Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
Moderátor: Moderátoři
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
Mozno to tu uz niekde je - miniporovnanie Suzuki Jimny/Jeep Wrangler Rubicon/Lada Niva:
https://www.youtube.com/watch?v=z9UfGo0vTOM
https://www.youtube.com/watch?v=z9UfGo0vTOM
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
podle mě je teda tragický, když se někdo rozhoduje mezi kvalitním japoncem, teda nevím jestli je až tak kvalitní a ruským autem a vybere si ruský auto
a ten test, to je trapárna, to není objektivní, každej si najíždí to určenýho úseku jak se mu chce, takhle se nedá nic srovnávat,navíc má každej jiný gumy
k čemu jsou takovýhle trapný srovnání fakt nechápu, a u nivy by stačilo aby ruční brzdou přibrzdil zadní kola a jak tam na začátku zůstal viset tak by taky projel, jako suzuka
a ten test, to je trapárna, to není objektivní, každej si najíždí to určenýho úseku jak se mu chce, takhle se nedá nic srovnávat,navíc má každej jiný gumy
k čemu jsou takovýhle trapný srovnání fakt nechápu, a u nivy by stačilo aby ruční brzdou přibrzdil zadní kola a jak tam na začátku zůstal viset tak by taky projel, jako suzuka
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
plny youtube a motoristicke redakcie su samozvani a uplatni odbornici na auta, ked nieco zmanipuluju, zpatlaju a pustia von tak su iba za blbcov. oslovi to hlavne ludi co sa do toho nerozumeju. Hlavne ze tam vyskakuju reklamy. to je dovod kvoli ktoremu sa to cele deje...
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
když test tak seriozní
https://www.youtube.com/watch?v=xnenJEHzymE
https://www.youtube.com/watch?v=xnenJEHzymE
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
ty si ako myslis ze henty SK chlapcekovia na urovni materskej skoly by vosli do takehoto terenu ? radsej budu testovat kolko miesta je na zadnych sedackach a ci sa im zmesti flaska od limonady do drziaka na dverezdd píše:když test tak seriozní
https://www.youtube.com/watch?v=xnenJEHzymE
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
hlavně se tvářit jak jsou zkušený a namakaný drsňáci, jenže takovýhle testy jsou skoro všechny, co jsem se díval tak do terénu nikdo nezajede
další super test, když se vidláci vožerou a ten co byl na kapotě s flaškou piva se znova narodil
https://www.youtube.com/watch?v=9p5JhdHYTxo#t=1m00
a ty komentáře, vybraná ruština
další super test, když se vidláci vožerou a ten co byl na kapotě s flaškou piva se znova narodil
https://www.youtube.com/watch?v=9p5JhdHYTxo#t=1m00
a ty komentáře, vybraná ruština
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
dostal nivu do dobrej polohy, moze zobrat pikslu Noxudolu a zacat natierat podbehy.zdd píše:hlavně se tvářit jak jsou zkušený a namakaný drsňáci, jenže takovýhle testy jsou skoro všechny, co jsem se díval tak do terénu nikdo nezajede
další super test, když se vidláci vožerou a ten co byl na kapotě s flaškou piva se znova narodil
https://www.youtube.com/watch?v=9p5JhdHYTxo#t=1m00
a ty komentáře, vybraná ruština
Tie testy na slovensku funguju tak ze ked uz niekto namagori 20k subscriberov tak im zacnu firmy poziciavat auta akoze na "testy" ale nesmu na tom spravit ani skrabancek lebo to auto pojde na predaj ako predvadzacka. A hlavne to musia vychvalit ake je to uzasne lebo ked tak neurobia uz dalsie auto im nikto nepozicia Potom cele "testy" vsetky aj tak vyzeraju
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
Ziadny uzivatelsky test auta nebude z principu nikdy objektivny. Rozumny clovek si vie z tych recenzii (su to v podstate platene reklamy, to je kazdemu jasne) odfiltrovat tie reklamne blaboly, ale iste dolezite aspekty (napr. ze Jimny v podstate nema ziadny kufor) tam jednoznacne vidis. Hentam aj vyslovene priznali, ze to robili amateri a na prvy pohlad vidno, ze kazdy z nich ide uplne inym stylom poplatnym svojim schopnostiam. Co vsak chceli povedat a podla mna to plati, je to, ze kde moderne auta prejdu aj vdaka kadejakej elektronike jazdnych asistentov bez zavahania a moze ich riadit kazdy lempl (a je jedno ci offroad, SUV alebo bezny osobak), cisto mechanicka (medzi motorom a kolesami) Niva musi bojovat a vyzaduje schopnosti vodica. Niva ma iba uzavierku medzinapravoveho difu, v situaciach kedy sa to skrizi a mas na kazdej naprave jedno koleso vo vzduchu, si v podstate skoncil. Rucna brzda je zufale nudzove riesenie, ktore v praxi moc nepomoze. Ten Jimny tiez nema uzavierky na napravach, ale je pravda, ze ta elektronika pribrzdenim individualnych volne sa tociacich kolies (simulacia uzavierky) moze to auto vyrazne posunut dopredu.
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
jě někde test na jimny co se tam všechno podělává ?
ruční brzda by tenhle případ určitě vyřešila
ruční brzda by tenhle případ určitě vyřešila
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
zase žádný info o tom, co se sype jen že dojede dál než humr
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
ked sa pozres na bazar v nemecku tak jimy v ponuke maju najvacsi najazd 280.000km a bezne sa predavaju s 200.000km. niva ma najvacsi najazd 180.000km a bezne v predaji 100.000-150.000km. Z toho vyplyva ze motor vydrzi aj servisovat sa im to oplati do 300.000km. Nivu uz by si hodil do srotu.zdd píše:zase žádný info o tom, co se sype jen že dojede dál než humr
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
jenže ta auta do terénu nejezdila
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
Na tvoju otazku odpoveda Martin Vaculik sefredaktor svjeta motoru:
Vyjadřuji se jako servis specializující se na Suzuki4x4, v tomto případě na Suzuki Jimny od prvního modelu po poslední.
Jako servis se v hodnocení vyjádřím ke všemu co jsme kdy opravovali, k důvodům vzniku závad i jejich předcházení.
Začneme tím dobrým
První modely s řazením předního náhonu a redukcí řadící pákou včetně všech dieslů tedy i současných.
Nemají problémy s převodovkama a motoroma, u Diesla je v případě motoru otázka kvalitní údržby, která pokud je opravdu kvalitní je i tento motor takříkajíc nesmrtelný, více později.
Nyní to špatné
Přední náprava, vyžaduje nadměrnou údržbu, nemáli údržbu dochází k vibracím, vyreznutí dosedacích ploch na koulích, vyreznutí dosedacích ploch simerinků náboje, s výsledným efektem nefunkčnosti automatických volnoběžek a vibrací.
Některé korozi lze zabránit, dodatečnou motnáží dílů používaných u starších modelů Suzuki které se v rámci snižování nákladů již nemontují ale příprava ně zde stále je.
Systém ovládání volnoběžek a volnoběžky:
trpí na korozi dosedacích ploch simerinků, korozi kovových trubek rozvádějící podtlak, lze zaměnit plastovými trubičkami pro centrální mazání nákladních vozidel o průměru 4mm za cca 150kč.
Volnoběžky nelze opravit, cena nové 9000,- nejčastější příčina poškození nedostatečně namazané případně vadné simerinky, simerinky nelze koupit, ale našli jsme způsob opravy. Je li ovšem mechanicky poškozený vnitřkem vlivem nedostatečného mazání, je opravdu neopravitelná.
Ovládací selenoidní ventily neodchází, pouze se v případě netěsnosti zanesou nečistotama, ventil lez pracně rozebrat a vyčistit.
Hlavní převodovky
U tlačítkových modelů, životnost ložisek v rozsahu 50-70 tisíc km, provozování hučící převodovky posunuje cenu opravy až k 50 tisícům Kč, při včasné opravě lze opravu zvládnout v rozsahu 6000kč.
Redukční převodovky
U všech modelů: při použití především v terénu či tahání těžkých přívěsů, vyžaduje výhradně olej 75W140 s klasickým který dávají servisy bude životnost řetězového převodu převodovky zkrácena i více jak o polovinu, je tedy běžné že tuto opravu provádíme už po 150 tisících km a cenově cca 20.000Kč
Kardanové hřídele u nových modelů
Jsou nerozebiratelné a tudíž neopravitelné, mají výrobní vadu která je příčinou úniku oleje z převodovek s následným závažným poškozením převodovek, únik oleje umíme zastavit, výměna křížů byla odmítnuta i specializovaným servisem na opravu kardanů.
Motory:
U všech benzínových modelů je špatná životnost indukčních kabelů a indukčních cívek, indukční kabely doporučujeme měnit u všech vozidel ideálně po dvou maximálně třech letech.
Nové tlačítkové modely ztrácí výkon již od 250 tisíc km (řetězové motory), staré modely (řemenové motory) vydrží dvojnásobek.
Dieselové trpí na špatnou naftu, vyžadují pravidelnou aplikaci aditiv, zde doporučuji používat výhradně aditiva Toyta. U dieslu se setkáváme se zkorodovaným táhlem ovládající turbo, rozsvěcí oranžovou kontrolku, ztrácí tah až do úplného vypnutí motoru, stačí prostříkat uvolňovacím olejem a rozhýbat.
Ventil tlaku paliva a čidlo tlaku paliva odchází díky nekvalitní české řepné naftě, tomu zabraňuje výše zmíněné aditivum.
U benzínových modelů dochází k problémům s čidly horní úvratě, tzv Halův prvek, problémy jsou i s napínáním řetězu - bývá dost často pouze zaneseno a stačí vyčistit, životnost řetězu cca 200 tisíc km, Motory jsou náchylné na používání jiných než doporučených svíček, při použití dlouhoživotnostních Iridových svíček je bezpodmínečně nutné před instalací, namazat závity svíček ideálně měděnou vazelínou, hrozí jejich zapečení do závitu a při demontáži poškození závitu se závratnou cenou opravy, bohužel maže jeden mechanik z milionu.
Chybové hlášení lambda sond, častěji způsobuje vadné teplotní čidlo chladicí kapaliny, nežli samotná lambda sonda, servisy to nevědí a mění opakovaně lambdasondy.
ABS a zadní diferenciály u modelů s ABS
ABS je u Jiminy zcela nesmyslné, zadní brzdy jsou ovládané pouze jednou společnou trubku, v případě zablokování jednoho kola tak ABS pracuje s oběma koly. Při zařazené 4x4 díky absenci mezinápravového diferenciálu, dochází k přenosu síly náprav vzájemně na sebe a tedy i k rázům způsobených při funkci ABS. To se odráží na životnosti zadních diferenciálů kdy životnost není dána počtem kilometrů ale vlivem využívání ABS nejen při zařazení 4x4, je tedy běžné že zadní diferenciál měníme i u vozidla s 20 tisíci km. Řešením je možnost vypnutí ABS při zařazení 4x4 ale to nechápejte jako doporučení, neb toto doporučit nemůžeme.
Ostatní mechanické části netřeba jmenovat, jejich životnost je odpovídající pro vozidlo s daným možným použitím, pouze čepy táhel řízení na Jimny vydrží méně než by se dalo očekávat, ale ne o tolik, aby nás to překvapilo.
Koroze
Nulová antikorozní ochrana spodku vozidla, konstrukčně špatně řešené přední plastové nadkolí úplná absence zadního plastového nadkolí.
V přední části dochází ke korozi styku nadkolí se spodní příčkou chladičové stěny, totální koroze je zde znatelná do pěti let provozu zvláště jezdíli se i do terénu či hodně v zimně na prosolených silnicích.
Zadní chybějící nadkolí a odlétavající nečistoty od kol, zcela odstaní povrchový nátěr na stěně mezi zadním sloupkem a podběhem, totální koroze je zde běžná též už po pěti letech provozu.
Lemy všech blatníků, díky nepatrnému vibračnímu pohybu plastového nadkolí dochází k oděru barvy z hran lemů a k následné korozi, tomu se dá zabránit demontáží plastových lemů, silným nástřikem přípravkem na spodky vozidel a zpětnou montáží plastových lemů, zde je patrné koroze už i po dvou letech provozu.
Častá koroze je i v prostoru kufru, způsobuje jí nesmyslné příčné uložení tlumiče výfuku a vliv teplot od výfuku. Řešením je nástřik a instalace přídavného odstínění formou hliníkového plechu, originální stínění většinou do dvou let zcela zmizí.
Držák zadního plastového lemu, (plechové pokračování podběhu) je ve výrobě přivařeno na blatník jako čistý plech na plech, zatékání vody je znatelné už po dvou letech. Řešení je dvojí, první jednodušší u nového vozu řádně zapatlat vulkanizační hmotou vzhora i zdola a následně nastříkat přípravkem na podvozky. Složitější je odvrtání z bodových svárů, na blatníky použít nýtovací matice a lemy následně šroubovat s možností je kdykoliv sundat a případnou korozi kdykoliv lehce odstranit.
Zadní dveře
jsou u všech modelů, vyjma kabrioletu příliš těžké, vyžadují pravidelné seřizování nejen pantů, ale především svislého dorazu na sloupku. Pokud doraz není seřízen, panty se vytloučou, vznikne vůle a následné přetrvávající bouchání zadních dveří. Panty rády zareznou, je třeba je neustále mazat.
Toto je souhrn nejčastějších závad a problémů, i přesto tvrdím že je to vynikající kára a pokud se o ní majitel stará, dost dobře ho přežije.
Více se těmto vozů věnuji na stránkách suzukilubu, děkuji adminům že tuto větu ponechají pro uspokojení potřeb především majitelů daných vozidel.
Vyjadřuji se jako servis specializující se na Suzuki4x4, v tomto případě na Suzuki Jimny od prvního modelu po poslední.
Jako servis se v hodnocení vyjádřím ke všemu co jsme kdy opravovali, k důvodům vzniku závad i jejich předcházení.
Začneme tím dobrým
První modely s řazením předního náhonu a redukcí řadící pákou včetně všech dieslů tedy i současných.
Nemají problémy s převodovkama a motoroma, u Diesla je v případě motoru otázka kvalitní údržby, která pokud je opravdu kvalitní je i tento motor takříkajíc nesmrtelný, více později.
Nyní to špatné
Přední náprava, vyžaduje nadměrnou údržbu, nemáli údržbu dochází k vibracím, vyreznutí dosedacích ploch na koulích, vyreznutí dosedacích ploch simerinků náboje, s výsledným efektem nefunkčnosti automatických volnoběžek a vibrací.
Některé korozi lze zabránit, dodatečnou motnáží dílů používaných u starších modelů Suzuki které se v rámci snižování nákladů již nemontují ale příprava ně zde stále je.
Systém ovládání volnoběžek a volnoběžky:
trpí na korozi dosedacích ploch simerinků, korozi kovových trubek rozvádějící podtlak, lze zaměnit plastovými trubičkami pro centrální mazání nákladních vozidel o průměru 4mm za cca 150kč.
Volnoběžky nelze opravit, cena nové 9000,- nejčastější příčina poškození nedostatečně namazané případně vadné simerinky, simerinky nelze koupit, ale našli jsme způsob opravy. Je li ovšem mechanicky poškozený vnitřkem vlivem nedostatečného mazání, je opravdu neopravitelná.
Ovládací selenoidní ventily neodchází, pouze se v případě netěsnosti zanesou nečistotama, ventil lez pracně rozebrat a vyčistit.
Hlavní převodovky
U tlačítkových modelů, životnost ložisek v rozsahu 50-70 tisíc km, provozování hučící převodovky posunuje cenu opravy až k 50 tisícům Kč, při včasné opravě lze opravu zvládnout v rozsahu 6000kč.
Redukční převodovky
U všech modelů: při použití především v terénu či tahání těžkých přívěsů, vyžaduje výhradně olej 75W140 s klasickým který dávají servisy bude životnost řetězového převodu převodovky zkrácena i více jak o polovinu, je tedy běžné že tuto opravu provádíme už po 150 tisících km a cenově cca 20.000Kč
Kardanové hřídele u nových modelů
Jsou nerozebiratelné a tudíž neopravitelné, mají výrobní vadu která je příčinou úniku oleje z převodovek s následným závažným poškozením převodovek, únik oleje umíme zastavit, výměna křížů byla odmítnuta i specializovaným servisem na opravu kardanů.
Motory:
U všech benzínových modelů je špatná životnost indukčních kabelů a indukčních cívek, indukční kabely doporučujeme měnit u všech vozidel ideálně po dvou maximálně třech letech.
Nové tlačítkové modely ztrácí výkon již od 250 tisíc km (řetězové motory), staré modely (řemenové motory) vydrží dvojnásobek.
Dieselové trpí na špatnou naftu, vyžadují pravidelnou aplikaci aditiv, zde doporučuji používat výhradně aditiva Toyta. U dieslu se setkáváme se zkorodovaným táhlem ovládající turbo, rozsvěcí oranžovou kontrolku, ztrácí tah až do úplného vypnutí motoru, stačí prostříkat uvolňovacím olejem a rozhýbat.
Ventil tlaku paliva a čidlo tlaku paliva odchází díky nekvalitní české řepné naftě, tomu zabraňuje výše zmíněné aditivum.
U benzínových modelů dochází k problémům s čidly horní úvratě, tzv Halův prvek, problémy jsou i s napínáním řetězu - bývá dost často pouze zaneseno a stačí vyčistit, životnost řetězu cca 200 tisíc km, Motory jsou náchylné na používání jiných než doporučených svíček, při použití dlouhoživotnostních Iridových svíček je bezpodmínečně nutné před instalací, namazat závity svíček ideálně měděnou vazelínou, hrozí jejich zapečení do závitu a při demontáži poškození závitu se závratnou cenou opravy, bohužel maže jeden mechanik z milionu.
Chybové hlášení lambda sond, častěji způsobuje vadné teplotní čidlo chladicí kapaliny, nežli samotná lambda sonda, servisy to nevědí a mění opakovaně lambdasondy.
ABS a zadní diferenciály u modelů s ABS
ABS je u Jiminy zcela nesmyslné, zadní brzdy jsou ovládané pouze jednou společnou trubku, v případě zablokování jednoho kola tak ABS pracuje s oběma koly. Při zařazené 4x4 díky absenci mezinápravového diferenciálu, dochází k přenosu síly náprav vzájemně na sebe a tedy i k rázům způsobených při funkci ABS. To se odráží na životnosti zadních diferenciálů kdy životnost není dána počtem kilometrů ale vlivem využívání ABS nejen při zařazení 4x4, je tedy běžné že zadní diferenciál měníme i u vozidla s 20 tisíci km. Řešením je možnost vypnutí ABS při zařazení 4x4 ale to nechápejte jako doporučení, neb toto doporučit nemůžeme.
Ostatní mechanické části netřeba jmenovat, jejich životnost je odpovídající pro vozidlo s daným možným použitím, pouze čepy táhel řízení na Jimny vydrží méně než by se dalo očekávat, ale ne o tolik, aby nás to překvapilo.
Koroze
Nulová antikorozní ochrana spodku vozidla, konstrukčně špatně řešené přední plastové nadkolí úplná absence zadního plastového nadkolí.
V přední části dochází ke korozi styku nadkolí se spodní příčkou chladičové stěny, totální koroze je zde znatelná do pěti let provozu zvláště jezdíli se i do terénu či hodně v zimně na prosolených silnicích.
Zadní chybějící nadkolí a odlétavající nečistoty od kol, zcela odstaní povrchový nátěr na stěně mezi zadním sloupkem a podběhem, totální koroze je zde běžná též už po pěti letech provozu.
Lemy všech blatníků, díky nepatrnému vibračnímu pohybu plastového nadkolí dochází k oděru barvy z hran lemů a k následné korozi, tomu se dá zabránit demontáží plastových lemů, silným nástřikem přípravkem na spodky vozidel a zpětnou montáží plastových lemů, zde je patrné koroze už i po dvou letech provozu.
Častá koroze je i v prostoru kufru, způsobuje jí nesmyslné příčné uložení tlumiče výfuku a vliv teplot od výfuku. Řešením je nástřik a instalace přídavného odstínění formou hliníkového plechu, originální stínění většinou do dvou let zcela zmizí.
Držák zadního plastového lemu, (plechové pokračování podběhu) je ve výrobě přivařeno na blatník jako čistý plech na plech, zatékání vody je znatelné už po dvou letech. Řešení je dvojí, první jednodušší u nového vozu řádně zapatlat vulkanizační hmotou vzhora i zdola a následně nastříkat přípravkem na podvozky. Složitější je odvrtání z bodových svárů, na blatníky použít nýtovací matice a lemy následně šroubovat s možností je kdykoliv sundat a případnou korozi kdykoliv lehce odstranit.
Zadní dveře
jsou u všech modelů, vyjma kabrioletu příliš těžké, vyžadují pravidelné seřizování nejen pantů, ale především svislého dorazu na sloupku. Pokud doraz není seřízen, panty se vytloučou, vznikne vůle a následné přetrvávající bouchání zadních dveří. Panty rády zareznou, je třeba je neustále mazat.
Toto je souhrn nejčastějších závad a problémů, i přesto tvrdím že je to vynikající kára a pokud se o ní majitel stará, dost dobře ho přežije.
Více se těmto vozů věnuji na stránkách suzukilubu, děkuji adminům že tuto větu ponechají pro uspokojení potřeb především majitelů daných vozidel.
Re: Kupa nova Lada Niva - hrdzava uz z obchodu
je teda celkově niva o dost horší než jimny, když se to takhle porovná ?
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.