Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Moderátor: Moderátoři
Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Nazdar!
Chcel by som poprosit o rady s Nivou 1,7 SPI. Stav je asi takyto:
motor dlho startuje (cca. 5 sekund) po dlhsom odstaveni, pri opakovanom starte naskoci hned
motor bezi pravidelne aj niekolko sekund, potom obcas vynecha, niekedy iba raz, niekedy aj viackrat po sebe a potom zase bezi pravidelne niekolko sekund, niekedy aj dlhsie
RJ obcas hlasi vo zvysenych otackach chybu 13 - ziadny signal z lambda sondy, ine chyby nepise
Posledne meranie emisii vyslo:
volnobeh - CO 1,6 % (limit 0,5 %), HC cca. 500-600 ppm (limit 100 ppm), lambda okolo 1
zvysene otacky (cca. 3000) - CO cca. 10 % (limit 0,3 %), HC rovnako ako na volnobehu 500-600 ppm, lambda skace
kyslik skace 0,5-1,5 %
Co uz bolo robene:
hlava dole, vymena + zabrusenie novych alebo povodnych ventilov podla stavu, vymena gufier ventilov, kompresia po zlozeni a nastaveni vole ventilov na vsetkych valcoch rovnako 13,5 baru
novy vzduchovy filter
vyskusane 2 rozne zapalovacie moduly + cievky - bezo zmeny
nove sviecky 2x + nove kable - bezo zmeny
premerane vsetky teplotne cidla - OK
premerane cidlo absolutneho tlaku podla manualu (atmosfericky tlak aj volnobezne otacky) - OK
oktanovy korektor/potenciometer nastaveny na 1 V (bez zmeny predstihu) - nemalo vplyv na emisie ani na chod motora
vsetky podtlakove hadice skontrolovane, objimky dotiahnute, nove tesnenie sacieho potrubia - bez falosneho vzduchu
adsorber + ventil skontrolovane, ale to aj tak nefunguje pri nulovej rychlosti
vyskusane 3 uplne nove lambda sondy - vsetky po case vypisu chybu 13 (?!), s jednou pouzitou lambda sondou to chybu 13 nehlasi (!), ale ta ma uz medzicasom strhnuty zavit a teda sa neda pouzit
pretesneny vyfuk
Bez zasahu zostali prakticky iba katalyzator a vstrekovanie. Nefunkcny katalyzator je mozny, ale aj keby bol, CO 10 % nedosahuje ani stary Zigul s karburatorom Weber a bez katalyzatora, takze v tom chyba nebude. Vstrekovanie - netusim, ci moze fungovat natolko, aby motor este relativne normalne bezal a zaroven az tak negativne ovplyvnit emisie. Dakujem za rady/napady!
Chcel by som poprosit o rady s Nivou 1,7 SPI. Stav je asi takyto:
motor dlho startuje (cca. 5 sekund) po dlhsom odstaveni, pri opakovanom starte naskoci hned
motor bezi pravidelne aj niekolko sekund, potom obcas vynecha, niekedy iba raz, niekedy aj viackrat po sebe a potom zase bezi pravidelne niekolko sekund, niekedy aj dlhsie
RJ obcas hlasi vo zvysenych otackach chybu 13 - ziadny signal z lambda sondy, ine chyby nepise
Posledne meranie emisii vyslo:
volnobeh - CO 1,6 % (limit 0,5 %), HC cca. 500-600 ppm (limit 100 ppm), lambda okolo 1
zvysene otacky (cca. 3000) - CO cca. 10 % (limit 0,3 %), HC rovnako ako na volnobehu 500-600 ppm, lambda skace
kyslik skace 0,5-1,5 %
Co uz bolo robene:
hlava dole, vymena + zabrusenie novych alebo povodnych ventilov podla stavu, vymena gufier ventilov, kompresia po zlozeni a nastaveni vole ventilov na vsetkych valcoch rovnako 13,5 baru
novy vzduchovy filter
vyskusane 2 rozne zapalovacie moduly + cievky - bezo zmeny
nove sviecky 2x + nove kable - bezo zmeny
premerane vsetky teplotne cidla - OK
premerane cidlo absolutneho tlaku podla manualu (atmosfericky tlak aj volnobezne otacky) - OK
oktanovy korektor/potenciometer nastaveny na 1 V (bez zmeny predstihu) - nemalo vplyv na emisie ani na chod motora
vsetky podtlakove hadice skontrolovane, objimky dotiahnute, nove tesnenie sacieho potrubia - bez falosneho vzduchu
adsorber + ventil skontrolovane, ale to aj tak nefunguje pri nulovej rychlosti
vyskusane 3 uplne nove lambda sondy - vsetky po case vypisu chybu 13 (?!), s jednou pouzitou lambda sondou to chybu 13 nehlasi (!), ale ta ma uz medzicasom strhnuty zavit a teda sa neda pouzit
pretesneny vyfuk
Bez zasahu zostali prakticky iba katalyzator a vstrekovanie. Nefunkcny katalyzator je mozny, ale aj keby bol, CO 10 % nedosahuje ani stary Zigul s karburatorom Weber a bez katalyzatora, takze v tom chyba nebude. Vstrekovanie - netusim, ci moze fungovat natolko, aby motor este relativne normalne bezal a zaroven az tak negativne ovplyvnit emisie. Dakujem za rady/napady!
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10572
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Zkus lépe ukostřit motor.
= natáhni měděný pletenec přímo od - pólu akumulátoru (třeba) na šroub u svodů.
L.
= natáhni měděný pletenec přímo od - pólu akumulátoru (třeba) na šroub u svodů.
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
V podstate si si odpovedal hned na zaciatku. Mas strasne obohatenu zmes. Aku lambdu si pouzil?Henry píše:Nazdar!
motor bezi pravidelne aj niekolko sekund, potom obcas vynecha, niekedy iba raz, niekedy aj viackrat po sebe a potom zase bezi pravidelne niekolko sekund, niekedy aj dlhsie
RJ obcas hlasi vo zvysenych otackach chybu 13 - ziadny signal z lambda sondy, ine chyby nepise
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Ludek: motor je ukostreny dobre - hruby kabel vedie priamo od - polu baterie na sacie/vyfukove potrubie, spoje boli tiez cistene, ked bola demontovana hlava
Cory: Tie 3 nove lambdy, ktore "nefunguju" su vsetky Bosch, dokonca 2 rozne typy/modely. Nechce sa mi verit, ze su vsetky nefunkcne od vyroby. Ta jedna, ktora chybu 13 nevypisovala, bola nejaka stara Delphi. Ale so vsetkymi sondami to malo cca. rovnake emisne hodnoty, HC 400-800 ppm, CO volnobeh 1,6-2,5 %, CO zvysene otacky 8-10 %. Ta lambda regulacia urcite nie je v poriadku, ale to robi iba drobne korekcie zmesi, podla mna tam musi byt este nejaka "hrubsia" chyba. Ako napr. nespravne fungujuca vstrekovacia tryska (nedostatocne jemne rozprasene palivo alebo prilis vela paliva) alebo pretlakovy ventil paliva. Oboje nemam ako otestovat, asi jedine pokusne vymenit cely vstrekovaci modul za iny. Trochu dlhsie som preplachol vstrekovaciu trysku (priamo spojena na baterku) pri beziacom palivovom cerpadle, vyplavilo to nejake drobne necistoty, motor teraz uz bezi na volnobehu uplne pravidelne bez vynechavania, HC kleslo na cca. 400 ppm, ale CO stuplo na 2 %, CO2 cca. 13 %, O2 cca. 0,5 %.
Cory: Tie 3 nove lambdy, ktore "nefunguju" su vsetky Bosch, dokonca 2 rozne typy/modely. Nechce sa mi verit, ze su vsetky nefunkcne od vyroby. Ta jedna, ktora chybu 13 nevypisovala, bola nejaka stara Delphi. Ale so vsetkymi sondami to malo cca. rovnake emisne hodnoty, HC 400-800 ppm, CO volnobeh 1,6-2,5 %, CO zvysene otacky 8-10 %. Ta lambda regulacia urcite nie je v poriadku, ale to robi iba drobne korekcie zmesi, podla mna tam musi byt este nejaka "hrubsia" chyba. Ako napr. nespravne fungujuca vstrekovacia tryska (nedostatocne jemne rozprasene palivo alebo prilis vela paliva) alebo pretlakovy ventil paliva. Oboje nemam ako otestovat, asi jedine pokusne vymenit cely vstrekovaci modul za iny. Trochu dlhsie som preplachol vstrekovaciu trysku (priamo spojena na baterku) pri beziacom palivovom cerpadle, vyplavilo to nejake drobne necistoty, motor teraz uz bezi na volnobehu uplne pravidelne bez vynechavania, HC kleslo na cca. 400 ppm, ale CO stuplo na 2 %, CO2 cca. 13 %, O2 cca. 0,5 %.
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Ani s jednou Bosch lambdou ti to fungovat nebude. Zožeň lambda sondu AFS-79.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
To vazne? Preco? Ved lambda sondy su normovane/unifikovane diely podobne ako ine diely, ktore vyraba kopec vyrobcov pre rozne znacky a modely aut a podla katalogu by to malo pasovat na Nivu 21214, aj vyhotovenie (rozmery, konektor) vyzera ako povodna lambda sonda. A ta AFS-79 je co zac? Nasiel som to len na ukrajinskych e-shopoch a nikde inde.
A co vravis na ten zvysok problematiky? Aj bez signalu z lambda sondy predsa asi nie je normalne, aby CO pri zvysenych otackach bolo 10 %.
A co vravis na ten zvysok problematiky? Aj bez signalu z lambda sondy predsa asi nie je normalne, aby CO pri zvysenych otackach bolo 10 %.
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Je to system GM, ktory pouziva lambda sondu AFS-79. S lambda sondou Bosch to pracovat nebude. System GM pracuje na trosku inom principe. Lambda signal dava, ale nekorektny, preto to vysoke CO.
Nie je 21214 ako 21214. 21214 je Niva z 1,7 SPi z roku 1996 a rovnako Niva 1,7 MPi z roku 2020. Ak by boli lambdy unifikovane, nebolo by ich milion typov
Nie je 21214 ako 21214. 21214 je Niva z 1,7 SPi z roku 1996 a rovnako Niva 1,7 MPi z roku 2020. Ak by boli lambdy unifikovane, nebolo by ich milion typov
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Ked RJ zisti zly signal z lambda sondy, rozsvieti "check engine" a ulozi chybu 13 a vtedy na ten signal neprihliada, takze tvori zmes podla nejakych ulozenych palivovych map. Jedine zeby tieto mapy mali tak bohatu zmes, ze tie emisne hodnoty, ktore som uviedol, su normalne a rozumne hodnoty to zacne dosahovat az v tej uzavretej slucke, ked tvori zmes podla lambdy.
Ved ale vsetko to je typ lambda sondy s vyhrievanim a vystupnym signalom 0-1 V a rozlisovacou schopnostou zmesi bohata-chudobna, nie? Tie neskorsie MPI mozno maju niektory z tych novsich, komplikovanejsich a sofistikovanejsich typov lambda sondy, netusim. Zase az tolko roznych principov fungovania tych sond nie je. Pre SPI by mala mat lambda sonda katalogove cislo 2112-3850010-11. Kazdopadne toto ani tu AFS-79 neviem najst nikde okrem ruskych a ukrajinskych e-shopov, co mi je nanic. Ak mas nejaky konkretny tip, kde to zohnat, pomoze mi to. Dik!
Ved ale vsetko to je typ lambda sondy s vyhrievanim a vystupnym signalom 0-1 V a rozlisovacou schopnostou zmesi bohata-chudobna, nie? Tie neskorsie MPI mozno maju niektory z tych novsich, komplikovanejsich a sofistikovanejsich typov lambda sondy, netusim. Zase az tolko roznych principov fungovania tych sond nie je. Pre SPI by mala mat lambda sonda katalogove cislo 2112-3850010-11. Kazdopadne toto ani tu AFS-79 neviem najst nikde okrem ruskych a ukrajinskych e-shopov, co mi je nanic. Ak mas nejaky konkretny tip, kde to zohnat, pomoze mi to. Dik!
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Je tu este jedna moznost. Posli mi RJ a upravim ju tak, aby spolupracovala s lambda sondou Bosch.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Dik za ochotu, ale uz som to vyriesil, teda aspon sa to javi ako riesenie. Ten najjednoduchsi fix si mi totiz neprezradil. Ja chapem, ze to je sucast know-how a za to sa plati, ale tak potom naco je cele toto forum, ak nie na nezistnu pomoc? A kedze som na to prisiel sam (pochopitelne s pomocou webu), je to uz aj moje know-how a ja to tu zverejnim aj pre ostatnych, prinajhorsom to nejaky moderator zo zlomyselnosti vymaze. Takze riesenie, ktore som nasiel (a je to bez zaruky, to si musi kazdy zvazit sam) spociva v prepojeni kabla lambda sondy iduceho do pinu C (oxygen sensor ground) konektoru lambda sondy nejakym dodatocnym kablom s kostrou, resp - polom baterie. Udajne je rozdiel vo vyhotoveni povodnej lambda sondy pre RJ GM a lambda sondy Bosch (kat. c. 0258006537 alebo 0258005133), ktora nema ukostrenu tu signalovu cestu. Takze bez tohto dodatocneho prepojenia ukazuje vystup signalu z lambda sondy nezmyselne hodnoty 1,5-2,5 V a po prepojeni s kostrou to osciluje 0-1 V presne tym sposobom, ako lambda sonda fungovat ma. Ci to v skutocnosti aj ukazuje spravne hodnoty podla bohatosti zmesi, to uz posudit neviem. Vo "field service mode" kontrolka check engine vacsinu casu svieti, co ma signalizovat tvorbu zmesi v uzavretej slucke podla lambda sondy a zaroven bohatu zmes.
Kazdopadne sa tym zmenili emisne hodnoty nasledovne rovnako pre volnobeh aj zvysene otacky: HC cca. 350 ppm, CO 1 %, CO2 13,5 %, O2 1 %, lambda = 1. Cize trochu to pomohlo, ale jadro problemu s emisiami to nevyriesilo.
Kazdopadne sa tym zmenili emisne hodnoty nasledovne rovnako pre volnobeh aj zvysene otacky: HC cca. 350 ppm, CO 1 %, CO2 13,5 %, O2 1 %, lambda = 1. Cize trochu to pomohlo, ale jadro problemu s emisiami to nevyriesilo.
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Toto bolo poslednykrat, ked som sa tu s niecim snazil pomoct. Okrem ineho mozes mat problem aj v samotnej RJ. Čau.Henry píše:Dik za ochotu, ale uz som to vyriesil, teda aspon sa to javi ako riesenie. Ten najjednoduchsi fix si mi totiz neprezradil. Ja chapem, ze to je sucast know-how a za to sa plati, ale tak potom naco je cele toto forum, ak nie na nezistnu pomoc?
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Nejak hrozně bych to nevidel. Kdo chce poradit, poradi. Kdo vyjadri nazor, tak coby ne. Vedet jak, je cenné a nebylo by se cemu divit, ze by se neposkytovaly veskere vydobyte znalosti. Bez znalostí místních na fóru, bych Laděnu tezko takhle provozoval, zacož velke díky. Nekdy staci natuknout a problem se vyresi, jindy se poskytne kompletni info a muze to byt k nicemu.
Mi spi spaluje v norme, ale zrala olej a myslel jsem, ze to vyresi vymena voditek. No hlavu mam jakoš takoš opravenou, ale spotreba oleje je bezezmen porad vysoka. Auto ani necadi a po čuchu plynu u vyfuku je to taky normal. Vychazi mi to na stiraci krouzky, do kterych jsem se jeste necpal. On ten motor uz schytal horsi spalovani, pri prolinani tesneni hlavy. Od te doby to asi ten olej bere a pisty schytaly dost zakarbonovani, ktere jsem ocistil leda zhora. Kdyby nemusel motor ven, kvuli napravnici, tak bych uz na to asi kouknul.
No rozebirat znova to ted nechcu, tak bych zkusil vyctenou aplikaci petroleje pres svicky, at pusobi a mozna stiraky nejak ozivi. Aditiva bishop jsem aplikoval, neco to pomohlo, ale asi ne uplne.
Mi spi spaluje v norme, ale zrala olej a myslel jsem, ze to vyresi vymena voditek. No hlavu mam jakoš takoš opravenou, ale spotreba oleje je bezezmen porad vysoka. Auto ani necadi a po čuchu plynu u vyfuku je to taky normal. Vychazi mi to na stiraci krouzky, do kterych jsem se jeste necpal. On ten motor uz schytal horsi spalovani, pri prolinani tesneni hlavy. Od te doby to asi ten olej bere a pisty schytaly dost zakarbonovani, ktere jsem ocistil leda zhora. Kdyby nemusel motor ven, kvuli napravnici, tak bych uz na to asi kouknul.
No rozebirat znova to ted nechcu, tak bych zkusil vyctenou aplikaci petroleje pres svicky, at pusobi a mozna stiraky nejak ozivi. Aditiva bishop jsem aplikoval, neco to pomohlo, ale asi ne uplne.
(maluch,uno1.5i-koloběh plechu v přírodě)
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
-lanča delta2 1.6i zdvihlá
-Lada Niva 1.7i -ll-
-Piaggo /bravo/sup.bravo/ciao//
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Ved sa neurazaj, ja som ta nemal v umysle urazit. Len som sa dopatral k takemuto postupu a cudoval som sa, preco si ho nespomenul, ked to vyzera byt najjednoduchsie a funkcne riesenie (podla emisii a signalu z lambda sondy), pricom netvrdim ani som netvrdil, ze to tak definitivne je. A ak je to blbost, tak sa da racionalne vysvetlit preco to tak je. Vsetci sa ucime. Samozrejme, chyba moze byt aj v RJ, ale v tom pripade je to rovno na vymenu kus za kus, s tym nic ine nespravim. Moj osobny tip je skor vadne vstrekovanie.
Posledne meranie:
volnobeh: HC 250 ppm, CO 0,8-1 %, CO2 13,5 %, O2 <1 %, lambda = 1
zvysene otacky: HC <100 ppm, CO 0,5 %, CO2 13,7 %, O2 0,5 %, lambda = 1
Edit: samozrejme, velky respekt a vdaka hocikomu, kto ma snahu, chut a vedomosti pomoct aspon takto virtualne cennou radou, ak sa da! A to plati aj pre teba, Cory!
Posledne meranie:
volnobeh: HC 250 ppm, CO 0,8-1 %, CO2 13,5 %, O2 <1 %, lambda = 1
zvysene otacky: HC <100 ppm, CO 0,5 %, CO2 13,7 %, O2 0,5 %, lambda = 1
Edit: samozrejme, velky respekt a vdaka hocikomu, kto ma snahu, chut a vedomosti pomoct aspon takto virtualne cennou radou, ak sa da! A to plati aj pre teba, Cory!
- Ondra1,7mpi
- Příspěvky: 1447
- Registrován: stř říj 07, 2015 20:04
- Bydliště: Javořice - vysočina
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Podle mě není v obou zemích nikdo kdo ladám a elektronice rozumí více než Cory... Mě radil vždy dobře a prakticky, žel na dálku je někdy těžké pomoci... Taky se tu objevoval Majo, ale dlouho jsem jeho příspěvek tady neviděl, škoda... Pak samosebou další stálice v Červené vestě, Valda, Luděk a spol.... Myslím že toto fórum v porovnání s jinými a že jsem kvůli vozovému parku i jinde (Peugeot,BMW...), je nejlepší co do morálky upřímnosti a ochoty... Problémy okolo elektroniky jsou na nivě asi to nejsložitější, a navíc někdy značí čistě mechanický problém...
K věci, výměna vstřikovací rampy byla pro mě jedna z nejlehčích, tak proč to nezkusit... Dokonce vstřikovače z Euro 2 se chovali stejně jako Euro 3 nebo 4 nebo co to bylo... Naštěstí je to pryč, kapitola uzavřená... Podle mě je jednoduší jednobod, než čtyř bod... Držím palce...
K věci, výměna vstřikovací rampy byla pro mě jedna z nejlehčích, tak proč to nezkusit... Dokonce vstřikovače z Euro 2 se chovali stejně jako Euro 3 nebo 4 nebo co to bylo... Naštěstí je to pryč, kapitola uzavřená... Podle mě je jednoduší jednobod, než čtyř bod... Držím palce...
Diesel not died... Peugeot + lada = the best off offroad -Lada Niva 1.9TD
Re: Pripadova studia Niva 1,7 SPI - EMISIE!!!
Pokud při měření emisí je správně hodnota lambda =1 a kyslík je méně než jedno procento, a přesto jsou emise vysoko, pak je pouze jedno řešení. Prostě je špatný katalyzátor. Jiná možnost není. A vlastně nevím, nad čím tu diskutujte.
RENAULT Mégane Grandtour *04/2008 - 1,5dCi 78kW (06/2016-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)
RENAULT Scénic *05/2012 - 1,4TCe 96kW (10/2023-)