Výměna oleje
Moderátor: Moderátoři
Re: Výměna oleje
Olejový filtr doporučuji vyšroubovat do pytlíku. Pak veškerý olej vyteče do pytlíku a ne na motor a okolo.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Tak, moment není uveden. Utahoval jsem 15, max 20Nm s ohledem na konický tvar a pnutí, které konus v kroužku vytvoří.Luděk Musil píše:...Obzvláště při zpětné montáži výpustného šroubu nezapomínáme na to, že šroub má kónusový tvar (nepoužívá se žádné těsnění ani silikon) a dotahovací moment je také nízký … teď jsem hledal v Tůmovi a nenašel ale rozhodně to není víc, než nějakých 30 Newtonů. L.
Vypouštěcí šrouby jsou namáhané jen vibracemi a teplotní dilatací, tak nějaké to předpětí mít musí, ale obzvlášt do hliníkových van je dobré to nepřehánět a 30Nm je maximum. Mělo by stačit 20-25Nm, nejlépe vyžíhaný měděný kroužek a k tomu trochu citu
A imbus je ta diskutovaná 12ka. Pořizoval jsem ořech, abych to mohl zkusit tím momenťákem.
Bílý LADA a okřídlená spol.
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10585
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Lada, tedy aspoň klasika hliníkovou vanu nemá, takže tohleto je obecná formule
Měsíc zpátky jsem měnil na švagrově krátkým F-Focus a tam je klasika 8 závit, šroub s integrovanou širokou podložkou a 1 mm vysoké gumové těsnění, které se má při každé výměně oleje dávat nové. L.Teepee píše:..., ale obzvlášt do hliníkových van je dobré to nepřehánět a 30Nm je maximum. Mělo by stačit 20-25Nm, nejlépe vyžíhaný měděný kroužek a k tomu trochu citu
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- Teepee
- Příspěvky: 4317
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: Výměna oleje
Ano, já to napsal blbě, moje poznámka o hliníkových vanách je obecná formule o utahovacím stropu 30Nm. Ke klasické LADĚ to nepatří.
To proto, že jsem si nedávno měnil olej na Octavii 1,6TDi (motor CLHA) a kroužek nesnímatelný, tak tam zůstal, utáhl jsem 20Nm, pak přitáhl k 25Nm a pak ověřil, že se to na 30Nm ani nehne. Kroužek už byl sedlý. Ono je taky utahovat a utahovat, když to před utažením procvakneš a pak táhneš pomalu, (nebo dokonce s přerušením) je moment o něco menší, než když to nastavíš a rovnou utáhneš hupem. (což to druhé je myslím správný postup a taky se ohybové momenťáky kalibrují, neb se jim unavuje ta pružina vevnitř).
Ale tak měníme olej, ne hlavu, a ještě u LADY, kde je nejspíš moment stanoven délkou toho originálního klíče, dvěma panáky vodky a medvědem za zadkem žebrajícím o svačinu
To proto, že jsem si nedávno měnil olej na Octavii 1,6TDi (motor CLHA) a kroužek nesnímatelný, tak tam zůstal, utáhl jsem 20Nm, pak přitáhl k 25Nm a pak ověřil, že se to na 30Nm ani nehne. Kroužek už byl sedlý. Ono je taky utahovat a utahovat, když to před utažením procvakneš a pak táhneš pomalu, (nebo dokonce s přerušením) je moment o něco menší, než když to nastavíš a rovnou utáhneš hupem. (což to druhé je myslím správný postup a taky se ohybové momenťáky kalibrují, neb se jim unavuje ta pružina vevnitř).
Ale tak měníme olej, ne hlavu, a ještě u LADY, kde je nejspíš moment stanoven délkou toho originálního klíče, dvěma panáky vodky a medvědem za zadkem žebrajícím o svačinu
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: Výměna oleje
Ahojte,
aký olej a olejový filter mám použiť do mojho Chevy NIva 2123?
aký olej a olejový filter mám použiť do mojho Chevy NIva 2123?