl mezi E5 a Vervou 100 nepociťuji. Chodu motoru si všímam dost, jednou jde sametove, podruhé ne a je úplně jedno co tam je za palivo.
Podle mě ty "citelné" rozdíly mezi palivem s a bez bio složky jsou jen placebo efekt. Nové motory jsou na ethanol stavěné, jednotka rovněž. Ja tedy žádný rozdíl mezi E5 a Vervou 100 nepociťuji. Chodu motoru si všímam dost, jednou jde sametove, podruhé ne a je úplně jedno co tam je za palivo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Zajímavé zajímavosti
"Lacné" PHM (Tesco, Metro, Jurki...) majú palivá v základnom chemickom zložení podľa technických noriem. Presne zodpovedajú normám.Dusan píše:Ale ta biozloska tam furt je....
Mal som z teaca 95 a zdalo sa mi nepravdilny chod na volnobeh, zase bola dost zima, teraz mam znova 100 z shell, zdasa mi to lepsie. Dokonca aj spotreba na volnobeh je mensia, ale asi to skor bude ze uz je teplo a nie - 14
"Značkové" čerpačky majú palivá obohatené o aditíva, ktoré zaručujú, že palivo zostane min. 3 mesiace v pôvodnom zložení, t.j. že sa jednotlivé zložky neseparujú, iné zasa nekumulujú. Napr. molekuly vody majú tendenciu sa kumulovať a vytvárať mini kvapôčky, ktoré môžu v letných mesiacoch spôsobiť koróziu (pri dlhodobejšom odstavení), v zime zasa zmrznúť a upchať trysky/vstrekovače.
Aj pri kvalitnejších palivách je v plavákovej komore krásne vidieť hnedá emulzná usadenina pevných častíc benzínu, ktorá je pri zanedbanej údržbe schopná upchať trysku. Nechcel by som vidieť ten humus z lacného paliva.
Vašku sklamem ťa, ale nemáš úplnú pravdu. Bio zložka obsahuje lieh, ktorého molekuly sa dokážu separovať. Tak isto aj voda. S vodou sa dá bojovať nejakou náhradou za Velfobin (neviem ho zohnať, asi sa už nevyrába). Osobne používam aditivum od VIF-u.Vašátor píše:Úplně normálně. Aditiva mmj. zabraňují rozkladu bio složky a vylepšují vlastnosti benzínu. Tyto co snad budu mít používají k výrobě premiovych paliv.
Problémom Bio zložky je (okrem toho, že vďaka kukurici a repke nebudeme mať kde pestovať pšenicu a chmel) LIEH, ktorý je agresívny voči niektorým zložkám plastov a gumy a dokáže tieto materiály rozleptať.
Na Slovensku je podiel Biozložky v E10 cca 7%, v E5 cca 3,5%. Predpokladám, že to tak bude +- v celej EU.
Zaujímavé je, že v Rakúsku, kde zelení a ekoteroristi sú desaťročia členmi vlády ešte E10 nemajú.
V Nemecku zasa vodiči uprednostňujú drahší benzín E5.
Jacka citovať nebudem, je to moc miesta, ale kto sa chce/musí vyhnúť E10 používa BA 98 (100) E5.
Britské poisťovne sa týmto už zaoberali:
https://www.idnes.cz/auto/zpravodajstvi ... tomoto_vok
Rada pre tých, ktorí vďaka Covidu prejazdia menej ako nádrž za mesiac: tankujte prémiové palivá E5
LPG a CNG nech nad E10 ani nerozmýšľajú.
Nikita II, 1974
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Nasťa 2016
chatka 12 forever
člen LKCS
Re: Zajímavé zajímavosti
Biosložka nepříznivě ovlivňuje (snižuje) teplotu varu paliva a poškozuje starší provedení těsnících "O" kroužků .
Snížení bodu varu se negativně projevuje u systému se sacím čerpadlem kdy je palivo podtlakem sáno z nádrže (drtivá většina karburátorových aut) . Vše hodně závisí od teploty , sací výšky a nadmořské výšky. Při nepříznivých okolnostech dojde k selhání dodávky paliva , palivo začne pěnit a znemožní čerpání .
U tlakových dopravních čerpadel v nádrži tato situace nehrozí .
Snížení bodu varu se negativně projevuje u systému se sacím čerpadlem kdy je palivo podtlakem sáno z nádrže (drtivá většina karburátorových aut) . Vše hodně závisí od teploty , sací výšky a nadmořské výšky. Při nepříznivých okolnostech dojde k selhání dodávky paliva , palivo začne pěnit a znemožní čerpání .
U tlakových dopravních čerpadel v nádrži tato situace nehrozí .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Re: Zajímavé zajímavosti
Dandy, však to si nerozporuje. Aditiva zabraňují rozkladu bio složky a vylepšují vlastnosti paliva. Samozřejmě, že lihu ho "zbavit" nedokážou. Apropo, Velfobin se stále vyrábí, výrobce Velvana.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Zajímavé zajímavosti
A neni ten Velfobin lih respektive lihobenzin? Voda s benzinem je nemisitelna, ale kdyz se pouzije lih tak se to nejak spoji a nadmerna vlhkost z nadrze se tak s palivem odvede. To jen takova laicka teorie, ze od doby co mame E5 neni Velfobinu treba.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Zajímavé zajímavosti
Křečík - ano tak to je , umožňuje smísit vodu a spálit jí . Ale líh zároveň zvyšuje schopnost daného roztoku absorbovat další vlhkost .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Teepee
- Příspěvky: 4307
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Zajímavé zajímavosti
Co jsem tak vypozoroval, tak Velvana jako firma už neexistuje. Značka ano, tu převzal Filson, viz www.velvana.cz
Nevíte někdo víc?
Nevíte někdo víc?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Zajímavé zajímavosti
Tankujem na pumpe Jopi tvrdia ze davaju si tam vlastne aditiva. Za rok som minul pol nadrze E10. pred mesiacom som dotankoval 20 litrov cerstveho benzinu takze zase mam plnu. Jazdil som na rocny E10 a nevidel som rozdiel. Ako by sa mali zacat prejavovat tie E10 problemy ? Ale ako som napisal je to "Independent" pumpa tak vobec neviem co v skutocosti za benzin predavaju.
Re: Zajímavé zajímavosti
Ja len aby si vedel u koho to nakupujes a koho tym podporujes:
https://www.aktuality.sk/clanok/726973/ ... ach-rastu/
https://www.aktuality.sk/clanok/726973/ ... ach-rastu/
Re: Zajímavé zajímavosti
Pri takej spotrebe E10 uvidíš do 2 rokov Filter, vstrekovače a čerpadlo.tajga píše:Tankujem na pumpe Jopi tvrdia ze davaju si tam vlastne aditiva. Za rok som minul pol nadrze E10. pred mesiacom som dotankoval 20 litrov cerstveho benzinu takze zase mam plnu. Jazdil som na rocny E10 a nevidel som rozdiel. Ako by sa mali zacat prejavovat tie E10 problemy ? Ale ako som napisal je to "Independent" pumpa tak vobec neviem co v skutocosti za benzin predavaju.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Zajímavé zajímavosti
to som vedel co su zac ale spoliehal som na to ze ked uz kradnu inde, nebudu pancovat este aj paliva . Inak lacna nafta od nich taha ako najdrahsia sumacher nafta z Shell. Minuly rok som natankoval obycajnu naftu na Slovnaft Sekule isiel som do Prahy a myslel som ze som tam isiel na 2 a pol valcu. Tie pancovane sracky co predavaju vsade to je otras.Henry píše:Ja len aby si vedel u koho to nakupujes a koho tym podporujes:
https://www.aktuality.sk/clanok/726973/ ... iach-rastu
Pri takej spotrebe E10 uvidíš do 2 rokov Filter, vstrekovače a čerpadlo.
/
Jopi benzin bol donedavna zlty ale teraz uz som si vsimol ze aj oni maju zeleny. No nic musim vyjazdit ten odpad a dotankovat benzin 100, ten vraj vydrzi aj rok. Nebezpecenstvo odrbov, zabalenych do pozlatok, striehne na kazdom kroku, Ked este aj Nivu to dokaze do***bat to musi byt strasne nekvalitny benzin.
Re: Zajímavé zajímavosti
Aj 100ka sa ma skladovat maximalne 3 mesiace
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Zajímavé zajímavosti
Takže je to vlastně jedno či 95 či 100Cory píše:Aj 100ka sa ma skladovat maximalne 3 mesiace
Ale cca půl roku stará 95 s aditivem mi ve veteránech potíže nedělá. A jak bude stabilní počasí začnu jej vyjíždět (pokud nás nezavřou na 100m od baráku)
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012