problem s dobijenim-vice v tematu
Moderátor: Moderátoři
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř zář 30, 2020 10:51
Re: problem s dobijenim-vice v tematu
Mám problém s dobíjením na nivě 1700i z roku 98 (21214). Kontrolka dobíjení svítí na cca 50% svítivosti žárovky a baterie se nedobíjí. Mohl bych poprosit o pomoc při řešení?
Co jsem zkusil:
1. Napětí na pólech baterie je 12.5V
2. Pojistky jsou všechny OK
3. Napětí na kontrolce dobíjení v budíkách je 5V a na výstupu pro buzení alternátoru ven z přístrojovky je 6V (hnědo-bílý kablík, který vede na D+ konektor alternátoru)
4. Napětí na svorce kablíku (hnědo-bílý) u altíku (vede na D+ svorku) je 0,3V
5. Alternátor je úplně nový (80A 21214-3701010)
6. Nefunguje se starým ani s novým altíkem (řemen napnutý správně)
Vše měřeno při sepnutém klíčku zapalování, tak aby svítili kontrolky.
Když jsem nastartoval, tak hodnoty zůstaly stejné až na baterii, která klesla na 11.9V.
Na obrázku, kde je schéma zapojení, jsem vyznačil naměřené hodnoty
Co jsem zkusil:
1. Napětí na pólech baterie je 12.5V
2. Pojistky jsou všechny OK
3. Napětí na kontrolce dobíjení v budíkách je 5V a na výstupu pro buzení alternátoru ven z přístrojovky je 6V (hnědo-bílý kablík, který vede na D+ konektor alternátoru)
4. Napětí na svorce kablíku (hnědo-bílý) u altíku (vede na D+ svorku) je 0,3V
5. Alternátor je úplně nový (80A 21214-3701010)
6. Nefunguje se starým ani s novým altíkem (řemen napnutý správně)
Vše měřeno při sepnutém klíčku zapalování, tak aby svítili kontrolky.
Když jsem nastartoval, tak hodnoty zůstaly stejné až na baterii, která klesla na 11.9V.
Na obrázku, kde je schéma zapojení, jsem vyznačil naměřené hodnoty
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem s dobijenim-vice v tematu
Řekl bych, že máš problém někde na cestě hnědobílého káblíku. Jestliže na přístrojích (palubní štít) naměříš 6 V a na alternátoru pouze 0,3 V … L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř zář 30, 2020 10:51
Re: problem s dobijenim-vice v tematu
a těch 6V je normálních?
LADA NIVA 1.7i 1998 (VAZ 21214 - jednobod)
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: stř zář 30, 2020 10:51
Re: problem s dobijenim-vice v tematu
tak jsem zrepasoval budíky, kde bylo několik studených spojů a vyměnil kabel buzení k altíku a už to jde
LADA NIVA 1.7i 1998 (VAZ 21214 - jednobod)
- Teepee
- Příspěvky: 4311
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem s dobijenim-vice v tematu
Kamarád uvažuje koupit NIVU. Byli jsme se podívat na jednobod, ročník 2000. Někomu se tam podařilo, když se po nastartování nevrátil klíček, ujet pár km se startérem v ozubu. Takže má měněný startér, ale nedobíjí. Na baterce je pořád jen napětí baterky. Na autě kromě toho nejde zadní stěrač, ani jeden ostřikovač, větrák topení.
Otázka zní, co takový zaseklý startér nadělá za paseku, nebude tam v elektroinstalaci zničené kde co?
OT: pokud by dobíjela, zbýval by vyřešit řetěz, který chrastí. Je tam klasický mechanický napínák, to je dobře???
Otázka zní, co takový zaseklý startér nadělá za paseku, nebude tam v elektroinstalaci zničené kde co?
OT: pokud by dobíjela, zbýval by vyřešit řetěz, který chrastí. Je tam klasický mechanický napínák, to je dobře???
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: problem s dobijenim-vice v tematu
Pokud byl několik km zasunutý startér , pravděpodobně odešla po chvíli volnoběžka a ze startéru se stal "druhý alternátor" a to bez jakékoli regulace! a napětí mohlo dosáhnout několika desítek volt . To mohlo napáchat značné škody na elektrice .
VAZ 2102 r.v.74 1984-1997 "Legenda"
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
VAZ 21043 r.v.90 1996-White Lady - nyní v GO. VAZ 21044 r.v.96 2007-(muzeum koroze)
VAZ 2106 r.v.78 2008-a dál...
VAZ 2105 r.v.87 12/2012-Rudý dělník
Nikdy neříkejte že to nejde,protože se v zápětí objeví někdo kdo neví že to nejde a udělá to!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem s dobijenim-vice v tematu
Toho, že někdo označí startér jako druhý alternátor, navíc někdo jako je Saša, jsem se bál. I když nějaké tušení jsem měl.
Takže je otázkou, co odešlo kromě alternátoru(regulátoru). L.
Takže je otázkou, co odešlo kromě alternátoru(regulátoru). L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: problem s dobijenim-vice v tematu
no, ked na tom v pohode isiel par km a auto stale ide, tak evidentne nic dolezite neodislo
pokial viem, tak starter ma napojenie priamo na baterku, cize teoreticky mohla tu vysoku voltaz pohltit baterka bez toho, aby sa stihlo daco upiest.
par km bolo par minut, cize v podstate ta porucha zafungovala ako balancer buniek olovenej baterky + mozno taky hulvatsky desulfator. v tom je velka vyhoda inak nevyhodnych olovenych baterii. ze su blbozdorne a ked ich prebijas, tak sa sice varia, produkuju vodik, ale viacmenej to kratkodobo vydrzia.
skor si ale myslim, ze si jej tym skratil zivotnost. cize ked auto ide, nic nehlasi, nic nedymi, neskrype, je mozne, ze nic vazne sa nestalo. ale pre istotu zmeraj baterku a pozri uroven elektrolytu, ci netreba doliat destilovanu vodu...
pokial viem, tak starter ma napojenie priamo na baterku, cize teoreticky mohla tu vysoku voltaz pohltit baterka bez toho, aby sa stihlo daco upiest.
par km bolo par minut, cize v podstate ta porucha zafungovala ako balancer buniek olovenej baterky + mozno taky hulvatsky desulfator. v tom je velka vyhoda inak nevyhodnych olovenych baterii. ze su blbozdorne a ked ich prebijas, tak sa sice varia, produkuju vodik, ale viacmenej to kratkodobo vydrzia.
skor si ale myslim, ze si jej tym skratil zivotnost. cize ked auto ide, nic nehlasi, nic nedymi, neskrype, je mozne, ze nic vazne sa nestalo. ale pre istotu zmeraj baterku a pozri uroven elektrolytu, ci netreba doliat destilovanu vodu...
zaujimalo by ma kolko amperov takyto neumyselny generator moze robit...?Saša píše: ze startéru se stal "druhý alternátor" a to bez jakékoli regulace! a napětí mohlo dosáhnout několika desítek volt .
Naposledy upravil(a) Teepee dne stř lis 11, 2020 11:09, celkem upraveno 1 x.
Důvod: DoublePost.
Důvod: DoublePost.
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
- Teepee
- Příspěvky: 4311
- Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
- Bydliště: Praha západ
- Kontaktovat uživatele:
Re: problem s dobijenim-vice v tematu
Taky jsem se toho bál a Saša to potvrdil. Neumím určit jak moc. Starý startér měl údajně rozmotanou kotvu, takže asi trochu víc. Laicky, startér bere při startu cca 250A (Tůma, str. 237). Když se roztočí, čekal bych, že je zase umí předat zpět +plus se točí daleko rychleji než při startu a napětí je v tu chvíli bržděno jen akumulátorem. Pravda, nějakou dobu to odstaví volnoběžka. Měl jsem prohlídnout přívodní kabel od baterky...
Nevím o tom nic víc, auto jsem krátce viděl, prověřoval, aby kamarád něco nepřehlídl. Baterka byla prej devítiletá, špatná, při první zkušební jízdě jim prej kiksla, tak je tam teď nová. Nejspíš kiksla, že se vybila. Auto teď s novou startuje, vrčí, jde krásně za plynem. Kromě rachotu z řetězu a dalších už drobnějších závad je celkem OK. Asi nastane varianta, že to vezme když bude dobíjet, aby s tím šlo jezdit.
Nevím o tom nic víc, auto jsem krátce viděl, prověřoval, aby kamarád něco nepřehlídl. Baterka byla prej devítiletá, špatná, při první zkušební jízdě jim prej kiksla, tak je tam teď nová. Nejspíš kiksla, že se vybila. Auto teď s novou startuje, vrčí, jde krásně za plynem. Kromě rachotu z řetězu a dalších už drobnějších závad je celkem OK. Asi nastane varianta, že to vezme když bude dobíjet, aby s tím šlo jezdit.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Re: problem s dobijenim-vice v tematu
starter pise maximum power 1300w, teda nebude to ani nahodou 250A. to je len momentove pretazenie potrebne na rozbehzaschnuteho motora a zastaveneho starteru.
1300w je tak 100 amperov. aj to si myslim, ze nedosiahne. staci sa pozriet na velkost alternatoru a starteru. a alternator ma polovicu. ide o to, ze pri spotrebe sa straty pripocitavaju, ale pri vyrobe sa straty odpocitavaju...
teda ja nepredpokladam, ze by to dokazalo robit viac ako 20-30 amperov, resp 200-300W. isty si ale niesom. a to je prud/vykon, ktory by pri takom kratkom cas mala baterka v pohode pohltit, maximalne za cenu opotrebovania.
inak tak jak pisem, mozno jej to este aj prospelo, lebo tak sa vlastne balancuje aj desulfuje olovena baterka...
1300w je tak 100 amperov. aj to si myslim, ze nedosiahne. staci sa pozriet na velkost alternatoru a starteru. a alternator ma polovicu. ide o to, ze pri spotrebe sa straty pripocitavaju, ale pri vyrobe sa straty odpocitavaju...
teda ja nepredpokladam, ze by to dokazalo robit viac ako 20-30 amperov, resp 200-300W. isty si ale niesom. a to je prud/vykon, ktory by pri takom kratkom cas mala baterka v pohode pohltit, maximalne za cenu opotrebovania.
inak tak jak pisem, mozno jej to este aj prospelo, lebo tak sa vlastne balancuje aj desulfuje olovena baterka...
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120
Re: problem s dobijenim-vice v tematu
Volnobezka na starteri ma svoj nazov z urciteho dovodu, aby sa ten starter neroztocil pri starte.
Cize prvych min 30s sa nic nedeje okrem nedobijania baterky lebo taky starter naprazdno ma cca 40A, problem nastane az sa sekne volnobezka, vtedy nastava rychlo kratky proces, z rotora odliatavaju kusy matrialu a vsetko sa tam zosmelcuje, ak je zla baterka je to len dobre auto chcipne, ak je dobra baterka tak sa topi vsetko oloko kym tam je skrat, vecsinou odpali privod k uhlikom.
O nejaky rezim generovania elektriny tam bude trvat fakt len kratko, pac ten rotor sa za chvilku rozleti.
Aj to len u 1,7 icka kde je starter s magnetom.
Cize prvych min 30s sa nic nedeje okrem nedobijania baterky lebo taky starter naprazdno ma cca 40A, problem nastane az sa sekne volnobezka, vtedy nastava rychlo kratky proces, z rotora odliatavaju kusy matrialu a vsetko sa tam zosmelcuje, ak je zla baterka je to len dobre auto chcipne, ak je dobra baterka tak sa topi vsetko oloko kym tam je skrat, vecsinou odpali privod k uhlikom.
O nejaky rezim generovania elektriny tam bude trvat fakt len kratko, pac ten rotor sa za chvilku rozleti.
Aj to len u 1,7 icka kde je starter s magnetom.
Re: problem s dobijenim-vice v tematu
taze pohoda, vymen starter a ide sa do lesa
Niva 1.6 karb + Niva 21213 1.7 SPI,JEEP Cherokee, Subaru Forester, Skoda Superb, Skoda octavia, Skoda 120