Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Moderátor: Moderátoři

Odpovědět
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Příspěvek od Dusan »

Aususovy material kotucov
Jan Vaníček
Příspěvky: 1109
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Příspěvek od Jan Vaníček »

Podle mě je to způsobeno dvěma faktory. Ten první je materiál kotoučů. To bez debat, potvrdili mi to v servisu. A druhý fakt,že při automatickém zabrždění a stání pod destičkou neoschne vlhlkost, resp. v zimě solanka a právě v to místě začne řekněme hloubková koroze. To se ale bohužel děje i při nezabrzdění při odstavení, kdy zase v prostoru pod destičkou zůstává vlhkost déle. Markantní to je vždy po víkendu. U předešlých Octávií jsem běžně najížděl na destičky přes 200tis. U Superba jsou přední pořád v pořádku a dle současné síly mohou tyto kilometry vydržet též (nevydrží, po letech najíždím výrazně méně km, takže po 4letech bude mít do 160tis a pak si ho koupím a tedy nechám vše preventivně vyměnit). U Octávie jsem si vždy před příjezdem domů 2-3x přitáhnul ručku a kotouče byly stéle, jako nové. Kolegové, kteří to nedělali je měli měněné třeba ve 100tis. Tam bylo přímé porovnání. Honza
Uživatelský avatar
JmJ
Příspěvky: 6582
Registrován: úte čer 01, 2004 11:30
Bydliště: Kromeriz

Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Příspěvek od JmJ »

Kotouce chytaji driv lisej, to je klasika poslednich min 10 let, to same dela hnuj a to same sem pozoroval i na 5 dni odstavenem ferrari. Kazdpadne pokud vim, tak i elektronicka rucni brzda jde zatahnout za jizdy, takze muzete udrzovat i ted, jen je potreba to asi prvni zkusit na bezpecnem useku :-) (samozrejme se to muze chovat ruzne u ruznych aut).

https://www.youtube.com/watch?v=GQhc29wWrFk

Na hnoji delam to, ze pri odstavovani v zime do garaze se snazim pri dojezdu nebrzdit, minimalne pak s aute jeste trochu pohnout. Pomaha to taky, jinak je pak rozjezd treba po tydnu roven utrzeni flastru z chlupate ruky.
VAZ 2104 1.3 1989
Uživatelský avatar
Laďuša
Příspěvky: 12129
Registrován: stř lis 09, 2005 22:06
Bydliště: Klatovy / Plzeň
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Příspěvek od Laďuša »

To jako je myšleno vážně to udržování kotoučů zatažením ručky? To snad ne :lol: Ono se to snad nebrousí hlavní brzdou? A co druhá náprava? Tuto je přece zcestný.
Člen LKCS; Honorowy klubowicz LKP [ELITE 5000]

Chatka 12 forever :toothy10: ►Stodolní II◄ :) Estonian-czech crazy night :partyman: Uctívač Vana Tallinnu. Propāns-butāns!
Osa Klatovy-Plzeň-Brno ;) Tři sestry <|||> Ladagang 8) °Expedice Eesti 2010°
Dva PoJeBy ze Skašova

Haben Sie Bratwurst?

:!: keréklampás :!:
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Příspěvek od Luděk Musil »

Dovolím si malé (velké) OT:
7 let mi stojí na dvoře (slunci, dešti, zimě, větru) fialová čtverka. S tím, že ji odvezu (na lafetě se státní poctou :lol: ) do Barka. Neteř se konečně naštvala a domluvila to tam. V pátek si to pro to přijedou, v práci jsem dostal den placeného volna na pohřeb v rodině :lol: .
Ale o to nic, teď k jádru pudla: včera navečer jsem s tím autem musel pohnout, abych je dostal od plotu, kde celou dobu stálo, pod koly mělo dřevěné hranoly. I zapřáhl jsem nového koně a zkusil s tím pohnout. A světe div se - ono se to vcelku bez problémů pohnulo. Přední destičky se odtrhly zcela bez problému, zadní levá se taky utrhla. Jen pravá zadní zůstala "přimrzlá". Ale stačilo zvednout a sundat kolo, gumovou palicí několikrát udeřit do bubnu a bylo to zprovozněný.
Myslím, že kdybych ty kotouče a bubny sundal, vzal je drátěnkou, tak tam snad ani nenajdete nějakou, natož pak hloubkovou, korozi.
Tolik ke kvalitě materiálů :idea: .
L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Příspěvek od Teepee »

Tak to je ho Luďo do toho Barka škoda ne?

Na Oktávce byl zadek orezlý, s proužkem na okrajích, protože od února do července stála v Tukasu v bazaru, ale to se obrzdilo a kotouč brzdí v celé šířce s tím, že proužek má trochu jinou barvu, ale je hladký lesklý. Předek má dost hranku, loni v červenci při prohlídce mě přesvědčovali do nových předních kotoučů, ale nechal jsem dát jen nové destičky (a vyhodil do šrotu jen jednu, ostatní by ještě něco nabrzdily). Doma jsem kotoučům změřil tloušťku a jsou samozřejmě ještě v pohodě. Někde jsem slyšel, že životnost je 2x destičky na 1x kotouč. Ujeto to má 125 000km, 25 000km se mnou lážo plážo, brzdy rozhodně netavím, ale taky neřeším.
Destička může brzdit do plechu, má snad nějakou kontrolku a kotouč má na sobě napasnou minimální tloušťku, nebo ne? :lol:
Bílý LADA a okřídlená spol.
Jan Vaníček
Příspěvky: 1109
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Příspěvek od Jan Vaníček »

Samozřejmě, že jsem to s tím udržováním myslel vážně. Ono je jedno, jestli je ručka elektrická, nebo manuální, v obou to rezne stejně. Proto myslím smrtelně vážně to, co jsem psal ohledně přitažení ručky. A dělal jsem to už i u žigula, dokonce jsem to tuším někde četl jako doporučení. Ostatně jak říkám, 2 stejné vozy a jeden na 100tis. výměna, můj přes 200 a ne. A to kolega jezdí daleko razantněji. Zadní brzdy nemají z principu takovou sílu.
Zatáhnout el. ručku při normální jízdě? Zkušenost ze Superba je, že to nelze. Samozřejmě jsem vyzkoušel. Mám pocit, že za jízdy to přes jednotku ABS brzdí na všechna kola. Při prvním zatažení to okamžitě "vykoplo"brždění, až při druhém zabrzdilo. Možná ochrana před nechtěným zabržděním, nevím, ten systém jsem nezkoumal. Sice vím, že u některých aut včetně koncernových byly ne brzdičích motorky, ale tady jsem měl pocit, že to při jízdě zabrzdilo i předek. Jo a ještě jedem poznatek. Zkoušel jsem tedy před přijetím domů jet pod plynem a levou nohou brzdit stejně, jako když jsem na starších autech zajížděl brzdy. Nelze. Při přibrždění se automaticky vypne sešlápnutý plyn. Honza
Uživatelský avatar
Luděk Musil
Příspěvky: 10570
Registrován: úte čer 01, 2004 07:55
Bydliště: Vyškov/Rašov
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Příspěvek od Luděk Musil »

Jan Vaníček píše:.... Zkoušel jsem tedy před přijetím domů jet pod plynem a levou nohou brzdit stejně, jako když jsem na starších autech zajížděl brzdy. Nelze. Při přibrždění se automaticky vypne sešlápnutý plyn. Honza
Ano, to jsou ty logické závislosti, které se zdají být skvělé, ale v praxi většinově škodí či jsou většinově nepoužitelné.
Vzpomínám, jak u jedné firemní felicie jsem se potřeboval rychle otočit, takže plný rejd, plný plyn a přední do prokluzu a zatáhnout ruční. Otočil jsem se v podstatě kolem osy zadního kola. L.
21011 -> (78) 84-99; 2103 -> (78) 99-04; 21073 -> (96) 04-07; 21044 -> (99) 07-13; 21044 -> (96) 12-16; Granta bílá -> 16-?; Vesta SW cross barvy Phantom (19) 20-?; 21011 - veterán (75) 12-?
Nemožné na počkání, zázraky do 3 dnů ´
Cory
Příspěvky: 11605
Registrován: stř čer 14, 2006 17:14
Bydliště: Snina/Košice

Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Příspěvek od Cory »

Pri nudzovom brzdeni packou elektromechanickej brzdy zacne auto brzdit systemom ABS/ESP a az pri uplne nizkej rychlosti sa zatiahnu motorceky na strmenoch. Tie motorceky totiz nevedia regulovat silu pritlaku.
Lada 2171 Priora 1,6 MPi (2013), Lada 2105 v regenerácii (1985), Lada 21044 1,9 MPi (1998), Škoda Felícia 1,3 SPi - 40kw (1996), 2 x Babetta 210 (1984,1988), Simson 70 ccm (1989), Zetor 4011 (1966)
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Příspěvek od Teepee »

Cory :thumbright: :notworthy: respect

Že nelze současně jet a levou nohou brzdit jsem u Oktávky už taky zjistil, při krátké cestě z myčky do garáže a snaze vysušit brzdy. :?
A taky je mi ještě divný, že na volnoběh při stání (za jízdy jsem s vyřazeným kvaltem nezkoušel) nejde motor roztočit přes 2 500ot/min. Divil jsem se jak změří emise a úplně v pohodě, měřil zvýšené při těch 2 500 ot/min a bylo. Přitom kolega od hasičů vyřadil dieslovou Felicii, protože ji na emisích neroztočili na maximální otáčky, prý je to na repas čerpadla. Tak jí odložil do stodoly a koupil Rapida.
Otočit Oktávku přes ručku by nejspíš šlo, ale opravdu jí nemám firemní... :D
Bílý LADA a okřídlená spol.
Jan Vaníček
Příspěvky: 1109
Registrován: úte úno 03, 2009 10:26
Bydliště: Krkonoše

Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Příspěvek od Jan Vaníček »

Tak jsi mi Cory moji domněnku potvrdil a navíc jsem i o něco chytřejší. Octávka jde na sněhu přes ručku otočit dobře, jindy a jinde bych to nezkoušel. A s těma 2500ot. to není úplně pravda, oni si tento parametr mají při EM právě diagnostikou vypnot. Ještě jsem někde četl, že se dá ABS naprogramovat tak, že při dešti automaticky po nějaké době přibrzdí a "suší" kotouče. Honza
Uživatelský avatar
Teepee
Příspěvky: 4309
Registrován: čtv bře 10, 2005 13:20
Bydliště: Praha západ
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Příspěvek od Teepee »

Jan Vaníček píše:... A s těma 2500ot. to není úplně pravda, oni si tento parametr mají při EM právě diagnostikou vypnot. ...
Taky jsem si to myslel, výslovně jsem se ho na to zeptal, protože jsem byl zvědavý, kde ten motor má vlastně strop a co se bude dít.
Ale proběhlo to hladce bez toho a počítač měřící emise byl spokojený. Pán říkal něco o předepsaném postupu, a že to potřeba roztočit do bezvědomí není. (1,6TDI motor CLHA, s DPF, výroba 12/2013)
Kdyby byl problém, že pro měření při zvýšených otáčkách nebylo dosaženo potřebného limitu otáček, myslím si, že by podle postupu v počítači měření skončilo neúspěchem, resp. ten počítač by si limit v diagnostice vypnul sám.
Mj. na této SME kolega pohřbil tu Felicii, že těch maximálních otáček nedosáhla.
Bílý LADA a okřídlená spol.
Uživatelský avatar
Vašátor
Příspěvky: 9395
Registrován: pon lis 01, 2004 13:56
Bydliště: Brno
Kontaktovat uživatele:

Re: Lada Vesta SW Cross - áno, či nie, porovnání s X-Ray

Příspěvek od Vašátor »

Jan Vaníček píše:Ještě jsem někde četl, že se dá ABS naprogramovat tak, že při dešti automaticky po nějaké době přibrzdí a "suší" kotouče. Honza
Automatické sušení kotoučů mělo tetino BMW X3 .... nájezd na brzdové destičky 40.000km a to převážně mimo město.
Vašátor / TŘI SESTRY <III> LADA GANG / osa Brno - Plzeň / cituji "ladaklub je jen náhodně zformovaná banda hovad"
http://www.classic-oldtimer.cz _______ http://ladaauto.wz.cz _______ http://tatry.kvalitne.cz/
Uživatelský avatar
Duko
Příspěvky: 539
Registrován: úte bře 27, 2018 19:39
Bydliště: Bratislava

Porovnanie Lada Vesta a Lada Xray

Příspěvek od Duko »

Tu by som sa chcel venovať porovnaniu týchto dvoch VAZidiel keďže dnes som pristavil Vestičku na garančku a dostal som náhradné vazidlo xrayku. Autíčko je to pekné, ešte sa s ním zoznamujem a prvé dojmy sú, že je živšie, ako Vesta sw cross, ale výbava je o niečo slabšia. Viac zajtra. :mrgreen:
Lada Vesta cross ICE 2018 čierna metalíza, Opel corsa 2005, Ford fusion 2010, Bronto 2019 maskáč.
Dusan
Příspěvky: 3936
Registrován: stř čer 02, 2004 17:29
Bydliště: Kosice-okolie

Re: Porovnanie Lada Vesta a Lada Xray

Příspěvek od Dusan »

Zivsie? Jed8ne zeby to malo prevodovku z francuzka. Aku to ma hmotnost oproti veste.
Odpovědět

Zpět na „Diskuse k modelové řadě“