A není to zbytečné ? Vždyť svíčka "nestárne". Chápu to třeba u gumového rozvoďáku a pod.dmatej píše:..... svíčky měním spíš kvůli věku než kilometrům.
svíčky!
Moderátor: Moderátoři
Re: svíčky!
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: svíčky!
Nevím, co mám v Grantě natož ve VestěCory píše:Ja mam skusenosti, ze Brisky su velmi dobre, ale na klasicke ziguly, maximalne s bezkontaktnym zapalovanim. Akonahle tam je LPG, alebo je to striekacka, zacne to robit problemy.
Brisky jsem dával do všech svých (viz podpis) žigulů a bez jediného problému či zmetkovitého kusu. A po jedné špatné zkušenosti se "silverkama" pro LPG jsem i na plyn dával obyčejné. A výměnný interval jsem dodržoval 10.000 km. I to byl možná důvod bezproblémového užívání.
Jen tak na okraj: Vy, co máte (eventuální) problém se svíčkama - sáhněte si do svědomí a přiznejte, jak často měníte?
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
- dmatej
- Příspěvky: 2847
- Registrován: pon bře 14, 2005 20:44
- Bydliště: Přehýšov
- Kontaktovat uživatele:
Re: svíčky!
Tak Vašek psal o zmetkovém kusu, tak předpokládám, že to poznal hned po montáži.
Ohledně těch mých NGK v Kalině, teď pro jistotu koukám do deníčku, začaly zlobit po asi 8000 km, pak jsem snížil odtrh, chvíli to pomohlo, po 13000 km šly ven (houby 20), protože se to zhoršilo hodně - permamentně mokrý, přitom auto vodu nežere vůbec a olej pořád stejně jako když bylo nový (litr 5W40 na 10000 km). Briskům nechávám 1 mm odtrh, na 2101 myslím 0,7 mm, na Kalině jsem měnil po 33 a 39 000 km
Ohledně věku - taky mě to napadlo, ale většinou taky pěkně oreznou, protože auta stojí venku. Nevyhazuju je, syslím je do krabice, pokud nejsou poškozený/vadný.
Jinak ten odkaz na Brisk se mi líbí ještě z toho důvodu, že se tam dá pěkně vyklikat konkrétní typ auta a doporučené svíčky.
Ohledně těch mých NGK v Kalině, teď pro jistotu koukám do deníčku, začaly zlobit po asi 8000 km, pak jsem snížil odtrh, chvíli to pomohlo, po 13000 km šly ven (houby 20), protože se to zhoršilo hodně - permamentně mokrý, přitom auto vodu nežere vůbec a olej pořád stejně jako když bylo nový (litr 5W40 na 10000 km). Briskům nechávám 1 mm odtrh, na 2101 myslím 0,7 mm, na Kalině jsem měnil po 33 a 39 000 km
Ohledně věku - taky mě to napadlo, ale většinou taky pěkně oreznou, protože auta stojí venku. Nevyhazuju je, syslím je do krabice, pokud nejsou poškozený/vadný.
Jinak ten odkaz na Brisk se mi líbí ještě z toho důvodu, že se tam dá pěkně vyklikat konkrétní typ auta a doporučené svíčky.
Stroje Laďka 2101 a Beruška 1118 a Punťa (Grande Punto) a Škleblík (VW Passat).
Re: svíčky!
Na bezkontakt s civkou pro bezkontakt davam leta L15TC-1 a jezdim myslim velmi spokojene . Kazdopadne uz se to tu nekde resilo tak v roce 2014.
VAZ 2104 1.3 1989
Re: svíčky!
Jak u Brisku, tak i u NGK jsem narazil na zmetky, které po 1000km přestaly úplně fungovat. Slabá jiskra, nepravidelné zapalování. U NGK je obrovský rozdíl, zda-li jsou Japan či France. To ovšem člověk při objednavce nepozná. Stejně tak Brisk Russia mi v Corse kilometry nenajely. NGK dáváme do hodně Ziguliku a až na zmetky si nikdo nestěžoval. Zmetky jsme chytli asi sérii, protože to byly hned 3 svíčky na jednom motoru, po 1000km.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/