Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Moderátor: Moderátoři
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Dnes jsem se bavil s jedním chlapíkem-veteránistou od Rožnova p. R. a říkal mi, že je dobré s sebou vozit i průkazku historického vozidla(bavíme se o klubové testaci, tedy bílé znakčy, ale testace hist. původnosti, 1/12 povinného atd)...že v případě nehody se všude uvede, že jde o veterána a následný postup při likvidaci škod by měl být stejný jako u aut na véčkách. Máte s tím někdo zkušenosti?
VAZ 2106 - Marina r.1979
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
http://dean2107.rajce.idnes.cz/
Dva PoJeBy ze Skašova
„Duše se milují od pasu nahoru, těla od pasu dolů."
Gabriel García Márquez
-
- Příspěvky: 526
- Registrován: sob led 14, 2012 13:33
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Jj, klubova Testace dělá z auta ne 40 let starou plechovku, ale skutečně historické vozidlo co se postupu pojišťoven týče.
Záškodník od škodovek
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Škoda Octavia 1961 & Škoda 1000mb 1967 & Škoda 110LS 1975 & Škoda 100L 1975& Škoda 120L 1977 & Škoda 125L(136L) 1989 & Mercedes-Benz 200D 1976 & Mercedes Sprinter 212D 1998 & Opel Corsa B & Fiat 127 1976 & Fiat 126p 1986 & Fiat 126p 1987 & 20x motocykl
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Mám k autu asi 6-stránkový protokol o HV, kopii má moje pojišťovna, nic malého (průkazku) nemám - myslím, že kdyby k něčemu neblahému na silnici dočlo, tak se to bude dokládat dodatečně - to si jen myslím.........
Žigulíci: VAZ 2101 r.1971, VAZ 2103 r.1974, VAZ 2170 r.2012
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
hádejLuky píše:že v případě nehody se všude uvede, že jde o veterána a následný postup při likvidaci škod by měl být stejný jako u aut na véčkách. Máte s tím někdo zkušenosti?
Při nehodě jsem to u sebe neměl, ale samotný součet škod stejně provádí až likvidátor.
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Zdravím. Je tu niekto zo Slovenskej Republiky, kto má auto s veteránskou testáciou. Alebo aspoň niekto, kto je členom klubu historických vozidiel a má prehľad o takýchto veciach???? Vopred ďakujem.
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Doporucite nekoho na veteranskou testaci v Praze? Diky
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
K čemu ji potřebuješ? To chceš na tu svou 01? Několik osvědčených kontaktů tam mám.
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Ano. Je sice na bilych znackach, ale ekovypalne se mi fakt platit nechce...
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Jsem myslel, že už auto máš dávno přepsané. Jasně, platit výpalný u takhle pěkného auta je blbost. V Praze je to u většiny klubů divočina, ale jsou tam i féroví borci...
Máš podrobnou SZ. A doplň si bydliště v profilu!
Máš podrobnou SZ. A doplň si bydliště v profilu!
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Diky. Doplnim
- Crocodile
- Příspěvky: 3538
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Máme tady nějaké novinky, ověřil jsem to i na webech mytocz.eu a edalnice.cz
Platí ale jen pro auta s V značkou:
Od 1.1.2021 lze s vozidlem, které je opatřeno značkou V (tudíž plechová registrační značka přidělená úřadem) po registraci v systému dálničních poplatků na příslušném webu (či v samoobslužném kiosku), a při současně splněné podmínce 80 km/h a více, uvedené v TP - cestovat po zpoplatněných komunikacích zadarmo. Bohužel se toto netýká vozidel, která mají civilní značky a veteránské ověření (nebo jak se to nazývá) - a typicky český důvod: systém to neumí prověřit zda je otestováno = nejsou propojené databáze.
Pro nákladní vozidla nad 3,5 tuny jsou taktéž zdarma:
Krabičku na nulové mýto vydává pouze kontaktní místo – pozor, benzínky toto neumí.
· Po předložení dokladů od vozidla, vyplnění formuláře, podpisu smlouvy a odsouhlasení Prahou vydají krabičku k mýtnému. Neplatí se za ní nic, jen v případě následného poškození se doplácí kauce při vrácení.
· Jsou schopni to udělat na počkání, pokud ke smlouvě dostanou souhlas z Prahy. Jinak mají na to cca 5 dní. Proto je lepší se domluvit předem, třeba poslat info emailem a pak si krabičku se smlouvou vyzvednout.
· K vydávání není jednotný postup z centrály, proto se může místo od místa lišit, tedy správně je postup tak, že podepsaná smlouva žadatelem se nechá schválit v Praze a pak je kontaktní místo oprávněno vydat krabičku pro mýto. Proto někde může postačit zaslání scanu dokumentu předem, někde ne.
· Pokud někdo jezdil loni a platil, může požádat o vrácení peněz na zvláštním formuláři.
· Pokud má někdo loňskou krabičku, kontaktní místo ji musí přehrát.
Zákonná úprava zde:
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-13/zneni-20210101
v odkazu na zákon viz § 20a Osvobození od zpoplatnění, bod p)
Platí ale jen pro auta s V značkou:
Od 1.1.2021 lze s vozidlem, které je opatřeno značkou V (tudíž plechová registrační značka přidělená úřadem) po registraci v systému dálničních poplatků na příslušném webu (či v samoobslužném kiosku), a při současně splněné podmínce 80 km/h a více, uvedené v TP - cestovat po zpoplatněných komunikacích zadarmo. Bohužel se toto netýká vozidel, která mají civilní značky a veteránské ověření (nebo jak se to nazývá) - a typicky český důvod: systém to neumí prověřit zda je otestováno = nejsou propojené databáze.
Pro nákladní vozidla nad 3,5 tuny jsou taktéž zdarma:
Krabičku na nulové mýto vydává pouze kontaktní místo – pozor, benzínky toto neumí.
· Po předložení dokladů od vozidla, vyplnění formuláře, podpisu smlouvy a odsouhlasení Prahou vydají krabičku k mýtnému. Neplatí se za ní nic, jen v případě následného poškození se doplácí kauce při vrácení.
· Jsou schopni to udělat na počkání, pokud ke smlouvě dostanou souhlas z Prahy. Jinak mají na to cca 5 dní. Proto je lepší se domluvit předem, třeba poslat info emailem a pak si krabičku se smlouvou vyzvednout.
· K vydávání není jednotný postup z centrály, proto se může místo od místa lišit, tedy správně je postup tak, že podepsaná smlouva žadatelem se nechá schválit v Praze a pak je kontaktní místo oprávněno vydat krabičku pro mýto. Proto někde může postačit zaslání scanu dokumentu předem, někde ne.
· Pokud někdo jezdil loni a platil, může požádat o vrácení peněz na zvláštním formuláři.
· Pokud má někdo loňskou krabičku, kontaktní místo ji musí přehrát.
Zákonná úprava zde:
https://www.zakonyprolidi.cz/cs/1997-13/zneni-20210101
v odkazu na zákon viz § 20a Osvobození od zpoplatnění, bod p)
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
- Křečík Barbuška
- Příspěvky: 11048
- Registrován: ned srp 29, 2004 09:01
- Bydliště: Brno
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Ja teda nevim proc by veteranske ci "uzasne" historicke vozidlo melo mit nejake ulevy na zpoplatnenych komunikacich. Jejich provoz by mel jiz logiky veci byt minimalni. Kolem komina a supajdy dom. Stejne tak mi hlava nebere proc nemaji mit pravidelnou TK. Ony jako nemusi brzdit apod. ?
Ach ta moje zavistivost .
Ach ta moje zavistivost .
Lada Granta Liftback 1,6 16V - skoro normální auto
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Lada Kalina 1117 1,6 8V - neopodstatněné a nenaplněné naděje
ex VAZ 2105, VAZ 2104, VAZ 2107
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Ale ony maji pravidelnou technickou kontrolu a řekl bych že i náročnější, než provozní auta. Nyní jednou za dva roky, dříve dokonce každý rok.
Proč úlevy? Správně píšes, že kolem komína a dom. Tak proto. Na dalnici stejně nikdo s veteranem nepojede a když už, tak jednou za uherskej rok neplánovaně.
Proč úlevy? Správně píšes, že kolem komína a dom. Tak proto. Na dalnici stejně nikdo s veteranem nepojede a když už, tak jednou za uherskej rok neplánovaně.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Občas sa stane, že jedinec je natolko príčetný, že nepredá veterána a nekupi si zbytočnú kalinu, ktorá mu spôsobuje ešte ďalšie a ďalšie morové rany. Taký jedinec potom môže napríklad chcieť navštíviť zraz napr v Hnačove a tam ísť po diaľnici.Křečík Barbuška píše: Kolem komina a supajdy dom.
VAZ 21061 - 1986 - 50 shades of orange
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
VAZ 21011 - 1976 - plyňák
VAZ 2105 - 1983 - expedičný špeciál
VAZ 21061 - 1980 - zožrali ju oxidi
VAZ 2101 - 1979 - fatal crash
VAZ 21011 2x - 1980/1976 - adoptívne deti
Felicia combi 1,3mpi - 2000 - prevoz ND
Repliky koncoviek výfuku
- Crocodile
- Příspěvky: 3538
- Registrován: pon úno 07, 2011 16:49
- Bydliště: Choceň
- Kontaktovat uživatele:
Re: Veteránské papíry, testace na LADY a vše kolem
Ještě dodatek k mému příspěvku (už nemůžu editovat), zmíněná registrace u historických vozidel do 3,5 t není pro použití dálnice potřeba, bylo to tam chybně, známý to už upřesnil.
2101 (1976)
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada
21044 (1999)
2101 (1975)
21044 (1996)
vozík domácí výroby (1984)
MAZ-8114 přívěs (1986)
ЗиЛ-131 (1977)
УАЗ-3151 (1986)
Bylo: 2203 Latvija, 21044, 2107, 2102 , 21044, Skif M1, 21093
Historie: Avtoexport
Vozy Lada