Markova Nová strast s demencí
Moderátor: Moderátoři
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Nová strast s demencí
Jeste sundavanim palice tady stras . Kdyz vidim ty rezate torxy ... .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Ondrůch
- Příspěvky: 1511
- Registrován: pon srp 01, 2005 12:59
- Bydliště: Brno
- Kontaktovat uživatele:
Re: Markova Nová strast s demencí
Nechceš si to topení dát ještě jednou? Radiátor i termostat mám.
VAZ 1117
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Nová strast s demencí
Uhodl, nechceš . Až nabydu sil tak ti sem napíši postup. Zatím se můžete pokochat komentovanou fotogalerií: https://koko-loko.rajce.idnes.cz/Vymena ... _na_Kaline , ale když o něco šlo tak jsem nefotil, ale dělal takže to nejlepší neuvidíte . Osazen byl nakonec další termostat, nějaké Dayco z PRC, musel jsem pořádně dorvat čidlo, aby kolem něj neteklo, ale teplota se drží na 87 - 87,5°C což jest hlavním ukazatelem.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Markova Nová strast s demencí
Nema ist nahodou dole cela palubovka? Namiesto tej gynekologie. Palubovku mas dole za 1,5hod namiesto sturania sa v zadku, teda radiatore cez ten otvor.
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Nová strast s demencí
Bych tě chtěl s tou 1,5 hodinou vidět .
Ale ano, takový je oficiální postup. Vyrabovat interiér, těleso topení si donést na ponk a tam si můžeš výměník vyměnit v rukavičkách jako lord.
Ale ano, takový je oficiální postup. Vyrabovat interiér, těleso topení si donést na ponk a tam si můžeš výměník vyměnit v rukavičkách jako lord.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
- Luděk Musil
- Příspěvky: 10571
- Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
- Bydliště: Vyškov/Rašov
- Kontaktovat uživatele:
Re: Markova Nová strast s demencí
Určitě máš na mysli Autosalon "Na Kopečku" Kotvrdovice, kde mají vozy všech značek, modelů a kubatur za jednotnou cenu 0,5 Kč/kg . L.FOMA píše:… autosalon Kotvrdovice ...
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Re: Markova Nová strast s demencí
Ano Luďku, přesně ten autosalon "Na Kopečku" jsem měl na mysli
Lada 21061(1986) 1986-2008(198 000km)
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Lada 21113(2001) 2008-2024(250 530km)
Ford Fusion 1.4 16v 2012-nyní
Lada Vesta SW Cross (Bastion) 2019 -nyní
Lada 21120(2004) (Rozmar) 2023 - nyní
Lada = Levné A Dobré Auto
Re: Markova Nová strast s demencí
Coz takhle zmenit salooon, sherife?FOMA píše:Ano Luďku, přesně ten autosalon "Na Kopečku" jsem měl na mysli
Bud v klidu, mne ted na fabce taky umrela spojka. Potupne sem ji zatlacil za branu skoda zavodu na hulinske, takze ted mam dve auta ze tri v servise
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Nová strast s demencí
Jak jsem slíbil, že napíši ten návod jak vyměnit topení u Kaliny Mk. I. . Je to tedy zbytečnost, ale když jsem to slíbil tak píšu .
Jedná se o alternativní postup. Výrobcem stanovený postup je spojený s demontáží palubovky a sloupku řízení. Myslím, že každý aspoň trošku soudný člověk chápe, že tudy cesta nevede.
Toto video na YT mne inspirovalo: https://www.youtube.com/watch?v=FJ4xpI37vlU . Ten šťastlivec nemá posilovač řízení ve sloupku což mu velice pomohlo.
Práce v motorovém prostoru: Nejprve vypustit chladící kapalinu. Jedna zátka je na chladiči u altíku, druhá na bloku za držákem zapalovacího modulu (platí pro 8V). Pak je třeba sejmout filtrbox a gumovou hadici před škrtící klapkou. Akumulátor se snímat nemusí, ale myslím, že je to bez něj lepší. Dále je potřeba odpojit hadice od nátrubků výměníku topení na motorové přepážce. Též je potřeba odšroubovat matičku zajišťující přítlač plechového elementu kolem nátrubků výměníku. Je více než vhodné o cca. 12 mm zkrátit jeho příliš dlouhý šteft.
V prostoru u nohou řidiče se odšroubují tři šroubky držící deklík výměníku a sejme se. Stejně tak je dobré sejmout zdobný kryt výdechů na nohy. Ovladač klapky topení je třeba přeložit do polohy zcela vypnutého ohřevu což uchraní mechanismus klapky před poškozením při řezu. Plech přes který je držen kryt výměníku se vyhne doleva. Sejme se pedál plynu a odloží bokem. Dále se sejme čep brzdového pedálu čímž se umožní jeho hlubší zmáčknutí směrem k motorové přepážce. Panáček na videu pedál přesouvá směrem od přepážky, ale jemu tam nezavazí posilovač řízení. Následně se veme plátek pilky na železo a odříznou se výústky výměníku u jejich kořenů. tím se výměník částečně uvolní a lze povysunout tak, že se plátkem provedou dva řezy co prodlouží otvor pro montáž výměníku. Panáček pak plast ohřeje a vyhne. Pokud není čím nahřívat postačí odvrátit zrak, zavřít oči a plast vylomit. Následně pak lze při zamáčklém brzdovém pedálu vyjmout výměník.
Provede se sanitace prostoru, řez a srovnání přítlačného plechu. Jedna půlka plechu se spolu s těsněním srovná a osadí na přepážku. Se zamáčklým pedálem brzdy se velice opatrně osadí výměník, je to na milimetry. Samotné ustavení výměníku do správné polohy, aby zapadl je tak na čtyři infarkty, ale zapadne. Prověří se přilehnutí klapky topení a případně se vlepí dotěsňující element. Pak se vše osadí v obráceném postupu, obnoví se těsnost tělesa topení a zahladí se stopy po řezu.
Inspirující fotografie zde: https://koko-loko.rajce.idnes.cz/Vymena ... _na_Kaline
Jedná se o alternativní postup. Výrobcem stanovený postup je spojený s demontáží palubovky a sloupku řízení. Myslím, že každý aspoň trošku soudný člověk chápe, že tudy cesta nevede.
Toto video na YT mne inspirovalo: https://www.youtube.com/watch?v=FJ4xpI37vlU . Ten šťastlivec nemá posilovač řízení ve sloupku což mu velice pomohlo.
Práce v motorovém prostoru: Nejprve vypustit chladící kapalinu. Jedna zátka je na chladiči u altíku, druhá na bloku za držákem zapalovacího modulu (platí pro 8V). Pak je třeba sejmout filtrbox a gumovou hadici před škrtící klapkou. Akumulátor se snímat nemusí, ale myslím, že je to bez něj lepší. Dále je potřeba odpojit hadice od nátrubků výměníku topení na motorové přepážce. Též je potřeba odšroubovat matičku zajišťující přítlač plechového elementu kolem nátrubků výměníku. Je více než vhodné o cca. 12 mm zkrátit jeho příliš dlouhý šteft.
V prostoru u nohou řidiče se odšroubují tři šroubky držící deklík výměníku a sejme se. Stejně tak je dobré sejmout zdobný kryt výdechů na nohy. Ovladač klapky topení je třeba přeložit do polohy zcela vypnutého ohřevu což uchraní mechanismus klapky před poškozením při řezu. Plech přes který je držen kryt výměníku se vyhne doleva. Sejme se pedál plynu a odloží bokem. Dále se sejme čep brzdového pedálu čímž se umožní jeho hlubší zmáčknutí směrem k motorové přepážce. Panáček na videu pedál přesouvá směrem od přepážky, ale jemu tam nezavazí posilovač řízení. Následně se veme plátek pilky na železo a odříznou se výústky výměníku u jejich kořenů. tím se výměník částečně uvolní a lze povysunout tak, že se plátkem provedou dva řezy co prodlouží otvor pro montáž výměníku. Panáček pak plast ohřeje a vyhne. Pokud není čím nahřívat postačí odvrátit zrak, zavřít oči a plast vylomit. Následně pak lze při zamáčklém brzdovém pedálu vyjmout výměník.
Provede se sanitace prostoru, řez a srovnání přítlačného plechu. Jedna půlka plechu se spolu s těsněním srovná a osadí na přepážku. Se zamáčklým pedálem brzdy se velice opatrně osadí výměník, je to na milimetry. Samotné ustavení výměníku do správné polohy, aby zapadl je tak na čtyři infarkty, ale zapadne. Prověří se přilehnutí klapky topení a případně se vlepí dotěsňující element. Pak se vše osadí v obráceném postupu, obnoví se těsnost tělesa topení a zahladí se stopy po řezu.
Inspirující fotografie zde: https://koko-loko.rajce.idnes.cz/Vymena ... _na_Kaline
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Markova Nová strast s demencí
A to jsem (hlupák ) nadával, když jsem měnil se svou postavou radiátor na 2103
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Markova Nová strast s demencí
Masakra ako hovoria naši bratia zo severu, ale aj tak som už zistil že Granta hreje lepšie a rýchlejšie ako Vesta
Wartburg 353 Ja Hans! Das Auto! (KIA)
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Škoda Favorit 135 H Black Deamon (Retired)
Renault Megane 1.6 66kw/90k Classic (Predané)
Lada Granta 1.6 72kw/98k Liftback - Polárna Líška, (Predaná)
Lada Vesta 1.6 16v ? kw/ ? k Sedan - Eskymka - Posledná biela kráľovná
Re: Markova Nová strast s demencí
Koko, ja proste opakovame smekam pred tvou trpelivosti a sikovnosti. Btw nebylo by fajn to hodit do zvlast tematu i vcetne par fotek? Nebyla tu nejaka wiki, kterou uz nikdo neresi...?
VAZ 2104 1.3 1989
Re: Markova Nová strast s demencí
Jak neřeší, obecný link je nahoře, jen nemám sílu tam ty věci přepisovat (v podstatě ani Vestu, natož takový výběhový vzor jako má KL). Jedničková kalča má svůj rozcestník taky: https://forum.ladaklub.com/wiki/lada:111, s případnými dotazy/nejsnostmi jse připraven pomoci, ale uživatelé musí být drobátko aktivnější.
VAZ nemá kaz (2107 1990-2005, 21113 (2005-2017, 2019 RIP),GFL (Červená Vesta Lux) r. 2017 na prodej někdy kolem roku 2030, Tátova Priora r.v. 2009 od 2021)
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
YOUTUBE kanál #ladavestacz - dejte odběr
Vokativ (5.pad, oslovujeme volame) je Georgie (2. deklinace, vzor populus, ze )
Re: Markova Nová strast s demencí
Aktivni uzivatel? To je co za mytologii?Georgius píše:Jak neřeší, obecný link je nahoře, jen nemám sílu tam ty věci přepisovat (v podstatě ani Vestu, natož takový výběhový vzor jako má KL). Jedničková kalča má svůj rozcestník taky: https://forum.ladaklub.com/wiki/lada:111, s případnými dotazy/nejsnostmi jse připraven pomoci, ale uživatelé musí být drobátko aktivnější.
VAZ 2104 1.3 1989
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11040
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Markova Nová strast s demencí
Myslím, že tuto starou vranu asi netřeba řešit v nějakých pediích. Vždyť to by teď pořizoval akorát nějaký zoufalec jak já a ti šťastlivci co to tady už mají to raději svěří servisu. Jediný pořádný kaliní ranař je tady Dmatej a ten se dlouho neozval. Radek a Radůz se s tím drbat nebudou a Luděk ten s tím bude tak ještě minimálně ctyři roky otálet . Někde od Zlína jezdí na srazy tuším dvě Kaliny, ale se tady myslím nějak moc neukazují.
No a nahlásím další progres. Konečně jsem vyměnil rozvodový řemen a jeho ozývající se napínací kladku od MS . Pumpa se mi zdála v pohodě tak jsem jí nechal původní. Ona by její výměna vyžadovala stahování rozvodového kola z kliky, dávat šusplech z prsou dolů a když jsem viděl silikon na který pumpu hitlerovec dával tak mne chuťe přešly . Též jsem konečně nahodil nový šestidrážkový klíňák místo čtyřdrážkového podvyživence. Z napínání rozvoďáku mám takový pocit, že jsem jej našponoval moc a utažení řemenice se mi taky nějak nedařilo jak bych chtěl neb jsem to protáčel na spojce a šroubovák ve věnci nechtěl moc držet ... ale jezdí to no. A napínání řemene od altíku je zase díky tomu mechanismu takové na cit či spíše na verím v boha .
Nicméně i když se na netu píše, že motor 21114 se prý nekopne tak elegantní výměna rozvoďáku na kraji silnice tak jako třeba u motoru 2105 kde na to stačí klíč 10 a 13 již díky nutnosti snímat řemenici není tak lákavá.
No a nahlásím další progres. Konečně jsem vyměnil rozvodový řemen a jeho ozývající se napínací kladku od MS . Pumpa se mi zdála v pohodě tak jsem jí nechal původní. Ona by její výměna vyžadovala stahování rozvodového kola z kliky, dávat šusplech z prsou dolů a když jsem viděl silikon na který pumpu hitlerovec dával tak mne chuťe přešly . Též jsem konečně nahodil nový šestidrážkový klíňák místo čtyřdrážkového podvyživence. Z napínání rozvoďáku mám takový pocit, že jsem jej našponoval moc a utažení řemenice se mi taky nějak nedařilo jak bych chtěl neb jsem to protáčel na spojce a šroubovák ve věnci nechtěl moc držet ... ale jezdí to no. A napínání řemene od altíku je zase díky tomu mechanismu takové na cit či spíše na verím v boha .
Nicméně i když se na netu píše, že motor 21114 se prý nekopne tak elegantní výměna rozvoďáku na kraji silnice tak jako třeba u motoru 2105 kde na to stačí klíč 10 a 13 již díky nutnosti snímat řemenici není tak lákavá.
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107