exploze aut s LPG
Moderátor: Moderátoři
Re: exploze aut s LPG
Zástavba plynu v autě, ať už LPG nebo CNG, je z hlediska bezpečnosti nesrovnatelně bezpečnější, než volně uložený benzín v nádrži. Z tohoto hlediska bych se plynu fakt nebál.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: exploze aut s LPG
Souhlasím . Jinak by to nikdy nepovolily jako dodatečnou přestavbu .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: exploze aut s LPG
Je v zemích původu těch videí taky nařízena jednou za rok kontrola systému? A výměna nádrže bez ohledu na její stav jednou za deset let?
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: exploze aut s LPG
Nezasahoval do zařízení někdo neoprávněně? Neupravoval je?
Otázek je mnoho......
Otázek je mnoho......
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
Re: exploze aut s LPG
Moj nazor ze 80% uspechu z LPG je vyber zariadenia a firma ktora to montuje. ked to spravia profici tak uzivatel ani nevie ze nejake LPG ma v aute (iba pri polovicnej cene za tankovanie). Ked to je problemova sada a fuserska firma tak sedive a vytrhane vlasy su zarukou.
Re: exploze aut s LPG
Při montáži LPG se hlavně musí technicky myslet , aby se třeba nemohla trubka od nádrže chvět (vibrovat) .
Přestavby LPG jsem si vždy dělal sám a i konstrukci mého prvního reduktoru z dýchací automatiky potápěčského přístroje MEVA Roudnice v roce 1987 a úspěšně provozovaného až do 90tého roku .
Po revoluci jsem si koupil v Itálii komplet sadu BRC a této značce jsem "věrný" doposud . Její technické řešení bylo vždy na vysoké úrovni.
A zajímavost , v každém autě mám detektor plynu který by při zjištění úniku odpojil jednotku centrálního zamykání . Pokud by totiž došlo v době odstavení auta k úniku plynu (mnohokrát pravděpodobnější než za jízdy) nedovolí auto na dálku odemknout . Pravděpodobnost správné koncentrace v místě motorku centrálu je sice téměř nulová ale již se to stalo (unikající acetylénová svařovací souprava ve F. Transit) .
Co se týče exploze LPG nádrže : Dnes již není možná ani při požáru vozidla - všechny nádrže mají přetlakový dostatečně dimenzovaný ventil který uvolní přetlak . Jen pro zajímavost toroidní nádrž bez pojišťováku snese víc než 100Bar!
Přestavby LPG jsem si vždy dělal sám a i konstrukci mého prvního reduktoru z dýchací automatiky potápěčského přístroje MEVA Roudnice v roce 1987 a úspěšně provozovaného až do 90tého roku .
Po revoluci jsem si koupil v Itálii komplet sadu BRC a této značce jsem "věrný" doposud . Její technické řešení bylo vždy na vysoké úrovni.
A zajímavost , v každém autě mám detektor plynu který by při zjištění úniku odpojil jednotku centrálního zamykání . Pokud by totiž došlo v době odstavení auta k úniku plynu (mnohokrát pravděpodobnější než za jízdy) nedovolí auto na dálku odemknout . Pravděpodobnost správné koncentrace v místě motorku centrálu je sice téměř nulová ale již se to stalo (unikající acetylénová svařovací souprava ve F. Transit) .
Co se týče exploze LPG nádrže : Dnes již není možná ani při požáru vozidla - všechny nádrže mají přetlakový dostatečně dimenzovaný ventil který uvolní přetlak . Jen pro zajímavost toroidní nádrž bez pojišťováku snese víc než 100Bar!
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: exploze aut s LPG
Mám to stejně, auta na LPG od 1994 (holt jsem byl chudej student, co chtěl jezdit a ještě jsem na to sprasil 06tku, protože jsem měl 120 a řekli nám, že není vhodná .
Nikdy jsem neměl problém s motorem, nikdy jsem neměl problém s ŘJ u aut, která ji měla (od 2000). Kamarádovi vlivem technické závady na elektromagnetickém řízení shořelo auto s LPG, jediné, co v závěru požáru bouchlo, byla benzinová nádrž ( od auta stihl pouze odpojit vlek s lodí). Naopak bylo vidět, jak krásně LPG odpouští a hoří. Pokud plyn začne utíkat, je cítit.
Možná konkrétně k nivě jedna zásadní připomínka. Švagr z Nivy minulý týden ztratil nádrž na normální silnici. Důvodem byly přerezivělé pásky, co ji zespodu drží. Takže na to bacha, ten systém tam je asi 6 let. Nádrž ulítla, než si uvědomil, co se děje a zastavil, tak ji táhnul asi 100m. Co šlo, tak se utrhlo, urazil se multiventil, takže se i rychle vyprázdnila. Nic nebouchlo.
Nikdy jsem neměl problém s motorem, nikdy jsem neměl problém s ŘJ u aut, která ji měla (od 2000). Kamarádovi vlivem technické závady na elektromagnetickém řízení shořelo auto s LPG, jediné, co v závěru požáru bouchlo, byla benzinová nádrž ( od auta stihl pouze odpojit vlek s lodí). Naopak bylo vidět, jak krásně LPG odpouští a hoří. Pokud plyn začne utíkat, je cítit.
Možná konkrétně k nivě jedna zásadní připomínka. Švagr z Nivy minulý týden ztratil nádrž na normální silnici. Důvodem byly přerezivělé pásky, co ji zespodu drží. Takže na to bacha, ten systém tam je asi 6 let. Nádrž ulítla, než si uvědomil, co se děje a zastavil, tak ji táhnul asi 100m. Co šlo, tak se utrhlo, urazil se multiventil, takže se i rychle vyprázdnila. Nic nebouchlo.
Re: exploze aut s LPG
Tak ono u aut co mají tu nádrž pod autem je to takový naprd myslím. Musí to tam hrozně trpět hlavně v zimě. Vždycky jsem měl toroid "vevnitř" a přišlo mi to lepší. Jasné u nivy a francouzů třeba to nejde a to by mě dost mrzelo .
Jinak na plyn jezdím už ani nevím jak dlouho , víc než 10 let to určitě bude . Teď u jednoho auta má nádrž právě 10 let a chystám se na výměnu. U mě první plynový (lpg) auto byl favorit karburátor a tam akorát co jsem si zpočátku nemohl navyknout , ten ruční přepínač s mezipolohou, kde se jelo na benzín, přepla se mezipoloha a pak se přeplo na plyn. Hlavně první kilometry mě to jako zajíčkovi chcíplo v kopci, než jsem se naučil to přepínat při jízdě z kopce To ovládání bylo takový "humpolácký " Potom lada (111ka) s tím sekvenčním Elpigazem , forman s jednobodem tartarini tec99 , felda s tímtéž systémem (za mě nejlepší systém co jsem měl) ,pak felda 1,6 tartarini sekvenční (myslím že EVO 01) . S ničím nebyl zásadní problém. U Elpigazu se měmil snímač teploty a nějaké těsnění, ale tartarini nemělo problém co si pamatuju a je to můj oblíbený výrobce. Pokud je to v prořádku a kontroluje se to aspoň vždy před tk když ne každej rok, tak bych se toho nebál, to se spíš bojím, že mě sestřelí nějakej blbeček pod drogama nebo kamion kterýmu zrovna selhaly brzdy.
Jen ze zvědavosti, kdo máte lpg, máte z nádrže trubičku nebo už hadičku ? Při poslední montáži mi technik dal hadičku a liboval si, kolik mu to ušetřilo práce , než ve stístněných prostorech tahat trubičku (nad přední nápravou třeba), na stk na to čuměl jako osel, přitom hadička je certifikovaná na LPG. Mě se líbí že je taková hodně gumová a nechá si líbit opravdu dost. Taková plastová trubička by už asi praskla.
Jinak na plyn jezdím už ani nevím jak dlouho , víc než 10 let to určitě bude . Teď u jednoho auta má nádrž právě 10 let a chystám se na výměnu. U mě první plynový (lpg) auto byl favorit karburátor a tam akorát co jsem si zpočátku nemohl navyknout , ten ruční přepínač s mezipolohou, kde se jelo na benzín, přepla se mezipoloha a pak se přeplo na plyn. Hlavně první kilometry mě to jako zajíčkovi chcíplo v kopci, než jsem se naučil to přepínat při jízdě z kopce To ovládání bylo takový "humpolácký " Potom lada (111ka) s tím sekvenčním Elpigazem , forman s jednobodem tartarini tec99 , felda s tímtéž systémem (za mě nejlepší systém co jsem měl) ,pak felda 1,6 tartarini sekvenční (myslím že EVO 01) . S ničím nebyl zásadní problém. U Elpigazu se měmil snímač teploty a nějaké těsnění, ale tartarini nemělo problém co si pamatuju a je to můj oblíbený výrobce. Pokud je to v prořádku a kontroluje se to aspoň vždy před tk když ne každej rok, tak bych se toho nebál, to se spíš bojím, že mě sestřelí nějakej blbeček pod drogama nebo kamion kterýmu zrovna selhaly brzdy.
Jen ze zvědavosti, kdo máte lpg, máte z nádrže trubičku nebo už hadičku ? Při poslední montáži mi technik dal hadičku a liboval si, kolik mu to ušetřilo práce , než ve stístněných prostorech tahat trubičku (nad přední nápravou třeba), na stk na to čuměl jako osel, přitom hadička je certifikovaná na LPG. Mě se líbí že je taková hodně gumová a nechá si líbit opravdu dost. Taková plastová trubička by už asi praskla.
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: exploze aut s LPG
Nádrže zespodu jsou sice rezavé, ale 10 let to s přehledem díky tloušťce materiálu vydrží. Toroidní jsou většinou přišroubované skrz podlahu, takže žádný stres. Ale ta co upadla, byla na takových plechových páscích … . Možná za ni někdy i chytil … . Zrovna u tohoto auta byla hadice, já jsem loni dával novou nádrž a plnění byla hadice a k motoru trubka, teď už oboje hadice.
Re: exploze aut s LPG
To je vlastně pravda. Toroid se chytá k podlaze šroubama. Tak že by prorezla po 10 letech bych asi nečekal, ale spíš tam musí bejt blbý že je multiventil venku a lítá na něj bordel, ne ? On se tam přes to dává nějakej gumovej kryt ? Ten se zase může časem poškodit a už to není tak dobře chráněný, ne ?Jan Vaníček píše:Nádrže zespodu jsou sice rezavé, ale 10 let to s přehledem díky tloušťce materiálu vydrží. Toroidní jsou většinou přišroubované skrz podlahu, takže žádný stres. Ale ta co upadla, byla na takových plechových páscích … . Možná za ni někdy i chytil … . Zrovna u tohoto auta byla hadice, já jsem loni dával novou nádrž a plnění byla hadice a k motoru trubka, teď už oboje hadice.
Válec vlastně ani jinak než opaskama chytit nejde. Tak když je to ven, měli by je dělat nerezový nebo hliníkový aspoň.
Mě když montoval plynař nádrž, tak mě ukazoval nějakej vosk ve spreji, takovej hodně hutnej , tím stříká právě ty šrouby co drží nádrž a pak to jde snáz povolit při výměně. Ono to tam právě bejvá dost zarezlý.
A co s vyřazenou nádrží ? Je ještě dobrá k něčemu jinýmu než ji odvezt do sběru ?
Na prodej přebytečné N.D. na Ladu 111: http://forum.ladaklub.com/viewtopic.php ... rod%C3%A1m
znamení : KozoHroch
znamení : KozoHroch
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: exploze aut s LPG
Po válcových je asi docela sháňka, jakožto přídavném zásobníku stlačeného vzduchu ke kompresoru. Já 80l z NIVY prodal obratem. Pán byl rád, že jí sehnal, říkal že jich moc v nabídce není. Toroid asi moc k ničemu není.plavec píše:.... co s vyřazenou nádrží ? Je ještě dobrá k něčemu jinýmu než ji odvezt do sběru ?
Jo a byla jako nová, NIVA mívá nádrž v kufru. Ovšem 80l na cca 600km je celý kufr, 40 litrů na 300km je už lepší. Benzínu je v NIVĚ na cca 400km.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: exploze aut s LPG
A ja starou nadrz ve spickove kondici vyhodil neb ji nikdo nechtel. Az magneti mne ji zbavili . Byla to teda jen 50l.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: exploze aut s LPG
Já 80ku nechtěl, protože ten můj jednoválcový 24litrový zadýchánek by s přidaným 80kovým bojlérem nejspíš trefil šlak.
Tím chci říct, že 50ka k jednoválci by (mi) ještě šla.
Tím chci říct, že 50ka k jednoválci by (mi) ještě šla.
Bílý LADA a okřídlená spol.
-
- Příspěvky: 1111
- Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
- Bydliště: Krkonoše
Re: exploze aut s LPG
Přiznám se, že nevím, jak velkou má švára nádrž, ale zespoda tam pasuje perfektně. Je pravda, že jsme před přestavbou koupili zadní výfuk na LPG Nivy a ten je tuším před zadní nápravou a trubka jde jen dozadu. Kufr je přece potřeba!
Když jsem likvidoval nádrž z 06ky, tak jsem ji odvezl za vesnici na pole a prostě pustil ventil, až byla prázdná.
Jinak ty ventily na té toroidní nádrži zaspodu jsou z bronzu/mosazi?? a čas od času s nimi hnu a přestříknu konzervantem a jsou OK.
Když jsem likvidoval nádrž z 06ky, tak jsem ji odvezl za vesnici na pole a prostě pustil ventil, až byla prázdná.
Jinak ty ventily na té toroidní nádrži zaspodu jsou z bronzu/mosazi?? a čas od času s nimi hnu a přestříknu konzervantem a jsou OK.
Re: exploze aut s LPG
vsetky nove nadrze sa dovazaju z polska odtial su najlacnejsie. musia mat minimalne 15 rokov zivotnost ked im papierovo davaju 10 rokov.