Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od zdd »

Nikde jsem toto téma nenašel. Potřeboval bych upravit "novou" 3D Nivu s euro6 plnou elektroniky na spolehlivé brodění. Samozřejmě, že nehodlám bez průzkumu zajíždět do neznámé hlubiny, aby se vola lila i přes přední sklo, ale takových 70-80cm vody je potřeba. Nejedná se o soutěže, ale normální cestování, kdy je potřeba projet nějakou říčkou, nebo hlubší kalužinou. Také je potřeba počítat s tím, že auto může během brodění zapadnout, bude se navijákovat a nějakou dobu si tam pobyde. Takže utěsnění musí být spolehlivé. S pravidelnou údržbou utěsnění počítám.
Napadají mě následující body, ale vůbec nemám zkušenosti s elektronickou verzí:

Mechanické věci jako vyvedení odvětrání náprav a převodovky nahoru je jasné.
Stržení vnitřní státní mizerné zvukoizolace z podlahy a dveří, následné napatlání proti korozi je také jasné. Otázka co na to potom nalepit, aby se v tom nedrželo moc vody a rychle to vyschlo.
Utěsnění montážních otvorů v karoseriiby se hodilo také, aby voda zbytečně netekla dovnitř při menším vodním sloupci, kdy se nemusí nouzově otevřít dveře.
Pořádná zátka v podlaze na vypuštění zateklé vody.
Šnorchl určitě, případně s nějakou záslepkou v motoru, kdyby zvyšoval spotřebu a měnil znatelně charakteristiky.

Vypínače na středovém panelu - zrcátka, okýnka, bych dal asi někam nahoru na přístrojovku.
Vypínání ventilátoru bych udělal.
Má smysl nějak utěsňovat konektory jednotlivých snímačů ?
Ventil odvětrání také vytáhnout nahoru.
Co klapka sání, nezateče tudy do motoru ?
Kam umístit počítač, protože vedle nohy řidiče je proklatě nízko.
Co pojistky u řidiče, má smysl je přenášet jinam aby se pod vodou nezkratovali ?
Případně, na co ještě nezapomenout.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Saša
Příspěvky: 3359
Registrován: pon črc 09, 2007 16:08
Bydliště: Litoměřice

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Saša »

Palubní napětí je 12-14V a voda pokud není slaná má malou vodivost na to aby způsobila zkrat toho se bát nemusíš . Auto vydrží pod vodou klidně několik hodin svítit a třeba i mávat stěrači .
Horší věc je ale elektrolýza(rozklad) která vzniká mezi dvěma póly(+,-) ona totiž nechává jako odpad kyselinu která tuze ráda žere měděné části . A čím je tam vody méně tím hůře .
Pokud se elektrika utopí a poté důkladně omeje čistou vodou a usuší nic se jí nestane . Nesmí ale zůstat vlhko nebo voda v různých elektronických "škatulkách" - to je s nimi po jisté době "amen" .
Co se týká patic a konektorů různých čidel , jsou konstuovány voděodolné , ale na nějaký trvalejší ponor asi ne .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od zdd »

Takže vypínače na středovém panelu, přepínače světel a pojistky nemá smysl přenášet jinam ? I kdyby došlo k zaplavení na pár minut, nebo nedej bože pár desítek minut, tak to nic neudělá.
Jen je po utopení vytáhnout, nechat vyschnout a stříknout třeba silikonem ?

Co jsem viděl, tak cpou do všech konektorů vazelínu a pak ten konektor zamáčknou, až to leze i ušima ven. To samé i s rozdělovačem, ale to naštěstí nemusím řešit.
Možná zvednout vysokonapěťový blok zapalování nahoru, to by mohlo pomoct.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Kdysi Majo psal že interiér utěsnit úplně nejde, a má pravdu... Vždy se tam voda někudy vloudí, když zůstaneš déle...
RJ určitě nahoru, pár lidí to již dělalo, vypínače bych neřešil.
Spíše bych se zaměřil na vlastnosti vozu které ti pomohou nezůstat... Pneu, uzávěrky, výška... Ale někdy je bahno a voda priliš... Ale většinou se tomu řidič v pudu sebezachování na živu vyhne :mrgreen:
Často u benzínu trpí alternátor...
Trochu inspirace :mrgreen: : https://m.youtube.com/channel/UCNI2amok ... rmQ/videos
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Cory »

Ešte byva problem s konektorom k ABS, tam tiez vie zatiect.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od zdd »

Interiér není potřeba hermeticky uzavřít, troška vody nevadí, ale mě se osobně nelíbí, když projíždíš půlmetrovým brodem a na podlaze to přímo pramení a bublá a bublá. Stejně musím natřít podlahu, jinak by to po takových akcích rychle shnilo. Dole je to na podlaze a ve dveřích nacucaný jak houba a vysušit to přádně nejde. Uvažoval jsem o něčem jen tak položeným na podlaze a přichyceným pár šroubama a po promočení to vyndat a vysušit, ale obávám se, že by to zase netlumilo tak dobře jako nalepená speciální hmota s hliníkem navrchu.
Větší kola dávat nechci, protože v terénu to strašně dostává zabrat a pak máš strach, kdy se něco utrhne nebo vysype. Už se standardníma kolama jsou agregáty na hraně. Když se podíváš na nivy v terénu na delší dobu(všichni tomu říkají expedice), tak s sebou vozí plno náhradních dílů, aby měli jistotu, že se vrátí. A když na 100 kilometrech praskne u třech aut 3x poloosa, vysype se dif a ohnou se tyče předního zavěšení, a plno dalších drobností, tak mě přechází chuť do toho moc zasahovat. Lepší 15x za den použít naviják, než někde čekat několik dní, než někdo přiveze náhradní díly. A v jednom autě toho moc neuvezeš. Bohužel. A uzávěrky použít fakt jen v nouzi, nebo na úplným blátě, nebo sněhu.

řešit takovýhle závady se mi vůbec nechce, protože to je otrava a to co se nažene díky velkým kolům, tak zase ztratí díky opravám, jenže nikomu se nechce používat naviják, nebo jet řádově pomaleji, případně cestu trochu poupravovat

https://www.youtube.com/watch?v=P_-EnFa ... 83s#t=6m50
https://www.youtube.com/watch?v=GAeRoq0VZCk#t=24m30
https://www.youtube.com/watch?v=V7H0h_rGRbU#t=20m00
https://www.youtube.com/watch?v=N4I_kMq7hiA#t=18m30

ale nejhorší je lenost a neprozkoumat terén
já si myslím že támhle... tak se to dělá, přímo z kabiny se posoudí kudy jet přes říčku a hup tam:-)))
https://www.youtube.com/watch?v=8M0bscFVm4c
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

Ono kola nejsou jen o velikosti ale i o hmotnosti, ty T3 z videí jsou 1.velky a 2. těžký a za 3. hrubý, ale pokud dáš kolo o 3cm na průměru větší, nic se nestane. Zvýší ti výšku... O rychlost nejde... Lépe pneu než protektory...
Otvorů v podlaze je dost... Nejvíce to teče asi kolem řadiček, tlak vody je potvora...
Přeji hodně zdaru... Těšíme se na reportáže z cest...
Naviják 2,5T na občasné použití stačí, kladka je výhodou...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od tajga »

Henty rusaci "banda nivavodov" maju tie nivy vacsinou cisty chliev, hnile interiery, storocne, vyvarene, dvihnute, s karburatorom na tak velkych kolesach ze do ziadnej inej by sa nevosli a uzkych gumach. videl som ze alternatory maju prerobene nahor, myslim ze sa predava sa uz aj taky kit. Napodobnovat co robia, je cista samovrazda, ich auta maju s skladovym autom malo spolocneho. Oni chodia v gumakoch a maju v aute po sedacku blatovej vody. Ak je to tvojim cielom robit s novym autom tak si nerob starosti rovno navrtaj do podlahy diery aby to cim skor vytieklo a neznicilo elektriku.
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od zdd »

Právě že karburátory už moc nepoužívají, protože to je oproti vstřikování horší. Já s tím souhlasím, karburátor je středověk, musí se nastavovat a ladit a navíc žere, já jsem pro stříkačku. Měl jsem karb na dvou autech a už bych ho nechtěl.
T3 mají myslím 27 kilo, což je teda dost, protože vli5 má tak 21, nemýlím-li se. Jenže pořád nevím co tam na léto dát, mt určitě ne, protože se s tím nedá jezdit po silnici, ty bych přezul až na místě to co by bylo zrovna k sehnání. Určitě bych ale nešel do širokých. Už tak uzávěrky dají transmisi zabrat.
Alternátor nahoře je dobrá věc. Jenže bych pak nedal pod kapotu náhradní kolo. Zahrádku dávat nechci, protože to přidá docela dost kil a auto se stává vratkým. A někdy stačí k převrácení málo. V kufru na to není místo, protože tam chci pohodlně spát a na zadní dveře to jsou další kila kvůli úchytu. Už takhle mám auto trochu přetížený kvůli náhradním dílům a vyprošťovacím nástrojům. Ale je fakt, že dole mu moc dobře není, ještě to omrknu, jestli by náhodou nešel někam jinam, ale moc se mi to nezdá.

Jinak v holínách jsem jezdil v terénu taky, akorát jsem použival potahy na sedadla a na zemi jsem měl čistou gumu, ne koberce. A v podlaze jsem měl vyvrtanou díru se špuntem. Dobře se pak uklízí.

Snad ta šaškárna do léta s virusem skončí, aby se dalo vyrazit.

Klimatizaci asi voda nevadí, předpokládám. Tam je všechno utěsněný.
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Cory »

Mam pocit, ze sa tu idu kombinovat 2 nekombinovatelne veci - na jednej strane pomerne seriove auto na bezne jazdenie s rieseniami, s ktorymi nebude problem na STK a pri jazde na ceste, na strane druhej offroad upravy v podobe prekladania elektroniky. Kabelaz RJ nie je az taka dlha. RJ motora sice je lepena a piny a konektor su tesnene, ale taka RJ immo je krabicka, do ktorej chodia byvat pavuky. Dalej, ABS je snad este nizssie ako RJ motora a je v motorovom priestore. Dalsia lahodka je aktivne uhlie, ktore je spojene s atmosferou a tiez je nizko. Myslim si, ze ide o dost extremne kombinacie. Ak sa teda bavime o pravidelnych "ponoroch"... Aspon tak som to pochopil
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Ondra1,7mpi
Příspěvky: 1447
Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
Bydliště: Javořice - vysočina

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Ondra1,7mpi »

215/75 R15 BFGoodrich All Terrain T/A KO2 má 15kg
MT bude mít podobně, a na silnici to není žádná hrůza...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Uživatelský avatar
tajga
Příspěvky: 640
Registrován: ned srp 19, 2018 16:47

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od tajga »

Ondra1,7mpi píše:215/75 R15 BFGoodrich All Terrain T/A KO2 má 15kg
MT bude mít podobně, a na silnici to není žádná hrůza...
Toto su asi najlepsie pneu ako najlepsi kompromis na vsetky tereny. Dokonca mam cinsku kopiu a su vyborne. Mam ich stale nahodene. Pretoze jazdim vela po dialnici, a cast cesty po tazkom terene, tak som nechcel davat v ziadnom pripade protektory. Zvysenie hluku takmer nepostrehnutelne, spotreba zvysenie mozno 0.2-0.5 litra, dobre drzi auto na asfaltovej ceste aj v zakrutach vobec nesmyka. Nahodil som ich na disky z KIA, ktore bolo treba na sustruhu trochu upravit. Kia disky elektrony su uplne lahucke takze dokopy to vazi menej ako tazky plechovy disk s ruskou gumou originalny.
V 3D Nive je dost malo miesta, rusi ked spavaju v aute tak na noc vylozia vsetko von do igelitoveho vreca a rano to znova nalozia. Zahradku som dlho hladal a po imidzovkach a nepraktickych "expedicnych " za 200E, nakoniecd som nasiel a si zvaril presne taku ako mali tu z fora na cervenej nive na expedicii v kazachstane. Ten tvar, velkost som dal maximalnu co sa vosla, vaha aj uzitkovost a aerodynamika je vynikajuca. Treba ju dat na 2 x 3 uchyty. Keby som chodil na dlhe tripy tak jednoznacne aj zahradku na veci beriem. Pri jazde som ju ani nevnimal, niekedy ked fukal urcity vietor tak sa iba ozyvala. POtom mozes dat rezervne koleso na zahradku.
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od zdd »

tak se rozepíšu, aspoň si to řádně ujasním i pro sebe

- Hodně problému jsem řešil navijákem. Raději se pomalu táhnout po nápravách, po břiše jako krokodýl, než něco utrhnout, nebo ohnout pokusem o proskočení. Většina potencionálních problémů se dá eliminovat pomocí opatrné jízdy a když se mi terén nezdá, nikdo nebude výhledově poblíž, kdyby něco, tak počkat až někdo přijede, nebo tam vůbec nejezdil. Hlavně hlubší brody. Všechno se musí řádně prokoumat dopředu, brody, podezřelý kaluže, nebo vysoká tráva. O bočních náklonech s uvolněnými kameny netřeba diskutovat.

- Proč by u seriového auta nešlo uděla připravu na brodění včetně zvednutí elektroniky. Ony brody nemusí být jen samé bláto metr hluboké, většinou jsou hluboké ríčky a kaluže na cestách jsou tak po prahy. Nejsem blázen, abych se tisíce kilometrů od baráku, cíleně a zbytečně rochnil ve vyjetých kolejích od lesavozu nebo pásáku plných bláta. Občas není zbytí, ale není to mým primárním cílem.

- Stejně časem, tak jako všichni, vyměním poloosy za pevnostní, to samé s předním obalem diferenciálu, bude chtít ocelový, rozvodovku 1:3 a další úpravy, které nesníží splehlivost stroje. Ale až to praskne, nebo se opotřebuje. Na novém autě to nemá smysl. Zvedat budu možná, o pár centimetrů, kvůli břichu, ale jen lehce, nic zesilovat pomocí svařování také neplánuju, kola chci normální, protože něž někam člověk dojede tak to jsou hromady kilometrů po asfaltu.

- ABS zvednout také, to mě jaksi nenapadlo a aktivní uhlí se vyvede nahoru hadicí jako diferáky a převodovka. Navíc uhlí se dá odpojit a vypnout v jednotce, to jsem se včera díval na webu, ale stejně to ničemu ve finále nepomůže, leda tak, kdyby se porouchal ten ventil co tam je.

- spaní v nivě je možné i ve dvou, ale musí se vyhodit zadní sedadla, stejně jsou k ničemu, udělat nad ně jednoduchou al kontrukci, na ní překližku někde na úrovni bočních okýnek, na noc položit přední sedadla a překližku přetáhnout přes ně, pak je místo pro dva. Celá konstrukce sakum váží do 20 kil a pod ní se vejde úplně všechno vybavení i náhradní díly a těch je celkem dost. U volantu je dýlka 170cm u spolujezdce 190. Na noc se nechají otevřený zadní dveř kvůli větrání a v zimě to větrá zároveň během topení nezávislý topení. Vzduch zabírat zvenku přes směšovací klapku není co řešit. Na tuhle úpravu se chystám během měsíce, spolu s topením a dalšíma úpravama. Jsem minimalista, takže netahám stoly, židle, externí stany, kuchyň jak pro hotel a další zbytečnosti. Proto dva lidi se všechno vejde dovnitř do bedny pod spaní a proto zahrádku nepotřebuju. A kdybych bral širší kola, pořád ale nevím, jestli přinesou nějaký reálný užitek, tak udělám držák dozadu, za dveře a co nejvíc nářadí a dílů nastrkám do motoru v hermetických pytlíkách na místo rezervy. Docela se tím ušetří prostor v autě.

- 215/75 R15 BFGoodrich All Terrain T/A KO2 o těch jsem také uvažoval, ale v techničáku nejsou uvedené, je tam cosi 205 a to co tam není se mi nechce montovat, kvůli policajtům a pojišťovně v případě havárky
navíc jak jsem vypozoroval tak ve většině případů a ve většině terénech jsou užší (cca 185) a vyšší lepší, než široké 215 a pod. kromě podkladu, kterej auto udrží a nepropadá se, ale to zas tak často není. chápu, že kdo jezdí cíleně mísit h---a a libuje si v zapadání do bažin a podmáčených luk, tak určitě 235, nebo spíš 255 :-))) je nezbytností, to pak jede pěkně, než se něco utrhne, nebo rozšrtotuje
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Uživatelský avatar
Mara
Příspěvky: 1185
Registrován: čtv pro 10, 2015 14:18
Bydliště: F M

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od Mara »

Zahradka je dobra vec, da se na ni odkladat bagaž z interieru a nebo na ni piknikovat s vetsim rozhledem. Ten odvzdusnovak separatoru s aktivnim uhlim jsem taky vyvedl hadickou vyse a vcera jsem zjistil, ze jsem tu hadicku zplostil rezervou :) Altik mam rozpracovany vyse, jak se dava a nameril jsem si to tak ze se i rezerva zrejme vleze. Sice by sel dat jeste vyse, ale to uz by se nevlezla. Hlavne bude vice pristupny a nebude schytavat rozstsik od kol z vetsich louzi.. Ale je to jeste v polostadiu..
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Uživatelský avatar
zdd
Příspěvky: 219
Registrován: stř led 20, 2021 17:13

Re: Úpravy nivy euro 6 pro brodění

Příspěvek od zdd »

v tom případě altík zvednu taky, o tom žádná, mě se zdálo že tam nevleze

máte nějaké reálné zkušenosti, bez kterých ventilů a snímačů jede elektrická niva bez problémů, bez vlivu na spotřebu a výkon ?
Nereznoucí a superspolehlivá Lada Niva ve verzi Super Hyper Bronto v kamufláži Stalin ve výbavě Smrt imperialistům !

Na standartních kolech, bez liftu, bez uzávěrek, s volantem, motorem a vokýnkama.
Barva řeší vše, zvýší výkon, sníží spotřebu a dokonce zastaví i korozi.
Prodám za pouhých rovných 600 tisíc korun českých, nebo za 25 tisíc ojro.
Odpovědět

Zpět na „Zajímavé úpravy a vylepšení“